![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
Bekijk resultaten enquête: Adoptierecht voor homoseksuelen... | |||
Abosluut voor |
![]() ![]() ![]() |
86 | 37,72% |
Onthouding |
![]() ![]() ![]() |
14 | 6,14% |
Absoluut tegen |
![]() ![]() ![]() |
128 | 56,14% |
Aantal stemmers: 228. Je mag niet stemmen in deze enquête |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 |
Minister
|
![]() Colen kan voor mijn part den boom in.
Ik voel meer voor het partijprogramma, dat zich evenwel tegen een homohuwelijk verzet (adoptie is daar zeer zeker één van de breekpunten), maar zich geenszins kant tegen een geregistreerde samenlevingsvorm voor homo's met rechten en plichten. Nogmaals, lees de opgegeven website. |
![]() |
![]() |
![]() |
#22 |
Minister-President
|
![]() Ik weet het Duympje maar die website ik weet echt niet wat ik er van moet denken????
En Hansi, jij mag idd zeggen wat je wenst maar het mag niet zo kwetsend over komen als dat van Dutroux wat ronduit vernederend is! Als ik ooit het geluk zou hebben van een kind te hebben zal ik het met alle respect en liefde behandelen en het héél wat meegeven. |
![]() |
![]() |
![]() |
#23 | |
Vreemdeling
|
![]() Citaat:
U verwart ook vaak Uw fantasie met de realiteit. Waarom neem je ook de meest extremetische situatie waarin ELK gezin in kan belanden? En waar blijven de resultaten van jouw onderzoek? Of is dit gewoon bluf? Aan jou om het tegendeel te bewijzen... Greetz, Bjorn
![]() |
![]() |
#24 |
Minister-President
|
![]() Ik zeg het nogmaals: Ik wil geen twee vaders !!!!
:o Thomas |
![]() |
![]() |
![]() |
#25 |
Vreemdeling
|
![]() Ik zeg het nogmaals: Nu praat je zo. Als je een weesje bent en je wordt opgenomen in een liefdevol gezin, dan ga je waarschijnlijk niet meer terug willen naar die kille, onpersoonlijke omgeving van een instelling! Dus veranderen die wet!
Greetz, Bjorn
![]() |
#26 | |
Lokaal Raadslid
|
![]() Thomas,
Wat dacht je van 2 moeders ? ![]() Citaat:
(Trouwens, daar het Vlaams Blok niet homofoob is, mag ik daaruit besluiten dat de echte reden waarom ze tegen zijn, louter opportunisme is ? maar dit tussen haakjes ) Of ze zouden adoptie kunnen goedkeuren, omdat ze verschillende studies geloven, waaruit blijkt dat homo-paren perfect kinderen tot gezonde volwassenen kunnen opvoeden. Uw aversie voor uw dochter tussen 2 mannen, spruit louter uit uw eigen (ziekelijke ?) fantasie en is duidelijk op geen enkel rationeel argument gebaseerd. U hoeft uw mening voor mij niet te argumenteren, maar u dient zich wel eerst te informeren, voor u uw mening vormt, en daar wringt uw schoentje. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#27 | |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Citaat:
Maar is dat voldoende grond om het iemand anders niet te gunnen? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#28 | ||
Minister-President
|
![]() Citaat:
Ja! Ik ben op het moment 13 jaar en ik zou het erg vinden als ik als kind/jongere/puber :o twee mannen als papa en papa moet zien, en waar is de mama? Waar is ze naar toe? aan manuel: bwa, dat is eigenlijk iets anders, maar eigenlijk heb ik toch ook wel graag een papake, maar geen twee mama's want waar is dan de papa? Ja ik weet het naar het schijnt neemt altijd een van de twee de taak over van papa of mama ( alowel ze iets anders zijn :o ) Maar het is nooit hetzelfde! Thomas |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#29 | |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Citaat:
Is die papa gescheiden? Het kan. Is die mama dood? Gestorven in het kraambed? Onder de volvo van mieke vogels gelopen? Het kan. Generaliseer aub niet vanuit het juveniel egocentrisme dat eigen is aan een 13jarige. Want zo doe je ook afbreuk aan de zorgzame en liefhebbende capaciteiten van die mensen... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#30 |
Burger
|
![]() StijnVl lach niet met de verklaringen van een kind of een jongere. Die eerlijke uitlatingen laten zien waar de zich de kern van de zaak bevindt: kinderen willen verdorie geen homokoppel als ouders, willen geen pot-vrouwen als ouders. De fantastische eigenschap van kinderen is dat ze altijd eerlijk zijn en de dingen recht voor de raap zeggen: wel een kind zegt dat het abnormaal is 2 vaders te hebben of 2 moeders, hou er dan rekening mee. Ik snap niet dat onze poilitici moreel zo afgedwaald zijn om dergelijke perversiteiten ook nog maar te durven bespreken. Hou rekening met wat een kind wil, een kind wil stabiliteit, normale relaties, geen scheidende ouders, geen uiteengerukte gezinnen, geen holebi's als ouders.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#31 | |
Vreemdeling
|
![]() Citaat:
Je wilt dus beweren dat echtscheidingen niet meer legaal zouden mogen zijn? Dit is wel duidelijk niet goed voor een kind... Een normale relatie, bedoel je, zoals er vele gevallen zijn, waarin de vader en moeder geen 2 lieve woordjes tegen elkaar kunnen zeggen? Geef me dan toch maar liever een liefdevolle relatie tss twee mannen/vrouwen...zo leer ik tenminste kennen wat liefde en geluk betekent! Het heeft zelfs een groot voordeel waarom het adoptierecht er moet komen voor holebi's: deze kinderen zouden tenminste geen vooroordelen hebben... Grtz, Bjorn
![]() |
![]() |
#32 |
Vreemdeling
|
![]() Ik ben blij dat Hansi zo een goeie spreekbuis blijft voor de kinderen. Je weet nog steeds perfect wat ze willen. Proficiat daarvoor.
Denk jij echt dat een kind kiest welke ouders het heeft? Voor hetzelfde geld heb je een rotmoeder en een dronken vader. Daar kiezen kinderen zeker wel voor! Trouwens, een kind heeft een warme thuis nodig en daar kunnen holebi's even goed voor zorgen. En eenmaal holebi's aanvaard zijn in de maatschappij zal een kind er ook niets meer op tegen hebben om twee vaders of twee moeders te hebben. In de praktijk zijn er trouwens al genoeg van deze gezinnen en die lukken even goed en hebben even veel kans op slagen als heterogezinnen.
![]() |
#33 |
Burger
|
![]() Inderdaad Bert ik weet perfect wat kinderen willen, heb er zelf nl. enkele. En zal ze ook opvoeden naar mijn normen en daar horen adopterende holebi's alleszins als niet in thuis. Vergeet dus de aanvaarding door de maatschappij van je perverse kinderwensen. Er zullen jammer genoeg altijd mensen zijn die bepaalde basiswaarden zullen blijven in standhouden, pech voor jou en je andere perverse vriendjes. Ik snap niet echt de maatschappij waar elke individuele wens zomaar moet ingewilligd worden. Ik hou vast aan bepaalde basiswaarden en kom daar recht voor uit ook. Als homopaar een kinderwens hebben is gewoonweg ziekelijk en doet mij walgen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#34 |
Vreemdeling
|
![]() Sja, das dan jouw mening, maar zoals het er nu naar uitziet krijgen jouw kinderen gelukkig ook onderwijs over de problematiek van de holebi's en kunnen die hopelijke een goede aanvulling geven op jouw goede opvoeding (want daar twijfel ik niet aan).
En zoals nog al gevraagd, stop met het woord pervers te gebruiken want dat past niet in deze context. Dit is geen individuele wens, er zijn 1 miljoen Belgen holebi, je kan dan moeilijk van een individuele kinderwens spreken he. Ik heb altijd kinderen gewild, om te bewijzen dat ik beter kan opvoeden dan mijn ouders en gewoon ja, ik wil graag kinderen. En er zal wel een goede regeling voor komen, daar ben ik bijna vast van overtuigd. En zoals gezegd, er zijn al talrijke voorbeelden van kinderen die in en holebirelatie opgroeien en niets wijst erop dat zij hierdoor een slechtere opvoeding zouden krijgen. Er zullen mensen zijn die ons willen weren en terugdringen, maar gelukkig evolueert de maatschappij mee, traag maar zeker, en die zogezegde basiswaarden zullen dan maar veranderen. Voor mij is als kind opgroeien binnen een heterorelatie helemaal geen basiswaarde, want dan kan je vele kinderen afschrijven ... Ik voel me allesbehalve pervers en dat zijn mijn vriendjes ook niet. Ik heb trouwens één vriendje en voor de rest vrienden en vriendinnen. Kom uit je huis en leer de wereld kennen; Blijf niet binnen en blijf niet denken dat ze is zoals je denkt ...
![]() |
#35 |
Gouverneur
|
![]() Vaak komen adoptiekinderen uit ontwikkelingslanden. Ik kan me inbeelden dat, wanneer deze landen vernemen dat hun kinderen ten prooi kunnen vallen aan homofiele koppels in het land van bestemming, deze landen wetgeving zullen uitvaardigen die adopties aan zulke geperverteeerde landen verbieden. Deze veronderstelling is helemaal niet zo utopisch als men op het eerste zicht zou denken. Nederlandse homofiele gehuwde (sic!) koppels (resic!) kunnen met hun trouwboek nergens anders dan in België (en misschien een of ander Scandinavisch land) terecht. De rest van de wereld aanvaardt dit niet. Door homofiele adopties toe te staan marginaliseren we ons in de wereld.
Nu ja, langs de andere kant... Het zijn de laatste stuiptrekkingen van een maatschappij die op instorten staat. Binnenkort nemen de moslims het hier van ons over en worden homofielen ter dood veroordeeld. Dan gaan ze nog snakken naar de goeie oude tijd van de paus die tegen condooms was. Maar ja, dan zal het te laat zijn.
![]() |
#36 |
Vreemdeling
|
![]() U blijft steeds even grappig
![]() Ik heb nog steeds geen fatalistische visie. Blijkbaar vindt u echt dat u de enige goede bent: hetero en christen. Getuigt niet echt van een christelijke consequente levensvisie ... Toen ik in Toronto was voor de wereldjongerendagen heb ik met zeer veel mensen van de Vlaamse groep gepraat en ze vonden stuk voor stuk de houding tegenover homoseksualiteit voorbijgestreefd en niet kunnen. Daar ziet u de Kerk van de toekomst, en daar wil ik ook aan meehelpen.
![]() |
#37 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#38 |
Minister
|
![]() ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#39 |
Vreemdeling
|
![]() Ik vraag me sterk af of dan heel de Vlaamse groep die daar was ongelovigen zijn ...
En tijdens de geloofsbelijdenis zeg ik bewust dat stukje over de heilige katholieke Kerk niet mee ... iedereen heeft zijn fouten en met hun visie op ondermeer homoseksualiteit maken ze dat duidelijk. Zelfs mijn canadese vrienden hadden er geen problemen mee. Dus volgens mij moet de Kerk zich eens ernstig bezinnen ...
![]() |
#40 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
"ik geloof in de H. Katholieke Kerk" is een van de twaalf artikelen des geloofs, die reeds fundament is van ons geloof van de tijd der apostelen. Als u dit niet aanvaardt ben u in alle betekenissen des woords ongelovig. Het is Jezus zelf die de Katholieke Kerk heeft opgericht en zijn H. Geest erover heeft uitgezonden. Beweren dat de Kerk fout zou kunnen zijn is zoveel als het ontkennen van het bestaan van God. Hoe kan u zich derhalve in de spiegel bekijken en uzelf "gelovig" noemen??
![]() |