Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 27 oktober 2003, 19:00   #21
Verhofstadthater
Parlementslid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Joriske
OK we vragen het aan Verhofstadthater: bedoelde je dat het VB net als de rest slechts uit is op MACHT?
[size=7]JA[/size]

Indien je bovenstaande niet kunt lezen, laat het me weten. De top van een partij is altijd uit op macht. Het stinkt, maar ik haat het wanneer een groep de Messias uithangt, de andere uitsluit en bespuwt, terwijl ze zelf niets meer is dan de verzameling van een hoop demagogen, sjoemelaars en pottenkakkers.
Verhofstadthater is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 oktober 2003, 19:03   #22
Brugge Veilig en Leefbaar
Minister-President

Brugge Veilig en Leefbaar's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Verhofstadthater
Citaat:
OK we vragen het aan Verhofstadthater: bedoelde je dat het VB net als de rest slechts uit is op MACHT?
[size=7]JA[/size]

Indien je bovenstaande niet kunt lezen, laat het me weten. De top van een partij is altijd uit op macht. Het stinkt, maar ik haat het wanneer een groep de Messias uithangt, de andere uitsluit en bespuwt, terwijl ze zelf niets meer is dan de verzameling van een hoop demagogen, sjoemelaars en pottenkakkers.
En dat noem ik dan "Het Verdriet van Vlaanderen"
Brugge Veilig en Leefbaar is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 oktober 2003, 19:34   #23
Verhofstadthater
Parlementslid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Brugge Veilig en Leefbaar
Citaat:
Citaat:
[size=7]JA[/size]

Bij deze hoop ik dat 'Het Verdriet van de VLD' mij snapt.
No hard feelings hoor Joriske.
Verhofstadthater is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 oktober 2003, 19:46   #24
Joriske
Gouverneur

Joriske's schermafbeelding

Standaard

Geen probleem, met zo een nick kan er over je objectiviteit toch geen misverstand bestaan.....
"January 15, 1916 - To the Government of Aleppo - We are informed that certain orphanages which have opened also admitted the children of the Armenians. [...]the Government will view the feeding of such children or any effort to prolong their lives as an act completely opposite to its purpose, since it regards the survival of these children as detrimental. - Minister of the Interior, TALAAT."
Joriske is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 oktober 2003, 19:49   #25
Distel
Secretaris-Generaal VN

Distel's schermafbeelding

Standaard

Ik ben het trouwens helemaal niet eens met die nickname. Konijn is best wel lekker hoor!
* Er bestaat evenveel bewijs voor het bestaan van god als voor het bestaan van gele ruimtekaboutertjes
Distel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 oktober 2003, 20:16   #26
pistoléke
Burgemeester

pistoléke's schermafbeelding

Standaard

als ik ooit te weten kom dat er zo gehandeld word in het school waar mijn kinderen zitten,dan ga ik onmiddelijk klacht neerleggen,die politiekers moeten maken dat ze mijn kinderen gerust laten met hunne zever
Oud 27 oktober 2003, 21:12   #27
bk232214
Gouverneur

Standaard

Om het vlaams blok tegen te houden is op het VB stemmen simpel he had je nog niet aan gedacht
bk232214 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 oktober 2003, 21:59   #28
Vlaamse Leeuw
Europees Commissaris

Vlaamse Leeuw's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bk232214
Om het vlaams blok tegen te houden is op het VB stemmen simpel he had je nog niet aan gedacht
Door op het VB te stemmen, gaan we ze zeker niet tegenhouden. Volgens mij moeten ze gewoon is een aantal jaren mee kunnen besturen.

Ze winnen telkens maar stemmen bij, omdat ze niet kunnen afgerekend worden op een beleid.

N-VA voor 6.000.000 Vlamingen!!!
Vlaamse Leeuw is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 oktober 2003, 22:05   #29
fernand
Europees Commissaris

fernand's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Brugge Veilig en Leefbaar
Citaat:
Citaat:
[size=7]JA[/size]

Gelukkig hebben we nog onze lucien, om de Vlamingen te redden.
Maar eerst zijn eigen zak, en dan de rest. Nietwaar Lucien.
fernand is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 oktober 2003, 22:51   #30
Mebo870
Vreemdeling

Mebo870's schermafbeelding

Standaard

Het cordon sanitair afschaffen ?
De vraag is wil het Blok wel dat het cordon word afgeschaft ? Nu staan ze even sterk als CD&V, VLD, en SPa. Het Blok is een van de 4 grote partijen in Vlaanderen. Als ze bij het VB vandaag hun programma iets afzwakken zitten ze morgen in de regering, maar net dat willen of kunnen ze niet. Als het VB zo inzit met ons zoals ze beweren, waarom dan die kleine stap niet zetten. Hun houding hieromtrent gijzelt de bevolking.
Vlaanderen moet 4 even sterke parijen hebben zodanig dat wij als burgers iedere keer als ze het verbrodden, de hele rotzooi kunnen wegstemmen. Nu worden de stoelen telkens verdeeld onder 3 partijen, één partij doet altijd in de daaropvolgende regeringsronde mee, dezelfde prutsers duiken steeds weer op.
Als politici gaan beseffen dat hun carrière snel afgelopen kan zijn, zullen ze zeker op hun tellen letten en zal hun arrogante gedrag van de laatste jaren sterk minderen.
Maar zolang de heisa rond het cordon blijft bestaan gaan veel stemmen verloren, en het zijn net die stemmen die het belangrijkste zijn.
Ik ben ook niet tuk op sommige ideeën van het VB, voor mij zijn er maar 2 richtingen mogelijk ofwel zwakken ze hun punten af of houden op met bestaan.
Nu word een VB stem door velen als protest stem gebruikt, het word tijd dat de bevolking en het Blok dat inzien, want dit bananen land word stilaan onbestuurbaar wegens te veel belangen vermenging en vriendjes politiek en allemaal op kosten van de belasting betaler.
Mebo870 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 oktober 2003, 03:04   #31
Vicky
Parlementslid

Vicky's schermafbeelding

Standaard

Ik zou graag die 'argumenten die voor zich spreken' van Joriske eens horen! Kan dat?
Vicky is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 oktober 2003, 13:22   #32
joske
Gouverneur

joske's schermafbeelding

Standaard

ik vind dat men kinderen van 10 jaar nog niet moet lastig vallen met politiek,en ik vind ook dat politiek buiten de scholen moet blijven,scholen moeten de politiek niet binnenhalen,en was het dan ook democratisch om geen enkele vertegenwoordiger van het vb uit te nodigen,als men dan toch politiek wil bedrijven in een school,moet men ook anderen de kans geven om zich te verdedigen.ik vind het een schande,en als dit zou voorvallen in de school waar mijn kinderen gaan ik haalde ze er direct af.
.Universele Verklaring van de rechten van de Mens opgenomen onder artikel 19: "Eenieder heeft het recht op vrijheid van mening en van uiting van zijn mening, wat het het recht insluit NIET VERONTRUST te worden omwille van zijn meningen en het recht door om het even welk uitdrukkingsmiddel en zonder inachtneming van grenzen, inlichtingen en ideeën op te zoeken, te ontvangen en te verspreiden" Goedkeuring en publicatie Belgisch Staatsblad 31 maart 1949
joske is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 oktober 2003, 15:41   #33
percloride
Provinciaal Gedeputeerde

percloride's schermafbeelding

Standaard

laat die scholen gewoon verder doen zoals ze bezig zijn, de DDR had ongeveer dezelfde taktiek, men kan kinderen niet bedriegen, vroeg of laat komen zij tot de vaststelling dat politiek iets heel anders is of zo moeten zijn dan mensen bedriegen.
percloride is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 oktober 2003, 15:51   #34
giserke
Banneling

Standaard

De beste manier om het VB tegen te houden is door hen niet te willen tegenhouden. (zo hebben we AGALEV tegen gehouden)
giserke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 oktober 2003, 16:24   #35
thePiano
Perm. Vertegenwoordiger VN

thePiano's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dejohan
Dat is inderdaad belachelijk, grof en schandalig.

Om op je vraag te antwoorden: het cordon afschaffen.
Je hebt toch al wel door dat dit weer een verzonnen verhaaltje is hoop ik?
Oud 28 oktober 2003, 16:31   #36
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door thePiano
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dejohan
Dat is inderdaad belachelijk, grof en schandalig.

Om op je vraag te antwoorden: het cordon afschaffen.
Je hebt toch al wel door dat dit weer een verzonnen verhaaltje is hoop ik?

Bij ons hebben ze zo ooit eens Regine Beer gestuurd, zolang ze het over haar leven in de kampen had was het interessant, maar toen werd het gauw over een andere boeg gegooid, het blok moest eraan geloven, het was slecht des duivels, er werd nog net niet 666 op het bord getekend,

Toen kwamen de vragen en de comentaren, los, een paar weken daarachter hielden ze een poll in onze klas, resultaat, 18 van de 20 voor 't blok, een sos en ne Ceveeper. ...
Herr Flick is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 oktober 2003, 18:43   #37
who am I ?
Vreemdeling

Stuur een bericht via MSN naar who am I ?
Standaard

hoe meer stemmen de VB krijgt, hoe langer ze actief blijven.
dat is totaal ni de bedoeling, ze mogen in elk geval ni aan de macht komen!!

xxx
who am I ? is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 oktober 2003, 18:48   #38
Vlaamse Leeuw
Europees Commissaris

Vlaamse Leeuw's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door who am I ?
hoe meer stemmen de VB krijgt, hoe langer ze actief blijven.
dat is totaal ni de bedoeling, ze mogen in elk geval ni aan de macht komen!!

xxx
Inderdaad! Maar het VB kan nu rustig kritiek geven op de meerderheid, omdat ze zelf nog nooit in een meerderheid hebben gezeten en dus ook nog niks verkeerd hebben kunnen doen op beleidsniveau.

Dus indien men het VB medebestuurschap geeft in een stad, dan zullen de maskers wel snel vallen.

N-VA voor 6.000.000 Vlamingen!!!
Vlaamse Leeuw is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 oktober 2003, 19:27   #39
Rudy Van Nespen
Minister-President

Standaard

Iedereen mag hier hard roepen, maar denk eens effe na over de volgende tekst, dewelke Vicky heeft vertaald?
Hij lijkt me wel erg relevant!

Citaat:

http://www.nationalreview.com/commen...dino062503.asp

Nadat zelfmoordbommers in mei, het Belgisch consulaat in Casablanca hadden aangevallen, zouden heel wat Belgen zich moeten realiseren dat een meegaande houding ten opzichte van islamterroristen hen geen bescherming biedt tegen de islamitische toorn.
Het feit dat de terroristen probeerden een diplomatische faciliteit aan te vallen van één van de meest moslimvriendelijke landen in het Westen, maakt duidelijk dat zij niet het Westen haten vanwege hen veronderstelde pro Israël sympathie of haar koloniaal verleden. Zij haten het Westen voor wat het is en de waarden waarvoor zij staan.

België is één van de bastions – of misschien wel hét bastion – van het Europese liberalisme.
Het verzet tegen de oorlog in Irak is één van de vele voorbeelden van een links aanleunende politieke gedragslijn en hun sympathie voor moslimgrieven.

In 1993, heeft België een wet in het leven geroepen dat haar rechtshoven juridisch recht geeft om oorlogsmisdrijven te veroordelen, om het even waar ter wereld deze overtredingen hebben plaats gevonden.
De aanklachten tegen Ariel Sharon en generaal Tommy Franks zijn voorbeelden van, hoe een oorspronkelijk goedbedoelde wet kan misbruikt worden om vervolgingen in te stellen naargelang de politieke agenda. De meerderheid van de Belgische media en politici verwelkomden deze aanklachten in naam van de mensenrechten en universele gerechtigheid.

Bovendien vormt België een team met Frankrijk als het gaat om een sterk pro Palestijnse houding aan te nemen en in hun kritiek op de Verenigde Staten. Vooral voor diens vastberaden optreden in oorlog en terreur.
Niettegenstaande de bewezen al Qaeda cellen in België, hebben lokale autoriteiten herhaaldelijk geweigerd deze vermoedelijke terroristen uit te leveren aan andere landen.
Eén voorbeeld is de Belgische onderdaan Maaroufi Tarek, waarvan verondersteld wordt dat hij de ontwerper is van de plannen voor de moord op de legendarische generaal van de Noordelijke Alliantie, Massoud.
Italiaanse autoriteiten hebben herhaaldelijk aan België om de uitlevering van Tarek gevraagd voor zijn deelname aan terroristische activiteiten, maar werd steeds geweigerd door de Belgische justitie.

De Belgen zullen gedacht hebben dat deze houding gunstig zou worden onthaald bij de islamieten, en België vrijwaren van terrorisme. Jammer, maar tot niemand’s verwondering, behalve dan die van de Belgen – was dit niet het geval.
Islamitische radicalen haten alle autoriteiten, ideologieën en godsdiensten die niet de hunne zijn, als je niet denkt zoals zij dan ben je hun vijand.

België was uitzonderlijk actief in het proberen om de problemen van de wereld op te lossen, het wilde een rol spelen in de internationale arena dat niet in verhouding staat tot zijn nietige omvang en zijn economische kracht.
Maar deze kleine Europese Natie zou beter binnen haar eigen grenzen kijken en eerst de eigen problemen oplossen.
Niet alleen bevindt België zich in een diepe economische recessie, hoofdzakelijk te wijten aan de desastreuze gevolgen van een verzorgingsstaat, maar de sociale onrust in de steden zijn een bron van bezorgdheid.
Net als ieder ander westers Europees land, heeft België in de laatste veertig jaar enorme golven van immigranten opgenomen, hoofdzakelijk uit moslimlanden.
De zonen van deze immigranten vormen echter een verbazend groot aantal steuntrekkers en criminelen.
Zoals het ook gebeurt in andere Europese landen, vinden deze jongeren het moeilijk om zich aan te passen in de twee culturen waarin zij leven, en worden daardoor dikwijls gelokt in de val van het islamitisch radicalisme.
De inlichtingendienst heeft recentelijk een rapport overgemaakt aan de Belgische Senaat met een waarschuwing dat België het rekruteringsland bij uitstek is voor islamitische militanten, waarbij tenminste één op tien moskeeën worden gebruikt om antiwesterse ideeën te verspreiden.

Antwerpen, de tweede grootste stad in België, is de thuishaven van de Arabische Europese Liga. Een groep dat gesticht werd door een voormalige Hezbollah strijder en die voorstander is van separatisme voor Belgische moslims, zij eisen rasgescheiden onderwijs en de erkenning van het Arabisch als vierde taal.
Vorig jaar heeft deze groep de vonk gestoken in raciale rellen in de eens zo vredige noord Europese stad, nadat een Marokkaanse man werd doodgeschoten door een Belgische buurman.
Antwerpen, de wereldstad van de diamant, was historisch de thuishaven geworden voor een grote Joodse gemeenschap die steeds gerespecteerd werden.
De laatste jaren hebben we echter een dramatische toename vastgesteld van aanvallen op lokale Joden, en net als in Frankrijk, zijn de daders jonge moslims.
Het probleem van integratie wordt zelfs nog onrustwekkender als men kijkt naar het verbazingwekkende groeitempo binnen de moslimgemeenschap.
De 400.000 moslims in België maken enkel 5 % van de bevolking uit, maar door verdere immigratie en een hoger geboortecijfer dan bij de allochtone Belgen, zullen moslims een veel hoger percentage omvatten binnen een aantal jaren. 57 % van de kinderen die geboren worden in Brussel zijn moslims, wat betekend dat België binnen een paar decennia een totaal ander land zal zijn.
Desondanks weigeren de voornaamste Belgische politici en media een ernstig debat aan te gaan betreffende immigratie, en bestempelen diegenen die twijfelen aan de wil van de moslims om te integreren en zich aan te passen aan de Belgische wetten, als racisten.

Net als Pim Fortuyn’s partij in het buurland Nederland, probeert de partij Vlaams Blok de wilde golf van immigratie in toom te houden en de automatische voordelen die hen verleend worden vanaf het moment dat zij België binnenkomen, legaal of illegaal, te beperken.

De meeste kranten weigeren om interviews met Vlaams Blok partijleiders en politici te publiceren.
Deze tactiek heeft schromelijk gefaald want het Vlaams Blok is de grootste partij in Antwerpen en Mechelen, en wint veld in heel Vlaanderen.

De weigering van de andere politieke partijen om zich te richten op wat voor België momenteel het grootste probleem is, is het symptoom van een algemene Europese malaise om onderwerpen die verondersteld worden niet politiek correct te zijn, onbespreekbaar te maken.

Maar als de Europeanen hun koppen in het zand blijven steken, zullen ze er uiteindelijk ook in begraven worden – zes voet onder de grond.

Lorenzo Vidino is een onderzoeksanalist voor het onderzoeksproject.

De enige constante is verandering...
Rudy Van Nespen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 oktober 2003, 18:36   #40
Woutertje
Banneling

Standaard

Heb de tekst ook gelezen en ik kan niet anders doen dan dit te bevestigen. Proficiat Vicky voor uw waardevolle analyse
Woutertje is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 00:16.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be