Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 28 oktober 2003, 19:27   #21
Verhofstadthater
Parlementslid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bluelagune
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Verhofstadthater
Citaat:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dejohan
Weeral een stom, belachelijk en kortzichtig politiek correct idee om borgerhout niet zoals het is weer te geven. Ik denk dat ze het Vlaams Blok meer in de kaart spelen door zo'n censuur reportages te maken. Men doet pas iets aan het probleem als de politiekers het beseffen, en het beste om dat te doen is een reportage. Als de politiekers het beseffen en er iets aan doen DAN nemen ze wind uit de zeilen van het Blok. Negeren helpt niet.

Ik denk dat de grootste uitdaging van de "rechtse" partijen in Vlaanderen de macht breken van "Links" in dit land. Er is een duidelijke reden waarom bv. de SP_A alle moeite doet om de restanten van AGALEV aan boord te halen. Men wil immers naar het vb. van de Olijfboomcoalitie in Italië een "Groot-Linkse" partij opzetten die dan zo goed als zeker is van de "macht" in Vlaanderen. Het moet voor alle rechtse democratische krachten duidelijk worden dat er dringend een volwaardig rechtse tegenhanger komt van deze Groot-Linkse partij. NV_A, CD&V, VLD en LIberaal Appel sla de handen nu eens eindelijk in elkaar om de macht van links in dit land te breken en de media moet dringend uitgekuist worden!!!!!
Je vergeet natuurlijk weer eentje, maar dat zijn we natuurlijk al gewend van de aanhangers der grootste bourgeoispartij.

Ik zei: "rechts-democratische partijen" niet "extreem-rechts"
Verhofstadthater is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 oktober 2003, 20:39   #22
antonius
Vreemdeling

Standaard

Een en al leugen en bedrog, ze zenden de ware toestand niet uit. Het is weeral een bewijs dat je de media absoluut niet mag geloven, laat ze maar eens gaan filmen een paar weken met een verborgen camera, dan pas zal je ontdekken wat waar is. Een ding was waar het is een heel vuile buurt geworden. En zeggen dat het er 20 jaar geleden nog zo'n gezellige buurt was, en proper ook. Alhoewel er toen ook allemaal minderbedeelde mensen woonde. Ik zelf hoorde daar ook bij. Maar nogmaals ik vind het verschrikkelijk wat een nonssens ze durven uit te zenden.
antonius is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 oktober 2003, 22:26   #23
dejohan
Minister-President

dejohan's schermafbeelding

Stuur een bericht via Instant Messenger naar dejohan Stuur een bericht via MSN naar dejohan Stuur een bericht via Yahoo naar dejohan
Standaard

Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Weeral een stom, belachelijk en kortzichtig politiek correct idee om borgerhout niet zoals het is weer te geven. Ik denk dat ze het Vlaams Blok meer in de kaart spelen door zo'n censuur reportages te maken. Men doet pas iets aan het probleem als de politiekers het beseffen, en het beste om dat te doen is een reportage. Als de politiekers het beseffen en er iets aan doen DAN nemen ze wind uit de zeilen van het Blok. Negeren helpt niet.

Ik denk dat de grootste uitdaging van de "rechtse" partijen in Vlaanderen de macht breken van "Links" in dit land. Er is een duidelijke reden waarom bv. de SP_A alle moeite doet om de restanten van AGALEV aan boord te halen. Men wil immers naar het vb. van de Olijfboomcoalitie in Italië een "Groot-Linkse" partij opzetten die dan zo goed als zeker is van de "macht" in Vlaanderen. Het moet voor alle rechtse democratische krachten duidelijk worden dat er dringend een volwaardig rechtse tegenhanger komt van deze Groot-Linkse partij. NV_A, CD&V, VLD en LIberaal Appel sla de handen nu eens eindelijk in elkaar om de macht van links in dit land te breken en de media moet dringend uitgekuist worden!!!!!
Je vergeet natuurlijk weer eentje, maar dat zijn we natuurlijk al gewend van de aanhangers der grootste bourgeoispartij.

Je hebt gelijk, het is hoog tijd dat er eens een democratisch rechts alternatief komt, die de problemen aankaart die links negeert. Met een een democratische rechtse partij naast zal het Blok de schijn niet meer kunnen ophouden "gematigd" te zijn. En zal ze haar quasi monopoliepositie in ongeveer heel het rechtste spectrum (van extreem tot gematigd) moeten opgeven.
dejohan is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 oktober 2003, 11:57   #24
TL
Burger

TL's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Klaas
En hier stel ik me de vraag wat is extreem?
Een definitie van extreem rechts vind je Hier (van Urs Altermatt, vooraanstaand Zwitsers politicoloog en filosoof).

Enkele puntjes:
- Agressief nationalisme en/of etnocentrisme, dat zich uitdrukt in xenofobie en vreemdelingenhaat
- Autoritarisme, strevend naar een krachtige leidersfiguur en een sterke staat. [Wie wou er nu ook weer een republiek?]
- Nadruk op de volksgemeenschap en de culturele homogeniteit daarvan.
- Acceptatie van geweld als middel om sociale en politieke conflicten te beslechten. [Wie gebruikte nu weer een boxhandschoen als logo?]
- Een demagogische spreekstijl waarbij politieke tegenstanders verbaal worden besmeurd.

Wie het schoentje past, trekke het aan!

TL
TL is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 oktober 2003, 12:16   #25
Distel
Secretaris-Generaal VN

Distel's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door TL
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Klaas
En hier stel ik me de vraag wat is extreem?
Een definitie van extreem rechts vind je Hier (van Urs Altermatt, vooraanstaand Zwitsers politicoloog en filosoof).

Enkele puntjes:
- Agressief nationalisme en/of etnocentrisme, dat zich uitdrukt in xenofobie en vreemdelingenhaat
- Autoritarisme, strevend naar een krachtige leidersfiguur en een sterke staat. [Wie wou er nu ook weer een republiek?]
- Nadruk op de volksgemeenschap en de culturele homogeniteit daarvan.
- Acceptatie van geweld als middel om sociale en politieke conflicten te beslechten. [Wie gebruikte nu weer een boxhandschoen als logo?]
- Een demagogische spreekstijl waarbij politieke tegenstanders verbaal worden besmeurd.

Wie het schoentje past, trekke het aan!

TL
1. Akkoord
2. Dus republikeinen zijn extreem?
3. Hoeft niet per se extreem te zijn.
4. Akkoord. Maar een bokshandschoen als logo betekent nog niet de acceptatie van geweld.
5. Mooi, België (en wellicht de meeste landen) telt dus enkel extreme partijen.
* Er bestaat evenveel bewijs voor het bestaan van god als voor het bestaan van gele ruimtekaboutertjes
Distel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 oktober 2003, 13:06   #26
damawallaby
Lokaal Raadslid

Standaard

Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:

En ge bedoeld rechts-machtsgeile-dictoriale partij, die liegt, bedriegt en onbekwaam is, en zo slap als een vaatdoek dat ze vooroverbuigt voor den italowaalse sossenendeldarmtoerist.
damawallaby is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 oktober 2003, 13:25   #27
TL
Burger

TL's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Distel
1. Akkoord
2. Dus republikeinen zijn extreem?
3. Hoeft niet per se extreem te zijn.
4. Akkoord. Maar een bokshandschoen als logo betekent nog niet de acceptatie van geweld.
5. Mooi, België (en wellicht de meeste landen) telt dus enkel extreme partijen.
Het is de combinatie van de punten die een partij extreem rechts maken (waarvan er hier maar enkele staan trouwens), niet 1 puntje apart.
Volgens mij voldoet het Vlaams Blok aan de meeste ervan. Alleen het antisemitisme (waarvan ook nog sprake in de definitie) is mijns inziens niet aanwezig...
Andere partijen voldoen wel aan een paar punten, maar zeker niet aan zoveel als het VlB...

TL
TL is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 oktober 2003, 17:44   #28
Bluelagune
Provinciaal Gedeputeerde

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door damawallaby
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:

En ge bedoeld rechts-machtsgeile-dictoriale partij, die liegt, bedriegt en onbekwaam is, en zo slap als een vaatdoek dat ze vooroverbuigt voor den italowaalse sossenendeldarmtoerist.

En nu is het slapenstijd.... Morgen moet ge weer vroeg op om hondenkotjes te produceren in de beschutte werkplaats

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 07:10.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be