Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 3 november 2003, 12:01   #21
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dejohan
Fortis is de arrogantste bank in België. Als er iets negatiefs is ivm in het nieuws, is Fortis er altijd bij (ik heb er het laatste jaar bewust op gelet). Zij zijn ook altijd de eerste met prijsstrijgingen.

Kende da moppeke van de klotebank, ? Wel als er een bank een klotebank is, dan is het inderdaad, de FORTIS, wa ik daar allemaal al mee meegemaakt heb, grenst aan het onwaarschijnlijke, ik heb ze dan ook met veel plezier buitengekiept, !

Ik vraag me trouwens af wat voor een opleiding die hun loketbediendes geven, vooral Ex-ASLK'rs, zijn niet te doen gewoon.
Herr Flick is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 november 2003, 13:16   #22
dejohan
Minister-President

dejohan's schermafbeelding

Stuur een bericht via Instant Messenger naar dejohan Stuur een bericht via MSN naar dejohan Stuur een bericht via Yahoo naar dejohan
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Herr Flick
Citaat:
Fortis is de arrogantste bank in België. Als er iets negatiefs is ivm in het nieuws, is Fortis er altijd bij (ik heb er het laatste jaar bewust op gelet). Zij zijn ook altijd de eerste met prijsstrijgingen.

Kende da moppeke van de klotebank, ? Wel als er een bank een klotebank is, dan is het inderdaad, de FORTIS, wa ik daar allemaal al mee meegemaakt heb, grenst aan het onwaarschijnlijke, ik heb ze dan ook met veel plezier buitengekiept, !

Ik vraag me trouwens af wat voor een opleiding die hun loketbediendes geven, vooral Ex-ASLK'rs, zijn niet te doen gewoon.
Hoe lang is die fusie (Generale, ASLK, NMKN) nu al geleden? 5 jaar? Er zijn nog steeds verrichtingen die niet compatibel zijn tussen deze drie banken Prutsers en oplichters, dat zijn het, enkel geinteresseerd in grootkapitaal.
dejohan is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 november 2003, 13:20   #23
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Citaat:
Citaat:

Hoe lang is die fusie (Generale, ASLK, NMKN) nu al geleden? 5 jaar? Er zijn nog steeds verrichtingen die niet compatibel zijn tussen deze drie banken Prutsers en oplichters, dat zijn het, enkel geinteresseerd in grootkapitaal.

Ik heb mij door iemand laten vertellen die daar tijdelijk gezeten heeft dat hun computersystemen onderling totaal niet compatibel zijn, en dat ze enorm veel werk hebben om die gelijk te schakelen. ...

En dat is blijkbaar nog altijd niet gebeurd, ...

Het is bovendien personeel met 2 snelheden ook hé, je hebt de ex - GB ers, die een volledige privé instelling waren en ook die mentaliteit hadden, en je hebt de ex ASLK 'rs, en die kunnen qua tegendraadsheid en klantonvriedelijkheid nog cursus gaan geven aan Belgacomers, ... ge snapt wel wat ik bedoel zeker, ... ?
Oud 3 november 2003, 13:28   #24
Babeth
Gouverneur

Babeth's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Droopy
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Babeth
Nee, lekker niet. Om hen te pesten.
Da's niet erg netjes van je.
Lidl is dan wel een grote keten, maar het personeel dat er werkt moet wel opdraaien voor je 'tegendradigheid'.
Ik hoop dat je je lokale kruidenier niet hetzelfde aandoet.
Mijn "lokale kruidenier" ? Wadisda ? Oh ja, da's die gast die al maandenlang naar een overnemer zoekt voor zijn zaak omdat hij er door de "goedkoopste" supermarkten zoals de Lidl wordt uitgeconcurreert.
De Lidl in Vilvoorde heeft op de harde manier moeten leren dat je geen supermarkt kunt openhouden zonder geldautomaten, toen ze net open waren en nog zonder werkten heb ik veel volle karretjes aan de kassa's zien staan en veel klanten kwaad zien weglopen van "hier kom ik niet meer terug !". Nu hebben ze bancontact (morrend) en is het grootste gedeelte van de betaling via de kaart. Simpel. De mensen willen gewoon geen cash geld meer op zak; bovendien willen ze gewoon niet naar een geldautomaat moeten lopen. En wij hebben er in het centrum van Vilvoorde al een stuk of 4 - 5...
Plastic is het betaalmiddel van de toekomst.
Oud 3 november 2003, 13:50   #25
Droopy
Banneling

Droopy's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Citaat:
Citaat:
Lidl is dan wel een grote keten, maar het personeel dat er werkt moet wel opdraaien voor je 'tegendradigheid'.
Mijn "lokale kruidenier" ? Wadisda ? Oh ja, da's die gast die al maandenlang naar een overnemer zoekt voor zijn zaak omdat hij er door de "goedkoopste" supermarkten zoals de Lidl wordt uitgeconcurreert.
De Lidl in Vilvoorde heeft op de harde manier moeten leren dat je geen supermarkt kunt openhouden zonder geldautomaten, toen ze net open waren en nog zonder werkten heb ik veel volle karretjes aan de kassa's zien staan en veel klanten kwaad zien weglopen van "hier kom ik niet meer terug !". Nu hebben ze bancontact (morrend) en is het grootste gedeelte van de betaling via de kaart. Simpel. De mensen willen gewoon geen cash geld meer op zak; bovendien willen ze gewoon niet naar een geldautomaat moeten lopen. En wij hebben er in het centrum van Vilvoorde al een stuk of 4 - 5...
Ge had beter eens wat meer bij de lokale kruidenier gekocht. Dan had ulle winkelstraat daar niet zo leeg gestaan.
Typisch is dat de mensen dan achteraf gaan zagen "dat het hier toch niks nemeer voorstelt"
Voor ne frang minder gaan pilarenbijters natuurlijk naar de Lidl of den Aldi.
Stelt u es voor zeg, ne zelfstandigen iets gunnen! de zwartwerkers! De rotte bedriegers! ziet 'em daar rijden me zijne Mercedes.
Pff gewoon volk..
Droopy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 november 2003, 14:08   #26
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Ge had beter eens wat meer bij de lokale kruidenier gekocht. Dan had ulle winkelstraat daar niet zo leeg gestaan.
Typisch is dat de mensen dan achteraf gaan zagen "dat het hier toch niks nemeer voorstelt"
Stelt u es voor zeg, ne zelfstandigen iets gunnen! de zwartwerkers! De rotte bedriegers! ziet 'em daar rijden me zijne Mercedes.
Pff gewoon volk..

Ah ge moet bij ons eens naar de lokale kruidenier/beenhouwer/supermarkt gaan, daar kan geen enkele Aldi en Delhaize tegelijk tegen op wat bezoekers per vierkante meter betreft, ...

een kwartier wachten om uw schelleke kaas te bestellen is daar overigens heel normaal, maar die weten wel wat service en kwaliteit wil zeggen.
Oud 3 november 2003, 15:02   #27
Doomy
Minister-President

Doomy's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Cynicus
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ardor
Deze ochtend hoorde ik op de radio dat vanaf 1/1/2004 Fortis een belasting zal aanrekenen als hun klanten geld afhalen uit een geldautomaat.
De mensen moeten maar leren om met de kaart te betalen.
Om dan ekstra kosten aan te rekenen voor elektronisch betalen als iedereen eenmaal elektronisch betaalt, zeker? Nee, mij zullen ze niet liggen hebben!
Solidarnosc : "Typisch voor de meeste rechtse nationalisten. Als het gaat over de rechten van de Vlamingen ten opzichte van de Franstaligen (een arme minderheid, dus zeer dapper!), dan kan het nooit op en is het om 't er radicaalst. Maar als het gaat over de verdediging van de rechten van de Vlaamse werknemer ten opzichte van (buitenlands en binnenlands) kapitaal, dan is een mes in de rug het enigste wat ze die werknemers te bieden hebben.

westhoek.jpg
Doomy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 november 2003, 15:09   #28
Doomy
Minister-President

Doomy's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Citaat:
Pff gewoon volk..
Ah ge moet bij ons eens naar de lokale kruidenier/beenhouwer/supermarkt gaan, daar kan geen enkele Aldi en Delhaize tegelijk tegen op wat bezoekers per vierkante meter betreft, ...

een kwartier wachten om uw schelleke kaas te bestellen is daar overigens heel normaal, maar die weten wel wat service en kwaliteit wil zeggen.
Da's goe gesproken, Droopy! In een demokratie krijgen de kiezers de politici die ze verdienen, en in een vrije markt krijgen de konsumenten de monopolies en de dienstverlening die ze verdienen. Ik betaal liever iets meer en wacht liever iets langer bij een plaatselijke kleine zelfstandige die moeite voor mij en zijn produkt wil doen en nog weet wat klantvriendelijkheid is. En dat die niet geneigd zijn om zo'n protonbakske te installeren kan ik best begrijpen, want banken rekenen daar die kleine zelfstandigen erg veel kosten voor aan.
Solidarnosc : "Typisch voor de meeste rechtse nationalisten. Als het gaat over de rechten van de Vlamingen ten opzichte van de Franstaligen (een arme minderheid, dus zeer dapper!), dan kan het nooit op en is het om 't er radicaalst. Maar als het gaat over de verdediging van de rechten van de Vlaamse werknemer ten opzichte van (buitenlands en binnenlands) kapitaal, dan is een mes in de rug het enigste wat ze die werknemers te bieden hebben.

westhoek.jpg
Oud 3 november 2003, 15:23   #29
P.D.R.
Partijlid

P.D.R.'s schermafbeelding

Stuur een bericht via Instant Messenger naar P.D.R.
Standaard

Ik blijf bij dezelfde banken,waaronder de KBC.
Wanneer er een groot verschil zou bestaan tussen de tarieven van de banken,dan zou er nog maar één bank bestaan.
Wanneer een bank haar tarieven aanpast,dan worden de tarieven van de overige banken op korte termijn ook aangepast.
Uiteindelijk helpt al dat klagen niet.
U geeft uw geld aan de bank die u vertrouwd,of u steekt uw geld in een sok of onder uw hoofdkussen.
Niemand verplicht u om uw geld op een bank te zetten.
Een goed beheer mag iets kosten.
P.D.R. is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 november 2003, 15:50   #30
Tegendradigaard
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Banken en verzekeringsfirma's de grootste maffiosi van het land.

Ik kots daar op. 'k hem regelmatig hambras met die manne.

'k hem ooit is voorgehad dat iemand van mijn schoonfamilie ne cheque uitschreef van zijn bankrekening en die werd van de rekening van mij en mijn vrouw afgehouden. Na een halfjaar argumenteren en discuteren met die bank had ik nog altijd geen copie van die cheque die ik niet had uitgeschreven gekregen. 't geld was wel al heel de tijd van mijn rekening.
Toen ik op een gezellige familie bijeenkomst mijn ervaringen vertelde, zei mijn schoonbroer. Ik heb ook iets straf meegemaakt. Hij vertelde dat hij een cheque had uitgeschreven en die was nooit van zijn rekening gegaan. 't was zowat een half jaar geleden.
Ik vroeg hem voor welk bedrag het was en rarararara het was toch wel hetzelfde bedrag als dat bij mij van de rekening was gegaan.

Hij schreef een cheque uit bij bank X en bij mijn bank (Y) ging dat van de rekening. Het enige punt van overeenkomst was zijn achternaam en de achternaam van mijn vrouw bij onze rekening.

't straffe van de zaak was dat ik dus voor de bank wist van wie die cheque was. Het heeft mij nog weken gekost om dit te laten rechtzetten.

Sindsdien vertrouw ik geen enkele bank nog voor 1 cent. Napjaars.
Afzetters, bedriegers, geldwolven, bah
IK betaal 6.570,00 euro per jaar aan Wallonië en dit al meer dan 20 jaar.... Dat is 131.400 euro in totaal....of in oude franken... 5.300.662 fr. HET IS STILAAN GENOEG GEWEEST! Als ik nog 20 jaar verder werk dan betaal ik nog eens 131.400 euro. In totaal zou dat dan 262.800 euro of 10.616.857 oude franken zijn.

PEOPLE WHO WANT TO BAN HATE SPEECH, JUST HATE SPEECH. VRIJE MENINGSUITING !!!
Tegendradigaard is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 november 2003, 16:10   #31
wils
Vreemdeling

Standaard

Citaat:
Ik heb mij door iemand laten vertellen die daar tijdelijk gezeten heeft dat hun computersystemen onderling totaal niet compatibel zijn, en dat ze enorm veel werk hebben om die gelijk te schakelen. ...

En dat is blijkbaar nog altijd niet gebeurd, ...

Het is bovendien personeel met 2 snelheden ook hé, je hebt de ex - GB ers, die een volledige privé instelling waren en ook die mentaliteit hadden, en je hebt de ex ASLK 'rs, en die kunnen qua tegendraadsheid en klantonvriedelijkheid nog cursus gaan geven aan Belgacomers, ... ge snapt wel wat ik bedoel zeker, ... ?
Herr Flick,

Ver zit u er met uw betoog niet naast.
Fortis (ex-ASLK) heeft de Generale Bank letterlijk opgekocht.
Een olifant kan een muis opeten, een muis nog geen olifant.
Als ge snapt wat ik bedoel.
wils is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 november 2003, 17:02   #32
Makkie
Lokaal Raadslid

Makkie's schermafbeelding

Standaard

Dit is volgens mij een schande.
De banken maken enorme winsten en nog is het niet genoeg.
Fortis zette in onze gemeente en spiksplinternieuw keigroot en chic kantoor neer. Miljoenen moet dat gekost hebben en wie kan dat betalen? Wij natuurlijk.
Boycotten die handel, zoveel mogelijk!
Oud 3 november 2003, 17:12   #33
Doomy
Minister-President

Doomy's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door P.D.R.
U geeft uw geld aan de bank die u vertrouwd,of u steekt uw geld in een sok of onder uw hoofdkussen.
Vooreerst heb je tegenwoordig niet te kiezen om wel of niet voor een bank te kiezen. Veel instellingen eisen namelijk dat je via overschrijving betaalt. Verder is het zo dat je steeds meer betaalt voor steeds minder dienstverlening. Van goed beheer is dus niet eens sprake, laat staan dat er sprake is van wederkerigheid. Als de banken meer kosten aanrekenen, dan verhogen ze niet de rente dat hun klanten op hun geld krijgen. En de klanten kunnen al helemaal geen kosten aanrekenen voor het gebruik van hun geld door de bank.

westhoek.jpg
Oud 3 november 2003, 17:14   #34
Ardor
Vreemdeling

Ardor's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik blijf bij dezelfde banken,waaronder de KBC.
Wanneer er een groot verschil zou bestaan tussen de tarieven van de banken,dan zou er nog maar één bank bestaan.
Wanneer een bank haar tarieven aanpast,dan worden de tarieven van de overige banken op korte termijn ook aangepast.
Uiteindelijk helpt al dat klagen niet.
Zo'n reactie... Dat kan maar één ding betekenen: Gij hebt geld, véél geld. Anders zegt ge zoiets niet.
Ardor is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 november 2003, 17:19   #35
Ardor
Vreemdeling

Ardor's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Makkie
Fortis zette in onze gemeente en spiksplinternieuw keigroot en chic kantoor neer. Miljoenen moet dat gekost hebben en wie kan dat betalen? Wij natuurlijk.
DAT is tenminste gesproken! Een beetje actie. De reacties van die makke Vlamingen gisteren op TV was niet te doen in de vorm van "Tja, we kunnen er toch niets aan doen, hé..." etc..
Hoe is dat in godsnaam mogelijk?!? Die Vlaamse fatalistische houding altijd?
Als men deze bankpraktijken normaal vindt kan dat maar één ding betekenen: dat je veel teveel geld hebt.

Een beetje meer rebellie aub !
Ardor is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 november 2003, 17:36   #36
P.D.R.
Partijlid

P.D.R.'s schermafbeelding

Stuur een bericht via Instant Messenger naar P.D.R.
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ardor
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Makkie
DAT is tenminste gesproken! Een beetje actie. De reacties van die makke Vlamingen gisteren op TV was niet te doen in de vorm van "Tja, we kunnen er toch niets aan doen, hé..." etc..
Hoe is dat in godsnaam mogelijk?!? Die Vlaamse fatalistische houding altijd?
Als men deze bankpraktijken normaal vindt kan dat maar één ding betekenen: dat je veel teveel geld hebt.

Een beetje meer rebellie aub !
Rebellie uit frustratie bij gebrek aan geld
Die Vlamingen op tv.waren realistisch.
Uiteindelijk kunnen wij aan deze situatie niets veranderen,vooral niet door op een politiek forum te klagen en te zagen.
Iedereen wil minder betalen,en ik denk dat die met veel geld nog erger zijn dan die met weinig geld.
P.D.R. is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 november 2003, 04:15   #37
ICE-MAN
Parlementslid

ICE-MAN's schermafbeelding

Standaard

[size=7]WEG MET DE BANKEN, LEVE DE RUILHANDEL ![/size]
Oud 4 november 2003, 08:53   #38
Bob
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

Rebellie uit frustratie bij gebrek aan geld
Die Vlamingen op tv.waren realistisch.
Uiteindelijk kunnen wij aan deze situatie niets veranderen,vooral niet door op een politiek forum te klagen en te zagen.
Iedereen wil minder betalen,en ik denk dat die met veel geld nog erger zijn dan die met weinig geld.
Uiteindelijk kunnen wij er veel aan doen. Zonder ons geld maken de banken geen winst. Een boycot van Fortis bvb zou zeer veel uithalen. In nederland heeft men er onlangs een gehad van AlbertHeyn, omdat men vond dat de wedde van de ceo veel te hoog was. Ahold is daar moeten terugkrabbelen.
In alle ernst, een bank als Argenta bvb is wat aangerekende kosten betreft, een stuk goedkoper van een bank als Fortis bvb.
Bob is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 november 2003, 09:06   #39
Bob
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tegendradigaard

Sindsdien vertrouw ik geen enkele bank nog voor 1 cent. Napjaars.
Afzetters, bedriegers, geldwolven, bah
Het verhaal verwonderd mij niet, maar de reactie is toch wat overtrokken. Het zijn ook maar mensen die bij een bank werken, en deze mensen maken fouten, en wat eigenlijk wel doet nadenken, deze fouten zullen hun een zorg zijn (worden bij melding rechtgezet, soms nog eerst verkeerd, en dit alles zonder verontschuldiging). Dit is echter niet enkel eigen aan de banken.
Nu, een goede raad, als men een probleem laat aanslenteren, schrijf een aangetekende brief. Het kost niet veel, en ge hebt altijd een bewijs bij de hand.
Bob is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 november 2003, 09:26   #40
boer_bavo
Europees Commissaris

boer_bavo's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Nu overval ik jefke, ik zet mijnen blaffer tegen zijne kop, ga met hem naar een bankkantoor, zorg dat mijn smoeltje niet op de camera te zien is, en ik eis van hem dat hij 500 euro afhaalt voor mij, Jefke zal dat zonder probleem doen, ...

In het andere geval overval ik Jefke en eis ik van hem die overdracht te doen, ook hier zal Jefke zonder morren u die 500 euro laten overschrijven, nog beter, hij geeft het u allemaal, De volgende morgen gaat Jefke naar zijn bank, legt alles uit, en pakken ze mij 5 minuten later op aan de hand van mijnen bankaccount.
Wat dacht je van pakweg: Koop voor mij een computer van 500 €!

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 18:59.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be