Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord

Discussietools
Oud 23 oktober 2006, 18:18   #21
Dimitri
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Eigenlijk wel jammer dat de Partij voor de Dieren twee jaar geleden niet in het Europees Parlement is gekomen.

Nouja, volgende maand komen ze misschien alvast in de Tweede Kamer. Niet dat ik er op zal stemmen, maar voor mij mag plezierjacht volledig verboden worden.
Dimitri is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 oktober 2006, 19:03   #22
jurgen79
Banneling

jurgen79's schermafbeelding

Standaard

Ik persoonlijk heb totaal geen probleem met jacht op wild.
Maar nen 'tamme/zatte' beer afschieten...tja, das easy
Maar zolang de populatie en de quota's gehandhaafd blijven heb ik er ook weer geen probleem mee.

Ieder zijn amusement...en ja, jacht is nodig!
jurgen79 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 oktober 2006, 09:56   #23
Dimitri

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door jurgen79 Bekijk bericht
Plezierjacht is helemaal niet nodig.

Als ik mij amuseer met het jagen en afschieten van dronkengevoerde mensen, moet dat dan ook kunnen volgens jou?
Dimitri is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 oktober 2006, 10:05   #24
Derk de Tweede
Secretaris-Generaal VN

Derk de Tweede's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Maar zolang de populatie en de quota's gehandhaafd blijven heb ik er ook weer geen probleem mee.

Voor het behoud van de wildstand kan het nodig zijn om zieke of oudere dieren af te schieten.
Maar dit heeft toch niets met jagen te maken?
Oud 24 oktober 2006, 11:12   #25
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Derk de Tweede Bekijk bericht
UTRECHT/MOSKOU - 19-10-2006 - De Spaanse koning Juan Carlos I heeft tijdens zijn vakantie in Rusland een jachttraditie van voormalige Sovjetleiders voortgezet. Hij heeft een tamme en bovendien dronken gevoerde beer doodgeschoten die voor hem was uitgezet. Dit meldde de Russische krant Kommersant.
De goedmoedige beer Mitrofan is het deerniswekkende slachtoffer van de jachtlust van de Spaanse monarch, aldus de krant. Kommersant wist de hand te leggen op een brief die door de plaatselijke jachtopzichter is geschreven aan de gouverneur van de regio Vologda, ongeveer 400 kilometer ten noordoosten van Moskou. Daar vond de jachtpartij plaats.
Weinig moeite
Volgens de jachtopziener organiseren lagere overheidsfunctionarissen wel vaker makkelijke prooien voor rijke Russen of buitenlanders die niet al te veel moeite willen doen om groot wild om te leggen.
Voor Juan Carlos was Mitrofan, die normaal gesproken bij een vakantiedorp toeristen amuseerde met kunstjes in ruil voor kliekjes, in een kooi naar een bosachtig gebied getransporteerd en daarna dronken gevoerd met een mengsel van honing en wodka. Daar bleek de Spaanse koning inderdaad zijn hand niet voor te hoeven omdraaien. De held doodde Mitrofan met één schot.

einde citaat.

Ik stel voor dat we dat mieterig koninkje loslaten in het midden van een door god en klein pierke verlaten gebied, waar de wolven, beren, en andere beesten met scherpe tanden, welig tieren...

Schandalig gewoon,

Ik heb niks tegen jacht op zich, maar dan wel een serieuse jacht, Maw, geen drijfjachten of jagen met lokvoeder en vanuit een torentje de dieren afschieten.

Nee , Jagers die de bush intrekken om op die manier het natuurlijk evenwicht te bewaren, dat is echt jagen, en geeft de dieren in kwestie ook een kans. Het aantal jagers dat dat kan is ook veel beperkter en dus verloopt de jacht op die manier eerlijk.
Herr Flick is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 oktober 2006, 11:13   #26
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Raven Bekijk bericht
Na al die eeuwen van inteelt en de daarbijhorende complicaties, denk ik niet dat em zelfs tot bij de beer zou geraken.
Oud 24 oktober 2006, 11:15   #27
eno2
Banneling

Standaard

Citaat:
Spaanse koning is een lafaard en een dierenbeul.
Belediging van een bevriend staatshoofd.
Moderatie!
Ik bedoel, moderatie in jouw uitingen.

Verder ben ik tegen koningen en tegen het afpaffen van dieren.
Beide slechte gewoontes moeten uitgeroeid worden.
eno2 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 oktober 2006, 11:19   #28
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door parcifal Bekijk bericht
Ha, ik had mij bijna mislezen :
Ik dacht dat Koning Juan Carlos was dronken gevoerd en daarna die beer had doodgeschoten.

Enfin, ik zie niet in waarom deelname aan een 'gearrangeerde' jacht van iemand een lafaard en dierenbeul maakt.

Uiteindelijk is die beer hier toch nog vrij goed uitgekomen?
In een roes naar de eeuwige jachtvelden gestuurd worden met 1 schot :
Ik hoop dat ik een dergelijk einde mag meemaken, ik zou er direct voor tekenen.
Ik vrees echter dat het eerder de martelkamer van de belgische rusthuizen zal worden.
Jagen op die manier is voor slappe kakbroeken, die het beest geen eerlijke kans willen geven, hij had hem even goed kunnen doodschieten in zijn kooi.

Als ge dan toch zo graag met een jachttrofee staat te zwaaien, werk er dan ook voor, nee rap een mak , zat beest omverschieten en dan zeggen dat ge 7 dagen door de bossen getrokken hebt om hem te schieten zeker ?
Oud 24 oktober 2006, 11:25   #29
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door carlgustaaf Bekijk bericht
ik zou zeggen, geef hem een dolk, die beer heeft ook klauwen, en tanden, en is véél sterker.Maar het moet wel een wilde beer zijn , die recht uit de bossen komt.Zo een Grizzly-beer uit de Canadese wouden bvb., dat zijn er goei agressieve, en wel in het bezit van al zijn vermogens...
Ik geef u niet langer dan 2 minuten als die beer echt pissed is...

Zelf met 2 Rambo messen, zult ge al nen helen straffen moeten zijn om het te overleven. 1 scratch van een pootje en uw vlees hangt in flarden.

Behoorlijk, sterke beesten en voor hun omvang zelf heel snel.
Oud 24 oktober 2006, 11:29   #30
eno2
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Herr Flick Bekijk bericht
Ik geef u niet langer dan 2 minuten als die beer echt pissed is...

Zelf met 2 Rambo messen, zult ge al nen helen straffen moeten zijn om het te overleven. 1 scratch van een pootje en uw vlees hangt in flarden.

Behoorlijk, sterke beesten en voor hun omvang zelf heel snel.
Justin Gattlin kan er zelfs gedrogeerd niet aan ontsnappen.
eno2 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 oktober 2006, 11:34   #31
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

Als ge selectief gaat jagen in bepaalde gebieden waar er een probleem is, is jacht inderdaad nodig.

Maar dan wel echte jacht, en niet gelijk die onozelaars die in oktober / november op konijnen en fazanten gaan jagen en nauwelijks kunnen schieten.

Ze hebben een ploeg lokale boerkes nodig die al het wild uit het bos gaan kloppen, aan de ene kant van de wei, en zij staan dan aan den andere kant met zo'n hagelkanon, om de beesten in kwestie dan om te leggen...

Laat ze eens met 6 mm's jagen op konijnen en fazanten, zonder drijfjacht... er zullen er veel stoppen, wegens te weinig success...
Oud 24 oktober 2006, 14:38   #32
illwill
Secretaris-Generaal VN

illwill's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Bullshit, jacht is niet nodig. De natuur regelt zijn quota's en populatie zelf wel. Daar hebben ze ons niet voor nodig. Gewoon weer een simpele uitleg van degene die willen jagen ja. Trouwens jagen, pfff laat me niet lachen, mikken en de trekker overhalen, wauw, echt moeilijk ja. En gevaarlijk dat het is. Stelletje piskes zijn het. geef ze een speer in de handen en ze krijgen nog geen mug gevangen.

Laatst gewijzigd door illwill : 24 oktober 2006 om 14:41.
illwill is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 oktober 2006, 15:00   #33
parcifal
Banneling

parcifal's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door illwill Bekijk bericht
Bullshit, jacht is niet nodig. De natuur regelt zijn quota's en populatie zelf wel. Daar hebben ze ons niet voor nodig. Gewoon weer een simpele uitleg van degene die willen jagen ja. Trouwens jagen, pfff laat me niet lachen, mikken en de trekker overhalen, wauw, echt moeilijk ja. En gevaarlijk dat het is. Stelletje piskes zijn het. geef ze een speer in de handen en ze krijgen nog geen mug gevangen.
En wat weet gij van zo'n zaken?
Geen reet blijkbaar.
Ooit al eens een jachtgeweer in uw zielige polletjes gehad?
Nee? Dan zou ik maar heel hard zwijgen.

Ik heb al gejaagd op everzwijn en hert, op het domein van een familielid in Frankrijk en ik kan uit de eerste hand vertellen dat het GEEN activiteit is voor watjes of stadsventjes.

Het is integendeel een aloud en gerespecteerd onderdeel van bosbeheer waar een grondige kennis van de natuur voor nodig is,
wat elke GOEDE jager dan ook in ruime mate bezit.

Ik krijg iets van die ongeïnformeerde vooringenomen stellingen.
parcifal is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 oktober 2006, 15:22   #34
jurgen79
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door parcifal Bekijk bericht
En wat weet gij van zo'n zaken?
Geen reet blijkbaar.
Ooit al eens een jachtgeweer in uw zielige polletjes gehad?
Nee? Dan zou ik maar heel hard zwijgen.

Ik heb al gejaagd op everzwijn en hert, op het domein van een familielid in Frankrijk en ik kan uit de eerste hand vertellen dat het GEEN activiteit is voor watjes of stadsventjes.

Het is integendeel een aloud en gerespecteerd onderdeel van bosbeheer waar een grondige kennis van de natuur voor nodig is,
wat elke GOEDE jager dan ook in ruime mate bezit.

Ik krijg iets van die ongeïnformeerde vooringenomen stellingen.
Negeren da ventje...
Voor de rest treed ik je compleet bij.
En tja, door ongeïnformeerde vooringenomen emotionele beslissingen hebben we zoiets als een niet werkende wapenwet die iedereen in de illegaliteit duwt.
Dank U mevr. Oinck en homo met het groene brilleke!
Oud 24 oktober 2006, 16:02   #35
Dr. Strangelove
Minister

Dr. Strangelove's schermafbeelding

Standaard

Jagers met een jachtvergunning hebben totaal geen last van de nieuwe wapenwet. Voor psychotische racistische massamoordnaars was deze wet wel een opdoffer.

Verder meen ik te vermoeden dat Parcifal misschien wel een jager is, maar geen homofoob zoals jij.
Oud 24 oktober 2006, 16:38   #36
jurgen79
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dr. Strangelove Bekijk bericht
Jagers met een jachtvergunning hebben totaal geen last van de nieuwe wapenwet. Voor psychotische racistische massamoordnaars was deze wet wel een opdoffer.

Verder meen ik te vermoeden dat Parcifal misschien wel een jager is, maar geen homofoob zoals jij.
Ooh maar hier ga je totaal in de mist om mij homofoob te noemen...wie weet ben ik wel holebi (durf zelfs de stelling innemen dat elk menselijk wezen bisexueel is).
Waarom ik hem de homo met het groene brilletje noem...tja...heeft niets met homofobie te maken.
Voor de jagers is er idd geen probleem, toch niet met hun jachtwapens.
Het enige goede dat er uit de wet is gekomen is dat je niet meer een winkel kan binnenstappen en met een lang jacht of sportwapen buiten staat na 5min.
Dit is dan ook het enige pluspunt aan deze wetgeving. Voor de rest is het een ramp.

Laatst gewijzigd door jurgen79 : 24 oktober 2006 om 16:50.
Oud 24 oktober 2006, 16:49   #37
jurgen79
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Herr Flick Bekijk bericht
Als ge selectief gaat jagen in bepaalde gebieden waar er een probleem is, is jacht inderdaad nodig.

Maar dan wel echte jacht, en niet gelijk die onozelaars die in oktober / november op konijnen en fazanten gaan jagen en nauwelijks kunnen schieten.

Ze hebben een ploeg lokale boerkes nodig die al het wild uit het bos gaan kloppen, aan de ene kant van de wei, en zij staan dan aan den andere kant met zo'n hagelkanon, om de beesten in kwestie dan om te leggen...

Laat ze eens met 6 mm's jagen op konijnen en fazanten, zonder drijfjacht... er zullen er veel stoppen, wegens te weinig success...
Jij zou laten jagen met 6mm's op opvliegend wild zoals fazanten...amaai, zouden nogal wa verdwaalde kogels rondvliegen.
Plus, waarom jagen ze met hagel op zulks wild?
Als je met 6mm? of weet ik veel wat er gaat op knallen gaat er niet veel vlees meer overschieten ze

Maar je hangt nu een eenzijdig beeld op van de jager. Ik persoonlijk heb het ook niet zo op drijfjachten.
En ik vind het idd ook maar knallen op alles wat er rond vliegt.
Maar uitgezet wild of niet...er worden altijd quatos opgelegd...dit om het wildbeheer in stand te houden.

Dus kom aub niet vertellen dat jacht iets is dat niet nodig is.
Oud 24 oktober 2006, 16:49   #38
Dr. Strangelove
Minister

Dr. Strangelove's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ooh maar hier ga je totaal in de mist om mij homofood te noemen...wie weet ben ik wel holebi
Waarom ik hem de homo met het groene brilletje noem...tja...heeft niets met homofobie te maken.
Voor de jagers is er idd geen probleem, toch niet met hun jachtwapens.
Het enige goede dat er uit de wet is gekomen is dat je niet meer een winkel kan binnenstappen en met een lang jacht of sportwapen buiten staat na 5min.
Dit is dan ook het enige pluspunt aan deze wetgeving. Voor de rest is het een ramp.
Iemand die geen problemen heeft met homo's heeft toch niet de behoefte om een politicus als "homo" te identificeren, terwijl het onderwerp hiermee niets te maken heeft. Waarom is dit etiket relevant?
Oud 24 oktober 2006, 16:51   #39
Boadicea

Boadicea's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zwartengeel Bekijk bericht
Afmaken van gedrogeerde dieren is dan ook een nationale sport in Spanje.
Juist, met als enig excuus dat iets traditie is. Die dooddoener traditie, daar krijg ik het van. Bij ons heeft men het gansrijden met een levende gans ook verboden. Het dier moet nu op voorhand geslacht worden.

Daarbij is het niet omdat iets traditie is, dat het niet barbaars is en getolereerd moet worden. Er zijn zovele tradities wereldwijd, die blijkbaar niet iedereen kunnen bekoren.

In Spanje hebben we inderdad de stierengevechten. In bepaalde delen van Afrika hebben we vrouwenbesnijdenissen. Dichter bij huis hebben we krakelingenworpen met goudvissenwijn, de Waregemkoers en studentendopen. Allemaal tradities, die ergens op tegenstand botsen, maar trek het niet in twijfel bij de felle voorstanders. Allemaal zijn er er op uit om een weerloos dier of persoon te vernederen.

Als een traditie er uit bestaat een ander leed te berokkenen, mag ze wat mij betreft afgeschaft worden.
Oud 24 oktober 2006, 16:53   #40
jurgen79
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dr. Strangelove Bekijk bericht
Iemand die geen problemen heeft met homo's heeft toch niet de behoefte om een politicus als "homo" te identificeren, terwijl het onderwerp hiermee niets te maken heeft. Waarom is dit etiket relevant?
Ik plak enkel een etiket op bepaalde homo's die of verwijfd (echte janetten) doen of het niet kunnen nalaten door zich te uiten door bijvoorbeeld een groen brilleke.
Met zulke mensen heb ik inderdaad een probleem.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:51.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be