![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Die "paar cent" (oude truuk, minimaliseren) is op jaarbasis al snel een paar honderden euro's.
![]() |
![]() |
#22 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
De ironie is dat we in toenemde mate voor allerlei "diensten" moeten dokken die vroeger vanzelfsprekend waren. In de banksector wordt "self-banking" sterk aangemoedigd en wordt dit als een vooruitgang gepromoot. Straks krijgen we nog "do it yourselve postbedeling, yeah!!" Cool. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#23 |
Europees Commissaris
|
![]() Indien het ideaal is dat de EU een ééngemaakt economische ruimte is, moeten we dit ideaal dringend van de "verbruikerszijde" bekijken : sommige bedrijven bereiden dit duidelijk en behendig voor : Tele 2, de banken (onder zachte dwang)... Ook sommioge geprivatizeerde of gecdeeltelijk geprivatizeerde postbedrijven slaan dit pad in.. De spoorwegen doen het stilletjes met grensoverschrijdende hoge-snelheidslijnen.
Men kan "Europa" hoogstens verwijten dat men niet resoluut naar het europeanizeren van "overheidsbedrijven" grijpt - uitzondering de Europese Centrale bank en Europese Inversteringsbanken met specifieke opdrachten. Ligt dit aan een overdreven klemtoon op de "vrije markt" ? Ik geloof dat dit in wezen een vergissing is : zowel de publieke sector als de privé sector heeft een specifieke rol en kunnen tot fraaie samenwerkingsvormen komen. De post is alleszins een gebied waar concurrentie als dusdanig niet noodzakelijk is en een publieke sector de dienstverlening moet verzekeren : dus waarom geen Europese Posterijen ? Dit geeft leuke postzegels die je in de ganse EU zou kunnen gebruiken.. |
![]() |
![]() |
![]() |
#24 |
Minister
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#25 | |
Burgemeester
|
![]() Citaat:
Als iedereen het zou toepassen was de post al lang failliet ![]()
![]() |
![]() |
#26 |
Minister
|
![]() Dat is juist, al betwijfel ik dat we er dan beter aan toe zouden zijn.
Een hoop mensen die geen postbedeling meer krijgen, slechts enkele postinzamelpunten per stad meer, tarieven??? Ik zeg maar wat. Maar ik geloof dat daar al een draad aan gewijd is, of niet? Het is ook niet nodig om het adres aan de voorkant onleesbaar te maken. Uw eigen adres mag ook. Als je geen postzegel plakt gaat de brief sowieso naar de afzender. Ik weet niet of het al dan niet met taks is. |
![]() |
![]() |