![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 | |
Lokaal Raadslid
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#22 | ||
Gouverneur
|
![]() Citaat:
![]() ![]()
![]() |
![]() |
#23 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Met dank aan: TomB, Supe®Staaf, Brabo, Sato, boer_bavo, @lpha, Knuppel, Raf, Antoon, Tantist, Distel, Pelgrim, Paulus, nou nou, Bobke, Griffin, Spetsnaz, oriana, C uit W, Seba, ingenious, Zeno!, zorroaster, alpina, dejohan, circe, Kotsmos, S., luc broes, Aangebrande, solidarnosc, maddox,Tzuvar Raemborr, Spelev, Mieke 79, DaBlacky, numarx,Vlaanderen Boven, bartje, Turkje, ossaert, Fribre, de Vexille, Groot Bakkes, Jos Verhulst, Bece, Babeth, Nynorsk, driewerf, wb, cuboidz, sancho, Dimitri, e.a. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#24 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Bij alle privatisaties hoor je hetzelfde: de prijzen zijn hoger! Als men morgen de NMBS privatiseerd zal je de mensen ook horen klagen dat de prijzen duurder zijn. Waar men echter geen rekening mee houdt is het feit dat de gemeenschap er niet langer jaarlijks miljarden moet impompen om ze draaiende te houden.
Geef die bedrijven dezelfde subsidies en u krijgt hetzelfde effect kwa prijs. Winstorientatie = streven naar efficientie, vrije markt = meer competitie met neerwaardse prijzendruk. Per definitie is dat beter voor de consument en daar is geen speld tussen te krijgen.
![]() |
#25 |
Parlementslid
|
![]() Ik heb zowel de simulatie van de Vreg als die van Test aankoop gebruikt. Daarna heb ik bij alle leveranciers de prijslijsten gedownload (pdf files) om handmatig alles nogmaals te berekenen. Ik bekwam in de drie gevallen 3 verschillende resultaten, toch bleek de volgorde (van goedkoopste leverancier tot duurste) in de drie gevallen dezelfde. Voor wat aardgas betreft: simulatieprogramma's zijn er niet, maar die keuze is niet echt een probleem gezien het beperkt aantal leveranciers.
![]() |
#26 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Toch blijft het distributienetwerk in handen van dezelfde maatschappij. Op die manier zullen ze wel een vinger in de pap houden bij het bepalen van de prijs bij de concurrentie denk ik. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#27 | ||
Lokaal Raadslid
|
![]() Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#28 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Denk echter niet dat de prijzen hier echt hoger zijn. Denk eerder aan een effekt van hogere brandstofprijzen, taksen en andere regeringsbemoeinissen, die met het oude systeem, ook tot een meerprijs zouden geleid hebben. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#29 | |||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#30 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Hetgeen natuurlijk wel speelt, is dat een zeer groot gedeelte van het productievermogen nog in handen is van electrabel. Hier wordt dan gesproken dat een deel van het vermogen verplicht zou moeten geveild worden. Maar verwacht alles bijeen geen grote prijsdalingen. Electrabel was/is nu eenmaal geen slechte maatschappij, en het zal niet zo gemakkelijk zijn om het beter te doen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#31 | ||||
Lokaal Raadslid
|
![]() Citaat:
|
||||
![]() |
![]() |
![]() |
#32 |
Gouverneur
|
![]() 114 tt-TV1 114 do 06 nov 13:07:47
binnenland �*�*�*�*�*�*�*�*�*�*�*�*�*�*�*�*�*�*�*�*�*�*�*�* ELEKTRICITEITSFACTUUR GEZINNEN STIJGT �*�*�*�*�*�*�*�*�*�*�*�*�*�*�*�*�*�*�*�*�*�*�*�*�* �*�*�*�*�*�*�*�*�*�*�*�*�*�* De elektriciteitsfactuur van de gezinnen in Vlaanderen stijgt van volgend jaar af met gemiddeld 19,20 euro per jaar. Dat meldt De Tijd. De stijging is het gevolg van de invoering in Vlaanderen van een nieuwe federale heffing op de elektriciteit ten voordele van de Vlaamse gemeenten. Een klein bedrijf in Vlaanderen betaalt tot maximum 4.800 euro per jaar. De industriële grootverbruikers blijven gespaard. De heffing moet de Vlaamse gemeenten compenseren voor het inkomstenverlies dat ze lijden door de vrijmaking van de elektriciteitsmarkt. Volgende Economie Buitenland Inhoud En dus zijn het weeral de kleine bedrijven en zelfstandigen die het gelag moeten betalen. Zijn onze politiekers nu helemaal blind verdorie? , het is juist door de zelfstandigen en kleine bedrijven dat onze economie blijft draaien. Aan grote bedrijven hebben we weinig of niets want die hebben toch de beste accountants om te zorgen dat ze weinig of geen belastingen betalen!!!
![]() |
#33 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() 'k hem nog geen afrekening gekregen dus ik weet nog niet hoeveel het bij mij gaat gestegen zijn. as ik dat hier lees hou ik men hart al vast.
Iederen keer dat nen politieker op den tv komt zeggen dat iets goed gaat zijn voorde bevolking dan weet ikal dat ik mijne geldbeugel mag bovenhalen. iedere dag dat ne politieker komt zeggen dat iets gratis gaat zijn dan weet ik dat ik wel zal mogen betalen. Iedere keer dat ne politieker zegt dat de belastingen gaan verminderen dan krijg ik eerst een lachkramp van enkele uren en als ik eindelijk ben uitgelachen dan begin ik te wenen tot al mijn zakdoeken vol snot en tranen hangen omdat ik weer nen hoop geld meer gaan mogen afgeven. voila het leven van nen tegendradigaard in dit aardse tranendal ook, de laatste tientallen jaren, gekend onder de naam Belgie. 'k wou dat ik geboren was op een een of ander paradijselijk eiland waar ik elke dag kon genieten van de warme zon, met mijn klein bootje wat visjes ging vangen om 's avonds op te eten, lekker geroosterd, en daarna te genieten van de ondergaande zon.
IK betaal 6.570,00 euro per jaar aan Wallonië en dit al meer dan 20 jaar.... Dat is 131.400 euro in totaal....of in oude franken... 5.300.662 fr. HET IS STILAAN GENOEG GEWEEST! Als ik nog 20 jaar verder werk dan betaal ik nog eens 131.400 euro. In totaal zou dat dan 262.800 euro of 10.616.857 oude franken zijn. PEOPLE WHO WANT TO BAN HATE SPEECH, JUST HATE SPEECH. VRIJE MENINGSUITING !!! |
![]() |
![]() |
![]() |
#34 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
De officiele reden is wel, dat deze grootverbruikers rechtstreeks van het hoogspanningsnet aftakken, en zodoende vroeger ook geen melkkoe waren van de intercommunales. En daar deze belasting een vervanging is van de vroegere inkomsten van de intercommunales... Dus eigenlijk nog logisch ook. |
|
![]() |
![]() |