![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Blijkbaar vinden ze de aansluiting van Zuid-Ossetië toch een aantal offers waard.
The right of a people under occupation to resist through all means, including armed struggle, is fundamental and inviolable, and we will not allow our rights to be liquidated under the slogan of "security" or "stability". Volksfront voor de Bevrijding van Palestina
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#22 | ||
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
Citaat:
Laatst gewijzigd door Cunning linguist : 15 november 2006 om 14:22. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#23 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Die Russische soldaten in Zuid-Ossetië zitten daar ook niet gratis.
The right of a people under occupation to resist through all means, including armed struggle, is fundamental and inviolable, and we will not allow our rights to be liquidated under the slogan of "security" or "stability". Volksfront voor de Bevrijding van Palestina
|
![]() |
![]() |
![]() |
#24 |
Staatssecretaris
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#25 |
Europees Commissaris
|
![]() Een verkiezingsuitslag/referendumuitslag met percentages in de buurt van of hoger dan 90 % zijn nu eenmaal "verdacht". Met alle sympathie voor het recht op staatkundige wijzigingen : niet alle afscheidings- grenswijzigingsbewegingen zijn in weze wenelijk en democratisch. Ik heb altijd bedenkingen bij een gebied waarvan de bevolking zich liever laat annexeren door een dictatuur (sudetenland...).
Nu is het absoluut zo dat in quasi alle gewezen sovjetrepublieken er historisch gegroeide russische minderheden bevinden (Baltische Staten..) Nu is het ook logisch dat deze mensen na al die tijd een poging ondernemen om zich aan te passen en de traditionele landstaal aan te leren ipv. zich segrationistisch op te stellen ; alhoewel ik me ook kan voorstellen dat sommige steden/gebieden een tweetalig karakter zullen krijgen. Wat konkreet Ossetië/Georgië betreft weten we letterlijk niets.. het lijkt wel alsof er over die berichtgeving een embargo is. Zijn Osseten russischtalig ? Is er een demografisch verschil tussen Noord- en Zuid-Ossetië ? Is Noord-Ossetië welvarender dan Zuid-Ossetië ? Waren de mensen daar tevredener tijdens de Sovjet-tijd ? Waren er onder de vorige Georgische president problemen ? Hoe waren die onder tafel geveegd en waarom komen die nu boven water ? Ik zou ook graag een afzonderlijk district Meneghem zien ipv. deel uit te maken van het monsterdistrict Deurne. Meneghem (Deurne Zuid) dat zijn heel andere mensen dan die van de kanten van het Sportpaleis, met andere problemen : vive la différence ! |
![]() |
![]() |
![]() |
#26 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Als ze verplicht worden te kiezen tussen Georgië en Rusland, dan moeten ze feitelijk respectievelijk kiezen tussen een unitaire dictatuur en een federale dictatuur. Maar zoals je zegt: er lijkt een media-embargo rond dergelijke regio's.
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#27 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#28 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() in "noord belgië", zijnde het noorden van Bruxelles, zal wellicht (nog) niet veel volk zijn te vinden voor onafhankelijkheid, dat kan kloppen ja.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#29 | |
Vreemdeling
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#30 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() hehe leuk he, zo'n succes
![]() ![]()
![]() |
![]() |
#31 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Wat ik nog niet wist : - de geldstroom is in miljarden euro's uit te durkken - meer dan de helft van de Walen zou eentalig zijn - de geldstroom zou altijd in een zin gegaan zijn - Nederlands is maar in 1898 een officiële taal geworden - Brussel was vroeger veruit Nederlandstalig en vooral : - de faciliteitengemeenten worden misbruikt en doen juist de Franstalige populatie opzwellen, die Franstalige burgemeesters verkiest in Vlaanderen, België kost ons dus Vlaanderen Deze zaken zijn bij mij op school nooit aan bod gekomen. Ze hebben mijn mening grondig veranderd.
![]() |
![]() |
#32 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
Na jarenlang het links gezwets te hebben geslikt, heb ik mijn eigen neus eens voorbij het venster gestoken. Conclusie: Zuid-België remt Vlaanderen af en volgens mij wordt het tijd voor een onafhankelijke koers. Zelfs aan de Waalse kant zijn er al geruchten in die zin te horen. In mijn vriendenkring hoor ik ook hoe langer hoe meer Vlaamsgezinde stemmen.
![]() |
![]() |
#33 | |
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#34 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Er zijn Walen die misschien geen voorstander zijn van totale Waalse onafhankelijkheid, maar wel voor meer Waalse autonomie en het doorknippen van de Waals-Brusselse band. Spijtig genoeg kunnen de Vlamingen het niet laten om constant te vitten op deze mensen (JC Van Cauwenberghe, de broers Happart, enz...).
|
![]() |
![]() |
![]() |
#35 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Er is in Laag-België misschien (nog) geen meerderheid voor een onafhankelikje Vlaamse staat, maar wel voor meer Vlaamse bevoegdheden. Wil jij je neerleggen bij deze Vlaamse democratische wens?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#36 | |
|
![]() Citaat:
Ik wist wel niet dat zij die banden wilden doorbreken?
![]() |
![]() |
#37 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Die heksenjacht tegen Van Cau is gewoon een poging om alle Waals-regionalistische krachten uit de PS te verbannen. Wees er maar zeker van dat de Belgiscistische Di Rupo tien keer zo corrupt is, als Van Cau. Maar Di Rupo's paladijne Onckelinckx (héél toevallig op justitie...) zorgt er wel voor dat het gerecht zich niet met Di Rupo bezig houdt, maar enkel met Van Cau. Zij willen de Franse Gemeenschap afschaffen, en die bevoegdheden overdragen aan het Waals Gewest en de CoCoF (Franse Gemeenschapscommissie in Brussel).
Laatst gewijzigd door Jaani_Dushman : 16 november 2006 om 01:34. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#38 | ||
|
![]() Citaat:
![]() Citaat:
![]() Maar zijn er geen bevoegdheden zoals Franstalig onderwijs en RTBF en zo, die ze toch samen moeten beslissen?? ![]()
![]() |
![]() |
#39 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Wees daar maar zeker van!
Binnen de PS hebben drie mensen er alles voor het zeggen: Elio Di Rupo, Laurette Onkelinkx en Philippe Moureaux. Citaat:
Citaat:
Maar mensen zoals José Happart willen daar een einde aan stellen, en vinden dat Wallonië zijn eigen onderwijs moet inrichten, los van de Franstalige Brusselaars. Daarom dat ik de laatste tijd meer en meer sympathie krijg voor Happart. We kunnen dan wel grondig verschillen als het over Voeren gaat, maar voor echte staatshervormingen kan die man wel een goeie bondgenoot van de Vlamingen worden.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#40 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Ik wil zeggen dat de mens Is, dat de mens Bestaat... welnu, laat hem zijn, laat hem bestaan! En dan zou het bestaan op zichzelf het enige einddoel zijn: de mens zou bestaan, en hij zou er alleen voor zorgen om te blijven bestaan in zo-groot-mate-mogelijk van relatief geluk en relatieve vrijheid. En dan zou het verkeerd zijn, misdadig, de mens zijn relatief geluk en relatieve vrijheid te doen opofferen voor een idee: voor god, de gemeenschap of de Staat. Laatst gewijzigd door ossaert : 16 november 2006 om 09:52. |
|
![]() |
![]() |