Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Staatsinrichting
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting.

Antwoord

Discussietools
Oud 22 november 2006, 11:08   #21
Hans1
Banneling

Hans1's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door evilbu Bekijk bericht
Iedereen die werkt betaalt geld aan het koningshuis. Het koningshuis is unitair. Dus is elke burger voorstander van de unitaire staat?
Heel België draait op het koningshuis, zeker? Bent u naïef of doet u alsof?
Hans1 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 november 2006, 12:14   #22
Zwartengeel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hans1 Bekijk bericht
Jij draait hier nu net de redenering om, denk ik.
Zwartengeel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 november 2006, 12:25   #23
baarle
Eur. Commissievoorzitter

baarle's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vlaamse moslimgemeenschap Bekijk bericht
”We willen geen splitsing van de Executieve maar meer autonomie. Vandaag moeten we ons voor elke vraag tot Brussel wenden. Wat veel overbodige bureaucratie en tijdverlies met zich meebrengt. De Franstaligen domineren de raad en discrimineren de Vlaamse moslims, die vaak moeilijk Frans begrijpen of spreken. De weigering van de Franstaligen heeft te maken met een belangenconflict. Zij zijn bang om hun macht en het budget te delen. Wij willen de Executieve niet ondermijnen, alleen een werking opzetten die dichter staat bij onze gemeenschap. De moslimgemeenschap in Vlaanderen heeft vaak andere noden en vragen dan die in Wallonië en Brussel. Vandaag gaat het merendeel van de middelen naar Wallonië.”

De Vlaamse moslims vragen nu dat minister van Justitie Onkelinx tussenbeide komt.
Lang geleden dat we nog zo'n goeie samenvatting van de Belgische essentie gelezen hebben.

Een pareltje!

De Vlaamse strijd wordt voortgezet, de volgende generatie staat gereed!

Tussen haakjes, en even ernstig: ik hoop dat de Belang-leiding dit bericht gelezen en goed laten indringen heeft. Als Vlaamse moslims het bovenstaande kunnen neergeschreven krijgen, dan valt er plots al een heleboel bezorgdheid ivm de uit de hand lopende migratie weg. Vlaanderen heeft zijn moslims een Vlaamse reflex bijgebracht. Oef, wat een opluchting.
Oud 22 november 2006, 12:31   #24
baarle
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Patriot! Bekijk bericht
Tuurlijk De vakbonden bijvoorbeeld: slechts 2.5 miljoen leden samen
Met in de top van één van de twee een oud-VMO-er, wat dan voor de Waalse broeders weer een reden was om hem te royeren...

Geef het op jong, ge zijt met een al lang verloren zaak bezig.
Oud 22 november 2006, 12:36   #25
Zwartengeel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
De Vlaamse moslims vragen nu dat minister van Justitie Onkelinx tussenbeide komt.
Tja, als Vlaamse moslim zou ik toch niet te zeer rekenen op hulp van een PS-minister.

Laatst gewijzigd door Zwartengeel : 22 november 2006 om 12:36.
Zwartengeel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 november 2006, 12:50   #26
Hans1
Banneling

Hans1's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door baarle Bekijk bericht
Lang geleden dat we nog zo'n goeie samenvatting van de Belgische essentie gelezen hebben.

Een pareltje!

Tussen haakjes, en even ernstig: ik hoop dat de Belang-leiding dit bericht gelezen en goed laten indringen heeft. Als Vlaamse moslims het bovenstaande kunnen neergeschreven krijgen, dan valt er plots al een heleboel bezorgdheid ivm de uit de hand lopende migratie weg. Vlaanderen heeft zijn moslims een Vlaamse reflex bijgebracht. Oef, wat een opluchting.
Nu gaat ie de moslims nog verdedigen. Wil je de hoofdprijs voor hypocrisie in de wacht slepen, misschien? Of is die voor Dewinter?
Oud 22 november 2006, 12:51   #27
Hans1
Banneling

Hans1's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Met in de top van één van de twee een oud-VMO-er, wat dan voor de Waalse broeders weer een reden was om hem te royeren...

Geef het op jong, ge zijt met een al lang verloren zaak bezig.
Leg eens uit waarom die Vlaemsche zaak van U niet verloren zou zijn? Ik ben benieuwd.

Laatst gewijzigd door Hans1 : 22 november 2006 om 12:52.
Oud 22 november 2006, 13:01   #28
baarle
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Nu gaat ie de moslims nog verdedigen.
Baarle heeft geen probleem met moslims. Van deze moslims houdt hij zelfs, omdat ze: 1. intelligent blijken te zijn, 2. eerlijk blijken te zijn, en 3. bijgevolg Vlaamsgezind geworden zijn.

Geeft een warm gevoel!

Citaat:
Wil je de hoofdprijs voor hypocrisie in de wacht slepen, misschien?
Alleen als jij hem wil afgeven.
Oud 22 november 2006, 13:03   #29
baarle
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Leg eens uit waarom die Vlaemsche zaak van U niet verloren zou zijn? Ik ben benieuwd.
Ten eerste : het is niet mijn Vlaamse zaak. Ik ben geen voorstander van een onafhankelijke Vlaamse staat.

Ten tweede: het antwoord op de vraag die u desondanks blijkbaar kwelt, is te vinden in http://forum.politics.be/showpost.ph...6&postcount=23

Ik citeer nog even:

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door baarle

...

Als Vlaamse moslims het bovenstaande kunnen neergeschreven krijgen, dan valt er plots al een heleboel bezorgdheid ivm de uit de hand lopende migratie weg. Vlaanderen heeft zijn moslims een Vlaamse reflex bijgebracht. Oef, wat een opluchting.
Oud 22 november 2006, 14:21   #30
Hans1
Banneling

Hans1's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ten eerste : het is niet mijn Vlaamse zaak. Ik ben geen voorstander van een onafhankelijke Vlaamse staat.

Ten tweede: het antwoord op de vraag die u desondanks blijkbaar kwelt, is te vinden in http://forum.politics.be/showpost.ph...6&postcount=23

Ik citeer nog even:

Allez, zo naast de kwestie antwoorden, zeg. Ben je in de leer om traditioneel politicus te worden?
Oud 22 november 2006, 14:25   #31
baarle
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Allez, zo naast de kwestie antwoorden, zeg.
Welke kwestie was dat dan?

Citaat:
Ben je in de leer om traditioneel politicus te worden?
Ik ben aan 't leren om voorzitter van de BUB te worden.

Garde �* vous!
Oud 22 november 2006, 16:02   #32
evilbu
Perm. Vertegenwoordiger VN

evilbu's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Wat zegt u nu eigenlijk? Hoe toont dat aan dat ik ongelijk had, toen ik op mijn beurt het absurde van dat vakbondargument wou aantonen.
Hans1, u zult toch wat duidelijker moeten worden,als u ooit de gedroomde 1% haalt zult u toch eens vanachter de pc moeten komen om te discussiëren en dan zal dat nodig zijn. Behalve als u niet echt de BUB voorzitter bent, wat ik eigenlijk zeer aannemelijk begin te vinden. Foei! Zo lachen met die brave integere bekwame BUBbers
Oud 22 november 2006, 17:47   #33
Bovenbuur

Bovenbuur's schermafbeelding

Standaard

Goed ingeburgerd.
Bovenbuur is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 november 2006, 19:12   #34
liberalist_NL
Secretaris-Generaal VN

liberalist_NL's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door evilbu Bekijk bericht
Wat zegt u nu eigenlijk? Hoe toont dat aan dat ik ongelijk had, toen ik op mijn beurt het absurde van dat vakbondargument wou aantonen.
Hans1, u zult toch wat duidelijker moeten worden,als u ooit de gedroomde 1% haalt zult u toch eens vanachter de pc moeten komen om te discussiëren en dan zal dat nodig zijn. Behalve als u niet echt de BUB voorzitter bent, wat ik eigenlijk zeer aannemelijk begin te vinden. Foei! Zo lachen met die brave integere bekwame BUBbers
Dus de BUB is zo onbelangrijk dat de partijvoorzitter tijd heeft de hele dag op een forum rond te zwerven, hopeloos proberend steun te verwerven, desondanks zichzelf belachelijk makend?
liberalist_NL is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 november 2006, 20:27   #35
UFSIA
Parlementslid

UFSIA's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door liberalist_NL Bekijk bericht
Dus de BUB is zo onbelangrijk dat de partijvoorzitter tijd heeft de hele dag op een forum rond te zwerven, hopeloos proberend steun te verwerven, desondanks zichzelf belachelijk makend?
ja
Wanneer je ziet dat in het land de armen worden onderdrukt en het recht en de rechtvaardigheid geschonden, wees dan niet verbaasd. Want een hoge ambtenaar wordt door een hogere beschermd, en zij beiden weer door ambtenaren die nog hoger zijn.
~ Boek Prediker, Hoofdstuk 5, vers 7
UFSIA is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 november 2006, 12:01   #36
evilbu

Standaard

Niet alleen de moslims in ons land kunnen het al, ook de blauwhelmen in het Midden-Oosten doen het nu (weet niet of dit aparte topic waard is ) :
http://www.vrtnieuws.net/nieuwsnet_m...on/index.shtml

Ik vraag me eigenlijk af welke talen die Waalse soldaten kunnen. Nederlands zal wel te veel gevraagd zijn, Engels? Want in Libanon spreken sommige oudere mensen wel Frans, maar de jongere generatie lijkt Engels te verkiezen?

Citaat:
<H1>Belgische soldaat weggehaald uit Libanon
Citaat:

do 23/11/06 - Een Belgische militair die als blauwhelm in Libanon zat, is naar ons land teruggehaald omdat hij op zijn internetdagboek racistische uitspraken zou hebben gedaan. Het bericht staat in de krant La Dernière Heure en is bevestigd door Defensie.

Het parket is een onderzoek gestart tegen de man. Het gaat om een Vlaming.
Volgens La Dernière Heure zou de militair op zijn website beledigende dingen over Waalse soldaten hebben geschreven.

</H1>

Laatst gewijzigd door evilbu : 23 november 2006 om 12:03.
evilbu is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 november 2006, 14:45   #37
UFSIA
Parlementslid

UFSIA's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zwartengeel Bekijk bericht
Tja, als Vlaamse moslim zou ik toch niet te zeer rekenen op hulp van een PS-minister.
Juist wel , ik heb aan de hand van dat bericht eigenlijk de indruk dat die mannen nog steeds in een "met belgië als het kan, zonder België als het moet" denken zitten. Hulp vragen aan een Belgisch minister , gedesillusioneerd worden , etcetera etcetera ... dat kan ze enkel maar helpen om naar een " België barst " scenario te evolueren.

Als anderen hen zeggen " ge vergist u daarin " dan zou dat weleens gezien kunnen worden als extremisme, paternalisme of iets vergelijkbaars onder een andere naam. Laat ze zelf maar ondervinden dat België niet werkt, op termijn is dat beter.
Wanneer je ziet dat in het land de armen worden onderdrukt en het recht en de rechtvaardigheid geschonden, wees dan niet verbaasd. Want een hoge ambtenaar wordt door een hogere beschermd, en zij beiden weer door ambtenaren die nog hoger zijn.
~ Boek Prediker, Hoofdstuk 5, vers 7

Laatst gewijzigd door UFSIA : 23 november 2006 om 14:45.
UFSIA is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 november 2006, 16:54   #38
van Maerlant

van Maerlant's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dit is gewoon een resultaat van de hedendaagse apartheidspolitiek en federalisme. Velen zijn geobsedeerd door het verschil in taal. Normaal accepteren we verschillen zonder al te veel problemen zoals verschillen in geslacht of inkomen, maar als het gaat om taal worden bepaalden gewoon gek.

Het is een ziekte en het is triestig. Méér dan ooit is er nood aan een Belgisch-gezind alternatief om die waanzin te stoppen.
Aparhahahahaha..theid? APARTHEID?
Love yourself. You have to love yourself. If we don't love ourselves, how can we love others? And when we know what we are, then we can find the truth about others, see what they are, the truth about them. And you know what the truth is, the truth about them, about you, about me. Do you? The truth is we are all perfect. Just as we are.

It’s the one place on earth that Heaven has kissed with melody, mirth and meadow and mist.
van Maerlant is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 november 2006, 17:12   #39
stropkeuh
Parlementslid

stropkeuh's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Derk de Tweede Bekijk bericht
Kunnen ze dat niet oplossen met een kopje thee.
De burgemeester van Amsterdam wil eventueel wel bemiddelen.

Idd, lach me dood. Belgischer kan het niet. Zelfs Moke en allah ontkomen niet aan de taalstrijd.

Miss de beste oplossing: alles int arabisch , de heilige taal van de koran vlgs hun.
stropkeuh is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 november 2006, 20:29   #40
evilbu

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door stropkeuh Bekijk bericht
Idd, lach me dood. Belgischer kan het niet. Zelfs Moke en allah ontkomen niet aan de taalstrijd.

Miss de beste oplossing: alles int arabisch , de heilige taal van de koran vlgs hun.
Kunnen alle Turken arabisch?
(Ik meen dat een Iraniër, die overigens op een half jaar tijd op een accentje na schitterend Nederlands had geleerd, me eens vertelde dat ie wel Arabisch had geleerd)

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 08:32.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be