Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 15 november 2006, 14:29   #21
Tantist
Perm. Vertegenwoordiger VN

Stuur een bericht via MSN naar Tantist
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door cor Bekijk bericht
Jammeren en klagen omdat een postzegel een paar cent opslaat.
Maar dat de banken hun cliënten leegpersen vinden ze normaal.
Gekken.
Als u zich geroepen voelt om de banken af te kraken: ga uw gang, maar dan in het juiste onderwerp.

Die "paar cent" (oude truuk, minimaliseren) is op jaarbasis al snel een paar honderden euro's.
Oud 15 november 2006, 14:49   #22
solidarnosc
Secretaris-Generaal VN

solidarnosc's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tantist Bekijk bericht
Als u zich geroepen voelt om de banken af te kraken: ga uw gang, maar dan in het juiste onderwerp.

Die "paar cent" (oude truuk, minimaliseren) is op jaarbasis al snel een paar honderden euro's.
Och. Voor mijn kameraden die bij de Post werken was het al van bij het begin duidelijk dat Prior gewoon een manier was om op een achterbakse (sociaal-democratische) manier de prijs op te slaan. In de praktijk werd er toch niet al te veel gekeken of het nu prior of niet prior was. In een mini-land als België is het trouwens onzin om met twee systemen te werken voor de postbedeling. Prior of niet moet die zending gewoon de volgende dag binnen komen. Punt. Ok dat ze wat tijd nodig hebben om die dingen op punt te stellen tot daar aan toe maar dat ze dat dan gewoon zeggen in plaats van rond te pot te draaien.

De ironie is dat we in toenemde mate voor allerlei "diensten" moeten dokken die vroeger vanzelfsprekend waren. In de banksector wordt "self-banking" sterk aangemoedigd en wordt dit als een vooruitgang gepromoot. Straks krijgen we nog "do it yourselve postbedeling, yeah!!" Cool.
solidarnosc is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 november 2006, 15:12   #23
1handclapping
Europees Commissaris

1handclapping's schermafbeelding

Standaard

Indien het ideaal is dat de EU een ééngemaakt economische ruimte is, moeten we dit ideaal dringend van de "verbruikerszijde" bekijken : sommige bedrijven bereiden dit duidelijk en behendig voor : Tele 2, de banken (onder zachte dwang)... Ook sommioge geprivatizeerde of gecdeeltelijk geprivatizeerde postbedrijven slaan dit pad in.. De spoorwegen doen het stilletjes met grensoverschrijdende hoge-snelheidslijnen.

Men kan "Europa" hoogstens verwijten dat men niet resoluut naar het europeanizeren van "overheidsbedrijven" grijpt - uitzondering de Europese Centrale bank en Europese Inversteringsbanken met specifieke opdrachten.
Ligt dit aan een overdreven klemtoon op de "vrije markt" ?

Ik geloof dat dit in wezen een vergissing is : zowel de publieke sector als de privé sector heeft een specifieke rol en kunnen tot fraaie samenwerkingsvormen komen.

De post is alleszins een gebied waar concurrentie als dusdanig niet noodzakelijk is en een publieke sector de dienstverlening moet verzekeren :
dus waarom geen Europese Posterijen ? Dit geeft leuke postzegels die je in de ganse EU zou kunnen gebruiken..
1handclapping is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 november 2006, 17:14   #24
cor
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Veerle23 Bekijk bericht
Waarom maken er dan eigenlijk niet meer mensen gebruik van?
Ge moet wel tijd hebben, dan. Duurt een tijdje eer die brief of dat pakje bij de zogenaamde afzender komt.
cor is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 november 2006, 21:09   #25
Veerle23
Burgemeester

Veerle23's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door cor Bekijk bericht
Ge moet wel tijd hebben, dan. Duurt een tijdje eer die brief of dat pakje bij de zogenaamde afzender komt.
Het duurt tegenwoordig sowieso al een hele tijd voordat je poststuk toekomt.
Als iedereen het zou toepassen was de post al lang failliet

Veerle23 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 november 2006, 08:44   #26
cor
Minister

Standaard

Dat is juist, al betwijfel ik dat we er dan beter aan toe zouden zijn.
Een hoop mensen die geen postbedeling meer krijgen, slechts enkele postinzamelpunten per stad meer, tarieven??? Ik zeg maar wat.
Maar ik geloof dat daar al een draad aan gewijd is, of niet?

Het is ook niet nodig om het adres aan de voorkant onleesbaar te maken. Uw eigen adres mag ook. Als je geen postzegel plakt gaat de brief sowieso naar de afzender. Ik weet niet of het al dan niet met taks is.
cor is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:40.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be