Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Bekijk resultaten enquête: Vindt u het logisch dat we in Europa niet-Europese vreemdelingen opvangen ?
ja 28 43,75%
neen 36 56,25%
Aantal stemmers: 64. Je mag niet stemmen in deze enquête

Antwoord

Discussietools
Oud 5 februari 2004, 20:58   #21
dejohan
Minister-President

dejohan's schermafbeelding

Stuur een bericht via Instant Messenger naar dejohan Stuur een bericht via MSN naar dejohan Stuur een bericht via Yahoo naar dejohan
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Cynicus
Het is helemaal niet logisch dat we hier in Europa niet-Europese vreemdelingen opvangen, ook al voelen ze zich in hun eigen land zogezegd bedreigd. Men gaat toch ook de (helaas vaak bedreigde) regenwouden niet overplanten naar Antarctica.
Is uwen Haldol weer op?
dejohan is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 februari 2004, 21:52   #22
neruda
Banneling

neruda's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Europa moet helemaal geen schuldcomplexen hebben over zijn kolonieverleden. Moeten we soms beschaamd zijn dat we de negers hebben leren lezen en schrijven ?
Neen,misshien wel omdat uwe Leopold de helft hebt uitgeroeid in Congo
neruda is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 februari 2004, 22:16   #23
Distel
Secretaris-Generaal VN

Distel's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door neruda
Citaat:
Het is helemaal niet logisch dat we hier in Europa niet-Europese vreemdelingen opvangen, ook al voelen ze zich in hun eigen land zogezegd bedreigd. Men gaat toch ook de (helaas vaak bedreigde) regenwouden niet overplanten naar Antarctica.
Europeanen staan zwaar in 't schuld tov ex-kolonies waar Europa zijn rijkdom van nu een groot deel aan te danken heeft.
Niet vergeten dat uw 'Belgische frit ' er nog niet was geweest zonder de 'patat' uit Latijns Amerika en de Spaanse conquistadores het goud dat ze gestolen hebben nooit hebben teruggeven.
Maw Europeanen staan zwaar in 't krijt !!!!!!!!!
Kruip gewoon uit uw steentje en wake up !!
Hoeveel ontwikkelingshulp is er al naar ginder gegaan? Hoeveel centjes heeft België niet naar Congo versast (al kwam het wel bij Mobutu terecht)?

Ons koloniale verleden is helemaal niks om fier op te zijn, maar probeer de mensen nu geen schuldgevoel aan te wrijven voor wat hun voorvaders deden.
* Er bestaat evenveel bewijs voor het bestaan van god als voor het bestaan van gele ruimtekaboutertjes
Distel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 februari 2004, 22:31   #24
neruda
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Distel
Hoeveel ontwikkelingshulp is er al naar ginder gegaan? Hoeveel centjes heeft België niet naar Congo versast (al kwam het wel bij Mobutu terecht)?

Ons koloniale verleden is helemaal niks om fier op te zijn, maar probeer de mensen nu geen schuldgevoel aan te wrijven voor wat hun voorvaders deden.
Europa's huidige welvaart is danken aan zijn beschamend beleid van haar voorvaders van de laatste eeuw dus het lijkt mij vanzelfsprekend dat de huidige generatie te schuld staat aan de verloren generatie met name diegene die op de vlucht zijn voor miserie en onderontwikkeling...toeval of niet maar grotendeels vanuit de ex-kolonies...
Oud 5 februari 2004, 22:36   #25
boer_bavo
Europees Commissaris

boer_bavo's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door headinajar
Citaat:
Een uitzondering dient evenwel te worden gemaakt voor blanke Zuid-Afrikaners die in Europa hun heil zouden willen komen zoeken omdat ze het in hun eigen land niet meer zien zitten. Zij zouden immers kunnen bijdragen tot een verrechtsing in Europa.
OMG! Toch nie nog meer van die losers???

Wil je het regime dat vroeger in Zuid-Afrika regeerde hier installeren ofzo???
Alle anderskleurigen en andersdenkenden sadistisch folteren en vermoorden???
Ik denk dat je de situatie van de Afrikaans-sprekende gemeenschap niet goed genoeg kent als je dat zegt.

Volgens de VN is het momenteel de bevolkingsgroep die het meest aan genocide wordt blootgesteld.
boer_bavo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 februari 2004, 22:41   #26
Distel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Citaat:

Europa's huidige welvaart is danken aan zijn beschamend beleid van haar voorvaders van de laatste eeuw dus het lijkt mij vanzelfsprekend dat de huidige generatie te schuld staat aan de verloren generatie met name diegene die op de vlucht zijn voor miserie en onderontwikkeling...toeval of niet maar grotendeels vanuit de ex-kolonies...
Net zoals men een Turk niet moet discrimineren omdat hij met een andere huidskleur geboren is, moet u mij geen schuldgevoel aanpraten omdat ik in het rijke Europa geboren ben. Als u uzelf dan toch zo schuldig voelt, maak uzelf nuttig en ledig uw bankrekening.
* Er bestaat evenveel bewijs voor het bestaan van god als voor het bestaan van gele ruimtekaboutertjes
Oud 5 februari 2004, 22:56   #27
neruda
Banneling

Standaard

[quote="Distel"]
Citaat:

Net zoals men een Turk niet moet discrimineren omdat hij met een andere huidskleur geboren is, moet u mij geen schuldgevoel aanpraten omdat ik in het rijke Europa geboren ben. Als u uzelf dan toch zo schuldig voelt, maak uzelf nuttig en ledig uw bankrekening.
Och,mijn vriend , mijn geweten is clean en ik hoef mij zeker niet te schamen daar ik niet tot de uwe hoor.
Eén ding is zeker dat de volgende generaties gaan smeken om niet-europeanen..alleen al maar uw pensioentje te betalen..gezien de alsmaar groeiende vergrijzing vrees ik anders dat de rollen omgekeerd zouden kunnen worden , namelijk dat u de vluchting om economische redenen in China gaat staan popell en om binnen te geraken...
Oud 6 februari 2004, 00:03   #28
dejohan
Minister-President

dejohan's schermafbeelding

Stuur een bericht via Instant Messenger naar dejohan Stuur een bericht via MSN naar dejohan Stuur een bericht via Yahoo naar dejohan
Standaard

Citaat:
Citaat:

Het heeft niks met schuldgevoel te maken als ik een stervend kind op TV zie en er iets aan wil doen, maar met menselijkheid. Maakt niet uit wie de schuld heeft, mijn moreel gevoel zegt dat het mijn plicht is hier bewust van te zijn en proberen er iets aan te doen. Neruda, het is niet Pelgrim zijn schuld dat in Europa geboren is. De vorige generaties dragen de schuld, niet jij en ik. Maar als de huidige mensen in Europa zich afwenden van de miserie in de rest van de wereld DAN worden we wel schuldig.

Ge hebt dus alletwee ergens gelijk en ergens ongelijk.
dejohan is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 februari 2004, 11:42   #29
JoeQpublic
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door boer_bavo
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door headinajar
OMG! Toch nie nog meer van die losers???
Ik denk dat je de situatie van de Afrikaans-sprekende gemeenschap niet goed genoeg kent als je dat zegt.

Volgens de VN is het momenteel de bevolkingsgroep die het meest aan genocide wordt blootgesteld.
boer-bavo, genocide in Zuid-Afrika? of heb je het over de problemen in Zimbabwe? in beide gevallen gaat het om misdaad (al zit die rekel van een Mugabe er in Zim tussen) en de cijfers zijn inderdaad hoog maar dat er uberhaupt misdaadcijfers bestaan betekent dat law&order lang niet volledig opgegeven zijn...

alleen al in Sudan en Tsjetsjenie denk ik dat bepaalde bevolkingsgroepen meer kans hebben om "gegenocideerd" te worden want daar is het conflict openlijk. Laat staan de conflicten waarvan de nieuwswaarde tre klein is om het nieuws te halen. De Hmong in Laos, die worden al meer dan 25 jaar opgejaagd en afgeschoten.
Oud 6 februari 2004, 12:28   #30
Distel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dejohan
Citaat:

Het heeft niks met schuldgevoel te maken als ik een stervend kind op TV zie en er iets aan wil doen, maar met menselijkheid. Maakt niet uit wie de schuld heeft, mijn moreel gevoel zegt dat het mijn plicht is hier bewust van te zijn en proberen er iets aan te doen. Neruda, het is niet Pelgrim zijn schuld dat in Europa geboren is. De vorige generaties dragen de schuld, niet jij en ik. Maar als de huidige mensen in Europa zich afwenden van de miserie in de rest van de wereld DAN worden we wel schuldig.

Ge hebt dus alletwee ergens gelijk en ergens ongelijk.
Ik zeg dan ook helemaal niet dat er niets aan moet gedaan worden. Ik reageer enkel tegen het idiote idee als zouden wij ons schuldig moeten voelen voor iets wat anderen gedaan hebben.
Oud 6 februari 2004, 12:54   #31
whoisy
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Och,mijn vriend , mijn geweten is clean en ik hoef mij zeker niet te schamen daar ik niet tot de uwe hoor.
Eén ding is zeker dat de volgende generaties gaan smeken om niet-europeanen..alleen al maar uw pensioentje te betalen..gezien de alsmaar groeiende vergrijzing vrees ik anders dat de rollen omgekeerd zouden kunnen worden , namelijk dat u de vluchting om economische redenen in China gaat staan popell en om binnen te geraken...
Da's waar, die vergrijzing.
Die kunnen we alleen maar opvangen door niet-Europeanen te importeren..;

Om wat te doen?
Te werken?
En wat doen we met die honderdduizenden werklozen die er al zijn?
Een spuitje geven ofzo?

Maar je zou wel eens gelijk kunnen hebben dat wij de economische vluchtelingen van de toekomst worden.
Dat zal dan wel voortvloeien uit het Alles Gaat Goed-beleid zeker.....
whoisy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 februari 2004, 12:59   #32
whoisy
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Citaat:

Europa moet helemaal geen schuldcomplexen hebben over zijn kolonieverleden. Moeten we soms beschaamd zijn dat we de negers hebben leren lezen en schrijven ?
Neen,misshien wel omdat uwe Leopold de helft hebt uitgeroeid in Congo
Dan wordt het misschien tijd om bij die nakomelingen van uwe Leopold de poen terug te eisen en integraal te schenken aan de nakomelingen, zo die er al zijn, of familieleden van diegene die in naam van Het Koninklijk Fortuin zijn uitgeroeid.

De Croo zal je met deze vraag zeker en vast met open armen ontvangen.
Oud 6 februari 2004, 21:58   #33
neruda
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door whoisy
Citaat:
Da's waar, die vergrijzing.
Die kunnen we alleen maar opvangen door niet-Europeanen te importeren..;

Om wat te doen?
Te werken?
En wat doen we met die honderdduizenden werklozen die er al zijn?
Een spuitje geven ofzo?

Maar je zou wel eens gelijk kunnen hebben dat wij de economische vluchtelingen van de toekomst worden.
Dat zal dan wel voortvloeien uit het Alles Gaat Goed-beleid zeker.....

Vraag eens aan de top 50 bedrijfleiders wie dat de hardst werkende op de huidige arbeidsmarkt zijn , 95% niet-europeanen , grotendeels omdat ze een motivatie hebben om hun broodham te vinden , een Belg klaagt meer dan dat hij werkt da's de eindconclusie van grotendeels , 85% van het vuil werk wordt opgeknapt door niet-europeanen , kijk maar 'ns goed rond bij bvb wegen- en bouwwerken.
Komt later niet klagen dat ge ze nodig hebt zoals in de tijd van de koolmijnen waar mijn gastarbeiders naar hier bracht..ik zeg het nogmaals ..ooit zullen rollen omkeren...begin al maar Chinees te leren..who knows..
Oud 7 februari 2004, 14:59   #34
Cynicus
Banneling

Cynicus's schermafbeelding

Standaard

[quote="neruda"]
Citaat:

...begin al maar Chinees te leren..who knows..
en geen arabisch en/of swahili ?
Cynicus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 februari 2004, 10:28   #35
headinajar
Banneling

headinajar's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

en geen arabisch en/of swahili ?
waarom geen Elvish of Klingon ???
headinajar is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 februari 2004, 13:53   #36
Het Skill Effect
Banneling

Het Skill Effect's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik heb van dit topic een poll gemaakt.
Dit is eindelijk een nietgekleurde poll van jou!!!
Proficiat!!!

De titel van de topic daarentegen beïnvloed wel nog steeds het kiesgedrag!
Het Skill Effect is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 februari 2004, 14:21   #37
maddox
Secretaris-Generaal VN

maddox's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Neruda raaskaalt

Citaat:
Vraag eens aan de top 50 bedrijfleiders wie dat de hardst werkende op de huidige arbeidsmarkt zijn , 95% niet-europeanen , grotendeels omdat ze een motivatie hebben om hun broodham te vinden , een Belg klaagt meer dan dat hij werkt da's de eindconclusie van grotendeels , 85% van het vuil werk wordt opgeknapt door niet-europeanen , kijk maar 'ns goed rond bij bvb wegen- en bouwwerken.
Komt later niet klagen dat ge ze nodig hebt zoals in de tijd van de koolmijnen waar mijn gastarbeiders naar hier bracht..ik zeg het nogmaals ..ooit zullen rollen omkeren...begin al maar Chinees te leren..who knows..
Waarom hebben we dan in België een bevolkingsgroep die begint te brullen dat ze gedicrimineerd worden?Als die bovenstaande uitspraak correct zou zijn, dan zou ik eerder alle autochtonen steen en been moeten horen klagen dat ze gedicrimineerd worden in hun zoektocht naar werk.
Maar je hebt gelijk, als ik als bedrijfsleider moet kiezen tussen een Vlaming die ik 10 eu per uur moet betalen, of een Pool in Polen die ik maar 3 euro moet geven voor hetzelfde werk van dezelfde kwaliteit .Nog niet gesproken over de extra taksen die ik nog moet ophoesten om gewoon te kunnen ademen .Dan is het niet moeilijk, ik zou als bedrijfsleider België laten rotten in hun moeras van politieke wansmaak, betutteling, overregularisatie en overbevolking,met extra import.
Oud 9 februari 2004, 20:44   #38
Kitten
Partijlid

Standaard

Effe off topic. Iedereen is er blijkbaar over eens dat Turken een andere huidskleur hebben. Vind ik raar. Er zijn Turken die nog blanker zijn dan sommige West-Europeanen.
What gives?
Kitten is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 februari 2004, 21:01   #39
whoisy
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kitten
Effe off topic. Iedereen is er blijkbaar over eens dat Turken een andere huidskleur hebben. Vind ik raar. Er zijn Turken die nog blanker zijn dan sommige West-Europeanen.
What gives?
Oud 9 februari 2004, 22:22   #40
Confucius
Gouverneur

Standaard

[quote="neruda"]
Citaat:

quote]

Stond dat in het vakbondsblaadje of vertellen je vriendjes dat op school ? Jeezes, wat een nonsence, een mens kan onozel zijn, maar het is toch nooit goed om te overdrijven. Noem eens ene uit die top vijftig die zo iets beweerd en dan bedoel ik niet ene uit een semi staatsbedrijf als belgacom of de spoorwegen.

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 13:46.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be