![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Overigens is het niet meer dan logisch als de bevolking voor de helft uit allochtonen bestaat, dat de schoolpopulatie ook voor de helft uit allochtonen bestaat. Als je dat niet wilt aanvaarden, moet je een eigen school oprichten (tja, zo vrij is het onderwijs blijkbaar niet in België) of ergens anders gaan wonen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#22 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Bedoel je nu dat indien er een invasie optreedt, en je jezelf niet mag verdedigen tegen die invasie, je maar gewoon moet gaan vluchten? Waarom moet ik in mijn EIGEN land, mijn kinderen minder mogelijkheden tot kwalitatief onderwijs laten ondergaan omdat er een invasie van on-aanpasbaren optreedt? Waarom mag ik niet eisen van mijn regering dat het de on-aanpasbaren zijn die "dan maar ergens anders moeten gaan wonen"? Waarom moeten MIJN kinderen de helft van de lesuren zich zitten vervelen terwijl de juf of meester de andere helft van de klas leert wat "groot" "klein" "meer" of "minder" is aan Nederlandsonkundigen? Waarom hebben MIJN kinderen in MIJN land niet het recht op NORMAAL onderwijs? En tussen haakjes: naar waar moeten we dan gaan lopen?
Waarom islam"fobie"? Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#23 | ||
|
![]() Citaat:
Citaat:
Natuurlijk moeten allochtonen Nederlands spreken. Daar moet de overheid ook werk van maken, van een goede integratie, bijv. door verplichte bijlessen. Maar anderzijds moet de autochtone bevolking ook beseffen dat allochtonen niet in hun eentje kunnen integreren. Er moet wel een plaats zijn waar autochtonen en allochtonen elkaar treffen. Of heb je liever een situatie als in Frankrijk, met volledig gescheiden werelden? |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#24 | |||
|
![]() Bedankt voor de reacties op mijn vraag.
De waarheid moet gezegd worden, of die nu hard is of niet. Maar is het ECHT ZO dat die Nederlandstalige scholen soms maar op papier 100% Nederlandstalig is en dat het er zo stuntelig aan toe gaat dat Nederlandstalige kinderen hun school elders moeten zoeken?! ![]() Een Nederlandstalige school is een school waar je in het Nederlands les krijgt. Punt. Nederlands leren moet ervoor gebeuren of in het ergste geval ondertussen maar dan elders! ![]() Citaat:
Citaat:
![]() Citaat:
![]() |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#25 | ||
|
![]() Citaat:
Citaat: