![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
Bekijk resultaten enquête: Vindt u dat de daders van zulke vandalenstreken streng moeten worden gestraft?? | |||
Ja, natuurlijk...die flitspalen staat er om snelheidsduivels op hun gevaarlijk gedrag te wijzen. |
![]() ![]() ![]() |
39 | 49,37% |
Strenge straf voor de daders. De paal stond in een bebouwde kom en stond voor de veiligheid van de omwonenden. Toch moet het strenge beleid herbekeken worden |
![]() ![]() ![]() |
13 | 16,46% |
Correcte actie...men moet overal zo snel kunnen rijden als men wil. vrijheid, blijheid moet je maar denken |
![]() ![]() ![]() |
11 | 13,92% |
De flitspalen zijn een schandalig middel van de overheid om de mensen hun "zakken" leeg te roven. Vervang de boetes door gevangenisstraffen |
![]() ![]() ![]() |
16 | 20,25% |
Aantal stemmers: 79. Je mag niet stemmen in deze enquête |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#22 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#23 | ||
Minister-President
|
![]() Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#24 |
Parlementslid
|
![]() wat de meeste "tuf-tuffers" NIET weten ( of willen weten ) is dat die flitspalen NODIG zijn...... en voor mijn part moeten die boetes nog hoger worden.... als je dagelijks 30 kilometers doet aan 120 per uur ben je 15 minuutjes onderweg..... maar als je tegen 140 vlamt dan doe je er maar 13 minuten over..... jonge,jonge wat een winst "volle twéé minuten".... dat is beslist het risico én de boete waard als ge bedenkt wat ge in die twee minuten allemaal had kunnen doen...... uitslapen ???? of onze koffiekoeken smeren...... of onze autogordel aandoen......
twéé minuten ! ![]() ![]()
![]() |
#25 |
Vreemdeling
|
![]() dejohan schreef:
Van mij mogen ze op elke autosnelweg om de kilometer een flitspaal zetten. ICE-MAN als je dagelijks 30 kilometers doet aan 120 per uur ben je 15 minuutjes onderweg..... maar als je tegen 140 vlamt dan doe je er maar 13 minuten over..... jonge,jonge wat een winst "volle twéé minuten".... dat is beslist het risico én de boete waard als ge bedenkt wat ge in die twee minuten allemaal had kunnen doen...... uitslapen ???? of onze koffiekoeken smeren...... of onze autogordel aandoen...... Ik heb er niets op tegen dat u 120km/h rijdt. Dat u zich door andere laat intimideren op de weg, dat vind ik straf. U zou daar abstractie van moeten maken (doe ik ook). Maar als ik mijzelf op een snelweg bevind waar maar weinig verkeer op zit, dan kan ik rustig 140-160km/h (mits goed zicht etc) rijden, zonder dat daar een iemand last van heeft. Trouwens, wist u dat er op een autosnelweg geen zeebrapaden zijn? Dat scherpe bochten op voorhand worden aangekondigd? Geen rode lichten enz... Dit verhaal veranderd in de bebouwde kom, absoluut mee eens. Die verbrande flitspalen stonden op een gevaarlijk punt, waar men blijkbaar soms nogal zot door vliegt. Dat men op zo'n punten flitspalen plaatst, absoluut mee eens.
![]() |
#26 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#27 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#28 |
Vreemdeling
|
![]() dejohan
En wist je dat de stopafstand, bij droog weer, van 160 naar 0 km/u zo'n 170 meter is, en bij nat wegdek een dikke 200 meter? Wel dat hangt er maar vanaf in welke auto u zich bevindt. Een Porsche staat VEEL sneller stil dan veel andere wagens. Het is toch evident dat als men sneller rijdt, de remafstand vergroot? Daar dien je toch rekening mee te houden, of niet soms?
![]() |
#29 |
Provinciaal Statenlid
|
![]() En hoeveel van de uitgaande jeugd houd daar rekening mee denk je
En niet alleen de uitgaande jeugd tegenwoordig rijden ze allen in tunningcars en dat moet met veel muziek en veel lawaai zijn en liefst zo rap het kan.Voor zulke mensen staan er flitspalen teweinig. |
![]() |
![]() |
![]() |
#30 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
In principe kun je er dus van uitgaan dat de remafstand bij een bepaalde snelheid tussen alle voertuigen in dezelfde orde van grootte ligt. Er zijn uiteraard allerlei individuele verschillen, die te maken hebben met de geometrie, de banden en de remmen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#31 | |
Burgemeester
|
![]() Citaat:
In principe houdt men nog altijd het best 2 seconden afstand tot je voorligger. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#32 |
Vreemdeling
|
![]() Ik betwijfel ten zeerste of een gemiddelde auto ongeveer dezelfde remafstand (uithouding van de remmen is ook iets belangrijk, maar dat houden we even buiten beschouwing) heeft als een Porsche. Maar ik heb nog geen cijfers gevonden om dat te staven. Hierbij wil ik vragen of iemand van jullie misschien iets weet over de remafstand van verschillende auto's. Vermits ik zelf geen wagenpark heb met Porches en andere auto's, kan ik het zelf ook niet even testen...
![]() |
#33 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Helemaal onderaan. Ten opzichte van de gemiddelde snelheid (effe snel zelf berekend) stopt de 911 2 meter korter bij 90 km/u en 4 meter bij 120 km/u. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#34 |
Vreemdeling
|
![]() Bedankt voor de link.
Laten die al niet zien dat er wel degelijk verschillen zijn in remafstand? http://www.knudde.be/index.php?page_name=driving&page=6 staat hoe je gemiddeld de remafstand berekend: voor 120km/h = 72m dus dat is 5.1m korter dan de cijfers van uw site
![]() |
#35 |
Burgemeester
|
![]() Zoals ik eerder al toegaf zijn er inderdaad minieme verschillen. We spreken hier over plusminus 2% tov de modal split. Verwaarloosbaar verschil dus.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#36 |
Vreemdeling
|
![]() 5m is toch geen klein verschil te noemen vind ik. Dat is trouwens reeds ongeveer 7% minder remafstand.
Het gaat er voor mij ook over dat bepaalde wagens technisch beter instaat zijn om sneller te rijden dan andere. Trouwens, er zitten ook een heel aantal auto's boven die 72m...
![]() |
#37 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Daarom: Als u met uw Porsche 150 rijdt, dan heb je een kortere remafstand dan het fordje dat 150 rijdt. Als je echter met uw Porsche 150 rijdt en dat Fordje rijdt 120, dan is de remafstand van dat Fordje korter. Sorry, dat moest veel korter zijn. Het excuus van de 'betere wagen' waarmee je sneller kan rijden is een fabeltje dat heel makkelijk weerlegd wordt met Fysica van het tweede middelbaar.
![]() |
![]() |
#38 |
Burger
|
![]() Allemaal lulkoek. De grote problemen met de snelheid, die niet nageleefd word is begonnen toen een verlichtte geest, beperkingen begon op te leggen op de AUTOSNELWEGEN. In gans het land is geen enkele plaats meer waar meen zijn wagen eens kan laten lopen. Vroeger werd er in de dorpskom en de secundaire wegen veel minder hard gereden, omdat de mensen een uitlaatklep hadden. NL de autostrades. Geen enkel mens kan serieus functioneren als je U NOOIT eens kan laten gaan. VOORAL blijven alles verbieden, maakt zelfs van de kalmste mens een opstandeling. De grootste slachtoffers van dit beleid zijn mensen met een zware wagen. Men kan hem beter buitensmijten want kapot moet hij toch, als jouw motor nooit eens kan presteren, dat weet elke mekanieker.
![]() |
#39 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Ik ga persoonlijk trouwens liever eens goed zwemmen om me af te reageren na een drukke dag.
![]() |
![]() |
#40 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Misschien nog niet aan gedacht, maar er zijn duizenden alternatieven om u 'uit te leven'. Koop gewoon een lichtere wagen, die kosten ook minder, en ga voor het uitgespaarde geld elke week carten als ge u persé moet uitleven. |
|
![]() |
![]() |