Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 30 oktober 2003, 20:10   #21
Patje
Lokaal Raadslid

Patje's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eugene
[Idd maar die berekeningen houden geen rekening met sommige factoren. Ik heb de drie berekeningen gemaakt, 2500kwu,5000kwu en 8000 kwu op de module van testaankoop, die module houdt rekening met alle factoren zoals type contract, opzeggingstermijnen enz.... De mensen die de cijfers willen kunnen mij een seintje geven op
[email protected]
Ps , om jullie anonimiteit te garanderen kan je beter een hotmail of Yahoo adres nemen.
En Ardor, zoals ik naar U heb geschreven is het zo dat indien je 'automatisch' Electrabel als standaardleverancier hebt gekregen, je iedere maand moet kunnen veranderen. Ik heb bv van Luminus een brief gekregen dat ik maandelijks kon omschakelen van leverancier, ik heb echter gekozen voor 'Luminus Direct' welk stukken goedkoper is maar als nadeel heeft , jaarlijks contract en verplichte domiciliering, maar bij testaankoop komt deze formule er wel als beste uit, behalve ecopower, maar daar moet je dan weer een aandeel van 250 neurokes kopen. Als verder bvb Electrabel haar tarieven verhoogt Ardor heb je WEL het recht om uw contract op te zeggen hoor. Ik ga nog eens contact opnemen met Maarten om de cijfers + uitleg naar dit forum te sturen want veel mensen zijn blijkbaar zéér slecht ingelicht door hun leverancier!
Het enige dat er meer gevraagd wordt is welk vermogen heb je. In theorie zou de uitkomt dezelfde moeten zijn als http://www.stroomtarieven.be . Persoonlijk neem ik dan de simulatie van de VREG voor. http://www.vreg.be/vreg/particulieren/input.asp Per slot van rekening is dit het controleorgaan van de Vlaamse regering.
Patje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 oktober 2003, 20:42   #22
Eugene
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Patje
Citaat:
[Idd maar die berekeningen houden geen rekening met sommige factoren. Ik heb de drie berekeningen gemaakt, 2500kwu,5000kwu en 8000 kwu op de module van testaankoop, die module houdt rekening met alle factoren zoals type contract, opzeggingstermijnen enz.... De mensen die de cijfers willen kunnen mij een seintje geven op
[email protected]
Ps , om jullie anonimiteit te garanderen kan je beter een hotmail of Yahoo adres nemen.
En Ardor, zoals ik naar U heb geschreven is het zo dat indien je 'automatisch' Electrabel als standaardleverancier hebt gekregen, je iedere maand moet kunnen veranderen. Ik heb bv van Luminus een brief gekregen dat ik maandelijks kon omschakelen van leverancier, ik heb echter gekozen voor 'Luminus Direct' welk stukken goedkoper is maar als nadeel heeft , jaarlijks contract en verplichte domiciliering, maar bij testaankoop komt deze formule er wel als beste uit, behalve ecopower, maar daar moet je dan weer een aandeel van 250 neurokes kopen. Als verder bvb Electrabel haar tarieven verhoogt Ardor heb je WEL het recht om uw contract op te zeggen hoor. Ik ga nog eens contact opnemen met Maarten om de cijfers + uitleg naar dit forum te sturen want veel mensen zijn blijkbaar zéér slecht ingelicht door hun leverancier!
Het enige dat er meer gevraagd wordt is welk vermogen heb je. In theorie zou de uitkomt dezelfde moeten zijn als http://www.stroomtarieven.be . Persoonlijk neem ik dan de simulatie van de VREG voor. http://www.vreg.be/vreg/particulieren/input.asp Per slot van rekening is dit het controleorgaan van de Vlaamse regering.
Tja maar bij de uitslagen van testaankoop is ook het juridisch gedeelte en de bescherming van de klant opgenomen. Ieder contract is door testaankoop doorgenomen en heeft een beoordeling gekregen. Natuurlijk is het aan de klant om te kijken wat het beste is voor hem maar gezien de toch wel ingewikkelde contractuele materie vind ik de berekeningsmodule van testaankoop veel beter om als richtlijn te nemen. En ik kan trouwens verder bewijzen dat er tussen de modules van 'vreg' en testaankoop wel een verschil is, maar neem me niet kwalijk, dat is voor morgen hoor, ga nu een biljarke doen !!
Oud 31 oktober 2003, 22:12   #23
Dies
Europees Commissaris

Dies's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ardor
Dies,Ik ben niet akkoord. Als er geen vrijmaking had plaats gevonden en alles was bij het oude gebleven was mijn factuur nooit zo hoog geweest.Zeker weten!
Op uw factuur zou (naar alle waarschijnlijkheid) inderdaad nog steeds hetzelfde bedrag staan. De fout in uw redenatie ligt hem echter in het feit dat u aanneemt dat dit de volledige kostprijs dekt. Op langere termijn zal de vrijmaking van de energiemarkt sowieso positieve gevolgen met zich meebrengen. Het is fout om aan te nemen dat diensten/goederen goedkoper zijn wanneer ze door de staat worden aangeboden.
Met dank aan: TomB, Supe®Staaf, Brabo, Sato, boer_bavo, @lpha, Knuppel, Raf, Antoon, Tantist, Distel, Pelgrim, Paulus, nou nou, Bobke, Griffin, Spetsnaz, oriana, C uit W, Seba, ingenious, Zeno!, zorroaster, alpina, dejohan, circe, Kotsmos, S., luc broes, Aangebrande, solidarnosc, maddox,Tzuvar Raemborr, Spelev, Mieke 79, DaBlacky, numarx,Vlaanderen Boven, bartje, Turkje, ossaert, Fribre, de Vexille, Groot Bakkes, Jos Verhulst, Bece, Babeth, Nynorsk, driewerf, wb, cuboidz, sancho, Dimitri, e.a.
Dies is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 oktober 2003, 22:27   #24
TomB
Perm. Vertegenwoordiger VN

TomB's schermafbeelding

Standaard

Bij alle privatisaties hoor je hetzelfde: de prijzen zijn hoger! Als men morgen de NMBS privatiseerd zal je de mensen ook horen klagen dat de prijzen duurder zijn. Waar men echter geen rekening mee houdt is het feit dat de gemeenschap er niet langer jaarlijks miljarden moet impompen om ze draaiende te houden.

Geef die bedrijven dezelfde subsidies en u krijgt hetzelfde effect kwa prijs. Winstorientatie = streven naar efficientie, vrije markt = meer competitie met neerwaardse prijzendruk. Per definitie is dat beter voor de consument en daar is geen speld tussen te krijgen.
Oud 31 oktober 2003, 22:39   #25
Pat
Parlementslid

Pat's schermafbeelding

Standaard

Ik heb zowel de simulatie van de Vreg als die van Test aankoop gebruikt. Daarna heb ik bij alle leveranciers de prijslijsten gedownload (pdf files) om handmatig alles nogmaals te berekenen. Ik bekwam in de drie gevallen 3 verschillende resultaten, toch bleek de volgorde (van goedkoopste leverancier tot duurste) in de drie gevallen dezelfde. Voor wat aardgas betreft: simulatieprogramma's zijn er niet, maar die keuze is niet echt een probleem gezien het beperkt aantal leveranciers.
Oud 31 oktober 2003, 22:56   #26
Bobke
Secretaris-Generaal VN

Bobke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door TomB
Bij alle privatisaties hoor je hetzelfde: de prijzen zijn hoger! Als men morgen de NMBS privatiseerd zal je de mensen ook horen klagen dat de prijzen duurder zijn. Waar men echter geen rekening mee houdt is het feit dat de gemeenschap er niet langer jaarlijks miljarden moet impompen om ze draaiende te houden.

Geef die bedrijven dezelfde subsidies en u krijgt hetzelfde effect kwa prijs. Winstorientatie = streven naar efficientie, vrije markt = meer competitie met neerwaardse prijzendruk. Per definitie is dat beter voor de consument en daar is geen speld tussen te krijgen.
Hier gaat het niet om een privatisatie maar het doorbreken van een monopolie.
Toch blijft het distributienetwerk in handen van dezelfde maatschappij.
Op die manier zullen ze wel een vinger in de pap houden bij het bepalen van de prijs bij de concurrentie denk ik.
Bobke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 november 2003, 00:46   #27
Patje
Lokaal Raadslid

Patje's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bobke
Citaat:

Op die manier zullen ze wel een vinger in de pap houden bij het bepalen van de prijs bij de concurrentie denk ik.
Ik denk het niet. Volgens mij is het distributienetwerk grotendeels in handen van de gemeenten.
Oud 1 november 2003, 01:44   #28
Bob
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

De electriciteitsmaatschappijen in belgie hebben nooit subsidies ontvangen. Integendeel. Zij betaalden dividenten aan de gemeenten.
Denk echter niet dat de prijzen hier echt hoger zijn. Denk eerder aan een effekt van hogere brandstofprijzen, taksen en andere regeringsbemoeinissen, die met het oude systeem, ook tot een meerprijs zouden geleid hebben.
Bob is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 november 2003, 01:53   #29
Bobke
Secretaris-Generaal VN

Bobke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Citaat:
Citaat:

Ik denk het niet. Volgens mij is het distributienetwerk grotendeels in handen van de gemeenten.
Ge kunt gelijk hebben, maar wie staat in voor de aanleg en het onderhoud?
Bobke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 november 2003, 02:21   #30
Bob
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Uiteindelijk betaald de konsument, bij ALLE maatschappijen een vaste prijs voor de netten (zowel hoogspanning, als laagspanning). Deze prijs is vast, en zal vast blijven (men zal nooit twee parallele distributienetten gaan bouwen - zoals belgacom/telenet). Bij mijn weten is de uitbating van deze netten in afzonderlijke maatschappijen ondergebracht, met afzonderlijke boekhouding.
Hetgeen natuurlijk wel speelt, is dat een zeer groot gedeelte van het productievermogen nog in handen is van electrabel. Hier wordt dan gesproken dat een deel van het vermogen verplicht zou moeten geveild worden.
Maar verwacht alles bijeen geen grote prijsdalingen. Electrabel was/is nu eenmaal geen slechte maatschappij, en het zal niet zo gemakkelijk zijn om het beter te doen.
Oud 3 november 2003, 00:23   #31
Patje
Lokaal Raadslid

Patje's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:

Ge kunt gelijk hebben, maar wie staat in voor de aanleg en het onderhoud?
De gemeenten zijn verantwoordelijk voor de netten dit was vroeger zo en nu nog. De fysieke handeling is volgens mij aan een bedrijf uitgegeven met de naam Netmanager of iets dergelijks.
Oud 6 november 2003, 13:25   #32
Eugene
Gouverneur

Standaard

114 tt-TV1 114 do 06 nov 13:07:47
binnenland �*�*�*�*�*�*�*�*�*�*�*�*�*�*�*�*�*�*�*�*�*�*�*�*

ELEKTRICITEITSFACTUUR GEZINNEN STIJGT
�*�*�*�*�*�*�*�*�*�*�*�*�*�*�*�*�*�*�*�*�*�*�*�*�* �*�*�*�*�*�*�*�*�*�*�*�*�*�*
De elektriciteitsfactuur van de
gezinnen in Vlaanderen stijgt van
volgend jaar af met gemiddeld 19,20
euro per jaar. Dat meldt De Tijd.

De stijging is het gevolg van de
invoering in Vlaanderen van een nieuwe
federale heffing op de elektriciteit
ten voordele van de Vlaamse gemeenten.

Een klein bedrijf in Vlaanderen betaalt
tot maximum 4.800 euro per jaar. De
industriële grootverbruikers blijven
gespaard.

De heffing moet de Vlaamse gemeenten
compenseren voor het inkomstenverlies
dat ze lijden door de vrijmaking van de
elektriciteitsmarkt.
Volgende Economie Buitenland Inhoud

En dus zijn het weeral de kleine bedrijven en zelfstandigen die het gelag moeten betalen. Zijn onze politiekers nu helemaal blind verdorie? , het is juist door de zelfstandigen en kleine bedrijven dat onze economie blijft draaien. Aan grote bedrijven hebben we weinig of niets want die hebben toch de beste accountants om te zorgen dat ze weinig of geen belastingen betalen!!!
Oud 6 november 2003, 13:43   #33
Tegendradigaard
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

'k hem nog geen afrekening gekregen dus ik weet nog niet hoeveel het bij mij gaat gestegen zijn. as ik dat hier lees hou ik men hart al vast.

Iederen keer dat nen politieker op den tv komt zeggen dat iets goed gaat zijn voorde bevolking dan weet ikal dat ik mijne geldbeugel mag bovenhalen.

iedere dag dat ne politieker komt zeggen dat iets gratis gaat zijn dan weet ik dat ik wel zal mogen betalen.

Iedere keer dat ne politieker zegt dat de belastingen gaan verminderen dan krijg ik eerst een lachkramp van enkele uren en als ik eindelijk ben uitgelachen dan begin ik te wenen tot al mijn zakdoeken vol snot en tranen hangen omdat ik weer nen hoop geld meer gaan mogen afgeven.

voila het leven van nen tegendradigaard in dit aardse tranendal ook, de laatste tientallen jaren, gekend onder de naam Belgie.

'k wou dat ik geboren was op een een of ander paradijselijk eiland waar ik elke dag kon genieten van de warme zon, met mijn klein bootje wat visjes ging vangen om 's avonds op te eten, lekker geroosterd, en daarna te genieten van de ondergaande zon.
IK betaal 6.570,00 euro per jaar aan Wallonië en dit al meer dan 20 jaar.... Dat is 131.400 euro in totaal....of in oude franken... 5.300.662 fr. HET IS STILAAN GENOEG GEWEEST! Als ik nog 20 jaar verder werk dan betaal ik nog eens 131.400 euro. In totaal zou dat dan 262.800 euro of 10.616.857 oude franken zijn.

PEOPLE WHO WANT TO BAN HATE SPEECH, JUST HATE SPEECH. VRIJE MENINGSUITING !!!
Tegendradigaard is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 november 2003, 01:14   #34
Bob
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
En dus zijn het weeral de kleine bedrijven en zelfstandigen die het gelag moeten betalen. Zijn onze politiekers nu helemaal blind verdorie? , het is juist door de zelfstandigen en kleine bedrijven dat onze economie blijft draaien. Aan grote bedrijven hebben we weinig of niets want die hebben toch de beste accountants om te zorgen dat ze weinig of geen belastingen betalen!!!
Nu de particulieren betalen deze nieuwe belasting ook. Denk trouwens ook dat de grote bedrijven een stuk meer bijbrengen aan de rsz en de schatkist dan de kleine en zelfstandigen (waarvan tussen haakjes, slechts 1% door de fiscus gekontroleerd wordt). Waarom denkt ge dat het eventueel verdwijnen van ford voor regeringspaniek zorgt ?
De officiele reden is wel, dat deze grootverbruikers rechtstreeks van het hoogspanningsnet aftakken, en zodoende vroeger ook geen melkkoe waren van de intercommunales. En daar deze belasting een vervanging is van de vroegere inkomsten van de intercommunales... Dus eigenlijk nog logisch ook.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 03:00.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be