Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord

Discussietools
Oud 30 oktober 2006, 21:39   #21
Tavek
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jaani_Dushman Bekijk bericht
Daar draait het om!
En wat is daar mis mee ?

Ik heb wat studentenprojectjes en jobkes gedaan tijdens mijn studie om 1) geld te hebben en 2) wat op mijn cv te hebben staan.

Zo een leeg cv met enkel uw studie is dom....
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 oktober 2006, 23:48   #22
Jaani_Dushman
Secretaris-Generaal VN

Jaani_Dushman's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
En wat is daar mis mee ?

Ik heb wat studentenprojectjes en jobkes gedaan tijdens mijn studie om 1) geld te hebben en 2) wat op mijn cv te hebben staan.

Zo een leeg cv met enkel uw studie is dom....
Het is de trend om als CV een hele turf kunnen voor te leggen. Onder het motto: als je soliciteert kan men gemakkelijker je CV lezen, dan je kwaliteiten te controleren.

Maar moet onze overheid een dergelijke trend ook nog eens gaan ondersteunen? Als er mensen zijn die er alles aan doen hun CV vol te krijgen, dan doen ze maar. Maar daar moet ik toch niet gaan voor betalen??
The right of a people under occupation to resist through all means, including armed struggle, is fundamental and inviolable, and we will not allow our rights to be liquidated under the slogan of "security" or "stability".
Volksfront voor de Bevrijding van Palestina
Jaani_Dushman is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 oktober 2006, 00:39   #23
lombas
Secretaris-Generaal VN

lombas's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Als ik de architectuur van Sevilla of Firenze wil bewonderen, moet ik dat zelf betalen. Als ik met de fiets door de Pyreneeën wil trekken, of te voet Jutland wil doortrekken, moet ik dat zelf betalen. Maar als ik een jaar wil gaan zuipen in Parijs, kan dat op kosten van Europa.
Jaja, het zijn echte neoliberalen daar eh.
Oud 31 oktober 2006, 00:55   #24
Jaani_Dushman
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lombas Bekijk bericht
Jaja, het zijn echte neoliberalen daar eh.
Het is zoals FallenByTheHand schrijft: het opzet is de concurrentie tussen de Europese universiteiten onderling. En vrije concurrentie kan enkel bestaan, mits zware overheidsinmenging.
The right of a people under occupation to resist through all means, including armed struggle, is fundamental and inviolable, and we will not allow our rights to be liquidated under the slogan of "security" or "stability".
Oud 31 oktober 2006, 12:37   #25
Tavek
Banneling

Standaard

Citaat:
Het is zoals FallenByTheHand schrijft: het opzet is de concurrentie tussen de Europese universiteiten onderling. En vrije concurrentie kan enkel bestaan, mits zware overheidsinmenging.
Concurrentie is niet slecht. Meer en meer worden studenten als klanten gezien die gewoon voor de beste kwaliteit gaan....toch de topstudenten. En om die is het te doen.....
Oud 31 oktober 2006, 14:44   #26
Jaani_Dushman
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
Concurrentie is niet slecht. Meer en meer worden studenten als klanten gezien die gewoon voor de beste kwaliteit gaan....toch de topstudenten. En om die is het te doen.....
Verhelderend.

De rest mag dus maar zitten knoeien in de rode baksteen-universiteiten...
Oud 31 oktober 2006, 16:20   #27
Tavek
Banneling

Standaard

Citaat:
Verhelderend.

De rest mag dus maar zitten knoeien in de rode baksteen-universiteiten...
Ik spreek uit ervaring als ik zeg dat er op een universiteit VEEL volk zit dat er niet thuishoort en gewoon misbruik maakt van het systeem.

Meelopers, das de juiste term. Je hebt ze in ieder project en practicum wel....
Oud 1 november 2006, 16:32   #28
FallenByTheHand
Parlementslid

FallenByTheHand's schermafbeelding

Standaard

ik zit nu al wel in 2e lic (en heb maar één jaar 'teveel' gedaan) , dus ik veronderstel dat ik "waardig" ben qua competentie; maar een standaard inschrijvingsgeld Harvard zou ik toch niet kunnen ophoesten. Vroeger gingen mensen een levenslange lening aan voor hun huis, nu wordt dat voor hun studie. Ik zie in de toekomst die systemen van "het leger betaalt uw studie, maar dan ga ge wel voor t leger werken" trouwens ook uitbreiding kennen naar andere sectoren (in de privé).

BTW kan het statistisch aangetoond worden dat uw slaagkansen dalen wanneer ge tijdens het academiejaar door moet "werken".

En vertel me niet dat de punten van in het 6e middelbaar een aanwijzing zijn, ik was bij de slechtste twee qua punten de laatste 2 jaren in het middelbaar (en den enige die ook altijd nog geslaagd was); terwijl diegenen die de allerhoogste punten hadden in die periode echt niet veel aan het bakken zijn in hun hoger-onderwijs studie. Één ervan zit zelfs nog niet eens in een volledig 2e jaar.

Toegegeven, dit is geen statistisch onderzoek en totaal insignificant; maar het is wel een persoonlijke ervaring...

Laatst gewijzigd door FallenByTheHand : 1 november 2006 om 16:33.
FallenByTheHand is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 november 2006, 17:08   #29
Heftruck
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
Als ik de architectuur van Sevilla of Firenze wil bewonderen, moet ik dat zelf betalen. Als ik met de fiets door de Pyreneeën wil trekken, of te voet Jutland wil doortrekken, moet ik dat zelf betalen. Maar als ik een jaar wil gaan zuipen in Parijs, kan dat op kosten van Europa.
Redenering doortrekken naar België (of Vlaanderen, indien je dat wilt) en je hebt al een stap in de goeie richting gezet.
Heftruck is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 november 2006, 17:10   #30
Heftruck

Standaard

Citaat:
En vrije concurrentie kan enkel bestaan, mits zware overheidsinmenging.
Wat voor onzin is dat nu weer?
Heftruck is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 november 2006, 17:19   #31
ingenious

Standaard

het optrekken van de erasmusbeurzen is een druppel op een hete plaat. het is een mooi begin, maar de impact gaat niet erg groot zijn. het blijft voor vele jongeren ontoegankelijk. de beurzen moeten worden aangepast aan de verschillen in levensstandaard. nu is voor velen studenren in oost-europa wel mogelijk, terwijl zweden onbetaalbaar is.

erasmus heeft trouwens geen bal met concurrentie te maken. en uitwisseling gaat niet gewoon om zuipen op kosten van een ander. er zijn trouwens meerdere uitwisselingsprogramma's, zoals socrates, tempus en da vinci.
ingenious is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 november 2006, 01:12   #32
Jaani_Dushman
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Heftruck Bekijk bericht
Wat voor onzin is dat nu weer?
Vrije markt zonder staatsinmenging leidt ALTIJD naar een monopolie. Uw mooie liberale theorieën zullen daar niets aan kunnen veranderen.
Wanneer je dus concurrentie wil, heb je staatsinterventie nodig die de monopolisering tegenwerkt.
Oud 2 november 2006, 01:16   #33
Jaani_Dushman
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Heftruck Bekijk bericht
Redenering doortrekken naar België (of Vlaanderen, indien je dat wilt) en je hebt al een stap in de goeie richting gezet.
Dus dat niet alleen mijn cultureel-minnende reisjes naar Firenze en Sevilla terugbetaald worden, en mijn sportieve trips naar Denemarken en de Pyreneeën, maar dat de overheid eveneens zou betalen voor culturele uitstapjes naar Ieper, Geraardsbergen en Tongeren? Daar kan ik mij in vinden!
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 19:45.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be