![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Eigenlijk wel jammer dat de Partij voor de Dieren twee jaar geleden niet in het Europees Parlement is gekomen.
Nouja, volgende maand komen ze misschien alvast in de Tweede Kamer. Niet dat ik er op zal stemmen, maar voor mij mag plezierjacht volledig verboden worden. |
![]() |
![]() |
![]() |
#22 |
Banneling
|
![]() Ik persoonlijk heb totaal geen probleem met jacht op wild.
Maar nen 'tamme/zatte' beer afschieten...tja, das easy ![]() Maar zolang de populatie en de quota's gehandhaafd blijven heb ik er ook weer geen probleem mee. Ieder zijn amusement...en ja, jacht is nodig! |
![]() |
![]() |
![]() |
#23 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#24 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maar dit heeft toch niets met jagen te maken?
![]() |
![]() |
#25 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik stel voor dat we dat mieterig koninkje loslaten in het midden van een door god en klein pierke verlaten gebied, waar de wolven, beren, en andere beesten met scherpe tanden, welig tieren... Schandalig gewoon, Ik heb niks tegen jacht op zich, maar dan wel een serieuse jacht, Maw, geen drijfjachten of jagen met lokvoeder en vanuit een torentje de dieren afschieten. Nee , Jagers die de bush intrekken om op die manier het natuurlijk evenwicht te bewaren, dat is echt jagen, en geeft de dieren in kwestie ook een kans. Het aantal jagers dat dat kan is ook veel beperkter en dus verloopt de jacht op die manier eerlijk. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#26 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#27 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Moderatie! Ik bedoel, moderatie in jouw uitingen. Verder ben ik tegen koningen en tegen het afpaffen van dieren. Beide slechte gewoontes moeten uitgeroeid worden. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#28 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Als ge dan toch zo graag met een jachttrofee staat te zwaaien, werk er dan ook voor, nee rap een mak , zat beest omverschieten en dan zeggen dat ge 7 dagen door de bossen getrokken hebt om hem te schieten zeker ? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#29 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Zelf met 2 Rambo messen, zult ge al nen helen straffen moeten zijn om het te overleven. 1 scratch van een pootje en uw vlees hangt in flarden. Behoorlijk, sterke beesten en voor hun omvang zelf heel snel. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#30 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#31 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Als ge selectief gaat jagen in bepaalde gebieden waar er een probleem is, is jacht inderdaad nodig. Maar dan wel echte jacht, en niet gelijk die onozelaars die in oktober / november op konijnen en fazanten gaan jagen en nauwelijks kunnen schieten. Ze hebben een ploeg lokale boerkes nodig die al het wild uit het bos gaan kloppen, aan de ene kant van de wei, en zij staan dan aan den andere kant met zo'n hagelkanon, om de beesten in kwestie dan om te leggen... Laat ze eens met 6 mm's jagen op konijnen en fazanten, zonder drijfjacht... er zullen er veel stoppen, wegens te weinig success... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#32 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door illwill : 24 oktober 2006 om 14:41. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#33 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Geen reet blijkbaar. Ooit al eens een jachtgeweer in uw zielige polletjes gehad? Nee? Dan zou ik maar heel hard zwijgen. Ik heb al gejaagd op everzwijn en hert, op het domein van een familielid in Frankrijk en ik kan uit de eerste hand vertellen dat het GEEN activiteit is voor watjes of stadsventjes. Het is integendeel een aloud en gerespecteerd onderdeel van bosbeheer waar een grondige kennis van de natuur voor nodig is, wat elke GOEDE jager dan ook in ruime mate bezit. Ik krijg iets van die ongeïnformeerde vooringenomen stellingen. ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#34 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Voor de rest treed ik je compleet bij. En tja, door ongeïnformeerde vooringenomen emotionele beslissingen hebben we zoiets als een niet werkende wapenwet die iedereen in de illegaliteit duwt. Dank U mevr. Oinck en homo met het groene brilleke! |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#35 |
Minister
|
![]() Jagers met een jachtvergunning hebben totaal geen last van de nieuwe wapenwet. Voor psychotische racistische massamoordnaars was deze wet wel een opdoffer.
Verder meen ik te vermoeden dat Parcifal misschien wel een jager is, maar geen homofoob zoals jij.
![]() |
#36 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() Waarom ik hem de homo met het groene brilletje noem...tja...heeft niets met homofobie te maken. Voor de jagers is er idd geen probleem, toch niet met hun jachtwapens. Het enige goede dat er uit de wet is gekomen is dat je niet meer een winkel kan binnenstappen en met een lang jacht of sportwapen buiten staat na 5min. Dit is dan ook het enige pluspunt aan deze wetgeving. Voor de rest is het een ramp. Laatst gewijzigd door jurgen79 : 24 oktober 2006 om 16:50. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#37 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Plus, waarom jagen ze met hagel op zulks wild? Als je met 6mm? of weet ik veel wat er gaat op knallen gaat er niet veel vlees meer overschieten ze ![]() Maar je hangt nu een eenzijdig beeld op van de jager. Ik persoonlijk heb het ook niet zo op drijfjachten. En ik vind het idd ook maar knallen op alles wat er rond vliegt. Maar uitgezet wild of niet...er worden altijd quatos opgelegd...dit om het wildbeheer in stand te houden. Dus kom aub niet vertellen dat jacht iets is dat niet nodig is. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#38 | |
Minister
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#39 | |
|
![]() Citaat:
Daarbij is het niet omdat iets traditie is, dat het niet barbaars is en getolereerd moet worden. Er zijn zovele tradities wereldwijd, die blijkbaar niet iedereen kunnen bekoren. In Spanje hebben we inderdad de stierengevechten. In bepaalde delen van Afrika hebben we vrouwenbesnijdenissen. Dichter bij huis hebben we krakelingenworpen met goudvissenwijn, de Waregemkoers en studentendopen. Allemaal tradities, die ergens op tegenstand botsen, maar trek het niet in twijfel bij de felle voorstanders. Allemaal zijn er er op uit om een weerloos dier of persoon te vernederen. Als een traditie er uit bestaat een ander leed te berokkenen, mag ze wat mij betreft afgeschaft worden. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#40 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Met zulke mensen heb ik inderdaad een probleem. |
|
![]() |
![]() |