![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,... |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Multicultureel is een woord dat men hier in onze Westerse landen gebruikt maar uiteindelijk gaat het altijd maar over 1 groep van migranten die in alle westerse landen komen wonen en in al deze landen voor problemen zorgen nm. de moslims, ok niet alle moslims zorgen voor problemen maar wel de gehele moslim gemeenschap in het totaal dan maar en pik er zelf de personen maar uit die het veroorzaken, ik ken ze niet bij naam dus ik kan niet selectie gericht praten over de moslims die hier voor problemen zorgen.
Laat dus het woord multicultureel maar weg, men zal enkel gebouwen plaatsen voor moslims, men zal enkel scholen aanpassen voor moslims, men zal enkel discussieren of er islamitische lessen moeten gegeven worden of niet en ga zo maar door, wat ik wil zeggen is dat multicultureel een heel andere betekenis heeft dan enkel 2 culturen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#22 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
![]() ![]() xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx xxxxxxxxxx |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#23 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
Dus lijkt het me logisch dat die mensen ziektes importeren die bij ons reeds lang uitgeroeid waren. Om de rollen eens om te draaien: u gaat toch ook niet zomaar op vakantie naar Afrika of Azië zonder eens te informeren bij het Tropisch instituut (ivm vaccins, ziektes ed)?
![]() |
![]() |
#24 |
Schepen
|
![]() Het is inderdaad waar dat er in onderontwikkelde landen meer mensen ziek zijn. Een goede reden om onze huidige welvaart niet te veel aan te klagen.
Het zijn niet alleen migranten die ziektes overbrengen naar Europa maar ook westerse toeristen worden er wel vaak besmet en die brengen ook de ziektes over. Dus is het verstandelijker te zeggen dat migranten niet perse dragers zijn van allerlei ziektes. En zeker niet plat Darwinistisch dat het erfelijk zou zijn en slechts bij ondergeschikte rassen alleen maar kan voorkomen. Mensen als je echt met uw hand op uw hart iets wil aantonen dan volg de wetenschap. Dat zal u wel voldoende verlichten.
Natuurlijk willen gewone burgers geen oorlog, maar uiteindelijk, het zijn de leiders van een land die de macht bezitten, en de mensen naar je toe trekken is heel gemakkelijk, maakt niet uit of het democratie, fascisme, een parlement en zelfs al communisme is. Het enigste wat je moet doen is ze vertellen dat ze aangevallen worden, hun nationalistische gevoelens aanwakkeren en ze een gevaar aangeven. Het werkt overal. |
![]() |
![]() |
![]() |
#25 | |||
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#26 |
Schepen
|
![]() Wie zegt dat? Integendeel sommigen willen de link tussen migratie en uitbreiding van sommige ziekten niet zien en daar schuilt het gevaar omdat men een probleem enkel kan oplossen als men de oorzaak ervan erkent!
Als ik rationeel nadenk geloof ik niet dat de migratiecijfers exact het zelfde zijn met de stijging van het aantal soa-gevallen in België. Het kan niet kloppen want dan zouden alle migranten die hier aankomen besmet zijn met soa. Het kan niet kloppen want dan kan geen enkele Belg of andere Europeaan een ziekte binnen gebracht hebben. Het kan gewoon weg niet kloppen. Als je iets wilt staven dan moet dat met heel goede en juiste wetenschappelijke onderzoek. Als de wetenschap met coorecte cijfers en bevindingen aankomt dan wil ik dat geloven boven alles; tot dat er een nieuwe wetenschappelijke bevinding is. Wat jij vertelt is wel niet allemaal flauwe zever. Je moet de problemen wel durven aanduiden. En inderdad dan pas kan je een cohorente oplossing bieden. Dan nog moet je deze op een goede, democratische, publieke wijze beoordelen en uitvoeren. Inderdaad, verwerp de islam en volg de wetnschap! 8) Alhoewel de wetenschap ook niet alles weet![/quote] Alle godsdiensten zijn er met veel geweld gekomen. Een godsdienst verwerpen zal evenzeer geweld met zich mee brengen. Het is toch eigenlijk GEWELD dat wij verwerpen; u ook neem ik aan. Ik geloof dat je bestaande waarden, zolang ze niet schadelijk zijn, ùoet laten zijn voor wat het is. Schadelijke aspecten van gevestigde waarden dienen wel bediscussieerd te worden. Dus de Islam bediscussiëren moet kunnen, vind ik. Eigenlijk zit overal goed en kwaad tegelijkertijd, ook in ons zelf. Als je alleen maarnaar de slecht kant kijkt dan zie je niks anders als slecht. Bekijk het leven van een positieve kant. Ik althans ben een gelukkig mens.
Natuurlijk willen gewone burgers geen oorlog, maar uiteindelijk, het zijn de leiders van een land die de macht bezitten, en de mensen naar je toe trekken is heel gemakkelijk, maakt niet uit of het democratie, fascisme, een parlement en zelfs al communisme is. Het enigste wat je moet doen is ze vertellen dat ze aangevallen worden, hun nationalistische gevoelens aanwakkeren en ze een gevaar aangeven. Het werkt overal. |
![]() |
![]() |
![]() |
#27 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Als de Godsdienstigen onder ons eens niet hypocriet zijn, dan verspeiden ze niks van die SOA's, en als de niet godsdienstigen(en meestal de creativeren en meer geeduceerden onder ons)gewoon de juiste voorzorgen nemen.En weerom niet hypocriet of dom wezen zal dat een snel uitstervend fenomeen zijn. Er is een goeie grond voor het monogamisme, en het strikte huwelijkspolygamisme beleid van een oorspronkelijk manontvolkte godsdienst.(Rovertje spelen is niet goed voor de levensduur van mannen)
![]() |