![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Godsdienst en levensovertuiging In dit forum kan je discussiëren over diverse godsdiensten en levensovertuigingen. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 |
Banneling
|
![]() en in Europa gaat ge mensen van Europese oorsprong vinden dat u zullen uitleggen dat dit tradities zijn die men hoort te respekteren.Zelfbeschikkingsrecht der volkeren enzo...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#22 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#23 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#24 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
Locatie: Hoofdstad der holbewoners waar de Schelde op z'n mooist is en de gevangenen nog vrij rondlopen
|
![]() Citaat:
![]() ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#25 | |
Burger
|
![]() Citaat:
De besnijdenis is inderdaad een pre-islamitische gewoonte, die al toegepast werd voor het ontstaan van de islam. MAAR: - De meeste besnijdenissen worden vandaag uitgevoerd door Afrikaanse moslims. - De profeet Mohammed heeft deze vreselijke, mensonterende, achterlijke verminking nooit afgekeurd of verboden ! Waarom niet? - Het besneden meisje in Amerika kwam toch maar uit een moslimfamilie ! Europese nieuwsbronnen vermelden dit niet uit angst als racisten bestempeld te worden, op CNN werd duidelijk gezegd dat het dat het om een mosim gaat. - Er zullen ook nog wel enkele achterlijke christenen zijn die de besnijdenis toepassen, maar dat wordt nooit goedgekeurd door de internationale christengemeenschap, door priesters of door de paus ! - Indien moslms er in het algemeen tegen zijn, waarom komen ze dan niet op straat om te betogen tegen het onrecht die hun medemoslims ondergaan? Of kan het hun niets schelen? Ik veracht elke christen die zulke barbaarse praktijken uitvoert, hier op dit publiek forum. Nu wil ik een moslim horen die zijn besnijdende medemoslims ook veracht. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#26 | ||
Minister
|
![]() Citaat:
Citaat:
Aan jou, Alexi, om uit te vissen waarom niet... |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#27 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Wel dat haar eigen ouders hun kinderen niet wilden laten besnijden (mocht niet van vader) maar dat het de grootmoeder was die van de afwezigheid van beide ouders gebruikmaakte om de drie kinderen (twee meisjes, één jongen) maar dat lot te laten ondergaan. Normaal wordt het echter (op meisjes) uitgevoerd door een speciale besnijdster hoor. Maar Yeps je hebt gelijk: Citaat:
Laatst gewijzigd door circe : 9 november 2006 om 15:59. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#28 |
Minister
|
![]() Australian-born ...
http://www.news.com.au/story/0,23599,20701170-2,00.html AT least 50 women who have undergone painful and illegal female circumcision have been treated at two Sydney hospitals in the past year. Health workers fear a new generation of Australian-born girls are being forced to undergo the painful procedure by their migrant families to comply with cultural traditions. Obstetricians and gynaecologists at Auburn Hospital have treated 38 patients with female circumcisions over the past year. Canterbury Hospital also treats between 10 and 15 such patients a year. All say they had the procedure done overseas but there are fears many more Australian women have undergone female genital mutilation (FGM) because it is unreported to authorities.
![]() |
#29 |
Minister
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#30 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Welke niet-islamitische landen?
Waarom islam"fobie"? Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o Laatst gewijzigd door circe : 9 november 2006 om 19:49. |
![]() |
![]() |
![]() |
#31 |
Minister
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#32 |
Minister
|
![]() Weer zo'n loze uitlating die nergens op gebaseerd is.
![]() |
#33 | ||
Minister
|
![]() Citaat:
Citaat:
... en ik heb tenminste copy pastes van een pagina lang nodig om mijn gelijk te halen ![]() Laatst gewijzigd door Casca : 9 november 2006 om 22:20. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#34 | ||
Minister
|
![]() Citaat:
Het hoeft niet te verwonderen dat die Unicef-site me genoegzaam bekend is. Wat u aanhaalt staaft echter in het geheel niet uw bewering dat "Cultureel, daar vrouwebesnijdenis ook schering en inslag is in veel niet-islamitische landen. ... zodat uw bewering nergens op gebaseerd blijft. Als je er toe zou kunnen verleid worden van toch iets meer te lezen en de zaken nuchter te bekijken, verwijs ik graag naar enkele feiten en cijfers die ik hierboven aanhaalde: Citaat:
![]() |
![]() |
#35 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#36 | ||
Minister
|
![]() Citaat:
Citaat:
![]() ![]() In mijn ogen blijft deze vorm van vrouwenverminking dus eerder cultuurgebonden dan religiegebonden. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#37 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Casca, ik denk dat je het niet goed begrijpt.
Niemand wil ontkennen dat het een pre-islamitisch, animistisch gebruik is. Echter, en Ayaan Hirsi Ali beschrijft dit zeer goed in haar boek "Mijn vrijheid": het zijn net de moslims die hun religie als reden/oorzaak/excuus aangrijpen om het te blijven doen; de anderen baseren zich idd op hun culturele gebruiken. Het verschil zit hem erin dat men de niet-moslims eerder zou kunnen overtuigen om ermee te stoppen, terwijl dit voor mensen die geloven dat het een religieus gebod is, veel moeilijker is. Dat sommigen die befaamde goedkeuringshadith als "niet geldig" willen laten doorgaan verandert hierbij niks: zolang de plaatselijke imams het niet gaan veroordelen blijven ze het volhouden. Vergelijk het met Kerstmis: ook dat is een pre-christelijk feest. Maar probeer dat maar eens aan overtuigde christenen duidelijk te maken! |
![]() |
![]() |
![]() |
#38 | |
Minister
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#39 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Beste Circe, zoals ik je al tot vervelends toe heb proberen duidelijk te maken, kloppen je beweringen niet. Ook bij niet-moslims spelen religieuze redenen/motieven mee. Ik heb je al herhaaldelijk gezegd dat bijvoorbeeld ook sommige orthodoxe priesters in Ethiopië en Eritrea deze praktijk goedpraten en aanmoedigen. Anderzijds zijn er even goed plaatsen waar de plaatselijke imams het afkeuren en het toch nog steeds gebeurt bij moslims. Het is veel complexer dan jij het altijd wil doen uitschijnen. Natuurlijk is het belangrijk dat elke religie en de leiders ervan het gebruik afkeuren en ontmoedigen om het uit de wereld te bannen. Maar dat is slechts één klein onderdeel ervan. Het zit zo ingebakken in sommige culturen dat er veel meer nodig is!!!
En als enkel die religie zo'n belangrijk struikelblok zou zijn, dan bestond het gebruik al lang niet meer bij niet-moslims. Quod non! Jammer genoeg is het gebruik in Afrika nog steeds wijd verbreid bij ALLE godsdiensten/religies. |
![]() |
![]() |
![]() |
#40 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() 't is klaar Edina, je hebt gelijk, je weet het beter dan de Somalische Hirsi Ali en verder gebeurt het ook bij de boeddhisten en schrijft het Evangelie dit ook voor!
Klaar zo? Laatst gewijzigd door circe : 10 november 2006 om 12:42. |
![]() |
![]() |