![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#22 |
Europees Commissaris
|
![]() Ze waren inderdaad verdeeld na de opsplitising van het Ottomaanse Rijk en de inlijving van vele gebieden door Frankrijk en Groot-Brittannië. Maar het is heel goed mogelijk - en zeer waarschijnlijk zelfs - dat deze landen terug beter met elkaar gaan samenwerken, omdat voor hen de VS een bedreiging vormt.
![]() |
#23 |
Gouverneur
|
![]() Niet alle Arabieren zijn verraders!
Er zijn verraders ertussen, maar dat zijn net diegene die de belangen van het westen moeten verdedigen in de Arabische wereld en vooral verdeeldheid zaaien onder de Arabieren maar het meeste en ergste vind ik, zorgen dat er NOOIT éénheid komt! Ik stel mij de vraag waarom de Arabieren de kant van de aanvaller moesten kiezen? Ga jij braaf aan de kant van de Grieken staan als ze morgen uw land aanvallen? Denk het niet! Met man en macht ga je uw eigen er tegen verzetten (anders ben je een verrader) en moesten er externe hulp komen die zal je met plezier aanvaarden. Denkt u dat Amerika gediend is met een tweede Europa (Arabische Rijk)? Arabisch nationalisme gaat nog verder dan de Europa-structuur. Arabisch nationalisme ijvert voor een federale structuur met behoudt van identiteit en cultuur van elk volk. Dus ook voor Arabische joden, Arabische christenen, Berbers, etc... |
![]() |
![]() |
![]() |
#24 | |
Vreemdeling
|
![]() Citaat:
Vergeet niet dat men met een paar koppen het boeltje kunnen opruimen in een groot gebied en dat we daarna maar achterblijvers in Europa moeten oppakken en naar hun Arabische leefwereld verhuizen en er een cordon Sanitair rond doen........dan zal A Q geen aanslagen kunnen plegen in de westerse werekd.....behalve die paar die door de mazen van het net glippen.......het probleem zijn de walen en de Sossen.. tes maar hoe da ge het ziet.......... A Q kan mijn geen kloot schelen .....da's ze mijn huis proberen op te blazen.
![]() |
![]() |
#25 | |
Partijlid
|
![]() Citaat:
Een AIRHEAD die zoiets schrijft (en nog zoveel meer) is toch een schoon bewijs dat sommige mensen geen verschil meer kennen tussen goed en kwaad, oorzaak en gevolg. Die man die weet gewoon nix. Hij is slechts een medium van satan die nietsvermoedende en naive westerlingetjes hun geesten verziekt met leugens ![]()
![]() |
![]() |
#26 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
Volgens mij scheelt er dan toch ook iets aan het Christendom dat Bush zo graag beleid . Ten ander wat is het verschil tussen : IN GOD WE TRUST-MAY GOD PROTECT THE USA AND ITS CITIZENS en dergelijke ALLAH IS MET ONS-ALLAH BESCHERMT ONS en dergelijke meer ... (tja , spijtiggenoeg spreek ik geen arabish of andere taal die door moslims gebruikt word) Geen ! Er is trouwens even weinig verschil met "GOT IST MIT UNS" dat we nog kennen van een jaar of zestig geleden . 8)
EENDRACHT MAAKT MACHT * EINIGKEIT MACHT STARK * L'UNION FAIT LA FORCE - Sport, Opium van en voor het Volk - Even ter herrinering: de meerderheid in een democratie is 50+1 op 100. Het VB haalt in VL ongeveer 25 op 100 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#27 | ||
Gouverneur
|
![]() Citaat:
Er is op zich niks mis met het feit dat een groot deel van het volk in God gelooft ... Meer dan 90% van de wereldbevolking gelooft, de Europese 'Verlichting' en het laten vallen van het geloof in een hogere macht in Europa is dan ook de uitzondering. Er is wel een probleem als een godsdienst de Dood verheiligt, in plaats van het Leven, zeker als men andermans dood viert en de 'geestelijken' hun volgelingen aanzetten tot moord. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#28 |
Europees Commissaris
|
![]() Laten we Turk 4 ever en Mustapha koesteren - anders dreigen we in navelstaren te vervallen - zij zijn het zout van dit forum en hadden we geen zout waar zouden we mee moeten zouten ?
Zijdelings ter sprake gekomen Aboe Jajah : de man komt van Libanon waar een soort apartheid heerst : hij ziet hier een Multiculturele samenleving (in wording?) en neemt dit eigenlijk niet : de man wenst apartheid in te voeren = eigenlijk een objectief bondgenoot van Het Vlaams Blok. Misschien wil hij naast Vlaanderen & Wallonië en de Duitse Gemeenschap nog een Arabisch gewest met een groene lijn of een 4 m hoge muur errond. Bin Laden's groepje : sinds de aanslagen in Marokko begrijp ik de mens niet meer goed, maar ik doe mijn best om hem "bij te benen" : hij is de allerzuiverste der "zuiveren" de ultra-wahabiet. De moslims die naar hem toestromen zullen ongetwijfeld eerst gezuiverd moeten worden, tenzij hij ze gewoon cynisch als kannonnenvlees inzet (moet ook kunnen). Aan deze waanzin zullen in eerste lijn ...de moslims zelf een einde moeten stellen & voor zover ik kan volgen is de overgrote meerderheid der moslims tegen dit barbaars terrorisme (ook vanuit de religie). Het is zoals met de "westerse" sektes gesteld : eens iemand er echt "in" is krijg je hem er niet uit zonder een serieuze deprogrammatie. In het geval van een "christelijke" sekte moet dit door christenen gebeuren. In het geval van Al Quaeda duidelijk door Moslims. De amerikanen zouden beter Moslimbewakers inzetten in Guantanamo-bay en idem dito om die fanatici die ze daar nu alleen maar fanatieker aan het maken zijn "om te programmeren". Wat respect voor anders-denkenden zou de huidige administratie ook niet misstaan. |
![]() |
![]() |
![]() |
#29 | |
Partijlid
|
![]() Citaat:
![]() ![]() ![]() Daar zouden ze onmiddelijk mee akkoord gaan. ![]()
![]() |
![]() |
#30 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
1) Ze zijn bevrijd van de indoctrinatie maar hebben nog steeds empathie. 2) Ze zijn de experts bij uitstek omdat ze de waarheid aan het licht kunnen brengen omtrent de sekte. Ze zitten in de unieke positie dat ze het systeem van binnen hebben meegemaakt en dat ze nu het systeem langs de buitenzijde aanschouwen. Ze hebben zich losgerukt en kunnen openlijk en eerlijk zijn: een sektelid kan zoiets nooit. 3) Ze kennen de lijdensweg, die het "afkicken" is. 4) Waarom denkt u dat ex-leden zoveel gevaar lopen? Toch wel omdat zij de bedreiging bij uitstek vormen voor het voortbestaan van de sekte. Indien u denkt dat de Islam kan veranderen, dan bent u eraan voor de moeite, lees: Can Islam be reformed? Maar u kunt wel de mensen veranderen.
![]() |
![]() |
#31 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
De invloed van Bush zijn geloof op z'n buitenlandsbeleid is minimaal, hij doet niets specialer dan alle democraten voor hem, ondanks alle clichés en vooroordelen. Bij mijn weten heeft geen enkele Amerikaan het ooit geprobeerd om een vliegtuig op Mekka te storten omdat hij niet akkoord gaat met de Oosterse waarden |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#32 |
Europees Commissaris
|
![]() Net zoals in het Christendom zijn er reeds reformaties in de Islam geweest
enige maanden geleden kon je in "Nachtwacht" verschillende families die verschillende islamstrekkingen vertegenwoordigen zien, verder zijn er nog godsdiensten zoals bv. de Sikhs die elementen van de islam overnamen. De islam kan men niet als een sekte omschrijven (1,7 miljard mensen !). Het Al quaeda geïnspireerd terrorisme is natuurlijk andere koek - in wezen gaat het hier over extreme Wahabieten - die blijkbaar als het over aanwerven van kannonnenvlees niet zo nauw nemen met de religieuze rechtzinnigheid (voor een extreem-wahabiet is het islamgehalte van een gemiddelde tunesiër waarschijnlijk ook een gruwel - zie het gemak waarmee de Al Quaeda adepten de laatste tijd hoofdzakelijk moslims afslachten). Ongetwijfeld zijn er wel degelijk imams beschikbaar bv in Egypte die zelfs ervaring hebben met het deprogrammeren van fanatiekelingen - ik vraag me werkelijk af waarom de U.S. geen inspanningen doet om wat "outside help" te vragen om de echte en vermeende terroristen op hhun zwakke plek : hun geloof te bewerken. Tenzij al die terroristen Jeanne D'Arc heten.. |
![]() |
![]() |
![]() |
#33 | |
Partijlid
|
![]() Citaat:
Als ge dat een ernstig programma vindt tja,.. Dat daar alles tot in de puntjes is goedgepraat en verbloemd, dat geloof ik goed. En de islam is niet zomaar een sekte, het is een mondiale MONSTERSEKTE, of ge da nu plezant vindt of nie. 1.7 miljard moslims is een groot cijfer dat enkel mogelijk werd gemaakt door de term moslim te gebruiken. 1.7 miljard moslims wil Niet zeggen een sekte van 1.7 miljard officiele leden Maar een sekte die controle heeft (100%controle=1%controle=controle) over 1.7 miljard (uiteraard veeeel minder, maar elke islamiet heeft een potentieel. Zij horen immers bij de sekte, zelfs onbewust en mogen de sekte NIET verlatenen en gezien ze in godsdienstige bullshit geloven, kunt ge ze ten gepaste tijde altijd zeggen dat allah gesproken heeft en islamietische solidariteit doet de rest.). Een sekte die zelfs niet-moslims tot slachtoffer kan maken. Een zeer machtige sekte mijn gedacht, met geld (geld van olie, euro-steun, internationale steun,...waarvan NIX voor humane doeleinden gebruikt wordt.) PS: Ik denk dat ze in Egypte beter kunnen programmeren dan deprogrammeren.
![]() |
![]() |
#34 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Niet alle moslims over dezelfde kam scheren aub. Een land als Maleisië is ook Moslim en daar hebben ze wel burgelijke vrijheden en vooruitgang. Libanon is trouwens ook een democratie, terwijl veel moslims in het voormalige Oostblok amper geloviger zijn dan de gemiddelde Belg.
Natuurlijk is Al-Quaida een verzameling van geschifte en gevaarlijke gekken, vooral voor de Islamitische wereld zelf een groot gevaar. Maar wat bush doet speelt toch echt in de kaart van Al-Quaida. Neem nu Irak, een land waar het moslimfundamentalisme erg gering was en een van de enige Arabische landen waar al-Quaida geen poot aan de grond had. Die hele invasie en de huidige oorlog was een prachtig geschenk voor Bin laden, niet alleen viel de coalitie tegen al-quaida uit elkaar en werd een oude vijand van al-quaida uit de weg geruimd (Saddam) maar Al-Quaida had nu opnieuw een prachtige recruteringsbasis in de Arabische wereld EN een nieuw slagveld waar ze Amerikanen rechtstreeks kunnen confronteren. Natuurlijk doet oook Sharon erg zijn best om al-quaida zo populair mogelijk te maken bij de Arabische bevolking, als ook de door en door corrupte regimes die door het Westen in stand worden gehouden. |
![]() |
![]() |
![]() |
#35 | |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Tomm
Citaat:
In de ogen van de moslimwereld echter zijn het gelovigen die 100% leven volgens de koran en hadiths. Het zijn dus de ECHTE PURE moslims, trouwens het woord "al quaeda" betekent "de basis, de fundamenten". DAAROM ook zal je raar of zelden gematigde moslims in het openbaar luid en duidelijk die fundamentalisten horen veroordelen... Zij weten dat de al quaeda-mensen volgens de koran leven en zijzelf niet...dus, dat zijzelf volgens de islam geen goede moslims zijn. Dat heeft tot gevolg dat er in de moslimwereld de meest gekke kromme verklaringen voor bvb. 9/11 worden gegeven : het zijn de joden die de aanslagen pleegden, het zijn de amerikanen zelf, ... je kan het zo gek niet verzinnen of ik heb het al gehoord rondom mij. Het zotste van al is de verklaring dat "al quaeda" geen moslims zouden zijn...integendeel het zijn juist pure moslims die de wetten en richtlijnen can de koran en hadith trouw volgen en toepassen, je zou ze zo terug kunnen katapulteren met de teletijdmachine naar de woestijn van Mo, ze zouden er perfect passen. In de Arabische wereld zijn er een heleboel slimme integere mensen, die weten hoe de vork precies in de steel zit, maar zij mogen niet spreken, hun leven zou anders geen knip meer waard zijn. Jan met de pet, of beter Ali met de chechiea is een verwoed supporter van Bin Laden, die wordt door het gewone volk op handen gedragen. Zij zien hem immers als een halve Mo. Dutch
http://www.faithfreedom.org http://dutch.faithfreedom.org/forum islamisme is een waanzinnige, fascistische cultus en gematigde islam is hun paard van Troje In islam erft een vrouw slechts de helft van wat haar broer krijgt |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#36 | |
Partijlid
|
![]() Citaat:
De top van de overheid in maleisie is juist een mooi voorbeeld van geniepig fundamentalisme en anti-semitisme. Die overheid is 100% solidair met islamisme alleen wordt het spel daar anders gespeeld. Zie het als een wingebied. De moslimoverheid daar, is door islamisten aan de macht geholpen. De aftredende prime minister of president (weetniemeer) van maleisie heeft recent geleden toch een islamistische en anti-semietische speech gehouden over hoe joden de wereld beheersen en andere landen (VS, UK, Europa) in hun plaats laten vechten (tegen de heilige moslims uiteraard). Hij sprak over hoe zeer de joden moesten verslaan worden (dus VS, UK, Europa, israel,... verslaan) . Voor echte islamisten lijkt "jood" zelfs gewoon een verzamelnaam te zijn voor alle tegenstanders die blank en niet-moslim zijn. Hij riep dus op tot samenwerking en STERKE SOLIDARITEIT onder moslims overal ter wereld. Hij zei dat joden zo ver gekomen waren door "modernisering" en hij riep de moslimlanden op om OOK te moderniseren om also, uiteindelijk erin te slagen de vijand met dezelfde wapens te kunnen bestrijden en verslaan en alla akbar. Hij wisselde af met zinnetjes over welvaartstimulatie, technologisch onderzoek, beter onderwijs in moslimlanden en zo meer, maar de HOOFDBOOTSCHAP en de vereiste mentaliteit hiervoor was AKELIG DUIDELIJK. Vele landen wensten deze speech te veroordelen maar natuurlijk waren er idioten die daar anders over dachten. Nix aan de hand immers... ![]() En uitgerekend dat land kiest u eruit tomm, om een islamland te noemen waar zogezegd Nix mee aan de hand is... ![]() Ik scheer de Maleisische machthebbers over KNALDEZELFDE kam als die van Pakistan of Egypte.
![]() |
![]() |
#37 |
Schepen
|
![]() Uiteraard, en geen haar aan mijn hoofd die er aan denkt ooit naar dat pokkenland te gaan: je mag daar niets of je riskeert stokslagen.
druggebruikers (ongeacht de hoeveelheid) wordne daar geëxecuteerd enzovoorts.. Het is daar echt heeel vrij!!!
"Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the former." (Albert Einstein) "I gained nothing at all from Supreme Enlightenment, and for that very reason it is called Supreme Enlightenment." (Boedha) |
![]() |
![]() |
![]() |
#38 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Voor iets anders riskeer je daar niet meer dan elders... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#39 | ||
Schepen
|
![]() Citaat:
druggebruik wordt daar aanzien als iets amoreels dat de doodstraf verdient (voor niet moslims; de moslims worden gedwongen afgekickt); andere gedragingen worden eveneens gecriminaliseerd (papier op strata gooien; wham stokslagen) zolang ze niet passen in de islamitische regels! geen wonder dat daar alles zo mooi en vredig lijkt!
"Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the former." (Albert Einstein) "I gained nothing at all from Supreme Enlightenment, and for that very reason it is called Supreme Enlightenment." (Boedha) |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#40 | ||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
|