Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 15 november 2006, 15:58   #21
Bill
Provinciaal Gedeputeerde

Bill's schermafbeelding

Standaard

[

Al is de nestbevuiler nog zo groot, het ontvangen van dopgeld brengt hem zelden in gewetensnood...
Waar een Bill is, is een weg...

Laatst gewijzigd door Bill : 15 november 2006 om 16:26.
Bill is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 november 2006, 16:30   #22
Bill
Provinciaal Gedeputeerde

Bill's schermafbeelding

Standaard

Dit forum wordt stilaan zeer triestig.........

Adios!!!
Bill is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 november 2006, 16:38   #23
Judokus
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door La Chunga Bekijk bericht
De momentele feestdagen worden m.i. best omgezet in gewone verlofdagen die worden opgenomen zoals de rechthebbende dit wil en passend binnen de organisatie waarbinnen die rechthebbende actief is.

Eigenlijk is het huidige systeem niet eerlijk...

Een overtuigd katholiek bijvoorbeeld dient geen verlof op te nemen wanneer die het paasfeest wil vieren. Meer nog, die overtuigde katholiek wordt ervoor betaald want het gaat wel om betaalde feestdagen. Zo zijn er tien per jaar.
Een moslim echter die het einde van de ramadan wil vieren; wel, die moet maar een dag van zijn jaarlijkse verlofdagen opgeven.
Waarom wordt het leven van mensen die geen enkele religieuze voeling hebben door de officiële feestdagen beïnvloed?
Waarom kunnen mijn vriendin en ik bijvoorbeeld op 1 november niet eens op ons gemak huishoudelijke inkopen gaan doen? Omdat iedereen zo nodig een hypocriete show op het kerkhof moet opvoeren?

Bovendien kosten die officiële feestdagen stukken van mensen. Het draaiende houden van een continu-productie bijvoorbeeld.
Ik zou niet graag de extra loonkost betalen die Sidmar moet betalen om de ovens gloeiend te houden; of die bedrijven als Hot Cuisine of Culinor moeten betalen zodat mensen die een officiële verlofdag genieten op die dag een kant-en klaarspeciaaltje naar binnen kunnen spelen, of...
Heb jij een naaste verloren die je dierbaar is? Allerheiligen(-zielen) is géén hypocriete show zoals je (kwetsend) stelt, maar een dag van herdenking. Mensen die belangrijk waren, verdienen mijns inziens natuurlijk veel meer dan 1 dagje op het jaar, maar het is goed dat er op 1 november men zich kan vrijmaken en dierbaren te herdenken op een gepaste manier.
Oud 15 november 2006, 16:39   #24
KrisKras
Banneling

KrisKras's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Marie van de koster Bekijk bericht
Inderdaad, het zou nogal een rommeltje worden als iedereen die hier komt wonen zijn zin mag opdringen en eisen dat zijn feestdagen verlofdagen worden gewoon omdat wijzelf ook onze feestdagen hebben. Vroeger is dat nooit gebeurd waarom wordt dat nu wel ter discussie gesteld ?
Er zijn zo veel dingen die vroeger nooit zijn gebeurd en nu wel, evolutie of zoiets heet dat. Vroeger werden pedofiele priesters ook niet ter discussie gesteld. Vroeger was er geen snelheidslimiet op de autostrade, vroeger moesten we uitkijken voor de Russen... Voor alles is een eerste keer.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Marie van de koster Bekijk bericht
Hoe lang hebben we al een Joodse gemeenschap in België ? En hebben die mensen ooit geëist dat we van het Loofhuttenfeest enzovoort officiële feestdagen maken ? En de Chinese gemeenschap ? Krijgen we na 1 januari volgend jaar nog een Chinees nieuwjaar als officiële feestdag ? Enzovoort.
Nee, het is altijd dezelfde groep die allerlei gunsten wenst te verkrijgen. Een mens zou er zijn geduld bij verliezen. Ze zijn hier pas sinds een 40-tal jaren. Laat ons het zo doen : vanaf volgend jaar : alle Joodse feestdagen worden officiële feestdagen en zo gauw de islamieten hier even lang verblijven als de joden dat doen (sinds de middeleeuwen hebben we hier joden dacht ik) worden ook hun feestdagen officiële verlofdagen. Dat zal dus over enkele eeuwen zijn ...

Bom, alle Joodse feestdagen als officiëel, ik ga akkoord!! Hebben die niet de meeste feestdagen van elk geloof?
KrisKras is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 november 2006, 16:40   #25
KrisKras
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bill Bekijk bericht
Dit forum wordt stilaan zeer triestig.........

Adios!!!

Don't let the doorknob hit ya where the good lord split ya
Oud 15 november 2006, 16:42   #26
KrisKras
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Judokus Bekijk bericht
Heb jij een naaste verloren die je dierbaar is? Allerheiligen(-zielen) is géén hypocriete show zoals je (kwetsend) stelt, maar een dag van herdenking. Mensen die belangrijk waren, verdienen mijns inziens natuurlijk veel meer dan 1 dagje op het jaar, maar het is goed dat er op 1 november men zich kan vrijmaken en dierbaren te herdenken op een gepaste manier.

Ik ga meestal een weekje later. Heb 2 goede vrienden verloren enne, laten we zeggen dat ik een keer of 4-5 per jaar eens langsspring, maar 1 november mijd ik als de pest, veel te veel volk.
Oud 15 november 2006, 16:52   #27
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Onze Vlaamse en Europese maatschappij evolueert meer en meer naar een zogenaamde lekenstaat, met meer en meer strikte scheiding van kerk en staat.

Als er dus wijzigingen komen in aantal verlofdagen (bijkomende dagen of wisselen van dagen), dan zeker nooit in de richting van religie, maar eer omgekeerd.

Maar om zover te komen dat er verlofdagen gewijzigd worden, moet er een draagvlak zijn bij de bevolking. En dat zie ik voorlopig niet zo gauw te gebeuren.
Zelfs al ben ik persoonlijk grote voorstander om 21 juli te wijzigen naar 11 juli en wat was het daar in september.
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 01:19.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be