![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 |
Partijlid
|
![]() Ik snap het echt niet goed !!!!
Steeds wordt het vb groter en groter, en door alle partijen wordt de partij als extreem rechts, ondemocratisch,..... bestempeld. De angst zit er wel degelijk in bij de pc dat ze ALLe middelen willen gebruiken om deze partij in de vernieling te brengen. En ja daardoor wordt die partij steeds groter en groter. Hoe denkt eigenlijk het buitenland over die beschuldigingen ? In naam van de democratie laat het vb meebesturen, het is niet alleen de partij die hier beschuldigd wordt maar al die vlaamse kiezers. |
![]() |
![]() |
![]() |
#22 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
De verwoorde kritiek betreft de politieke benoeming van de rechters. Dat is heel wat anders dan waarover u het heeft. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#23 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Hoe kan bijvoorbeeld een eentalige Franse rechter oordelen over de teksten van het Vlaams Belang die in het Nederlands zijn opgesteld (er is geen vertaling voorzien...)? Hoe kan een beklaagde het proces volgen als dat gebeurt in een andere taal (nochtans een wettelijke vereiste in ons Belgisch burgerrecht en in het strafrecht is er een vertaler-tolk voorzien)? Hoe kan een proces beginnen als de advocaten hun wettelijk recht (voorzien in de wet) van wraking niet kunnen uitoefenen? Geef mij daar eens een inhoudelijk antwoord op in plaats van prietpraat naast de zaak te verkopen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#24 | ||
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() [quote]
Citaat:
Waren alleen degenen die dezelfde partijkaart hadden als de minister niet corrupt? Of waren net de anderen niet bekwaam/corrupt/eerlijk? De suggestie dat mensen die deel uitmaken van een partij minder bekwaam zijn of corrupter om om het even welke job uit te oefenen is hilarisch. Je beweert dat rechters niet meer kunnen "in een en geweten" oordelen indien ze politiek benoemd zijn? Omdat het over een andere politieke partij gaat (moest het om dezelfde partij gaan: was het dan beter?). Dit is natuurlijk pure verdachtmakerij. Rechters moeten veel druk kunnen doorstaan: van financiele aard (ze mogen geen bedragen ontvangen en zich laten aankopen, terwijl ze met een kleine wedde vaak over miljardencontracten dienen te oordelen, terwijl ze vaak gansters van werldformaat dienen op te sluiten, die over fortuinen beschikken en daareboven de hele of halve maffia om rechters te bedreigen). Indien rechters corrupt zouden zijn, omdat ze politiek benoemd zijn dan moet je eens nadenken: in eerste aanleg zit allicht een rechter van een andere politieke kleur dan in het hof van beroep, van verbreking, het arbitragehof. Deze rechters gaan de vonnissen van mekaar dan voortdurend afkeuren: enkel hun politieke trouw telt, enkel hun banden met het milieu, met de maffia, hun homofiele banden met Di RUppo enz... Je maakt een totaal gekke onrealistische poppenkast van ons justitieel aparaat omdat je excuses zoekt voor de nakende veroordeling van je criminele organisatie: het Vlaams Belang. Niet de rechters zijn een gangsterbende, die zich door hun "benoemers" laten domineren (die overigens nogal van mening verschillen, ook over het veroordelen van het VB!) maar jullie zijn haters van de democratie, het recht dat de mensen gelijk voor de wet stelt en het gerecht dat jullie gaat veroordelen omdat jullie misdaden begaan tegen de mensheid. Zieke boel. Citaat:
Het gaat hier niet over een politiek proces: het gaat hier over een proces dat kadert in het strafrecht: het aanzetten tot haat tegenover mensen is strafbaar, gelukkig maar. Waarom zou men zijn buurman niet onterecht mogen zwartmaken, hem van alles beschuldigen dat onterecht is en aanzetten om hem te haten maar zou men daarentegen wél de ganse wijk waarin hij woont, of �*l zijn landgenoten hetzelfde mogen aandoen? ![]() Laatst gewijzigd door ericferemans : 9 november 2006 om 10:46. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#25 | ||||
|
![]() [quote]
Citaat:
![]() Citaat:
Citaat:
Maar dat is iets anders als dat recht niet kunnen uitoefenen. Net zoals het iets anders is van een proces te verliezen omdat men een bandiet is, dan omdat de rechters een frans lief hebben of in de rotary club zijn... Citaat:
|
||||
![]() |
![]() |
![]() |
#26 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Blijkbaar heb je het verslag niet gelezen of ga je er weer van uit dat wat erin staat per definitie onjuist is? Bon dus: de griffier is eentalig nederlands de aanklacht was duidelijk hoorbaar en werd schriftelijk doorgegeven en de rechters zongen allemaal samen luidkeels De Vlaamse Leeuw in kramikkelijk Frans gevolgd door "Le Lion de Flandre". Feremans heeft gesproken. Weet iemand trouwens wat deze keer de aanklacht is? Toch niet dat zinnetje uit het interview dat FDW gaf aan een Israelische weekblad? Iets van "wij zijn helemaal niet xenofoob, als we dan toch foob moeten zijn dan eerder islamofoob" of iets in die aard. Bij mijn weten gebeuren er wel verwoede pogingen - onder druk van Turkije in de Raad van Europa, waar dan land lid van is - om islamfobie te verbieden maar ik heb dan toch gemist dat dit reeds gestemd werd. In Engeland ging het desbetreffende wetsvoorstel alvast de vuilbak in. Laatst gewijzigd door circe : 9 november 2006 om 11:12. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#27 | |
|
![]() Citaat:
Dit is dus duidelijk racisme voor diegenen die het VB willen "pakken" terwijl hierover in Europa het ene proces wordt gevoerd na het andere. Een stelling die trouwens volgens mij gerechtvaardigd is want de Maaseikgroep heeft pas een proces verloren dacht ik waarbij zij vrouwen dwongen om hoofddoeken te dragen tot op de grond: (burka's in jongerentaal als ik het goed heb)
![]() |
![]() |
#28 | |
|
![]() Citaat:
![]() Maar het auditeursverslag wordt toch (op voorhand!) toegestuurd aan de betichte partij(en)? Heeft het VB dan geen plaats genoeg op zijn site om dit document te plaatsen? Laatst gewijzigd door ericferemans : 9 november 2006 om 12:02. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#29 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik heb ook gezegd: Citaat:
Vertel me dan eens wat jouw bron is voor het relaas van het verhaal? Of raak je weer niet verder dan: "Het is niet waar" Te roepen zonder enig fundament en dat te blijven herhalen totdat de thread volledig kapot is gemaakt, zoals gewoonlijk? We kennen jou stijl onderhand al een beetje. Paulus. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#30 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() [quote=ericferemans;2149156]
Citaat:
Als er dus meerdere rechters zetelen in een proces dat tegen Nederlandstaligen wordt gevoerd en in het Nederlands moet doorgaan, maar waarbij een of meerdere rechters zetelen die op de Franse taalrol zitten (en dus niet de officieel tweetalige), dan hebben we een duidelijk probleem. U kunt gerust nagaan: voor heel veel stukken is er geen vertaling voorhanden. Helemaal niet van de pot gerukt, zoals u in uw volkomen onwetendheid beweert... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#31 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#32 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door carlgustaaf : 9 november 2006 om 14:58. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#33 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Zo ook met de moordzaak Hans Van Themsche, dewelke men voorstelde als een lid van deze partij. De Fransen moeten niet veel hebben van partijen die voor de onafhankelijkheid ijveren, ze hebben reeds genoeg last met de Corsicanen, Basken en Bretoenen, dat ze het zullen opnemen voor Vlamingen, die dan ook nog overhoop liggen met de franstalige gemeenschap in België. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#34 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#35 | |
|
![]() [quote=Jan van den Berghe;2149612]
Citaat:
Mijn vraag was: is dit zo of is dit zo niet. Suggereren dat er allemaal debielen op de rechterstoel zitten die enkel sanskriet verstaan is mooi: IS DIT ZO? duidelijke vraag hoor. ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#36 | |
|
![]() Citaat:
Heeft de RVS de stommiteit begaan van de taalwetgeving niet te respecteren? Ik vraag niet of dit al dan niet fout zou zijn: ik ben daar rotsvast van overtuigd dat dit niet kan. Alleen lijkt het me bijna science fiction dat men in zo'n proces dergelijke procedurefouten zou maken. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#37 | |
|
![]() Citaat:
Het is hetzelfde als de familiebanden tussen Phili!ppe de WInter en Abou Jaja: die zijn ook al aangetoond. Is de ene daarom een vriendje van de andere? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#38 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Die vraag werd beantwoord toen de rechters als advocaat, jurist of ambtenaar bij justitie hun taalrol bepaalden of lieten bepalen. Dan hebben ze voor de wet vastgelegd in welke taal ze wilden fungeren en welke taal of talen ze dus voor hun functie beheersen. Wie koos voor de Franse taalrol, spreekt Frans en leidt zaken in het Frans. Hij of zij wordt niet verondersteld Nederlands te beheersen. Wie koos voor de Nederlandse taalrol, spreekt Nederlands en leidt de zaken in het Nederlands. Hij of zij wordt niet verondersteld Frans te beheersen. Slechts wie koos voor de tweetalige rol (zoals meerdere magistraten in het Brussels Gewest), wordt verondersteld de beide talen te beheersen om daarin rechtshandelingen te stellen. M.a.w. uw vraag is geen vraag, daar ze juridisch binnen het systeem waarbinnen een rechtszaak wordt behandeld juridisch onderbouwd wordt. Er is geen nood aan veronderstellingen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#39 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Dit gaat evenwel niet om familiebanden, maar om duidelijke politieke lijnen die mogelijks kunnen wijzen op vooringenomenheid. U zou moeten weten dat bijvoorbeeld bij een jury het minste spoor van partijdigheid kan leiden tot de wraking van een lid. Het rechtssysteem is dus heel fijn wat dit betreft. En daar men blijkbaar ook dit wrakingsrecht heeft in deze procedure, kan een rechter gewraakt worden bij het minste spoor van partijdigheid. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#40 | |
|
![]() Citaat:
Ik vraag niet naar meer technische uitleg, maar naar de feiten. Zijn jullie aan het suggeren of is er daadwerkelijk een fout gemaakt? Toch niet te moeilijk? |
|
![]() |
![]() |