Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 1 november 2006, 22:08   #21
Dust
Vreemdeling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door carlgustaaf Bekijk bericht
als daar géén huizen stonden kan men u niet verwijten de kwaliteit van leven van de buurt naar de maan geholpen te hebben. Best had ge eigenlijk die ouwe fabriek opgekocht, en daar uw café in gebouwd.Ik heb zo een drankgelegenheid gekend, waar dan in het week-end ook nog fuiven en optredens gegeven werden.D�*t weergalmt pas! Maar eh, fabrieken zet men niet in bewoonde wijken hé.Dat was daar dus een industriële buurt als gij daar gekomen bent.Ge moet zeggen dat ge u juist d�*�*rom in die buurt hebt willen vestigen, om zeker te zijn geen buren lastig te vallen.Die buren zijn daar komen wonen, wetende dat daar zo een kroeg vol jeugdige feeestneuzen was, juist aan de andere kant van de straat. Of anders heeft iemand hen blaaskes wijsgemaakt, en dat is uw schuld niet.

Het is geen industriële buurt, het is in het centrum van de stad, maar heb geen problemen met de rest van mijn geburen, behalve met één persoon die in een straat verderop woont en zelfs onderzoeksrechter is. Alhoewel ik ook de laatste tijd geen problemen meer heb met hem.
Dust is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 november 2006, 22:18   #22
Vorenus
Banneling

Vorenus's schermafbeelding

Standaard

De burgemeester kan alleen een café sluiten als het geluidsoverlast vanuit het cagé komt. Komt de overlast vanuit de straat kan hij u cafe niet sluiten. Geluidsoverlast moet dan ook nog eens vastfesteld worden door de politie en via een Decibelmeter.

Maw, een burgemeester kan niet zomaar een café sluiten. Hij moet zich ook aan regelmenten houden.
Vorenus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 november 2006, 08:25   #23
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dust Bekijk bericht
Ja er is al goede raad gevallen, en nee er was nog geen bouwgrond daar alleen een leeg staande oude fabriek.
Die info avond kan er nog komen want de burgemeester heeft dat zelf voorgesteld, maar de persoon of personen in kwestie zijn bang voor represailles van het clienteel zegt de burgemeester, maar dat is grote zever, mijn clienteel die hier komt en zeker mijn vast clienteel helpt zelf al in de mate van het mogelijke waar het kan. We zitten ook niet in een grootstad waar er bende vorming is ofzo hé.(poperinge)
Er hangen brieven in het café die het clienteel aanmaand voor stilte als ze buiten komen maar de voorbijgaande jongeren kunnen dat niet lezen.
Ja er is al veel goede raad gevallen.
Maar ik heb zo de indruk dat je je maatschappelijke verantwoordelijkheid niet wil opnemen: je moet erin vliegen met meer goesting.
Kaffeebazen die geen halve burgemeesters zijn voor hun wijk, zijn niet waard om een kaffee te mogen uitbaten.
Evenmin als een industrieel die geurhinder zou verspreiden vanuit zijn fabriekske en het steekt op zijn konkurrentie.
Je moet dus minstens ook buiten affiches hangen.
En een kamera, waarvan je aan iedereen en altijd duidelijk maakt dat de politie de beelden krijgt voor nachtlawaai en vandalisme.
Jij één kamera en de burgemeester de rest:
http://www.nieuwsblad.be/Article/Det...leID=GN713V9QG

En voor de rest zeg je hierboven dat er maar één is waar je last mee hebt?
Wat is het nu eigenlijk?

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 november 2006, 11:28   #24
TomB
Perm. Vertegenwoordiger VN

TomB's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Kunt gij daar een cijfer(vork) op plakken?
En liefst een uit Vlaanderen, niet uit een ander sterrestelsel.
Normaal gezien zou de eerste consultatie gratis moeten zijn. If not worden goeie advocaten rond de 400 per uur betaald. Ge hebt hoop en al een half uur nodig.
Oud 2 november 2006, 11:37   #25
Dust
Vreemdeling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Ja er is al veel goede raad gevallen.
Maar ik heb zo de indruk dat je je maatschappelijke verantwoordelijkheid niet wil opnemen: je moet erin vliegen met meer goesting.
Kaffeebazen die geen halve burgemeesters zijn voor hun wijk, zijn niet waard om een kaffee te mogen uitbaten.
Evenmin als een industrieel die geurhinder zou verspreiden vanuit zijn fabriekske en het steekt op zijn konkurrentie.
Je moet dus minstens ook buiten affiches hangen.
En een kamera, waarvan je aan iedereen en altijd duidelijk maakt dat de politie de beelden krijgt voor nachtlawaai en vandalisme.
Jij één kamera en de burgemeester de rest:
http://www.nieuwsblad.be/Article/Det...leID=GN713V9QG

En voor de rest zeg je hierboven dat er maar één is waar je last mee hebt?
Wat is het nu eigenlijk?
Ik doe alles in het mogelijke om te maken dat alles in orde is in de buurt, aan mijn terras zelf hangen er affiche's, aan de muur hangt er een affiche dat men ook geen glas mag meenemen buiten mijn terras want dat is ook nog een punt die aangehaalt wordt, heb zelf een tijdlang elke vrijdag en zaterdagnacht na het sluiten van mijn café nog de paardenmarkt zitten rondlopen voor glas, zelfs al was het geen glas van mijn café dan kuiste ik het nog op. Is er veel volk dan ga ikzelf regelmatig naar buiten om te kijken of ze hun manieren houden.
Er staat zelfs een vuilnisbak van de stad niet ver van mijn deur en die werd eens in brand gestoken maar ik was gesloten en heb dat zelf maar gezien toen ik opstond, zelfs dat schrijven ze mij toe.
Een camera ja, maar wie draait op om dat te kopen? Daar heeft stad ieper dan weer een voetje voor want er zijn daar zes café's bij elkaar die kunnen samenwerken, ik zit hier maar alleen op de paardenmarkt.

En op de vraag is er nu één persoon of meerdere? Het is een brief die binnen gekomen is in het stadhuis met meerdere namen onderaan de brief, in hetzelfde handschrift geschreven en geen handtekeningen. ik zelf heb een paar namen gecontroleerd die erop stonden van personen die niet in het appartements gebouw wonen en die personen weten van niets, die personen gaan zelf klacht neerleggen daarvoor.

En zoals de burgemeester het zelf verwoordde : Ik ga niet achteruit om jou café te sluiten.

Maar denk niet dat dat direct aan de orde zal komen, maar als er nog iets van klachten komen zal hij hij het wel doen.
Misschien wil hij zichzelf bewijzen omdat hij in het zelfde bureau van leterme zit, en leterme heeft ook in ieper drie café's gesloten.
Dust is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 november 2006, 16:32   #26
Ta'azir
Burger

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dust Bekijk bericht
Dat is ook één van de problemen waar ik vroeger ook ooit eens aan gedacht heb, vroeger begon men uitgaan vanaf zeven uur maar nu mag je al blij zijn dat ze om elf uur in je café zijn en als je café dan maar van dat uur af begint vol te lopen moet je dan ook zoveel mogelijk je best doen om hen dan daar te houden zodat je iets kan verdienen, sluitingsuur daar ben ik echt niet voor want de jongeren zul je de dag van vandaag moeilijk kunnen veranderen, wat zullen ze dan doen ergens in een nachtwinkel drank kopen en op straat of ergens in één iemand zijn garage gaan drinken en doen. liefst zie ik hen dan in mijn café want ik kan dan nog een oogje in het zeil houden dat ze niets verkeerd doen, want ik vind dat toch één van mijn taken hier in het café.
als ALLE café's in gans t'land om 01h00 s'nachts toe moeten denk ik wel dat de gasten hunne stijl zullen veranderen.......... maar als gij alléén dat gaat moeten doen dan gaat ge inderdaad géén kat zien en dus ook géén pintjes kunnen verkopen....... t'zal niet simpel worden.... en drinken op illegale fuiven en op zogezegde "house-party's" dat zal altijd blijven bestaan..... net zoals er met ne kermis of een jaarmarkt "elfendertig en k'weetniehoeveel méér nog" verenigingen zijn die vlug wat bier gaan verkopen "in t'zwart" om hun clubkas te spijzen..... maar ne keer de kermis voorbij vallen ze dan wel bij u binnen om "sponsorring" komen te vragen voor hun vereniging en om lidkaarten te slijten.....
t'ja da's één van de redenen waarom ik er alvast mee gestopt ben..... altijd maar in t'week-end en s'avonds werken, om af te geven aan de belastingen en aan sponsorring........ nee bedankt, liever een nine-to-five job en vrij in 't week-end en geld in mijne portemonnee......
Oud 2 november 2006, 20:58   #27
Nynorsk
Secretaris-Generaal VN

Nynorsk's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door CHIPIE Bekijk bericht
Wss woont U, net als ik, in een spitsmuisstille straat... Dan is het natuurlijk gemakkelijk anderen onverdraagzaamheid te verwijten...
Ik woon dicht bij een zeer druk bezocht jongerencafé.
De straat waarin ik woon vormt de verbindingsweg tussen dat jongerencafé en een ander jongerencafé aan 't ander eind van de straat.
Iedere vrijdag- en zaternacht, en in de vakantieperiode zo'n beetje iedere avond, passeert er 's nachts een luidruchtige stoet jongeren die heel wat glazen teveel op hebben. Op een paar incidenten na heb je behalve lawaai niks van last.
Wel moet ik m'n katten uit de voorplaats houden. We hebben geen rolluik vooraan het huis, en als de katten voor 't venster zitten krijg je een hele nacht van die onnozelaars die op de ruit zitten kloppen (*angst* - geen dubbel glas) of zitten roepen naar die arme beesten.

Zaterdag- en zondagochtend beginnen dan ook met het weghalen van alle fleskes en glazen van de vensterbank, en soms het opkuisen van wat kots.

Hou uw onnozele vooroordeelkes dus maar voor u.

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 09:29.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be