Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Bekijk resultaten enquête: Migrantenstemrecht
voor 13 18,84%
tegen 56 81,16%
Aantal stemmers: 69. Je mag niet stemmen in deze enquête

Antwoord

Discussietools
Oud 23 oktober 2002, 22:36   #21
Guderian
Banneling

Guderian's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Superstaaf®
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Guderian
Nu doe ik eens de moeite "open te staan" voor een andere cultuur, en 't is weer niet goed!

Laat mij nu steeds gedacht hebben dat dit reeds lang jouw volkseigen aard was.......
Guderian is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 oktober 2002, 22:46   #22
Tjolder
Parlementslid

Tjolder's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door rosy
waarom mag iemand die uit groot-brittanië of frankrijk komt en hier komt wonen wel stemmen, en iemand die uit een niet-europees land komt niet? lijkt me niet zo eerlijk!
Omdat ze niet bij de EU zijn
Tjolder is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 oktober 2002, 05:21   #23
Duym
Minister

Duym's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tjolder
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door rosy
waarom mag iemand die uit groot-brittanië of frankrijk komt en hier komt wonen wel stemmen, en iemand die uit een niet-europees land komt niet? lijkt me niet zo eerlijk!
Omdat ze niet bij de EU zijn

Waarom nodig ik mijn buurman uit voor een tuinfeest, en neem ik het telefoonboek niet om lukraak iemand uit een ander dorp op te bellen?
Duym is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 oktober 2002, 17:12   #24
S.
Minister

S.'s schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Duym
S. schrijft:

En je kan mij niet wijsmaken dat iemand die de moeite neemt om te gaan stemmen, niet bereid is tot integratie.
Ja wadde. Abou Jahjah neemt de moeite om te gaan stemmen. Hij is de man die zich juist verzet tegen integratie.

Nog zo'n mop en 't is pasen. [/quote]

Welke beslissingen zou de gemeenteraad kunnen nemen tegen de integratie? Wetende dat buitenlanders nooit op hun eentje de meerderheid gaan halen.
7 augustus 2001: Bush vertrekt naar zijn ranch in Texas voor een maandje vakantie.
S. is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 oktober 2002, 18:31   #25
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN

Supe®Staaf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Waarom nodig ik mijn buurman uit voor een tuinfeest, en neem ik het telefoonboek niet om lukraak iemand uit een ander dorp op te bellen?
  • Geen telefoon(boek)?
    Telefoon te duur?
    Geen dorp in de buurt?
    Buurman is eigenlijk knappe buurvrouw?

Redens genoeg.
Supe®Staaf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 oktober 2002, 19:44   #26
Swakke
Burger

Swakke's schermafbeelding

Standaard

S. schreef:
[size=2]Welke beslissingen zou de gemeenteraad kunnen nemen tegen de integratie? Wetende dat buitenlanders nooit op hun eentje de meerderheid gaan halen.[/size]

Het is niet nodig om de meerderheid te behalen om in de gemeenteraad te komen. Kijk bvb naar Agalev, een partijtje van 5 man en een P.K., maar ze zitten wel in de regering.
Ik denk dat je ook niet goed beseft hoe groot de concentratie Moslims is in sommige gemeenten.
En naast de gemeenteraden zijn er ook nog de Districtsraden. En in heel wat districten zouden de Moslims met gemak de absolute meerderheid behalen. Ge denkt toch niet dat die verdeeld gaan stemmen? Besef je wel hoe sterk die aan mekaar klitten onder invloed van hun moskeeën en z.g.z. Culturele VZW's?
Swakke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 oktober 2002, 19:54   #27
datri
Gouverneur

Stuur een bericht via Instant Messenger naar datri
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Swakke
S. schreef:
[size=2]Welke beslissingen zou de gemeenteraad kunnen nemen tegen de integratie? Wetende dat buitenlanders nooit op hun eentje de meerderheid gaan halen.[/size]

Het is niet nodig om de meerderheid te behalen om in de gemeenteraad te komen. Kijk bvb naar Agalev, een partijtje van 5 man en een P.K., maar ze zitten wel in de regering.
Ik denk dat je ook niet goed beseft hoe groot de concentratie Moslims is in sommige gemeenten.
En naast de gemeenteraden zijn er ook nog de Districtsraden. En in heel wat districten zouden de Moslims met gemak de absolute meerderheid behalen. Ge denkt toch niet dat die verdeeld gaan stemmen? Besef je wel hoe sterk die aan mekaar klitten onder invloed van hun moskeeën en z.g.z. Culturele VZW's?
inderdaad, als er één ding is dat die moslims kennen dan is dat samenhorigheid, en in die zin zou ik hun stemresultaat zeker niet onderschatten!
Oud 24 oktober 2002, 20:59   #28
Duym
Minister

Duym's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Superstaaf®
Citaat:
  • Geen telefoon(boek)?
    Telefoon te duur?
    Geen dorp in de buurt?
    Buurman is eigenlijk knappe buurvrouw?

Redens genoeg.
Geestige mensen overstijgen vaak het politiek gekrakeel.

Mijn achtenswaardige tegenstander Superstaaf mag niet op dit forum ontbreken, daarom ben ik blij dat hij opnieuw is opgedaagd.
Duym is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 oktober 2002, 21:15   #29
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN

Supe®Staaf's schermafbeelding

Standaard

@Duym
Ik word er rood van.
't Is teveel eer.......

Ik heb voor een keer mijn stijfkop maar eens niet uitgewerkt.
Iedereen kan er al eens naastzitten, ook een moderator.
Supe®Staaf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 oktober 2002, 09:28   #30
S.
Minister

S.'s schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door datri
Citaat:
S. schreef:

inderdaad, als er één ding is dat die moslims kennen dan is dat samenhorigheid, en in die zin zou ik hun stemresultaat zeker niet onderschatten!
Weer enorm simplistisch! U gaat ervan uit dat moslims niet aan politiek kunnen doen. Ah ja, ze klitten altijd samen en hebben maar één mening. Een meningsverschil? Kennen ze dat wel? Verstand? Komaan, de praktijk wijst uit dat ook moslims aan politiek kunnen doen. En waarom zouden ze niet een tegengestelde mening kunnen hebben? De Arabische landen slagen er nu al niet in één front te vormen tegen de Bush-politiek. Samenklitten hé? Klinkt vrij belachelijk om dat zo maar uit U vuistje te verzinnen.

En ten tweede, het gaat hier dus wel degelijk om stemrecht op gemeentelijk niveau voor buitenlanders hé! Niet voor moslims, voor buitenlanders. Blijkbaar denkt U bij het horen van het woord 'buitenlander' enkel aan moslims. Vreemd, U blijkt (tesamen met talloze anderen) een vreemde fascinatie te hebben voor moslims. Er zijn blijkbaar geen andere buitenlanders meer. Terwijl de meerderheid van de buitenlanders in België niet-moslim is!

@Swakke:
U heeft geen voorbeeld gegeven.
7 augustus 2001: Bush vertrekt naar zijn ranch in Texas voor een maandje vakantie.
Oud 25 oktober 2002, 09:34   #31
S.
Minister

S.'s schermafbeelding

Standaard

Over dat samenklitten: ik wou nog even het voorbeeld aanhalen van de reactie van de parlemntsleden van allochtone afkomst tegen de uitspraken van Jahjah.
Oud 25 oktober 2002, 12:53   #32
Swakke
Burger

Swakke's schermafbeelding

Standaard

S. schreef:
[size=2]Terwijl de meerderheid van de buitenlanders in België niet-moslim is! [/size]

U doet alsof u op de hoogte bent.
Gelieve op te geven hoeveel immigranten er momenteel in België zijn en hoeveel van elk afzonderlijk land. Gelieve tevens uw bron te vermelden.
NB Een duim kan ik niet als bron accepteren.
Swakke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 oktober 2002, 14:47   #33
Darwin
Banneling

Darwin's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door S.
Terwijl de meerderheid van de buitenlanders in België niet-moslim is!
Wat bedoelt u juist met "buitenlander in België"?

Is het misschien iemand die wel zijn wettelijke verblijfplaats heeft in België, maar voorlopig nog geen Belgisch paspoort bezit?
Darwin is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 oktober 2002, 18:36   #34
S.
Minister

S.'s schermafbeelding

Standaard

Citaat:
S. schreef:
[size=2]Terwijl de meerderheid van de buitenlanders in België niet-moslim is! [/size]

U doet alsof u op de hoogte bent.
Gelieve op te geven hoeveel immigranten er momenteel in België zijn en hoeveel van elk afzonderlijk land. Gelieve tevens uw bron te vermelden.
NB Een duim kan ik niet als bron accepteren.
Vriendelijk dat U er spontaan vanuit gaat dat ik alles uit mijn duim zuig.
Op http://www.politics.be/phpBB/viewtop...?t=723&start=0 zegt Darwin dat er in België 350000 moslims zijn. Nu, ik weet niet in hoeverre die cijfers wetenschappelijk zijn, maar Darwin lijkt mij niet de man om deze cijfers expres te laag in te schatten.
Op http://www.statbel.fgov.be/figures/d21_nl.asp#5 vindt U het aantal vreemdelingen: 846.734. Aan Darwin: ik ben niet op de hoogte van het juiste juridische jargon in deze.
Een groot aantal moslims in België is al genaturaliseerd en hebben dus al stemrecht. Correctie, ze moeten gaan stemmen!
Conclusie: allesbehalve een meerderheid van de buitenlanders in België is moslim.

Ik begrijp overigens wel waarom U dat anders aanvoelt door de concentratie van moslims in bepaalde wijken.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 21:36.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be