![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Een kind kiest zijn godsdienst niet..... de ouders kiezen voor het kind.
TOEKOMSTGERICHT tegen zinloos geweld en voor verantwoord ondernemen. VREDE en toekomst voor allen ![]() Het Universum, de Evolutie en Spiritualiteit zijn één . Als God bestaat is hij universeel en zijn alle godsdiensten, religies en filosofiën in de evolutie van de mensheid allicht een onderdeel. Laatst gewijzigd door labyrinth : 13 november 2006 om 15:48. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#22 |
Parlementslid
|
![]() In de aanloop naar de verkiezingen van 8 okt laatstleden meende een burgemeester dat een hoofddoek geen religieus symbool is, maar behoort tot nationale klederdracht en bijgevolg NIET als religieus symbool kon verboden worden als een bijzitster die droeg in een stembureau.
Minister Marino Keulen trad hierin de burgemeester bij en liet het toelaten van het dragen van een hoofddekdel als bijzittter - bijzitster over aan de voorzitter van het stembureau. Dus: als het schoolreglement een hoofddoek verbiedt is dat volkomen gerechtvaardigd en moet de hoofddoek AF! Laatst gewijzigd door metten : 13 november 2006 om 16:30. |
![]() |
![]() |
![]() |
#23 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Als het - zoals inderdaad werd bevestigd door Mijnheer Keulen - een "culturele" dracht is, dan mag men er ook niet mee op de pasfoto, want daar maakt de wet enkel uitzonderingen voor "religieuze" redenen!
Waarom islam"fobie"? Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#24 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#25 |
Minister
|
![]() Ach, waar moeit de Staat zich mee... emancipatie moet komen uit de samenleving zelf.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#26 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Op de arbeidsmarkt worden hoofddoeken geweerd. Een goede voorbereiding op een hoofddoekloze carrière kan beginnen met dat schaamvodje uit te spelen aan de schoolpoort. Verder hoor je die moslims altijd maar leuteren over respect. Wel dat zij maar eens respect opbrengen voor de christelijk-joodse wortels van het Europees continent en vooral voor de geseculariseerde aard ervan. Het is een ware schande dat vrouwen-emancipatie-organisaties hun steun betuigen aan hoofddoekfundi's. Ze spelen al hun geloofwaardigheid kwijt door zich te scharen achter het symbool bij uitstek van het islamitisch machisme. Walgelijk, maar typisch voor de 'progressieve' hypocrieten. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#27 |
Minister
|
![]() Ik snap die moslima's hun punt wel.
Ik lees hier soms van die posts over christelijke waarden en dat dat moet terugkomen en zo en dan denk ik bij mezelf "hoe kan je nu zo simpel zijn van te geloven in wat er in nen boek van 2000 jaar oud staat". Gewoon op dat punt al één al vind ik dat ge religieuze studenten beter niet mixt met "normale" studenten om dat die gelovigen toch mentaal achter moeten lopen als ze geloven in bovennatuurlijke wezens. Gelukkig voor iedereen ben ik geen minister ![]() Maar dat is nu net wat met die moslimas gebeurt. Omdat zij zo "dom" zijn te geloven dat nen hoofddoek dragen moet van het bovennatuurlijk wezen krijgen ze niet dezelfde opleiding als bijvoorbeeld de "dommerikken" die geloven dat een bovennatuurlijk wezen ons opdraagt gebedjes te zeggen voor het eten. ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#28 | |
Lokaal Raadslid
|
![]() Citaat:
![]() Van dienstmeisjes in de Vroeg-Moderne Tijd... ![]() ... tot vrouwelijke Senators. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#29 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Waar haal je het dat ze "niet dezelfde opleiding" krijgen? Ze mogen toch les volgen zonder hoofddoek? is die vastgegroeid of zo?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#30 |
Gouverneur
|
![]() Bij sommigen wel naar het schijnt.
Ik vind het dragen van een hoofddoek een teken van onwil om zich te integreren. Al het oeverloos gezwam over traditie of religie doet er mijn insziens niet toe.
![]() |
#31 |
Lokaal Raadslid
|
![]() ![]() Iran, 2006? Neen, Neurenberg, 1510. |
![]() |
![]() |
![]() |
#32 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Adriaan, bedoel je nu dat je graag terug wil naar de tijd van de Inquisitie, de branstapels en de vervolging van andere ketters?
Dan gaat het hier warm worden in de Europese steden hoor! |
![]() |
![]() |
![]() |
#33 |
Lokaal Raadslid
|
![]() Ik heb veel respect voor een vrouw die in liefde voor haar man haar haren bedekt met een hoofddoek - al is het een sjaaltje. Vooral voor die Vroeg-Moderne haarbedeksels heb ik een zwak, alsook voor die cabriolet-sjaaltjes van de jaren '50.
Laatst gewijzigd door Adriaan Koerbagh : 13 november 2006 om 18:56. |
![]() |
![]() |
![]() |
#34 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
![]() maar noch moslim, noch vrouw dus moest ik gewoon blokken. ![]()
"I disapprove of what you say, but I will defend to the death your right to say it." Evelyn Beatrice Hall (Misschien geen origineel onderschrift, maar ik weet tenminste van wie het komt) Laatst gewijzigd door FISHERMAN : 13 november 2006 om 19:02. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#35 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Ik vind dat een teken dat ge niet wilt integreren in de moderne maatschappij. Het ergste is dat die kinderen dat niet uit vrije wil doen, dat is hun opgedrongen door hun ouders. Schandalig ![]()
![]() |
![]() |
#36 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
![]() Laatst gewijzigd door Kay_ : 13 november 2006 om 19:06. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#37 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Inmiddels kregen migrantenmoeders die hier in de jaren 50 /60 aanspoelden ook al ruim 50 jaar de gelegenheid om kennis te maken en zich te conformeren naar de geseculariseerde aard van hun nieuwe, zelf gekozen, leefwereld. Tijd genoeg dus, en mogelijkheden genoeg voor hun dochters (scholing / buurtwerking / interculturele contacten / internet) om te beseffen dat de tijd van de nonnekes al lang voorbij is en dat niemand zit te wachten op een revival van religieus fundamentalisme, het weze katholiek of islamitisch. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#38 | |
Lokaal Raadslid
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#39 | |
Lokaal Raadslid
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#40 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
In het rijksonderwijs had je daarvan geen last gehad. Wie het schoentje past, trekke het aan. |
|
![]() |
![]() |