Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 1 november 2006, 16:56   #21
Laya
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door largo_w Bekijk bericht
Ook gemakkelijk opgelost; pak het vliegtuig naar een ander land en blijf er!

katholoicisme=onze cultuur, ons verleden en ons heden. Het is wat van de belgen maakte wat ze nu zijn en het is hetgeen ons normen en waarden geeft die we nu hebben.
Ja? Vind je echt dat wij leven naar de normen en waarden van de kerk? Lang geleden dat je de Bijbel nog hebt gelezen zekers?

Laya is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 november 2006, 18:48   #22
schaduwrijk
Burgemeester

schaduwrijk's schermafbeelding

Standaard

het valt niet te ontkennen dat vele van onze waarden ontgonnen zijn uit het katholicisme, gelukkig zijn de meeste gemoderniseerd en aangepast
schaduwrijk is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 november 2006, 20:09   #23
Boadicea
Perm. Vertegenwoordiger VN

Boadicea's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nynorsk Bekijk bericht
ik zie niet in waarom ik me zou storen aan islamitisch gebed.
Hoort u het soms om 5 uur 's ochtends of midden in de nacht, terwijl u rustig probeert te slapen? Wel, ik ben er al een paar keer van wakker geworden.
En kerkklokken zouden ze van mij ook mogen verbieden, want als die imam zijn pleidooi gedaan is, beginnen die mijn slaap weer te verstoren, als ik me op een zondagochtend eens wil uitslapen.
Nee, religie zou wat mij betreft niet voor heel de buurt hoorbaar moeten zijn.
Oud 1 november 2006, 20:09   #24
RASPOUTINE
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door schaduwrijk Bekijk bericht
het valt niet te ontkennen dat vele van onze waarden ontgonnen zijn uit het katholicisme, gelukkig zijn de meeste gemoderniseerd en aangepast
Rome heeft gefaald!
RASPOUTINE is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 november 2006, 20:12   #25
Boadicea

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ericferemans Bekijk bericht
Inderdaad: men krijst voortdurend over de grote inval van de kromzwaarden en vergeet dat ondertussen ons land zich nog steeds aan het bevrijden is uit de klauwen van één van de meest bemoeizuchtige godsdiensten.
Ik zie hier geen hopen moskeeën staan met moeziens die hoog van de toren blazen maar hoor (elektrische!) klokken elke keer ik wil uitslapen.
Ik zie geen islamscholen maar katholieke scholen die de prijs van het onderwijs omhoog drijven en de pré van leraars omlaag...
Ik zie geen islamitische vakbond, ziekenkas, jeugdbeweging, mutualiteit enz...

Indien je zo bang bent van godsdiensten ga dan bij de rabiate katholieken haters clubs: er zijn nog genoeg plaatsen waar je aan je trekken kan komen.

Maar van enige verplichte kennis (laat staan aanwezigheid) van de islam heb ik nog nooit enige hinder gehad, en niet mogen drinken lijkt me geen slecht idee.
Ik heb van beide zoveel last, dat ik blij ben dat er tot nu toe nog geen synagoge in mijn buurt is.
Als heidene veroorzaak ik gelukkig niemand geluidsovelast.
Oud 1 november 2006, 20:24   #26
largo_w

largo_w's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Laya Bekijk bericht

Ja? Vind je echt dat wij leven naar de normen en waarden van de kerk? Lang geleden dat je de Bijbel nog hebt gelezen zekers?

????wat?

ALLES is uit het vroeger katholiek bestuur gevloeid!
Wat we nu nog hebben zijn relicen maar ze zijn er toch nog...
De waarden en normen blijven hoor!
It's a part of us and our past!
En neen niet zo lang...
largo_w is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 november 2006, 20:28   #27
largo_w

largo_w's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Zie je nu wat ik bedoel?
Een groepje fundamentalisten, van een religie waarvan misschien nog vijf procent haar religieuze zondagsplicht vervult gaat hier eens zeggen dat de protestanten, de humanisten, de atheïsten, de twijfelaars en weet-ik-veel maar een verwaarloosbare bende zijn. Niet katholiek: opkrassen!

Zo zie je hoe gevaarlijk de islam is in deze contreien

(en dat met een paus die zich ergert dat de "verlichting" niet heeft plaats gevonden bij de Islam)
Fundamentalist?

Neen ik verloochen niet vanwaar ik kom!
largo_w is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 november 2006, 20:53   #28
Boadicea

Standaard

Citaat:
Fundamentalist?

Neen ik verloochen niet vanwaar ik kom!
Ik ook niet. Mijn voorouders waren druïden en heksen, geen immams, rabbi's of paterkes.

Begrepen?
Oud 1 november 2006, 21:03   #29
ericferemans

ericferemans's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
????wat?

ALLES is uit het vroeger katholiek bestuur gevloeid!
Wat we nu nog hebben zijn relicen maar ze zijn er toch nog...
De waarden en normen blijven hoor!
It's a part of us and our past!
En neen niet zo lang...
Jaja:
Het katholicisme heeft ons zo'n duizend jaar in onze ontwikkeling afgeremd op een paar gebieden:
- astronomie
- geneeskunde
- biologie
en heeft onze wereld het absolutisme als door god gemachtigd door de strot geramd, inclusief noch wat extra religieus recht: een paar tienduizend vrouwen die heksen bleken en verbrand werden/verdronken...
Daarna nog wat onverdraagzaamheid tegenover de protestanten, met wat moorden, branden en vernietiging van mensen en culturen.
Prachtig hoor!
En als de paus zegt dat de islamieten een "verlichting" nodig hebben, wat zou hij daar dan mee bedoelen????
ericferemans is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 november 2006, 21:08   #30
Bob
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Jaja:
Het katholicisme heeft ons zo'n duizend jaar in onze ontwikkeling afgeremd op een paar gebieden:
- astronomie
- geneeskunde
- biologie
en heeft onze wereld het absolutisme als door god gemachtigd door de strot geramd, inclusief noch wat extra religieus recht: een paar tienduizend vrouwen die heksen bleken en verbrand werden/verdronken...
Daarna nog wat onverdraagzaamheid tegenover de protestanten, met wat moorden, branden en vernietiging van mensen en culturen.
Prachtig hoor!
En als de paus zegt dat de islamieten een "verlichting" nodig hebben, wat zou hij daar dan mee bedoelen????
Na een jarenlange strijd heeft links dan het katholicisme overwonnen. Maar vraag mij wel af hoe ze het islamitisme gaan overwinnen. Daar zal wel wat meer voor nodig zijn. Nu, wens jullie in elk geval veel sukses.
Bob is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 november 2006, 21:13   #31
Boadicea

Standaard

Citaat:
Jaja:
- astronomie
- geneeskunde
- biologie
Prachtig hoor!
Voor 1 keer ben ik het eens met je eens. Maar momenteel zijn de meerderheid van de moslims nog op het niveau van de Middeleeuwse katholieke kerk.
Oud 1 november 2006, 21:27   #32
Nicolas
Burgemeester

Nicolas's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bob Bekijk bericht
Heb het eens gevraagd. En ze zeggen dat de vrt het vb enkel brengt als er iets negatief over te zeggen valt.
wees eerlijk
meestal is er over het VB ook weinig positiefs te brengen dus zoveel meer zullen ze dus niet iets over VB kunnen vertellen
Nicolas is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 november 2006, 21:29   #33
Nicolas
Burgemeester

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door @BuRnS Bekijk bericht
moskeeën zijn een oord van verderf en horen hier niet thuis , laat staan van de islam te financiëren , ze zouden islam hier moeten verbieden
waarom verbieden ?
het is toch een erkende godsdienst

we kunnen wel zeggen dat ze zich aan onze regels moeten houden en dat men hier enkel de godsdienst kan belijden waarbij scheiding staat en godsdienst voorop staat
Oud 1 november 2006, 21:33   #34
Nicolas
Burgemeester

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Of de klokken mogen luiden ... dat is een beslissing van ieder gemeentebestuur. Die verkozenen, die het dichtst bij de bevolking staan, moeten beslissen tussen het recht om te spreken (zich te laten horen ...) tegenover de uitoefening van andere rechten (waarvoor een zekere rust, zeker nachtrust ... nodig is). Daarom vb. dat sommige of zelfs bijna alle gemeentebesturen verbieden dat op zon- en feestdagen je je gazon niet mag afrijden met lawaaierige machines ...
Daarom hoort het aan jouw gemeentebestuur om te beslissen of en vanaf wanneer klokkengelui te hinderlijk wordt; wanneer andere lawaaimakers (elektonisch versterkte muziek, en ook vb. oproepen vanuit minaretten) te hinderlijk zouden worden; hoeveel lawaai mag geproduceerd worden tot welke uren op vb. de Gentse Fiesten ....
Dat, beste forumgangers, is onze kultuur en zo zit onze rechtsstaat in mekaar.

Nu over wat op de publieke zender mag komen.
Ietske moeilijker natuurlijk.
Een privé zender is makkelijker natuurlijk: als den boerenbond op vtm wil komen, dan zorgen ze voor een kontrakt met de vtm, beide partijen denken aan inkomsten (publiciteit) en uitgaven ... enz. ... en als er een win-win-situatie gevonden kan worden, dan "klaar is Kees".

Moet een publieke zender godsdienstig geaarde uitzendingen verzorgen? Zo ja, voor welke dan allemaal, en in welke mate of op welke tijdstippen En op wiens kosten?. De pollentiek kan vb. beslissen dat alle Vlamingen die zich niet tot een godsdienst rekenen, zich maar moeten neerleggen bij het feit dat ze zouden vertegenwoordigd worden door de vrijzinnige vereniging(en).

Maar als het een "publieke funktie" is om godsdienstige dingen te brengen op één bepaald medium, namelijk den TV, waarom is dat dan niet nodig op andere media, zoals de gazetten? Of de offciële websites van de overheid?
Dezelfde redenen die de voorstanders van godsdienstige uitzendingen hebben, gelden toch ook voor die andere media.

Wat mij doet besluiten:
- zolang er een publieke zender is, moet de pollentiek beslissen op een eerlijke transparante en wettelijke (non-diskriminatie, ook voor atheïsten) manier. Demokratische kontrol daarop hoort in het parlement.
- eigenlijk is deze diskussie een illustratie dat een publieke zender overbodig is. Vroeger was die zender nuttig voor een heel aantal dingen, maar heden ten dage staan we al enkele stappen verder. De overheid heeft ingezien dat ze zich niet te moeien heeft met de kleur van mijn telefoontoestel (vroeger was dit zeer letterlijk: je telefoontoestel kon je alleen maar huren bij de RTT ...), de overheid ziet in dat zij geen publieke gazet moet uitgeven, ewel, voor de vrt geldt dit ook voor mijn part.
ik ga grotendeels akkoord met je
maar wat betreft de openbare omroep vind ik wel dat er een taak voor hen is weggelegd
zo moet de openbare omroep een afspiegeling zijn van onze maatschappij
dus moeten ze cultuur voor een minderheid brengen alsook de godsdiensten een plaats geven
Oud 1 november 2006, 21:37   #35
Jonas Elossov
Europees Commissaris

Jonas Elossov's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Jonas Elossov
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door schaduwrijk Bekijk bericht
het valt niet te ontkennen dat vele van onze waarden ontgonnen zijn uit het katholicisme
Ja, en onze menselijke soort is ook voortgekomen uit de wormen...

Katholicisme kan bijgevolg wat mijzelf betreft best naar de plaats verhuizen waar lintwormen het best gedijen.
Oud 1 november 2006, 21:49   #36
Bob
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nicolas Bekijk bericht
wees eerlijk
meestal is er over het VB ook weinig positiefs te brengen dus zoveel meer zullen ze dus niet iets over VB kunnen vertellen
Och, ze vertellen over de regeringspartijen wel veel positiefs. En daar is ook weinig positiefs over te vertellen.
Ze kunnen bvb alle spelprogramma's gaan vullen met vb'ers, geen kwis meer organiseren zonder vb'er, in "ter zake" minstens altijd ne verplichte vb'er (en hem dan nog een vrij forum geven), "morgen beter" ook telkens met ne vb'er, en twee rechte panelleden, tegen ene linkse...
Bob is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 november 2006, 22:10   #37
Heftruck

Standaard

Citaat:
Elentriek, tiens.
Heftruck is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 november 2006, 22:27   #38
cor
Minister

Standaard

Dankzij Rome zijn gedurende tien generaties de beste individuen weggeselecteerd, van hekserij beschuldigd en verbrand (de niet-meelopers, de meest intuïtieven, de zelfstandig denkenden, mensen met speciale gaven, enz.)
Tien generaties en meer! Ettelijke generaties zijn er nodig eer we ons van deze 'brain-drain' kunnen herstellen.
cor is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 november 2006, 22:46   #39
Bobke
Secretaris-Generaal VN

Bobke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Jaja:
- astronomie
- geneeskunde
- biologie
Prachtig hoor!
Goed dat ge het beseft.
Maar waarom wilt ge het dan met alle geweld nog eens overdoen ?
Bobke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 november 2006, 22:52   #40
carlgustaaf
Banneling

carlgustaaf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nynorsk Bekijk bericht
ik zie niet in waarom ik me zou storen aan islamitisch gebed.
ja, jij geeft zelfs je telefoonummer aan de imam, dan kan hij gezellig bij jou thuis komen prediken, of heb ik dat verkeerd begrepen?
carlgustaaf is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 12:08.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be