![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 |
Minister-President
|
![]() Nee, in naam van de beschaving is hetgeen verleden jaar in Parijs gebeurde en wat nu opnieuw dreigt te gebeuren. De multiculers kunnen geweldig trots zijn op wat ze al hebben bereikt, proficiat! Barman kan mischien zijn concert eens in Parijs gaan overdoen schijnt daar een publiek voor te zijn.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#22 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Nog eens een idee, want daar kwam veel volk op af die enkel en alleen goed zijn om uw mening niet te delen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#23 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door Vorenus : 26 oktober 2006 om 18:01. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#24 |
Banneling
|
![]() Als het in Parijs regent dan druppelt het in Brussel. Ze hebben bij het begin van de ramadam al een algemene repetitie gedaan. In november of ten laatste december wordt het van hetzelfde in Brussel. Sommige deelgemeenten zijn toch al in hun macht gekomen dank zij de PS. Nu nog alleen de autochtone belgen eruit treiteren met een reeks rellen.
Ik zie als mogelijke aanleiding de arrestatie van de twee moordenaars van Lede en wie weet verloopt die arrestatie niet geweldloos? Dus reden te meer om het slachtoffer uit te hangen en de ganse brusselse bevolking er voor verantwoordelijk te stellen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#25 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
De aanhouding van allochtone moordenaars is inderdaad een aanleiding, want dat dulden de moslims niet. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#26 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#27 |
|
![]() Tja, ik zag gisteren amateuropnamen (waarschijnlijk door mededaders zelf gemaakt!) van jongeren die een politiewagen bekogelden en de deur forceerden. Maar als ze zouden beginnen schieten en er is er een dood, dan zal het ineens weer een "benadeelde jongere" zijn die gewroken moet worden!
![]() ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#28 |
|
![]() Omdat het probleem veel dieper ligt, misschien?
We kunnen daar stategisch geen oren naar hebben, maar de realiteit ligt natuurlijk anders. |
![]() |
![]() |
![]() |
#29 |
Parlementslid
|
![]() Als jongeren iets verkeerd doen, dan heeft men daar altijd een verklaring voor.
Een moeilijke jeugd, leerproblemen, taalproblemen, culturele problemen. Blanke, zwarte, bruine, gele bandieten... geen verschil. Hard optreden daartegen en tonen dat de samenleving zulke onzin niet meer tolereert. |
![]() |
![]() |
![]() |
#30 |
|
![]() Dat is nu een goed voorbeeld van wat ik zei:
Mensen hebben dus gewoon de pech van een slecht verleden te hebben, en belanden in een oog om oog, tand om tand-situatie. Ik vind dat "de samenleving" zijn bek moet houden: ze heeft het zelf gezocht omdat "de samenleving" nu eenmaal een ontsnapping is aan de realiteit die ons zwak maakt. Moeten we voor die zwakte respect hebben? Trouwens, die flikken die er hard moeten tegen optreden zijn van hetzelfde soort krapul als diegenen waar ze tegen gaan vechten, zoniet zelfs groter. |
![]() |
![]() |
![]() |
#31 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#32 |
|
![]() Een beetje onnozel vond ik dat HUMO en dergelijke de Franse film "La Haine" vorig jaar als een "waarschuwing die we beter niet hadden genegeerd" zagen. Die film schildert de problemen af als volledig de fout van de maatschappij.
![]() ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#33 |
|
![]() Ja gij als individu. Wiens brood men eet, wiens woord men spreekt... Het is iets wat ge mij ni kunt verwijten. Maar bezie het eens van op afstand, dan wete misschien wat ik bedoel. Of vinde gij nu zelf ni dat we er eigelijk zelf om vragen?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#34 | |
|
![]() Citaat:
Met er geen begrip voor te hebben loste ook niks op. En van mij mogen die rellen escaleren. ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#35 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
Wat zou de reactie zijn als er bijvoorbeeld een kind in zo'n bus levend was verbrand? Het is de schuld van de samenleving? Er zijn grenzen aan protesten. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#36 |
|
![]() Blijkbaar zijn er géén grenzen aan protesteren: dat is de realiteit. De rest zijn maar meningen. En ja inderdaad, als een kind daarin omkomt is dat onrechtstreeks de schuld van de samenleving. En denk nu ni dat ik dat erg zou vinden.
De realiteit houd geen rekening met "recht" en al die uitvindsels. De realiteot lacht ermee, en wij zijn zwak genoeg om er tenonder aan te gaan. |
![]() |
![]() |
![]() |
#37 | |
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#38 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#39 |
|
![]() Een misdadiger is maar een misdadiger omdat er een wet is. Dus ook maar een mening en wééral iets dat niet met de realiteit strookt.
Gij wilt gewoon klop op de realiteit, niet beseffend dat die minstens even hard terugklopt. |
![]() |
![]() |