![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Kende da moppeke van de klotebank, ? ![]() Ik vraag me trouwens af wat voor een opleiding die hun loketbediendes geven, vooral Ex-ASLK'rs, zijn niet te doen gewoon. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#22 | ||
Minister-President
|
![]() Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#23 | |||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik heb mij door iemand laten vertellen die daar tijdelijk gezeten heeft dat hun computersystemen onderling totaal niet compatibel zijn, en dat ze enorm veel werk hebben om die gelijk te schakelen. ... En dat is blijkbaar nog altijd niet gebeurd, ... Het is bovendien personeel met 2 snelheden ook hé, je hebt de ex - GB ers, die een volledige privé instelling waren en ook die mentaliteit hadden, en je hebt de ex ASLK 'rs, en die kunnen qua tegendraadsheid en klantonvriedelijkheid nog cursus gaan geven aan Belgacomers, ... ge snapt wel wat ik bedoel zeker, ... ? |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#24 | ||
Gouverneur
|
![]() Citaat:
De Lidl in Vilvoorde heeft op de harde manier moeten leren dat je geen supermarkt kunt openhouden zonder geldautomaten, toen ze net open waren en nog zonder werkten heb ik veel volle karretjes aan de kassa's zien staan en veel klanten kwaad zien weglopen van "hier kom ik niet meer terug !". Nu hebben ze bancontact (morrend) en is het grootste gedeelte van de betaling via de kaart. Simpel. De mensen willen gewoon geen cash geld meer op zak; bovendien willen ze gewoon niet naar een geldautomaat moeten lopen. En wij hebben er in het centrum van Vilvoorde al een stuk of 4 - 5... Plastic is het betaalmiddel van de toekomst.
![]() |
![]() |
#25 | |||
Banneling
|
![]() Citaat:
Typisch is dat de mensen dan achteraf gaan zagen "dat het hier toch niks nemeer voorstelt" Voor ne frang minder gaan pilarenbijters natuurlijk naar de Lidl of den Aldi. Stelt u es voor zeg, ne zelfstandigen iets gunnen! de zwartwerkers! De rotte bedriegers! ziet 'em daar rijden me zijne Mercedes. Pff gewoon volk.. ![]() |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#26 | ||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ah ge moet bij ons eens naar de lokale kruidenier/beenhouwer/supermarkt gaan, daar kan geen enkele Aldi en Delhaize tegelijk tegen op wat bezoekers per vierkante meter betreft, ... een kwartier wachten om uw schelleke kaas te bestellen is daar overigens heel normaal, maar die weten wel wat service en kwaliteit wil zeggen. |
||||
![]() |
![]() |
![]() |
#27 | ||
Minister-President
|
![]() Citaat:
Solidarnosc : "Typisch voor de meeste rechtse nationalisten. Als het gaat over de rechten van de Vlamingen ten opzichte van de Franstaligen (een arme minderheid, dus zeer dapper!), dan kan het nooit op en is het om 't er radicaalst. Maar als het gaat over de verdediging van de rechten van de Vlaamse werknemer ten opzichte van (buitenlands en binnenlands) kapitaal, dan is een mes in de rug het enigste wat ze die werknemers te bieden hebben. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#28 | ||
Minister-President
|
![]() Citaat:
Solidarnosc : "Typisch voor de meeste rechtse nationalisten. Als het gaat over de rechten van de Vlamingen ten opzichte van de Franstaligen (een arme minderheid, dus zeer dapper!), dan kan het nooit op en is het om 't er radicaalst. Maar als het gaat over de verdediging van de rechten van de Vlaamse werknemer ten opzichte van (buitenlands en binnenlands) kapitaal, dan is een mes in de rug het enigste wat ze die werknemers te bieden hebben. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#29 |
Partijlid
|
![]() Ik blijf bij dezelfde banken,waaronder de KBC.
Wanneer er een groot verschil zou bestaan tussen de tarieven van de banken,dan zou er nog maar één bank bestaan. ![]() Wanneer een bank haar tarieven aanpast,dan worden de tarieven van de overige banken op korte termijn ook aangepast. Uiteindelijk helpt al dat klagen niet. U geeft uw geld aan de bank die u vertrouwd,of u steekt uw geld in een sok of onder uw hoofdkussen. Niemand verplicht u om uw geld op een bank te zetten. Een goed beheer mag iets kosten. |
![]() |
![]() |
![]() |
#30 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Banken en verzekeringsfirma's de grootste maffiosi van het land.
Ik kots daar op. 'k hem regelmatig hambras met die manne. 'k hem ooit is voorgehad dat iemand van mijn schoonfamilie ne cheque uitschreef van zijn bankrekening en die werd van de rekening van mij en mijn vrouw afgehouden. Na een halfjaar argumenteren en discuteren met die bank had ik nog altijd geen copie van die cheque die ik niet had uitgeschreven gekregen. 't geld was wel al heel de tijd van mijn rekening. Toen ik op een gezellige familie bijeenkomst mijn ervaringen vertelde, zei mijn schoonbroer. Ik heb ook iets straf meegemaakt. Hij vertelde dat hij een cheque had uitgeschreven en die was nooit van zijn rekening gegaan. 't was zowat een half jaar geleden. Ik vroeg hem voor welk bedrag het was en rarararara het was toch wel hetzelfde bedrag als dat bij mij van de rekening was gegaan. Hij schreef een cheque uit bij bank X en bij mijn bank (Y) ging dat van de rekening. Het enige punt van overeenkomst was zijn achternaam en de achternaam van mijn vrouw bij onze rekening. 't straffe van de zaak was dat ik dus voor de bank wist van wie die cheque was. Het heeft mij nog weken gekost om dit te laten rechtzetten. Sindsdien vertrouw ik geen enkele bank nog voor 1 cent. Napjaars. Afzetters, bedriegers, geldwolven, bah
IK betaal 6.570,00 euro per jaar aan Wallonië en dit al meer dan 20 jaar.... Dat is 131.400 euro in totaal....of in oude franken... 5.300.662 fr. HET IS STILAAN GENOEG GEWEEST! Als ik nog 20 jaar verder werk dan betaal ik nog eens 131.400 euro. In totaal zou dat dan 262.800 euro of 10.616.857 oude franken zijn. PEOPLE WHO WANT TO BAN HATE SPEECH, JUST HATE SPEECH. VRIJE MENINGSUITING !!! |
![]() |
![]() |
![]() |
#31 | |
Vreemdeling
|
![]() Citaat:
Ver zit u er met uw betoog niet naast. Fortis (ex-ASLK) heeft de Generale Bank letterlijk opgekocht. Een olifant kan een muis opeten, een muis nog geen olifant. Als ge snapt wat ik bedoel. ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#32 |
Lokaal Raadslid
|
![]() Dit is volgens mij een schande.
De banken maken enorme winsten en nog is het niet genoeg. Fortis zette in onze gemeente en spiksplinternieuw keigroot en chic kantoor neer. Miljoenen moet dat gekost hebben en wie kan dat betalen? Wij natuurlijk. Boycotten die handel, zoveel mogelijk!
![]() |
#33 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
|
![]() |
![]() |
![]() |
#34 | |
Vreemdeling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#35 | |
Vreemdeling
|
![]() Citaat:
Hoe is dat in godsnaam mogelijk?!? Die Vlaamse fatalistische houding altijd? Als men deze bankpraktijken normaal vindt kan dat maar één ding betekenen: dat je veel teveel geld hebt. Een beetje meer rebellie aub ! ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#36 | ||
Partijlid
|
![]() Citaat:
![]() Die Vlamingen op tv.waren realistisch. Uiteindelijk kunnen wij aan deze situatie niets veranderen,vooral niet door op een politiek forum te klagen en te zagen. Iedereen wil minder betalen,en ik denk dat die met veel geld nog erger zijn dan die met weinig geld. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#37 |
Parlementslid
|
![]() [size=7]WEG MET DE BANKEN, LEVE DE RUILHANDEL ![/size]
![]() |
#38 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
In alle ernst, een bank als Argenta bvb is wat aangerekende kosten betreft, een stuk goedkoper van een bank als Fortis bvb. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#39 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Nu, een goede raad, als men een probleem laat aanslenteren, schrijf een aangetekende brief. Het kost niet veel, en ge hebt altijd een bewijs bij de hand. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#40 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
![]() |