![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 | |
Vreemdeling
|
![]() Citaat:
Het is geen industriële buurt, het is in het centrum van de stad, maar heb geen problemen met de rest van mijn geburen, behalve met één persoon die in een straat verderop woont en zelfs onderzoeksrechter is. Alhoewel ik ook de laatste tijd geen problemen meer heb met hem. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#22 |
Banneling
|
![]() De burgemeester kan alleen een café sluiten als het geluidsoverlast vanuit het cagé komt. Komt de overlast vanuit de straat kan hij u cafe niet sluiten. Geluidsoverlast moet dan ook nog eens vastfesteld worden door de politie en via een Decibelmeter.
Maw, een burgemeester kan niet zomaar een café sluiten. Hij moet zich ook aan regelmenten houden. |
![]() |
![]() |
![]() |
#23 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maar ik heb zo de indruk dat je je maatschappelijke verantwoordelijkheid niet wil opnemen: je moet erin vliegen met meer goesting. Kaffeebazen die geen halve burgemeesters zijn voor hun wijk, zijn niet waard om een kaffee te mogen uitbaten. Evenmin als een industrieel die geurhinder zou verspreiden vanuit zijn fabriekske en het steekt op zijn konkurrentie. Je moet dus minstens ook buiten affiches hangen. En een kamera, waarvan je aan iedereen en altijd duidelijk maakt dat de politie de beelden krijgt voor nachtlawaai en vandalisme. Jij één kamera en de burgemeester de rest: http://www.nieuwsblad.be/Article/Det...leID=GN713V9QG En voor de rest zeg je hierboven dat er maar één is waar je last mee hebt? Wat is het nu eigenlijk?
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#24 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Normaal gezien zou de eerste consultatie gratis moeten zijn. If not worden goeie advocaten rond de 400 per uur betaald. Ge hebt hoop en al een half uur nodig.
![]() |
#25 | |
Vreemdeling
|
![]() Citaat:
Er staat zelfs een vuilnisbak van de stad niet ver van mijn deur en die werd eens in brand gestoken maar ik was gesloten en heb dat zelf maar gezien toen ik opstond, zelfs dat schrijven ze mij toe. Een camera ja, maar wie draait op om dat te kopen? Daar heeft stad ieper dan weer een voetje voor want er zijn daar zes café's bij elkaar die kunnen samenwerken, ik zit hier maar alleen op de paardenmarkt. En op de vraag is er nu één persoon of meerdere? Het is een brief die binnen gekomen is in het stadhuis met meerdere namen onderaan de brief, in hetzelfde handschrift geschreven en geen handtekeningen. ik zelf heb een paar namen gecontroleerd die erop stonden van personen die niet in het appartements gebouw wonen en die personen weten van niets, die personen gaan zelf klacht neerleggen daarvoor. En zoals de burgemeester het zelf verwoordde : Ik ga niet achteruit om jou café te sluiten. Maar denk niet dat dat direct aan de orde zal komen, maar als er nog iets van klachten komen zal hij hij het wel doen. Misschien wil hij zichzelf bewijzen omdat hij in het zelfde bureau van leterme zit, en leterme heeft ook in ieper drie café's gesloten. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#26 | |
Burger
|
![]() Citaat:
t'ja da's één van de redenen waarom ik er alvast mee gestopt ben..... altijd maar in t'week-end en s'avonds werken, om af te geven aan de belastingen en aan sponsorring........ nee bedankt, liever een nine-to-five job en vrij in 't week-end en geld in mijne portemonnee...... ![]()
![]() |
![]() |
#27 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
De straat waarin ik woon vormt de verbindingsweg tussen dat jongerencafé en een ander jongerencafé aan 't ander eind van de straat. Iedere vrijdag- en zaternacht, en in de vakantieperiode zo'n beetje iedere avond, passeert er 's nachts een luidruchtige stoet jongeren die heel wat glazen teveel op hebben. Op een paar incidenten na heb je behalve lawaai niks van last. Wel moet ik m'n katten uit de voorplaats houden. We hebben geen rolluik vooraan het huis, en als de katten voor 't venster zitten krijg je een hele nacht van die onnozelaars die op de ruit zitten kloppen (*angst* - geen dubbel glas) of zitten roepen naar die arme beesten. Zaterdag- en zondagochtend beginnen dan ook met het weghalen van alle fleskes en glazen van de vensterbank, en soms het opkuisen van wat kots. Hou uw onnozele vooroordeelkes dus maar voor u.
![]() |