Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Bekijk resultaten enquête: Moet de antiracismewet worden afgeschaft ?
ja 83 71,55%
neen 33 28,45%
Aantal stemmers: 116. Je mag niet stemmen in deze enquête

Antwoord

Discussietools
Oud 24 april 2004, 13:29   #21
Spolspoel & Besmett
Vreemdeling

Spolspoel & Besmett's schermafbeelding

Standaard

ik denk dat men nu door deze wet nog veel problemen gaat verkrijgen. want geloof er zullen nog partijen voor racisme veroordeeld worden, te beginnen met MDP. of de wet af te schaffen de oplossing is ...? een zaak is voor mij duidelijk : de wet is er gekomen om het VB te onderdrukken bij de volgende verkiezingen. maar het gaat een omgekeerd effect hebben. nu mijn stem hebben ze nu ook 8)
Spolspoel & Besmett is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 april 2004, 13:34   #22
Mieke 79
Minister

Mieke 79's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Spolspoel & Besmett
ik denk dat men nu door deze wet nog veel problemen gaat verkrijgen. want geloof er zullen nog partijen voor racisme veroordeeld worden, te beginnen met MDP. of de wet af te schaffen de oplossing is ...? een zaak is voor mij duidelijk : de wet is er gekomen om het VB te onderdrukken bij de volgende verkiezingen. maar het gaat een omgekeerd effect hebben. nu mijn stem hebben ze nu ook 8)
Allez, dan, de wetgever wist in 1981 dus al dat men het Vlaams Blok in 2004 moest gaan onderdrukken bij de verkiezingen....
Racisme is volgens deze wet al strafbaar, meer dan twee decennia geleden dus. Alleen de wijze van berechtiging is veranderd.

Amaai, amaai, amaai...
Oud 24 april 2004, 13:38   #23
Spolspoel & Besmett
Vreemdeling

Spolspoel & Besmett's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Spolspoel & Besmett schreef:
ik denk dat men nu door deze wet nog veel problemen gaat verkrijgen. want geloof er zullen nog partijen voor racisme veroordeeld worden, te beginnen met MDP. of de wet af te schaffen de oplossing is ...? een zaak is voor mij duidelijk : de wet is er gekomen om het VB te onderdrukken bij de volgende verkiezingen. maar het gaat een omgekeerd effect hebben. nu mijn stem hebben ze nu ook

Allez, dan, de wetgever wist in 1981 dus al dat men het Vlaams Blok in 2004 moest gaan onderdrukken bij de verkiezingen....
Racisme is volgens deze wet al strafbaar, meer dan twee decennia geleden dus. Alleen de wijze van berechtiging is veranderd.

Amaai, amaai, amaai...
Als je niet wil inzien dat dit proces er gekomen is om het VB te nekken amai mijn voeten. de snelheid waarmee het proces er gekomen is.
Het is geen toeval dat het proces net nu plaatsgevonden heeft hoor!
Spolspoel & Besmett is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 april 2004, 13:47   #24
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

ik vond daarnet dit vonnis:

http://www.antiracisme.be/nl/rechtsp...-05_c_turn.pdf

blijkbaar is het voldoende om in een restaurant tegen uw mede-disgenoot te zeggen "zorg dat die makak van mijn eten blijft anders sla ik u de kop in" en "met die zwette kan ik niet om" om een geldboete van 20.000 BF te krijgen + een schadevergoeding aan de "zwette" persoon te moeten betalen van 10.000 BF.

Niet dat ik zulke uitlatingen accepteer, maar men zal wel op zijn woorden moeten gaan letten.
"zorg dat die vlaamsblokker van mijn eten blijft anders sla ik u de kop in" en "met die blokkers kan ik niet om" zal uiteraard met eenzelfde boete en schadevergoeding bestraft worden.

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 april 2004, 13:50   #25
Nr.10
Secretaris-Generaal VN

Nr.10's schermafbeelding

Standaard

Neen
Nr.10 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 april 2004, 13:58   #26
justme
Burgemeester

Standaard

Citaat:

Als je niet wil inzien dat dit proces er gekomen is om het VB te nekken amai mijn voeten. de snelheid waarmee het proces er gekomen is.
snelheid, welke snelheid

Ze zijn er verdorie in 2000 mee begonnen, en nu, in 2004 is het nog niet afgelopen (het blok moet immers nog naar cassatie... en de uitspraak zal normaalgezien pas na de verkiezingen vallen ook als het blok lang genoeg wacht)...

snel ?
justme is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 april 2004, 14:01   #27
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

ok, ge hebt gelijk, politieke overtuiging valt niet binnen de wet.

"Buiten het bereik van de wet vallen: religieuze of godsdienstige overtuiging, seksuele geaardheid (14), taal (15), vermogen, politieke overtuiging en geslacht.

"

"zorg dat die moslim van mijn eten blijft anders sla ik u de kop in" en "met die moslims kan ik niet om" valt er dus ook niet onder (religieuze overtuiging)!

Echter:

"zorg dat die vlaming van mijn eten blijft anders sla ik u de kop in" en "met die vlamingen kan ik niet om" valt er wel onder (afkomst)!

De standaard uitdrukking "sale Flamand" is, indien in een openbare plaats geuit én gehoord door een derde persoon, dus goed voor een schadevergoeding van minstens 250 euro! 8)
Er is werk aan de winkel!

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
Oud 24 april 2004, 14:05   #28
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door justme
Citaat:

snelheid, welke snelheid

Ze zijn er verdorie in 2000 mee begonnen, en nu, in 2004 is het nog niet afgelopen (het blok moet immers nog naar cassatie... en de uitspraak zal normaalgezien pas na de verkiezingen vallen ook als het blok lang genoeg wacht)...

snel ?
Als je eerst nog een paar wetswijzigingen + een aanpassing aan de grondwet moet bijmaken, dan is dat inderdaad snel. (rekening gehouden bovendien dat er eerst een aantal rechtbanken zich onbevoegd verklaarden, dan is het gewoonweg SUPERSNEL).

Oud 13 oktober 2007, 11:21   #29
Cynicus
Banneling

Cynicus's schermafbeelding

Standaard

Graag zou ik dit topic nog eens onder de aandacht willen brengen.
Cynicus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 oktober 2007, 11:26   #30
migrantenjong
Banneling

Locatie: Antwerpen/Gent Ideologie: Stokslagen en waterkanonnen
Standaard

Wel, het moet worden gewijzigd. Een allochtoon moet ook rasist kunnen zijn. Commentaar zoals "vieze belg" moet strafbaar worden.
migrantenjong is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 oktober 2007, 11:27   #31
Kim
Secretaris-Generaal VN

Kim's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Kim Stuur een bericht via Skype™ naar Kim
Standaard

Hij moet m.i. niet worden afgeschaft, maar hij zou minder eenzijdig mogen worden.

Racisme kan niet enkel plaatsvinden tegenover allochtonen. Allochtonen kunnen ook racistisch zijn tegenover autochtonen en dat mis ik in die wet.
Kim is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 oktober 2007, 11:34   #32
Eddy B
Europees Commissaris

Eddy B's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Eddy B
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kim Bekijk bericht
Hij moet m.i. niet worden afgeschaft, maar hij zou minder eenzijdig mogen worden.

Racisme kan niet enkel plaatsvinden tegenover allochtonen. Allochtonen kunnen ook racistisch zijn tegenover autochtonen en dat mis ik in die wet.
Je mist dat NIET in de wet. De wet zelf is onbevooroordeeld. Het is echter de interpretatie van het CGKR dat een minderheid nooit racistisch kan zijn tegenover een meerderheid. Afwachten dus tot ze in de meerderheid zijn en zelf die wet afschaffen om nog beter op onze kop te kunnen kakken!

.
Eddy B is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 oktober 2007, 11:41   #33
Kim
Secretaris-Generaal VN

Kim's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Kim Stuur een bericht via Skype™ naar Kim
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eddy B Bekijk bericht
Je mist dat NIET in de wet. De wet zelf is onbevooroordeeld. Het is echter de interpretatie van het CGKR dat een minderheid nooit racistisch kan zijn tegenover een meerderheid. Afwachten dus tot ze in de meerderheid zijn en zelf die wet afschaffen om nog beter op onze kop te kunnen kakken!
Ik mis dat wel want het staat er niet in. Als het er duidelijk in zou staan, kan het CGKR daar geen zelfverzonnen interpretatie aan geven (je kan wel interpreteren maar je kan niet negeren).
Kim is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 oktober 2007, 11:44   #34
Eddy B
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kim Bekijk bericht
Ik mis dat wel want het staat er niet in. Als het er duidelijk in zou staan, kan het CGKR daar geen zelfverzonnen interpretatie aan geven (je kan wel interpreteren maar je kan niet negeren).
Kim, de wet maakt géén onderscheid, want dan zou het een racistische wet zijn. Het CGKR daarentegen zou kunnen aangeklaagd worden wegens racisme omdat het NIET voldoet aan die wet en racisme tegen de eigen bevolking niet wil vervolgen, en het aldus niet alleen gedoogt maar aanmoedigt.

.
Oud 13 oktober 2007, 11:53   #35
andev
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Inderdaad, afschaffen dit monster! De hypocrisie en partijdigheid van die bende zeveraars mag inderdaad gestopt en weggestopt worden!
De ergernis is bij veel mensen steeds groter aan het worden. Geef ons ons land (of ons Vlaanderen) terug, zonder het VB als het kan, dank zij het VB als het moet!
Voor de klassieke multiculzeikers in de maatschappij: dit is niet "alle vreemdelingen buiten" maar wel wie hier niet past en geen zakens heeft buiten profitariaat buiten!
andev is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 oktober 2007, 11:55   #36
Animalman
Parlementsvoorzitter

Animalman's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Kim, de wet maakt géén onderscheid, want dan zou het een racistische wet zijn. Het CGKR daarentegen zou kunnen aangeklaagd worden wegens racisme omdat het NIET voldoet aan die wet en racisme tegen de eigen bevolking niet wil vervolgen, en het aldus niet alleen gedoogt maar aanmoedigt.
Applaus op alle banken. Eddy B for president!

"Lead, follow, or get out of the way."
Animalman is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 oktober 2007, 11:59   #37
Eddy B
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Animalman Bekijk bericht
Applaus op alle banken. Eddy B for president!

Moet Vrij Vlaanderen dan in Wallonië ook opkomen?

.
Oud 13 oktober 2007, 12:00   #38
Raf
Secretaris-Generaal VN

Raf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Cynicus Bekijk bericht
Moet de antiracismewet worden afgeschaft ?
Natuurlijk niet.
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme"
Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging."

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door duveltje382 Bekijk bericht
Als daar ne knappe gast zit mss,lieft met een strak kontje ......
De langverwachte outing van duveltje382
Raf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 oktober 2007, 12:03   #39
Raf
Secretaris-Generaal VN

Raf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Je mist dat NIET in de wet. De wet zelf is onbevooroordeeld. Het is echter de interpretatie van het CGKR dat een minderheid nooit racistisch kan zijn tegenover een meerderheid.
Bullshit. Het CGKR heeft daar geen zak mee te maken. Het is de rechter die de wet interpreteert en toepast, niet het CGKR.
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme"
Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging."

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door duveltje382 Bekijk bericht
Als daar ne knappe gast zit mss,lieft met een strak kontje ......
De langverwachte outing van duveltje382
Raf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 oktober 2007, 12:04   #40
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Als recent het hooggeprezen CGKR antwoordt dat ze niet bevoegd zijn inzake taalkwesties bij een klacht over agenten die mensen "sale flamin" noemen, maar wèl bevoegd zijn indien een sale flamin "vuile turk" tegen een marokkaan zegt, (wat tot 2500 euro boete leidt) dan is het vooral nodig om daar onze eigen conclusies uit te trekken.

Eén van die conclusies voor mij is: ik bol het hier af van zodra ik pensioen trek (bijkomende voorwaarde: mijn moeder is overleden, ik laat dat mens hier niet alleen achter). Ik heb gewoon geen zin meer om hier belastingen te betalen. Simpel.

Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 19:02.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be