![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Godsdienst en levensovertuiging In dit forum kan je discussiëren over diverse godsdiensten en levensovertuigingen. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Er is geen enkel beroep dat niet bijleerd en ontwikkeld. Dit gebeurd met alles bijleren, herondekken, verbeteren, fouten er uit halen en toegeven, vernieuwen, want elke stilstand in de ontwikkelling van een beroep, een wetenschap of een samenleving is een achteruitgang. Als de Moslims niet willen bijleren, verbeteren, fouten er uit halen, herondekken en vernieuwen, wel dan zal de Islam gedoemd zijn een lange pijnlijke dood te sterven. Enkel en alleen omdat de mensen dit wel doen en niet achterlijk willen blijven. Mensen willen juiste informatie en willen dan ook dat men bereid is om deze te zoeken en te aanvaarden. Want het geloof is een zoektocht met vele aanvaardingen, en zeker geen vaststaande wetenschap. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#22 | |
Minister
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#23 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#24 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#25 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Nochtans is het voor mij, als christen niet zo dat ik God vertel wat Hij moet doen. Het is God Zelf Die Zich openbaart als Iemand Die spontaan tegemoetkomt aan mensen, zonder dat daar het werkwoord moeten bij komt kijken. Zo groot is Zijn liefde voor mensen, dat Hij dat spontaan doet. En ik, kleine mens, durf daarop vertrouwen. Ik mág daarop vertrouwen. Dat is Zijn boodschap, zoals die uit de Bijbel spreekt. Van "moeten" is dus zelfs geen sprake... In geloofszaken klinkt het werkwoord "moeten" als een tang op een varken. In mijn oren klinkt het even ongerijmd als een trein die oponthoud heeft t.g.v. een lekke band. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#26 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
PS: Ik gebruikte het werkwoord onbewust ,je weet toch dat nederlands niet mijn moedertaal is he? Ik doe zoveel mijn best om mijn gedachte te verwoorden maar die verwoording kan meestal niet juist zijn, niet omdat ik dat slecht of ongepast meen maar gewoon omdat "nederlands" nietzozeer een gemakkelijke taal voor mij is ? Soms zeg ik tegen mezelf "oei" wat heb ik weer mis gedaan als ik zie hoe je soms met details omgaat, dus gelieve hou hier rekening mee dan kunnen we veel onverschilligheden uit de weg ruimen,.
![]() |
![]() |
#27 | ||
Minister
|
![]() Citaat:
Met misschien (?) die kleine nuance dat ik méér dan jij durf te rekenen op Zijn (spontane, niet verplichte) welwillendheid om me te roepen in een taal die ik perfect beheers. Citaat:
![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#28 | |
Minister
|
![]() Citaat:
"Islam" is niet onderwerping aan God, maar wel onderwerping aan Mohammed.
![]() |