Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Staatsinrichting
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting.

Antwoord

Discussietools
Oud 2 november 2003, 18:57   #21
Dimitri
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe
En waaruit moet dat "flamingantisme" van onze openbare omroep dan wel blijken, weledelen Opperblubber? Sluit de VRT ook af met het Vlaamse volkslied op het einde van de dag zoals men in Duitsland gewoon is (althans op de Beierse tv en radio)?
De Vlaamse radio sluit ook niet af met het volkslied? De Nederlandse radio wel. Althans, als er nog wat af te sluiten valt, want de vijf nationale radiozenders zenden tegenwoordig 24 uur per dag uit. Eigenlijk sluit alleen de Wereldomroep tegenwoordig nog af met het Wilhelmus.
Dimitri is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 november 2003, 19:21   #22
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Jan van den Berghe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dimitri
De Vlaamse radio sluit ook niet af met het volkslied? De Nederlandse radio wel. Althans, als er nog wat af te sluiten valt, want de vijf nationale radiozenders zenden tegenwoordig 24 uur per dag uit. Eigenlijk sluit alleen de Wereldomroep tegenwoordig nog af met het Wilhelmus.
Neen, de Vlaamse radio heeft, denk ik toch, nooit haar uitzendingen afgesloten met een volkslied. Als ik me goed herinner, sluit Radio Vlaanderen Internationaal wel af met het Vlaamse volkslied. Dat was toch enkele jaren geleden toen ik nog in het buitenland woonde en het volkslied op het einde van de dag bij mij toch een gevoelige snaar raakte.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 november 2003, 12:53   #23
Hans1
Banneling

Hans1's schermafbeelding

Standaard

Wie heeft het nu over het afsluiten van programma's met het volkslied... Dat hoort niet thuis in de 21ste eeuw, zelfs niet met het Belgisch volkslied of het Europees.

Het gaat om de commentaar: het nieuws uit het zuiden is sporadisch of onbestaand en als er toch is, doet men alsof het het buitenland is of is het slecht nieuws. Minister Michel is ook rechtstreeks belachelijk gemaakt door de VRT. Over het algemeen heeft deze zender weinig respect voor België, de koning en de Franstaligen, althans bij bepaalde journalisten. Ook de overdreven aandacht die aan het NVA wordt geschonden is een mooi voorbeeld van het flamingantisch karakter van de openbare omroep.
Hans1 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 november 2003, 16:01   #24
Quicky
Gouverneur

Quicky's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hans1
Wie heeft het nu over het afsluiten van programma's met het volkslied... Dat hoort niet thuis in de 21ste eeuw, zelfs niet met het Belgisch volkslied of het Europees.

Het gaat om de commentaar: het nieuws uit het zuiden is sporadisch of onbestaand en als er toch is, doet men alsof het het buitenland is of is het slecht nieuws. Minister Michel is ook rechtstreeks belachelijk gemaakt door de VRT. Over het algemeen heeft deze zender weinig respect voor België, de koning en de Franstaligen, althans bij bepaalde journalisten. Ook de overdreven aandacht die aan het NVA wordt geschonden is een mooi voorbeeld van het flamingantisch karakter van de openbare omroep.
Bestaan er 2 VRT's, want ik kan deze mens zijn redenering toch niet volgen zen. Weinig respect voor de koning en België en dan nog overdreven veel aandacht aan de NVA
Is BUB een planeet, dan begin ik jullie toch een beetje beter te begrijpen.
Quicky is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 november 2003, 16:25   #25
Yann
Eur. Commissievoorzitter

Yann's schermafbeelding

Standaard

Was dat nu het gala van 50 jaar Vlaamse televisie? Het leek meer op een slecht georganiseerd scoutsfeest. Wat een belachelijke vertoning zeg!

Wat mij ook opviel was dat 80 % van de eregasten VTM'ers waren!!! De VRT die VTM'ers huldigt, waar gaat het naartoe!!! (oa Paul Jambers , Gaston Berghmans...)

Geert Hoste was voor mij de druppel. Schandalig hoe die kerel op een gala-uitzending één persoon zit te viseren (mn Bruno Wyndaele).

Volgende keer kijk ik RTBF
Oud 3 november 2003, 16:29   #26
Yann
Eur. Commissievoorzitter

Yann's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zeno!

Vele genodigden uit de televisie en politieke wereld waren aanwezig. Zo ook enkele leden van het koningshuis. Prins Laurent en prinses Claire waren aanwezig bij het gala "50 jaar RTBF" in Brussel.
Bij de VRT géén gekroonde hoofden...
Gelijk hebben ze! Om door gefrustreerde zielen als een Geert Hoste afgebroken te worden zeker.

Als ik die kerel ooit op straat tegenkom...

Btw: vele genodigden uit de politieke wereld??? Wie dan? Ik heb alleen Tavernier gezien.
Oud 3 november 2003, 16:37   #27
Zeno!
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Yann
Citaat:

Vele genodigden uit de televisie en politieke wereld waren aanwezig. Zo ook enkele leden van het koningshuis. Prins Laurent en prinses Claire waren aanwezig bij het gala "50 jaar RTBF" in Brussel.
Bij de VRT géén gekroonde hoofden...
Gelijk hebben ze! Om door gefrustreerde zielen als een Geert Hoste afgebroken te worden zeker.

Als ik die kerel ooit op straat tegenkom...

Btw: vele genodigden uit de politieke wereld??? Wie dan? Ik heb alleen Tavernier gezien.
Aaaah d�*t is dus de reden! Je kan de moppen van Geert Hoste over de middeleeuwse familie van Laeken niet verdragen!
Tja, vrijheid van meningsuiting hé!

Hoste rules. (al was hij op het 50 jaar-gala minder goed dan anders)

PS: Kijk in 't vervolg maar naar de RTBF, ja, op dat elitaire feestje mochten zelfs de gewone RTBF-werknemers niet binnen! (Ze hebben daarom een protestactie gehouden die avond voor het Flageygebouw...)
Zeno! is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 november 2003, 16:38   #28
Zeno!
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Tja, ministers uit de Vlaamse regering ken jij toch niet! (media is trouwens een bevoegdheid van de gemeenschappen; daar heeft Belgie NIKS mee te maken) 8)
Oud 3 november 2003, 16:41   #29
Pelgrim
Secretaris-Generaal VN

Pelgrim's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik vond alleen dat de VRT flamingantisch is.
?????????????????

Ah maar ik kan volgen hoor. Volgens het Vlaams Blok is alles wat linkser dan het blok is 'extreem links'. Volgens de pvda is alles wat rechtser dan de pvda is 'extreem rechts'.

Zou beschouwd de BUB de vrt, die -o ramp en onheil!- niet alle dagen een heel familieportret van de coburgs uitzend en een 'v' in de naam heeft staan uiteraard als Flamingantisch.

Overigens, ik héb bij het zappen een deel van de show op de RTBF gezien, en afgezien van een aantal politici en de groep Urban Trad heb ik daar echt niemand gezien die ik ken. Een gezamenlijke show zou wat geweest zijn...
Oud 3 november 2003, 16:43   #30
Yann
Eur. Commissievoorzitter

Yann's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Aaaah d�*t is dus de reden! Je kan de moppen van Geert Hoste over de middeleeuwse familie van Laeken niet verdragen!
Tja, vrijheid van meningsuiting hé!
Die familie is nochthans moderner ingesteld dan jij, met uw Middeleeuws ideaalbeeld.

.................................................. ...................................
Oud 3 november 2003, 16:44   #31
Yann
Eur. Commissievoorzitter

Yann's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Citaat:
Tja, ministers uit de Vlaamse regering ken jij toch niet! (media is trouwens een bevoegdheid van de gemeenschappen; daar heeft Belgie NIKS mee te maken) 8)
Wie dan??

En kom nu niet af met Margriet Hermans of Walter Capiau

.................................................. ..............................
Oud 3 november 2003, 20:11   #32
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Jan van den Berghe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Neen? Misschien moet u ook eens uitleggen waar de tegenstelling eigenlijk zit, nl. waar botst het spelen van een volkslied op het einde van de dag met de geest van de 21e eeuw? En als dat al botst, is een volkslied op zich dan gewoon niet ingaand tegen die geest?
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 november 2003, 20:20   #33
Dimitri

Standaard

Citaat:
Volgens mij is het enige programma op de Belgische televisie dat afsluit met een volkslied, de 'Toespraak van Z.M. de Koning'. Het begint er trouwens ook mee. Maar dat zal geen bezwaar zijn voor jou, vermoed ik. De Belgische koninklijke familie is immers heilig, je moet je toch ergens aan kunnen vastklampen.
Oud 3 november 2003, 20:30   #34
Zeno!
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Citaat:
Citaat:
Wie dan??

En kom nu niet af met Margriet Hermans of Walter Capiau

.................................................. ..............................
Onder andere de Vlaamse minister van media, Marino Keulen.

.................................................. ....................
.................................................. ........................
Oud 3 november 2003, 20:57   #35
Yann
Eur. Commissievoorzitter

Yann's schermafbeelding

Standaard

Ok, Keulen en Tavernier. Noem je dat 'veel genodigden'?

Dimitri, in België klampen wij ons niet zo hard aan het koningshuis vast, dat het parlement zich zou moeien met het liefdesleven van één van onze royals. Hier hebben we belangrijker zaken te doen.

Wie bent u om dergelijke nonsens te verkondigen?
Oud 3 november 2003, 21:03   #36
Rechts België
Vreemdeling

Rechts België's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ok, Keulen en Tavernier. Noem je dat 'veel genodigden'?

Dimitri, in België klampen wij ons niet zo hard aan het koningshuis vast, dat het parlement zich zou moeien met het liefdesleven van één van onze royals. Hier hebben we belangrijker zaken te doen.

Een Hollandse boer die denkt dat ie groot genoeg is om met Belgische Zaken te moeien. Ons Koninkrijk, Pimitri, is voor ONS. Niet voor jullie, we hebben jullie in 1830 al buitengesmeten. Hou je smerig orangisme voor jezelf, Pimitri, ik word er ziek van.

Rechts België is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 november 2003, 21:20   #37
Dimitri

Standaard

Citaat:
Dimitri, in België klampen wij ons niet zo hard aan het koningshuis vast,
Hier lag ik al onder mijn bureau. Dat uitgerekend jij dit zegt.
Citaat:
dat het parlement zich zou moeien met het liefdesleven van één van onze royals. Hier hebben we belangrijker zaken te doen.
Dat de Belgische volksvertegenwoordiging niets te zeggen heeft over de troonsopvolging en de huwelijken in de koninklijke familie, is mij bekend.
Citaat:
Koop eens een spiegel, zou ik zeggen.

Programma's afsluiten met een volkslied is uit de tijd, maar de BUB'ers zitten wel te zwijmelen bij de 'Toespraak van Z.M. de Koning', die wordt in- en uitgeleid door het Belgische volkslied.
Oud 3 november 2003, 21:25   #38
Rechts België
Vreemdeling

Standaard

Programma's mogen afgesloten worden met het volkslied, maar uiteraard enkel met het BELGISCHE VADERLANDS LIED. De Vlaamse rat of andere nazi-liederen dienen zo snel mogelijk verboden te worden en ook die rattige geel vlag met die zwart vlek erop zouden ze moeten verbieden. Allemaal verzamelen en publiekelijk verbranden.

Oud 3 november 2003, 21:26   #39
Dimitri

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rechts België
Een Hollandse boer die denkt dat ie groot genoeg is om met Belgische Zaken te moeien. Ons Koninkrijk, Pimitri, is voor ONS. Niet voor jullie, we hebben jullie in 1830 al buitengesmeten. Hou je smerig orangisme voor jezelf, Pimitri, ik word er ziek van.
Oh, maar dat toch geeft niet, dat je er ziek van wordt? Jij offert je toch graag op? Zoals in je onderschrift staat: "als het moet, sterven voor den koning".
Oud 3 november 2003, 21:30   #40
Rechts België
Vreemdeling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dimitri
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rechts België
Oh, maar dat toch geeft niet, dat je er ziek van wordt? Jij offert je toch graag op? Zoals in je onderschrift staat: "als het moet, sterven voor den koning".

*KNIP*

Dit forum staat open voor alle meningen, zelfs een ruigere discussie moet kunnen, maar na terechte klacht over persoonlijke aanval wordt deze geknipt.
Geliev via nadere kanalen te schelden.
De politieke relevantie is nihil, en draagt op geen enkele wijze bij tot inhoudelijke discussie.

Peter Johan

Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 13:47.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be