Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 17 november 2003, 13:45   #21
fernand
Europees Commissaris

fernand's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Peter De Ryck
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fernand
Citaat:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kweethetwelenkweethetni
Jij wel he
Bommen werpen in Vlaanderen(café's,particulieren,enz..)en aanslagen plegen,behoorde tot de activiteiten van de V.M.O.en niet tot de activiteiten van uw Islamgedoe.
Wanneer wij merken dat, tot op de dag van heden,één van deze leiders nog steeds in de raad mag zetelen van het Vlaams Blok,ondanks het feit dat men voor vijf jaar de burgerrechten heeft ontnomen van dit ex-parlementslid,omdat hij de slogan''eigen volk eerst''verkeerd interpreteerde(zie minderjarige dochter,eigen partijmilitant)
Notarissen moelstreren, en Curatoren in de vernieling kloppen.
Rijkswachtcombi 's in de vernieling rijden met de buldozers. En Vreedzame schaufeurs molestreren, dfat zijn de daden van de PS in la Wallonie. De Diradsio wordt dan og verdedigd door de PS.
Vergeten zeker.
Het VMO is opgericht onder de VOLSUNIE, en wel om scheiterds als ANCIOAX en Van Grembergen te verdedigen tegen de aanvallen van de Waalse Luikenaars, welke absoluut gene bal te maken hadden in Voeren.
De TV beelden onlangs reeds vergeten van de HAPPART welke de rijkswachters te lijf gingen zeker peter. Terug aan de fles jonge?
Wanneer u over Happart spreekt,dan spreekt u over Voeren,en dan spreekt u automatisch over de activiteiten van de V.M.O.,onder leiding van o.a.Xavier Buisseret(ex-parlementslid Vlaams Blok).

December 1978: de VMO pleegt een aanslag op de Poolse voetballer Lubanski in Lokeren. Eén van de daders is Werner Van Steen
Februari 1979: bij een anti-vreemdelingenbetoging van het VMO in Schilde komt het tot hevige botsingen met de politie
April 1979: VMO-leden bestormen een franstalige school in Mortsel
Mei 1979: Drie VMO-leden stichten brand in een Turks café in Antwerpen
Mei 1979: de auto van een franstalige Voerenaar wordt in brand gestoken door VMO'ers
Juni 1979: de VMO houdt een 'militair' trainingskamp in Houffalize
Augustus 1979: VMO-leden nemen deel aan een trainingskamp van de terroristische Hoffman groep in Duitsland. Later wordt een kopstuk van die Hoffman-groep gearresteerd bij Spinnewyn thuis in Brugge
Augustus 1979: VMO-leden worden tijdens een auto-controle betrapt op het illegaal transport van verboden vuurwapens
Oktober 1979: VMO-leden bezetten het gemeentehuis van 's Gravenvoeren
Oktober 1979: Bij een huiszoeking bij VMO-leider Robbijns in Temse wordt legermateriaal in beslag genomen. Daaronder een SS-dolk.
Februari 1980: Boekhandel 'De Rode Mol' in Mechelen wordt aangevallen, er vallen twee gewonden
Februari 1980: VMO-aanslag met een rijkswachtgranaat op een café in Moelingen
April 1980: Aanval op Brugse Halletoren, 16 VMO-leden worden vervolgd
Oktober 1980: Leidinggevende VMO'ers worden uit de VS uitgewezen nadat ze er poogden te vergaderen met leiders van de Ku Klux Klan
November 1980: Bij rellen in Kraainem wordt VMO'er Patrick Coreman aangehouden wegens verboden wapendracht
Januari 1981: start van het VMO-proces in Antwerpen. 109 neo-nazi's worden vervolgd voor een hele lijst gewelddaden
Mei 1981: een groep VMO'ers vernielt in Sint Nikaals een aantal vakbondsvlaggen die buiten hangen ter ere van 1 Mei. Een Marokkaans café wordt aangevallen en er wordt brand gesticht.
Januari 1982: ontdekking van een wapenarsenaal in Antwerpen
Februari 1982: de VMO-leiding bezoekt Leon Degrelle in Spanje
Maart 1982: VMO-trainingskamp in Brecht
Mei 1983: Het VMO wordt verboden als privé-militie door het Hof van Beroep te Gent.
Juli 1983: Drie militairen, leden van de VMO, beschieten een café in Voeren
December 1984: Aanval op een links café in Brugge door NJSV'ers en VMO'ers. Drie gewonden worden in een ziekenhuis verzorgd
Februari 1985: in beslagname van wapens in Hasselt in kringen rond de VMO
Maart 1985: aanval op anti-rakettenbetoging in Gent door een commando van VMO en NSV
September 1985: brandstichting in boekhandel 'De Geus' in St. Niklaas
November 1985: beschieten van het Masereelfonds in Brugge
November 1986: tijdens een herdenking van Oostfronters in Lommel slaat het VMO drie antifascisten in het ziekenhuis
Mooi lijstje. Toch ferme gasten geweest.
Maar U schrijft nogaltijd iver het VMO.
Ik ie daar toch iog geen enkele maal Vlaams Blok staan he.
U linkt dat altijd maar aan het Blok.
Maar IK leg de link steeds naar de heren Anciaux en Schilds. De oprichting is gebeurd onder DE VOLKSUNIE Vlag.
U betrekt er steeds de verkeerde bij.
DE VMO is een Organisatie opgericht door de VOLKSUNIE.
Dat ze symphatiën hebben voor het Blok. Moet U op hun rekening zetten.
Schrijf eens al de vechtpartijen op die de linksen organiseren. Pour de globalisering? Alle jaar prijs. Auto' s in brand, politie agenten in het ziekenhuis en winkelSTRATEN platgePLUNDERD.
Ik vind dat het VMO een braaf groepje was in vergelijking met wat men ons nu voorschoteld vanuit links.
fernand is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 november 2003, 14:06   #22
herr fritz
Provinciaal Statenlid

herr fritz's schermafbeelding

Standaard

De laatste noemenswaardige actie van het VWO was dus in 1986.
Men spreekt hier nog van de pre new-beat periode.
Oud 17 november 2003, 14:08   #23
Peter De Ryck
Banneling

Stuur een bericht via ICQ naar Peter De Ryck Stuur een bericht via Instant Messenger naar Peter De Ryck Stuur een bericht via MSN naar Peter De Ryck
Standaard

Dat is hypocriet! Het is algemeen geweten dat ook de partijtop van het Vlaams Blok geen problemen heeft met geweld. Blok-kopstuk Dewinter was actief in het Brugse NJSV en het NSV waarmee meer dan eens andersdenkenden aangevallen werden. Een aantal Blok-parlementsleden waren lid van de intussen verboden privé-militie VMO (Vlaamse Militanten Orde). De VMO moest begin jaren '80 ontbonden worden nadat het verboden werd wegens haar geweld.
DE LEIDERS VAN DE VMO STONDEN AAN DE WIEG VAN UW PARTIJ.
Peter De Ryck is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 november 2003, 14:13   #24
Tegendradigaard
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

'k hem de discussie hier eens overlezen.

Peter de Rijck, de term 'het is algemeen geweten' is geen argument. Eerder een teken van zwakte.

Voor de rest valt mij op in uw lijstje dat uw verschillende daden vermeldt zonder daders. 'k vermoed dat deze daden dan ook onopgehelderd zijn gebleven. Hebde ze er dan ook maar gewoon bijgezet om dat lijstje wat langer te maken ? Hoe kunde anders weten dat ze door de VMO zijn gepleegd.

Maar allez ge zie dat geweld nergens goe voor is. das wel duidelijk, maar daar hemmekik dat lijstje nie voor nodig.
IK betaal 6.570,00 euro per jaar aan Wallonië en dit al meer dan 20 jaar.... Dat is 131.400 euro in totaal....of in oude franken... 5.300.662 fr. HET IS STILAAN GENOEG GEWEEST! Als ik nog 20 jaar verder werk dan betaal ik nog eens 131.400 euro. In totaal zou dat dan 262.800 euro of 10.616.857 oude franken zijn.

PEOPLE WHO WANT TO BAN HATE SPEECH, JUST HATE SPEECH. VRIJE MENINGSUITING !!!
Tegendradigaard is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 november 2003, 14:14   #25
Peter De Ryck
Banneling

Stuur een bericht via ICQ naar Peter De Ryck Stuur een bericht via Instant Messenger naar Peter De Ryck Stuur een bericht via MSN naar Peter De Ryck
Standaard

In Vlaanderen werden er solidariteitsavonden en ondersteuningsacties gehouden. Op 10 april 1992 wilden Voorpost en het Vlaams Blok op het Vlaams Blok-secretariaat in Antwerpen een Kroatië-avond houden, met Douwe Van der Bos, Filip Dewinter en Wim Verreycken. Als de zaak uitlekt, trekt het Vlaams Blok zich ijlings terug. In diezelfde periode reist Dewinter samen met ex-VMO-zakenman Herman Geschier, een man die naam en faam maakte in middens van wapenhandelaars, naar Kroatië.
Oud 17 november 2003, 14:17   #26
Klaas
Gouverneur

Locatie: Speciaal om GC plezier te doen: 2 dagen op de 14 Meuzegem
Standaard

Citaat:
In Vlaanderen werden er solidariteitsavonden en ondersteuningsacties gehouden. Op 10 april 1992 wilden Voorpost en het Vlaams Blok op het Vlaams Blok-secretariaat in Antwerpen een Kroatië-avond houden, met Douwe Van der Bos, Filip Dewinter en Wim Verreycken. Als de zaak uitlekt, trekt het Vlaams Blok zich ijlings terug. In diezelfde periode reist Dewinter samen met ex-VMO-zakenman Herman Geschier, een man die naam en faam maakte in middens van wapenhandelaars, naar Kroatië.
Bewijzen?
Klaas is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 november 2003, 14:20   #27
herr fritz
Provinciaal Statenlid

herr fritz's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dat is hypocriet! Het is algemeen geweten dat ook de partijtop van het Vlaams Blok geen problemen heeft met geweld. Blok-kopstuk Dewinter was actief in het Brugse NJSV en het NSV waarmee meer dan eens andersdenkenden aangevallen werden. Een aantal Blok-parlementsleden waren lid van de intussen verboden privé-militie VMO (Vlaamse Militanten Orde). De VMO moest begin jaren '80 ontbonden worden nadat het verboden werd wegens haar geweld.
DE LEIDERS VAN DE VMO STONDEN AAN DE WIEG VAN UW PARTIJ.
Men kan zich moeilijk voorstellen dat die VMO-leiders aan de wieg van OXFAM gingen staan.
Oud 17 november 2003, 14:25   #28
Tegendradigaard
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

dedju ik hem toen ook enkele Pro Kroatische initiatieven gesteund. 'k hem zelfs een kind financieel geadopteerd gehad, een oorlogswees.
zijn ik nu ook ne VMO-er ?

Enne Peter zijn we nu nie een beetje aan het afwijken van het thema ?
De moslim aanslag op Joodse syngagogen remember.

Vorige week hebde zelfs nog eens van uw oren gemaakt toen sommige mesnen op een van uw forums over iets anders begonnen.

Dus opent een apart forum over de VMO als ge wilt en laat ons hier klappen over den osama en zijn compleet gagavandepotgerukteislamfanitiekelingen. Nu de aanwijzingen meer en meer wijzen in de richting van Al Qaida en niet dadelijk in de richting van de VMO.
IK betaal 6.570,00 euro per jaar aan Wallonië en dit al meer dan 20 jaar.... Dat is 131.400 euro in totaal....of in oude franken... 5.300.662 fr. HET IS STILAAN GENOEG GEWEEST! Als ik nog 20 jaar verder werk dan betaal ik nog eens 131.400 euro. In totaal zou dat dan 262.800 euro of 10.616.857 oude franken zijn.

PEOPLE WHO WANT TO BAN HATE SPEECH, JUST HATE SPEECH. VRIJE MENINGSUITING !!!
Tegendradigaard is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 november 2003, 21:58   #29
kweethetwelenkweethetni
Provinciaal Statenlid

kweethetwelenkweethetni's schermafbeelding

Standaard

De Al Qaida heeft de aanslagen zelfs opgeeist maar da zal peeke nog ni gehoord hebben he.
kweethetwelenkweethetni is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 november 2003, 22:03   #30
pibo®
Parlementslid

pibo®'s schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar pibo®
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Steenuil
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door herr fritz
Wat zou dat uitmaken man? Het Joodse volk is juist zelve HET VOLK VAN DE BOCHTEN.
Wat meer uitleg graag. Ik kan niet zo goed volgen.

doe verdoeme da kleureke van uwen avator weg , m'n oge krijgen er het schijt van , da's precies een kleureke oem ne golf bal terug te vinden in de sneeuw
pibo® is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 november 2003, 22:57   #31
Peter De Ryck
Banneling

Standaard

Citaat:
De Al Qaida heeft de aanslagen zelfs opgeeist maar da zal peeke nog ni gehoord hebben he.
Ik informeer mij dagelijks grondig via meerdere kanalen.
Oud 17 november 2003, 23:40   #32
kweethetwelenkweethetni
Provinciaal Statenlid

kweethetwelenkweethetni's schermafbeelding

Standaard

darmkanalen zul je bedoelen
kweethetwelenkweethetni is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 november 2003, 00:09   #33
Bob
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Zou ik ook doen als ik van u was. Maar hopelijk komen al deze kanalen niet uit dezelfde hoek.
Bob is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 november 2003, 00:24   #34
Peter De Ryck
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bob
Citaat:
Zou ik ook doen als ik van u was. Maar hopelijk komen al deze kanalen niet uit dezelfde hoek,zoals bij het Vlaamsblok.

Oud 18 november 2003, 12:43   #35
Bob
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Zeg Peterke, als ge nu mijn tekst al begint te veranderen.
Bloedarmoede, of is dit het ware gelaat van Peterke ?
Oud 18 november 2003, 12:52   #36
ancapa
Secretaris-Generaal VN

ancapa's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar ancapa
Standaard

Citaat:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fernand
Citaat:
Citaat:
Jij wel he
Bommen werpen in Vlaanderen(café's,particulieren,enz..)en aanslagen plegen,behoorde tot de activiteiten van de V.M.O.en niet tot de activiteiten van uw Islamgedoe.
Wanneer wij merken dat, tot op de dag van heden,één van deze leiders nog steeds in de raad mag zetelen van het Vlaams Blok,ondanks het feit dat men voor vijf jaar de burgerrechten heeft ontnomen van dit ex-parlementslid,omdat hij de slogan''eigen volk eerst''verkeerd interpreteerde(zie minderjarige dochter,eigen partijmilitant)
Notarissen moelstreren, en Curatoren in de vernieling kloppen.
Rijkswachtcombi 's in de vernieling rijden met de buldozers. En Vreedzame schaufeurs molestreren, dfat zijn de daden van de PS in la Wallonie. De Diradsio wordt dan og verdedigd door de PS.
Vergeten zeker.
Het VMO is opgericht onder de VOLSUNIE, en wel om scheiterds als ANCIOAX en Van Grembergen te verdedigen tegen de aanvallen van de Waalse Luikenaars, welke absoluut gene bal te maken hadden in Voeren.
De TV beelden onlangs reeds vergeten van de HAPPART welke de rijkswachters te lijf gingen zeker peter. Terug aan de fles jonge?
Wanneer u over Happart spreekt,dan spreekt u over Voeren,en dan spreekt u automatisch over de activiteiten van de V.M.O.,onder leiding van o.a.Xavier Buisseret(ex-parlementslid Vlaams Blok).

December 1978: de VMO pleegt een aanslag op de Poolse voetballer Lubanski in Lokeren. Eén van de daders is Werner Van Steen
Februari 1979: bij een anti-vreemdelingenbetoging van het VMO in Schilde komt het tot hevige botsingen met de politie
April 1979: VMO-leden bestormen een franstalige school in Mortsel
Mei 1979: Drie VMO-leden stichten brand in een Turks café in Antwerpen
Mei 1979: de auto van een franstalige Voerenaar wordt in brand gestoken door VMO'ers
Juni 1979: de VMO houdt een 'militair' trainingskamp in Houffalize
Augustus 1979: VMO-leden nemen deel aan een trainingskamp van de terroristische Hoffman groep in Duitsland. Later wordt een kopstuk van die Hoffman-groep gearresteerd bij Spinnewyn thuis in Brugge
Augustus 1979: VMO-leden worden tijdens een auto-controle betrapt op het illegaal transport van verboden vuurwapens
Oktober 1979: VMO-leden bezetten het gemeentehuis van 's Gravenvoeren
Oktober 1979: Bij een huiszoeking bij VMO-leider Robbijns in Temse wordt legermateriaal in beslag genomen. Daaronder een SS-dolk.
Februari 1980: Boekhandel 'De Rode Mol' in Mechelen wordt aangevallen, er vallen twee gewonden
Februari 1980: VMO-aanslag met een rijkswachtgranaat op een café in Moelingen
April 1980: Aanval op Brugse Halletoren, 16 VMO-leden worden vervolgd
Oktober 1980: Leidinggevende VMO'ers worden uit de VS uitgewezen nadat ze er poogden te vergaderen met leiders van de Ku Klux Klan
November 1980: Bij rellen in Kraainem wordt VMO'er Patrick Coreman aangehouden wegens verboden wapendracht
Januari 1981: start van het VMO-proces in Antwerpen. 109 neo-nazi's worden vervolgd voor een hele lijst gewelddaden
Mei 1981: een groep VMO'ers vernielt in Sint Nikaals een aantal vakbondsvlaggen die buiten hangen ter ere van 1 Mei. Een Marokkaans café wordt aangevallen en er wordt brand gesticht.
Januari 1982: ontdekking van een wapenarsenaal in Antwerpen
Februari 1982: de VMO-leiding bezoekt Leon Degrelle in Spanje
Maart 1982: VMO-trainingskamp in Brecht
Mei 1983: Het VMO wordt verboden als privé-militie door het Hof van Beroep te Gent.
Juli 1983: Drie militairen, leden van de VMO, beschieten een café in Voeren
December 1984: Aanval op een links café in Brugge door NJSV'ers en VMO'ers. Drie gewonden worden in een ziekenhuis verzorgd
Februari 1985: in beslagname van wapens in Hasselt in kringen rond de VMO
Maart 1985: aanval op anti-rakettenbetoging in Gent door een commando van VMO en NSV
September 1985: brandstichting in boekhandel 'De Geus' in St. Niklaas
November 1985: beschieten van het Masereelfonds in Brugge
November 1986: tijdens een herdenking van Oostfronters in Lommel slaat het VMO drie antifascisten in het ziekenhuis
en daarna niks meer ? miljaarde miljaarde hoe flauw zeg !
Stop het geknoei ! Vlaanderen op eigen kracht ! Volk wordt staat. Vlaanderen mijn land. Vlaanderen onafhankelijk. Gedaan met geven en toegeven ! 12 miljard euro Vlaams geld in Vlaamse handen ! Mooie woorden zijn zelden waar, ware woorden zijn zelden mooi. "Niets lijkt zo op fascisten als de huidige antifascisten. Nultolerantie is een begin, rechtbank het einde. "De mening van een moslim heet geloofsovertuiging, die van een Vlaming is racisme.
ancapa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 november 2003, 13:02   #37
Bob
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Ge vergeet dan wel het bromfietsaccident van fdw
Oud 18 november 2003, 14:40   #38
Klaas
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Verhofstadthater
Zijn uw vriendjes van de AEL (je weet wel, die waar je vroeger met je partijtje tegen betoogde en nu steunt om eens lekker tegendraads te zijn) ook van de partij?
Stuurt het Vlaams Blok Filip Dewinter als vertegenwoordiger,de politicus die een hypocriete bocht nam van 180° tegenover de Antwerpse Joden
toon mij eens 1 tekst waarin Dhr. Dewinter iets anders schreef over deze gemeenschap als nu!
Oud 18 november 2003, 15:14   #39
Klaas
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Citaat:
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 12:21.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be