![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Laat het ons puur vanuit euro-centrisch standpunt bekijken,het is in ons strategisch belang dat we af komen van onze afhankelijkheid van de huidige energie-leveranciers.....het is eigenlijk een vorm van sociale politiek ...... En daartoe worden niet eens monstertaksen en verbodsbepalingen van ons geeist,gewoon dat we eens stoppen met als stomme morons achter de "lifestyle- en consumptie"-gekken aan te lopen... Niet echt moeilijk...... mijn beginnend auto-buikje is alweer verdwenen ![]() Laatst gewijzigd door kelt : 5 november 2006 om 16:49. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#22 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
Overigens is het ook niet waar dat de klimaatverandering in de loop van de twintigste eeuw uitzonderlijk snel ging. Op de grafiek hieronder kan men bovenaan de propagandacurve zien, zoals die bv door Gore (en door de politieke kaste in het algemeen) wordt gepropageerd, en daarronder de echte globale T-curve voor de laatste eeuwen, die verschillende vrij bruuske sprongen laat zien en ook toont, dat het in de Middeleeuwen minstens zo warm was als tegenwoordig. ![]() Overigens zijn er periodes geweest waarin het klimaat nog eindeloos veel eigenaardiger sprongen maakte, soms bijna van jaar op jaar. Het jonge Dryas is het meest geciteerde voorbeeld. http://en.wikipedia.org/wiki/Younger...climate_change
WIJ LEVEN NIET IN EEN DEMOCRATIE, WIJ LEVEN IN EEN PARTICRATIE Laatst gewijzigd door Jos Verhulst : 5 november 2006 om 22:11. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#23 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#24 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#25 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Van Blair kan je zeggen wat je wil, en dat doe ik dan ook, maar niet dat hij geen gedurfde en onaangename beslissingen durft nemen of rond de pot draait. De politiek is in milieukwesties altijd achter de feiten blijven aanlopen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#26 |
Gouverneur
|
![]() Panorama gisteren over het 'craddle to craddle' principe was wel mooi.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#27 |
|
![]() Kunnen de global warming-sceptici mij eens vertellen wie er baat heeft bij de 'paniekzaaierij' van Al Gore? Als wetenschappers in opdracht van politici alarmberichten de wereld in sturen, dan moeten zowel politici als wetenschappers (die blijkbaar geen beroepseer meer kennen) daar toch énorme belangen bij hebben, niet? Ik kan me niet voorstellen dat politici zich populair maken met hoge taksen op vervuilende verpakkingen of extra reglementjes voor de auto-industrie; dus wat hebben ze hierbij te winnen?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#28 |
|
![]() Ieder zichzelf respecterend mens weet hopelijk wel dat je voor een kritische wetenschappelijke analyse niet bij een film door een voormalig presiddentskandidaat terechtkan.
Deze film is om klimaatverandering een begrijpbaar fenomeen te maken voor het grote publiek. Men kan er niet alles tot in de details in uitleggen, dan zou hij in plaats van anderhalf uur anderhalf jaar moeten duren. ![]() Bovendien wijkt Al Gore zijn film niet zo sterk af van de mening van de meeste klimatologen. Ik ben onlangs naar een debatavond geweest waar enkelen vooraanstaande wetenschappers uit de lage landen aanwezig waren en ook hier werd bv Katrina vermeld ... alsook welke de zekerheden en onzekerheden zijn over klimaatverandering. Als je de film gezien zou hebben zou je ook zien dat Gore op een bepaald moment zegt dat bepaalde veranderingen altijd al gebeurt zijn doorheen de geschiedenis van de aarde, maar ze nooit op zo korte tijd zo hevig veranderen als nu. En d�*�*r zit het 'm net in! Klimaatverandering wil niet zeggen dat er ook maar iets is gebeurd dat er tijdens de lange geschiedenis van de aarde nog nooit is voorgekomen. Alleen veranderde er nooit zoveel aan zulk een tempo als nu. Bovendien ben ik de mening toegedaan dat men, als het moet, beter wat overdrijft... (de tegenstanders deden dat trouwens ook enorm, denk maar aan de miljoenen dollars die Exxon geïnvesteerd heeft in wetenschappers om "onderzoek te doen naar klimaatverandering" en het witte huis dat geen enkele publicatie toeliet alvorens zij ze had gezien en aangepast... Dat zij dit doen, daar kraait geen haar naar, maar als men nog maar meent dat degenen die er serieus mee bezig zijn en die de planeet willen behoeden tegen rampen en ander onheil overdrijven, dan wordt er moord en brand geschreeuwd. Alles is maar in één zijn voordeel zeg ik u dan: dat van de economie.) Voorkomen is nog altijd beter dan genezen. En de mens is nu eenmaal geen wezen dat in actie schiet wanneer er negatieve dingen voorspelt worden, maar één dat pas in actie komt als de negatieve dingen allang gebeurt zij, en dit is nu nét wat we moeten vermijden omdat het dan te laat zal zijn.
Laatst gewijzigd door Groentje-18 : 6 november 2006 om 20:04. |
![]() |
![]() |
![]() |
#29 | |
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
![]() |
#30 |
Banneling
|
![]() Het is hier wel een hype op politics , komen aandraven met links die het grote gelijk bewijzen .
99% van de links die je vindt , zelfs universitaire spreken elkaar tegen . |
![]() |
![]() |
![]() |
#31 | |
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
![]() |
#32 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
Of kijk naar Britten, die nu plots bestookt worden met een brede waaier aan belastingsideeën. Over het algemeen is iedereen die supranationaal gezag genegen is, gebaat bij global warming. Het is een typisch regelneven- en tegelijk een typisch VN-thema, omdat enerzijds ieder individu schuld in de schoenen kan worden geschoven en anderzijds de problematiek natieoverstijgend is. Zie voor de rest ook: http://www.cato.org/pubs/regulation/reg15n2j.html http://www.opinionjournal.com/extra/?id=110008597 Waar het uiteindelijk op aankomt is de waarheid. Wanneer protagonisten van een of ander vreemd idee beweren dat "...de discussie voorbij is" of dat er "...consensus" bestaat, dan dient de rationele burger altijd op zijn hoede te zijn. In de VS zijn hier en daar al stemmen opgegaan om de gw-skeptici Nurembergsgewijs te berechten. Wanneer men de discussie poogt te smoren is het ogenblik gekomen om zelf tot toetsing van de beweringen over te gaan. http://www.spiked-online.com/index.p.../article/1782/ Ik heb terzake gezocht naar verschillende toetsstenen. Die bestaan. Ik noem er één: de waarheid betreffende de Middeleeuwse warme periode. Dat er tijdens de Middeleeuwen wereldwijd een klimaat voorhanden is geweest, even warm en wellicht zelfs warmer dan heden ten dage, is blijkbaar goed gedocumenteerd. Dat kan men met enige inspanning autonoom toetsen. Het feit werd door het IPCC tot in de tweede helft van de jaren 90 ook zonder meer geaccepteerd. Toen kwam de tendens, om het bestaan van klimaatswijzigingen tijdens de periode 1000-1900 te ontkennen: de hockeystick was geboren. Die hs-grafiek is wereldwijd een propaganda-instrument. Het IPCC verspreidde de figuur wereldwijd. Al Gore pakt ermee uit. De verklaring is simpel: indien voor de industriële revolutie ook klimaatveranderingen optraden met even grote acceleratie en amplitude als wat in de 20ste eeuw werd gezien, dan komt het hele alarmistische verhaal op losse schroeven te staan. Dus luidde het devies: "We have to get rid of the Medieval Warm Period." En aldus geschiedde. Maar men dient niet toe te geven aan de leugen. http://www.normantranscript.com/site...tory_278005204 http://www.nwtonline.nl/nieuwsDetail...-op=bw&ID=2566 http://www.kennislink.nl/web/show?id=127404
![]() |
![]() |
#33 | |
|
![]() Citaat:
A propos, hoeveel lieden zijn naar Al Gore zijn film gaan kijken? 20.000? Het gros daarvan nog mensen die niet meer 'overtuigd' moeten worden, niet? En die 20.000 sturen de bulldozer Verhofstadt aan, die de overige tien miljoen Belgen op de maaien veegt? De schaal waarop dit complot plaatsgrijpt, lijkt me schier onmetelijk. Sterk dat er niet eentje uit de school klapt overigens... Over de wetenschappelijke argumenten spreek ik mij niet uit. Ik verklaar mezelf op dat vlak onbevoegd. Dat er debat moet zijn, is juist. Maar als een overheid moet wachten om iets te doen tot er 100% zekerheid of consensus was aangaande een of andere problematiek, dan zou die overheid geen vin meer hoeven te verroeren natuurlijk... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#34 | |
Schepen
|
![]() Citaat:
![]() Global warming is een verkeerde term. De aarde warmt namelijk niet overal evenveel op, en kan op sommige plaatsen zelfs afkoelen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#35 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
Je moet geen groot complotteur zijn om een drogreden te vinden teneinde een begrotingsgat dicht te plamuren. Heb je ze gezien onze politici na de voorstelling van 'an inconvenient trtuh'. Ofwel waren ze zwaar onder de indruk, ofwel hadden ze het altijd al geweten ![]() En dan de demarche van minister Peeters: de Vlaamse industrie heeft genoeg gedaan inzake Kyotonormen, het is nu aan de burger (en zijn portefeuille). Allemaal hollen ze de hype nu achterna om proberen maatregelen van hun beleidsdomein aan het hot item van de global warming te kunnen linken. En als er geen link te vinden is, wordt ze gewoon uitgevonden. Het is nu enkel nog wachten op een aanvullende CO2 bijdrage in de personenbelasting. Welke lastenverhoging slikken de mensen het best: die om een tekort te dekken of die om het milieu te redden. En als je zelf stelt dat er misschien maar 20.000 mensen naar die film zijn gaan kijken (wat volgens mij een onderschatting is), zou het dan niet kunnen dat er veel mensen in dit soort bedrog trappen?
![]() |
![]() |
#36 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
Dit betekent dat de bovenstaande grafiek uitgaat van een in de realiteit onbestaand gemiddelde, waarbij de extremen tegen over elkaar uitgevlakt worden. Zoals men kan verdrinken in een rivier van gemiddeld 1 meter diep. Dan lijkt mij de eerste grafiek pure misleiding en paniekzaaierij.
![]() |
![]() |
#37 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#38 | |
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#39 | |
Vreemdeling
|
![]() Citaat:
http://www.standaard.be/Artikel/Deta...elId=G2G1432VU DS 4/11/06 p. E1 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#40 | |
|
![]() Citaat:
2) Gemiddelden zeggen inderdaad niets over de spreiding van de waarnemingen. In jouw voorbeeld kan een rivier van 1 m diep overal 1 m diep zijn of op sommige plaatsen 3 cm en op andere 3 meter. Maar deze kritiek is naast de kwestie: de gemiddelde temperatuur stijgt onmiskenbaar, m.a.w. de warme extremen worden warmer dan de koude extremen kouder worden. Dat gemiddelde is eigenlijk relevanter dan de extremen an sich (die immers slechts lokaal zijn) omdat het klimaat op aarde als een eenheid moet worden gezien: wat aan de Noordpool gebeurt, staat niet los van wat in de tropen gebeurt. |
|
![]() |
![]() |