![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#22 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Aan het gebruik ervan is een procedure verbonden. Niet onterecht, want anders gaat de helft van diegenen die met zware stress, ongeluk van allerlei aard en vulgaire tijdelijke depressies geconfronteerd worden, een zelfmoordpil slikken, iets wat ze later dan niet meer kunnen betreuren, als de stress en de depressie weg zijn, de ongelukkige omstandigheden veranderd. Jouw voorstel is dus niet humanistisch, maar zoals gewoonlijk, puur cynisch. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#23 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En bij zelfdoding gaat het vaak gewoon om mensen die het leven niet meer zien zitten vanwegge sociale en/of maatschappelijke problemen, en niet wegens medische ondragelijkheid van het leven. En dus moeten deze mensen gholpen worden om de problmen op te lossen en niet door er een einde aan te maken. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#24 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#25 |
Banneling
|
![]() zelfmoordhulp, zelfmoordkits, twee zelfmoorden één betalen, halloweenkorting en een kerselaaren doodskist gratis... opgeruimd staat netjes. als de maatschappij maar snel en goedkoop verlost is van niet-productieve lastposten.
misschien moeten we gewoon eens proberen om het leven van suicidale mensen weer wat waardevoller te maken, zodat ze misschien van gedacht veranderen. ik weet het, wellicht veel te soft en vreselijk PC. maar ik ben een watje he. |
![]() |
![]() |
![]() |
#26 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#27 | |
Minister
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#28 | |
Burgemeester
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#29 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maar ik vind dat je niemand kunt verplichten iemand anders te doden. Euthanasie is niet alleen een keuze van de aanvrager, het is ook een keuze van de uitvoerder. Ik vind dus niet dat mensen 'steeds en altijd' geholpen moeten kunnen worden als ze een eind aan hun leven willen maken. Ik vind dat euthanasie moet kunnen, maar het moet wel gereglementeerd zijn. ik vind het niet kunnen dat iemand die niet in een uitzichtloze situatie zit (maar die misschien wel zo percipieert) euthanasie toegediend wordt. Anderssoortige hulp is dan aangewezen.
![]() |
![]() |
#30 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
En aan mensen met deteriorerende hersenfuncties. Dat is een ondraaglijke toestand waar iedereen terecht in kan komen. En géén daarvan kan geholpen worden onder de euthanasiewet omdat ze niet in het bezit van hun volle geestesvermogens zijn. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#31 |
Banneling
|
![]() Die mensen moeten in de eerste plaats zelf hun leven weer levenswaard proberen te maken, als ze dan al kunnen.
Een ander kan dat zelden voor je doen. Assistentie, dat wel. Maar tegenwoordig laat men ze aan een telefoondraad bengelen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#32 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#33 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Dus dat men daar controle op wil houden vind ik niet meer dan normaal. En dit heeft niets te maken met betutteling, maar met bescherming tegen zichzelf. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#34 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#35 |
Burgemeester
|
![]() Ik zie assistentie in de eerste plaats vanuit de mantelzorg, maar met onze individualistische maatschappij is vaak professionele hulp geen overbodige luxe... (maatschappelijk werkers, psychiaters,...)
![]() |
#36 |
Banneling
|
![]() We moeten er allemaal aan.
Ik wil niet langdurig ziek en gedebiliteerd sterven, maar gezond en plots. Ik mik dus op een niet-geassisteerde zelfmoord. |
![]() |
![]() |
![]() |
#37 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maak een stevige lus en zorg dat het touw minstens 2.5meter van de grond blijft. Knoop het touw steving vast aan een stevige tak. Zorg dat er twee laders tegen de boom klaar staan en er een goed en scherp mens bij ligt. spring daarna van de tak waar je op zit en breek je nek. Als je het niet goed hebt gedaan mag je als straf een tijdje hangen stikken. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#38 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door eno2 : 27 oktober 2006 om 10:33. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#39 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Voor ik in die boom geraak, heeft er al wel iemand de flikke gebeld om mij tegen te houden. En ik ben al een medisch wrak dus voor mij hoeft het niet meer zo snel. Het leven is immers veel te mooie, ook voor een medisch wrak. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#40 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Emile Cioran zei het ook al; als je het ergste al verdragen hebt, is het te laat om zelfmoord te plegen. |
|
![]() |
![]() |