Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 25 oktober 2006, 15:06   #21
Wimpeus
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door duveltje382 Bekijk bericht
Maar je kan onze multiculturele samenleving niet vergelijken met die van van Joegoslavië hé
Ik wist niet dat er verschillende soorten van multiculturaliteit bestonden.

Verschil met Joegoslavië is dat elk volk zo min of meer zijn eigen regio's had, iets wat in België niet het geval is zodat men hier dagdagelijks nog veel vaker en intenser geconfronteerd wordt met de verschillen.

Persoonlijk heb ik geen goed zicht op. Als je een beetje de geschiedenis bekijkt, zijn zowat alle multiculturele projecten zwaar de mist in gegaan.
In de VS leven blanken en zwarten nu al eeuwen samen (toegegeven, slechts enkele decennia op volledig gelijke voet) en toch blijft de situatie erg gespannen tussen beide rassen ondanks het feit dat ze grotendeels over dezelfde godsdienst, gewoontes en cultuur beschikken.
Als ik naar ons land kijk en merk dat er al zoveel problemen bestaan tussen Vlamingen en Walen waarbij het enige verschil is dat we een andere taal spreken, hoe gaat het dan gesteld zijn met de relaties met allochtonen die een voor ons compleet niet te begrijpen taal spreken, verscheidene tradities en gewoonten hebben dewelke verschillend en vaak zelfs tegenstrijdig zijn met de onze ? Hoe gaan wij in het Westen om met een bevolkingsgroep dewelke toegeeft dat zij de Westerse waarden en tradities niet alleen verwerpt maar zelfs haat en zo snel mogelijk wil uitroeien ?

Ofwel dienen moslims zich dus verregaand te integreren ofwel ziet de toekomst er vrij gewelddadig uit in onze contreien want samenleven is mooi in theorie, het menselijk ras is er vandaag de dag helaas nog niet klaar voor.
Wimpeus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 oktober 2006, 15:18   #22
evilbu
Perm. Vertegenwoordiger VN

evilbu's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Wimpeus Bekijk bericht
Ik wist niet dat er verschillende soorten van multiculturaliteit bestonden.

Verschil met Joegoslavië is dat elk volk zo min of meer zijn eigen regio's had, iets wat in België niet het geval is zodat men hier dagdagelijks nog veel vaker en intenser geconfronteerd wordt met de verschillen.
Ik snap je punt wel... maar eigenlijk waren er veel gemengde regio's... en wat blijkt? Hoe gemengder, hoe langer en bloediger het conflict. Slovenië heeft maar tien dagen oorlog gekend en Macedonië is ook vrij gemakkelijk losgeraakt. In Bosnië had je echter Kroaten, Serviërs, Bosniaks... door mekaar, zodat je Srpska kreeg (met daarin nog eens de enclave Srebrenica)......

Citaat:
Persoonlijk heb ik geen goed zicht op. Als je een beetje de geschiedenis bekijkt, zijn zowat alle multiculturele projecten zwaar de mist in gegaan.
In de VS leven blanken en zwarten nu al eeuwen samen (toegegeven, slechts enkele decennia op volledig gelijke voet) en toch blijft de situatie erg gespannen tussen beide rassen ondanks het feit dat ze grotendeels over dezelfde godsdienst, gewoontes en cultuur beschikken.
Ik hoor echter zelden in het nieuws over spanningen tussen de autochtone (=indianen) bevolking en allochtonen (alle anderen)....

Citaat:
Als ik naar ons land kijk en merk dat er al zoveel problemen bestaan tussen Vlamingen en Walen waarbij het enige verschil is dat we een andere taal spreken, hoe gaat het dan gesteld zijn met de relaties met allochtonen die een voor ons compleet niet te begrijpen taal spreken, verscheidene tradities en gewoonten hebben dewelke verschillend en vaak zelfs tegenstrijdig zijn met de onze ?
Er zijn wel nog verschillen...en het is niet zomaar een andere taal, het is FRANS, een taal die met plezier andere wegstampt en denkt de wereldtaal te zijn.
evilbu is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 oktober 2006, 15:28   #23
Enter
Parlementslid

Enter's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Das heel chic,mijn overgrootmoeder was een Spaanse,moet ik dan ook terug gaan naar Spanje?
Leuk
Enkel al voor het weer
Enter is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 oktober 2006, 06:37   #24
stab

stab's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door eno2 Bekijk bericht
Naar waar, als het Belgen zijn?
Naar Belgisch Congo?
Van Snelbelgen kan je snel Snelmarokkanen maken, vooral als een vierde generatie ervan nog steeds gepamperd moet worden door 'integratiebegeleidende en -versterkende' maatregelen als versterkt Nederlandsonderwijs en positieve discrimatie.
Oud 26 oktober 2006, 06:40   #25
stab

stab's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Das heel chic,mijn overgrootmoeder was een Spaanse,moet ik dan ook terug gaan naar Spanje?
Leuk
Was je overgrootmoeder een Snelbelg?
Is haar offspring nog steeds Spaans?
Heb jijzelf nog nood aan overheidsmaatregelen om te integreren?
Oud 26 oktober 2006, 08:09   #26
Myridiam
Vreemdeling

Standaard

Citaat:
Ik hoor echter zelden in het nieuws over spanningen tussen de autochtone (=indianen) bevolking en allochtonen (alle anderen)....

You're kidding right? Geen spanningen??? Weggejaagd van hun land, opgesloten in reservaten, gedwongen integratie, de onderdrukking van talen en religies, het verbreken van stam- en familieverbanden, enorme werkloosheid, enorme problemen met alcoholisme en ziekte (40%+ van de indianen zou aan diabetes lijden...)

Nee spanningen zijn er niet , nog even en ze zijn allemaal naar de eeuwige jachtvelden...

Dit is dan een voorbeeld van ongecontrolleerde immigratie met de volledige ontwrichting van de (toen) heersende maatschappij van de autochtonen tot gevolg.
Myridiam is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 oktober 2006, 10:14   #27
eno2
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door stab Bekijk bericht
Van Snelbelgen kan je snel Snelmarokkanen maken, vooral als een vierde generatie ervan nog steeds gepamperd moet worden door 'integratiebegeleidende en -versterkende' maatregelen als versterkt Nederlandsonderwijs en positieve discrimatie.
Tja, de Koning van Marokkije is zo flexibel niet als die paljas van Belgerocco.
eno2 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 oktober 2006, 12:21   #28
DenHollander1981
Vreemdeling

Standaard

Immigratie is van alle tijden, net zoals verzet er tegen van alle tijden is.

Remigratie, deportatie en segregatie bestaan ook al een eeuwigheid. Natuurlijk kan de multikul (theoretisch) teruggedraaid worden
DenHollander1981 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 oktober 2006, 14:43   #29
duveltje382
Secretaris-Generaal VN

duveltje382's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door stab Bekijk bericht
Was je overgrootmoeder een Snelbelg?
Is haar offspring nog steeds Spaans?
Heb jijzelf nog nood aan overheidsmaatregelen om te integreren?
Ik ben volledig geintegreerd en zal mij aanpassen aan de wetten van het VB, mijn overgrootmoeder is samen met Fabiola naar België gekomen,dus dat mag dan hé
Oud 27 oktober 2006, 14:55   #30
Bierke
Minister-President

Bierke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Desiderius Bekijk bericht
a) ofwel binnen de verzorgingsstaat door de immigratie strikt te beperken tot diegenen die aantoonbaar een toegevoegde waarde kunnen leveren binnen onze samenleving én werk te maken van een actief en niet-vrijblijvend integratiebeleid;

b) ofwel door de verzorgingsstaat terug te snoeien zodat wie zich niet integreert, zich uiteindelijk ook marginaliseert. In d�*t geval is een strikte immigratiebeperking dan weer niet zo belangrijk.

Maar ik stel vast dat veel links-progressieve jongens en meisjes van beide walletjes willen eten en dat zal uiteindelijk leiden tot een escalatie van de spanningen. We zijn gevaarlijk dicht genaderd op een punt waar sommige kansarme allochtone bevolkingsgroepen een eigen sub-economie ontwikkelen; een illegale welteverstaan... En waar d�*t naartoe leidt, kunnen we heel goed zien in de voorsteden van Parijs en andere grote Franse steden. Ook in Groot-Brittannië groeit het besef dat één en ander grondig aan het ontsporen is en dat "optie b" binnen de context van de EU niet echt meer houdbaar is. Een doortastend initiatief op Europese schaal lijkt me onafwendbaar.
Nice, ik begrijp niet waarom er zoveel na jouw reply nog discussie moet zijn
Alhoewel ik bij oplossing "b" de indruk heb dat dit de criminaliteit in de hand gaat werken.
Maar het is wel zo dat 80% gewoon te dom is om hier te blijven en dus ook geen bijdrage kan leveren aan ONZE maatschappij
Oud 28 oktober 2006, 10:05   #31
eno2
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bierke Bekijk bericht
Nice, ik begrijp niet waarom er zoveel na jouw reply nog discussie moet zijn
Alhoewel ik bij oplossing "b" de indruk heb dat dit de criminaliteit in de hand gaat werken.
Maar het is wel zo dat 80% gewoon te dom is om hier te blijven en dus ook geen bijdrage kan leveren aan ONZE maatschappij
Dat brengt me op het idee om de Vlaamse dommerikken te exporteren. Het land is nu vol, maar er zou meteen veel plaats zijn. Ze vervangen door slimme vreemdelingen kan geen probleem zijn.
eno2 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 oktober 2006, 21:57   #32
Uh-Huh
Banneling

Uh-Huh's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik ben volledig geintegreerd en zal mij aanpassen aan de wetten van het VB, mijn overgrootmoeder is samen met Fabiola naar België gekomen,dus dat mag dan hé
Waarom zou je? Het VB heeft bijna niets te zeggen in België.
Uh-Huh is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 oktober 2006, 22:17   #33
duveltje382
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Uh-Huh Bekijk bericht
Waarom zou je? Het VB heeft bijna niets te zeggen in België.
O,nee?
Daarom geeft Partick Janssens ruitelijk toe dat hij een deel van het VB programma heeft overgenomen hé
duveltje382 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 oktober 2006, 00:15   #34
Uh-Huh
Banneling

Uh-Huh's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
O,nee?
Daarom geeft Partick Janssens ruitelijk toe dat hij een deel van het VB programma heeft overgenomen hé
Oh, daarom dat Antwerpen niet zo perfect wordt bestuurd.
Uh-Huh is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 oktober 2006, 00:20   #35
duveltje382
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Uh-Huh Bekijk bericht
Oh, daarom dat Antwerpen niet zo perfect wordt bestuurd.
In de toekomst ga je daar gelijk in krijgen!!!
Er was in het verleden enige wil om er iets aan te doen
duveltje382 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 oktober 2006, 08:45   #36
satiper
Minister-President

satiper's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Myridiam Bekijk bericht
You're kidding right? Geen spanningen??? Weggejaagd van hun land, opgesloten in reservaten, gedwongen integratie, de onderdrukking van talen en religies, het verbreken van stam- en familieverbanden, enorme werkloosheid, enorme problemen met alcoholisme en ziekte (40%+ van de indianen zou aan diabetes lijden...)

Nee spanningen zijn er niet , nog even en ze zijn allemaal naar de eeuwige jachtvelden...

Dit is dan een voorbeeld van ongecontrolleerde immigratie met de volledige ontwrichting van de (toen) heersende maatschappij van de autochtonen tot gevolg.

Onderstaande tekst schreef ik reeds voor een ander forum, hij is hier ook wel van toepassing:

Over de uitroeiing van de indianen door de blanken.

De indianen hadden dat kunnen voorkomen.

Telkens een boot uit Europa aankwam hadden ze die makkelijk kunnen terugsturen of erger.

Velen onder hen waren echter gastvrij en zagen ook wel de voordelen van de komst der eerste blanken.
Sommigen onder hen zullen het misschien een verrijking voor hun cultuur/maatschappij genoemd hebben.
En inderdaad, de eerste blanken brachten producten mee die de indianen niet kenden en die een verijking konden betekenen.
Op een paar schermutselingen na zullen de eerste blanken dan ook gastvrij ontvangen geweest zijn.
Toen de toevloed van blanken echter te groot werd, bleek de indiaan ineens wat in de weg te zitten van de blanke.

Hoe de blanke zijn dankbaarheid jegens de gastvrije indiaan uitte weten we ondertussen.
Nochtans waren de eerste blanken ook maar gewone mensen die een beter leven zochten.
Waar liep het fout, waren het de aantallen?

Er zijn dus parallellen (voor wie ze wil zien) met de huidige situatie.
Alleen zijn wij misschien deze keer de indianen?

Oh ja, de indianen hebben ook praktisch nooit een eensgezinde politiek gevoerd.
Ze waren onderling behoorlijk verdeeld hoe ze het probleem van de blanke man nou het best konden aanpakken.

nog meer parallellen?
satiper is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 oktober 2006, 10:28   #37
Bobke
Secretaris-Generaal VN

Bobke's schermafbeelding

Standaard

Er waren natuurlijk ook verschillen.
De indianen hadden ruimte zat.
Bobke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 oktober 2006, 12:03   #38
evilbu

evilbu's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bobke Bekijk bericht
Er waren natuurlijk ook verschillen.
De indianen hadden ruimte zat.
En ze hadden geen staatsvorm, leider,....

Wel niet vergeten dat ze niet alleen verdeeld waren... Frankrijk, de Britten,.... slaagden er ook nog eens in om ze voor hen TEGEN MEKAAR te doen vechten.
evilbu is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 oktober 2006, 12:35   #39
Bobke
Secretaris-Generaal VN

Bobke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door evilbu Bekijk bericht

Wel niet vergeten dat ze niet alleen verdeeld waren... Frankrijk, de Britten,.... slaagden er ook nog eens in om ze voor hen TEGEN MEKAAR te doen vechten.
O jawel, binnen de stammen.
Bobke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 oktober 2006, 18:35   #40
satiper
Minister-President

satiper's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door evilbu Bekijk bericht

Wij hebben wel leiders, staatsvormen, maar toch zijn ook wij behoorlijk verdeeld over de houding die we best aannemen tegen de vreemde invloeden.
Er zijn nog wel geen gevechten uitgebroken tussen links en rechts (nog niet, moet ik mss beter zeggen).
Ondertussen dreigt heel wat verloren te gaan waar heel lang voor gestreden is, spijtig .
satiper is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 11:31.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be