![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
|||||||
| Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
| Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting. |
![]() |
|
|
Discussietools |
|
|
#21 | |
|
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#22 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#23 |
|
Banneling
|
Wie heeft het nu over het afsluiten van programma's met het volkslied... Dat hoort niet thuis in de 21ste eeuw, zelfs niet met het Belgisch volkslied of het Europees.
Het gaat om de commentaar: het nieuws uit het zuiden is sporadisch of onbestaand en als er toch is, doet men alsof het het buitenland is of is het slecht nieuws. Minister Michel is ook rechtstreeks belachelijk gemaakt door de VRT. Over het algemeen heeft deze zender weinig respect voor België, de koning en de Franstaligen, althans bij bepaalde journalisten. Ook de overdreven aandacht die aan het NVA wordt geschonden is een mooi voorbeeld van het flamingantisch karakter van de openbare omroep. |
|
|
|
|
|
#24 | |
|
Gouverneur
|
Citaat:
Is BUB een planeet, dan begin ik jullie toch een beetje beter te begrijpen. |
|
|
|
|
|
|
#25 |
|
Eur. Commissievoorzitter
|
Was dat nu het gala van 50 jaar Vlaamse televisie? Het leek meer op een slecht georganiseerd scoutsfeest. Wat een belachelijke vertoning zeg!
Wat mij ook opviel was dat 80 % van de eregasten VTM'ers waren!!! De VRT die VTM'ers huldigt, waar gaat het naartoe!!! (oa Paul Jambers Geert Hoste was voor mij de druppel. Schandalig hoe die kerel op een gala-uitzending één persoon zit te viseren (mn Bruno Wyndaele). Volgende keer kijk ik RTBF
|
|
|
#26 | |
|
Eur. Commissievoorzitter
|
Citaat:
Als ik die kerel ooit op straat tegenkom... Btw: vele genodigden uit de politieke wereld??? Wie dan? Ik heb alleen Tavernier gezien.
|
|
|
|
#27 | ||
|
Eur. Commissievoorzitter
|
Citaat:
Tja, vrijheid van meningsuiting hé! Hoste rules. (al was hij op het 50 jaar-gala minder goed dan anders) PS: Kijk in 't vervolg maar naar de RTBF, ja, op dat elitaire feestje mochten zelfs de gewone RTBF-werknemers niet binnen! (Ze hebben daarom een protestactie gehouden die avond voor het Flageygebouw...) |
||
|
|
|
|
|
#28 | |
|
Eur. Commissievoorzitter
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#29 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Ah maar ik kan volgen hoor. Volgens het Vlaams Blok is alles wat linkser dan het blok is 'extreem links'. Volgens de pvda is alles wat rechtser dan de pvda is 'extreem rechts'. Zou beschouwd de BUB de vrt, die -o ramp en onheil!- niet alle dagen een heel familieportret van de coburgs uitzend en een 'v' in de naam heeft staan uiteraard als Flamingantisch. Overigens, ik héb bij het zappen een deel van de show op de RTBF gezien, en afgezien van een aantal politici en de groep Urban Trad heb ik daar echt niemand gezien die ik ken. Een gezamenlijke show zou wat geweest zijn...
|
|
|
|
|
#30 | |
|
Eur. Commissievoorzitter
|
Citaat:
.................................................. ...................................
|
|
|
|
#31 | ||
|
Eur. Commissievoorzitter
|
Citaat:
En kom nu niet af met Margriet Hermans of Walter Capiau .................................................. ..............................
|
|
|
|
#32 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#33 | |
|
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#34 | |||
|
Eur. Commissievoorzitter
|
Citaat:
.................................................. .................... .................................................. ........................ |
|||
|
|
|
|
|
#35 |
|
Eur. Commissievoorzitter
|
Ok, Keulen en Tavernier. Noem je dat 'veel genodigden'?
Dimitri, in België klampen wij ons niet zo hard aan het koningshuis vast, dat het parlement zich zou moeien met het liefdesleven van één van onze royals. Hier hebben we belangrijker zaken te doen. Wie bent u om dergelijke nonsens te verkondigen?
|
|
|
#36 | |
|
Vreemdeling
|
Citaat:
|
|
|
|
#37 | |||
|
|
Citaat:
Hier lag ik al onder mijn bureau. Dat uitgerekend jij dit zegt. Citaat:
Citaat:
Programma's afsluiten met een volkslied is uit de tijd, maar de BUB'ers zitten wel te zwijmelen bij de 'Toespraak van Z.M. de Koning', die wordt in- en uitgeleid door het Belgische volkslied. |
|||
|
|
|
|
|
#38 |
|
Vreemdeling
|
Programma's mogen afgesloten worden met het volkslied, maar uiteraard enkel met het BELGISCHE VADERLANDS LIED. De Vlaamse rat of andere nazi-liederen dienen zo snel mogelijk verboden te worden en ook die rattige geel vlag met die zwart vlek erop zouden ze moeten verbieden. Allemaal verzamelen en publiekelijk verbranden.
|
|
|
#39 | |
|
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#40 | ||
|
Vreemdeling
|
Citaat:
*KNIP* Dit forum staat open voor alle meningen, zelfs een ruigere discussie moet kunnen, maar na terechte klacht over persoonlijke aanval wordt deze geknipt. Geliev via nadere kanalen te schelden. De politieke relevantie is nihil, en draagt op geen enkele wijze bij tot inhoudelijke discussie. Peter Johan
|
|