Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord

Discussietools
Oud 26 november 2006, 11:37   #21
Rr00ttt
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De Prof Bekijk bericht
Koning Albert kan mss eens een voorbeeldje nemen aan hun bevriend Koningshuis van onze Noorderburen.
Het zou hem sieren, als hij ook eens luisterde naar de fractievoorzitter van de grootste politieke partij van zen land.
Er zijn in deze toch wel een aantal opm te maken. Anderen wezen er al op dat Wilders niet ant-royalistisch is (voor zover ik weet) en hij wil ook het land niet opsplitsen.

Bovendien is het VB dacht ik 1 maal lang geleden door de koning uitgenodigd geweest, maar toenmalig voorzitter Karel Dillen stuurde zijn kat
Rr00ttt is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 november 2006, 12:03   #22
Zwartengeel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rr00ttt Bekijk bericht
Er zijn in deze toch wel een aantal opm te maken. Anderen wezen er al op dat Wilders niet ant-royalistisch is (voor zover ik weet) en hij wil ook het land niet opsplitsen.
In Nederland heeft men daar dan ook geen enkele reden toe.
Zwartengeel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 november 2006, 13:25   #23
Patriot!
Secretaris-Generaal VN

Patriot!'s schermafbeelding

Stuur een bericht via ICQ naar Patriot! Stuur een bericht via MSN naar Patriot!
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door van Maerlant Bekijk bericht
U stelt de vrijheid van het individu in vraag?
Helemaal niet. Ik sta volledig achter het recht van de Koning als individu om mensen die op een bijzonder boertige wijze zijn vriendelijke eerste uitnodiging afslaan, niet meer in zijn huis uit te nodigen.
Patriot! is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 november 2006, 13:55   #24
Dimitri
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Anti-royalisme is in Nederland geen reden om niet uitgenodigd te worden door de koningin. De SP is altijd een republikeinse partij geweest en toch is Jan Marijnissen steeds uitgenodigd. De eerste keer in 1994 nam Jan cadeautjes mee voor de koningin: drie Hema-rookworsten om de eenheidsworst van de drie grote partijen te symboliseren en twee boeken ter kennismaking: zijn eerste boek Samenleven kan je niet alleen (een verzameling columns) en een boek over milieuactivist en fractiegenoot Remi Poppe.

Een fragmentje uit Jans derde boek Effe dimmen! uit 1998 (online te lezen):

Citaat:
Daar loop je dan, in je goeie pak, met twee boeken en drie worsten in je hand. Je meldt je bij het hek en steekt moederziel alleen het plein voor het paleis over. Je hoort de mensen voor het paleis tegen elkaar zeggen: 'En wie is dat dan?' 'Weet ik veel!'
Voor ik uiteindelijk bij de koningin kom, moet ik in drie verschillende vertrekken wachten. Voor het eerst in mijn leven zie ik een lakei in levenden lijve. Gerrit Schutte van het gpv is er ook. Hij is vóór mij aan de beurt. We praten niet met elkaar, we kennen elkaar immers nog niet. Ik hoor hem en de lakeien en wachters denken: wat moet dat met die worsten? Maar niemand vraagt iets.
Dan sta ik voor het eerst oog in oog met de koningin. Ik krijg thee. Ze loopt een aantal zaken met me door die ze ongetwijfeld ook met de andere fractievoorzitters bespreekt. Daarna hebben we het over werk, werkgelegenheid en de belevingswereld van jongeren. Het gesprek loopt uit, en iemand komt melden dat de volgende al een poosje wacht. Voor ik wegga, moet ik de koningin nog melden dat ze de worsten, vóórdat ze ze consumeert, eerst nog even twintig minuten moet laten wellen in heet water. Dat stond immers op de originele verpakking.
Misschien dat Beatrix toen al vermoedde dat de SP een blijvertje zou zijn. Ook deze week had Jan Marijnissen een uitgebreid gesprek met de koningin, die door vriend en vijand geroemd wordt om haar betrokkenheid en dossierkennis. Na afloop zei Marijnissen dat er vooral uitgebreid gesproken was over de problematiek van de Antillen, waarschijnlijk naar aanleiding van het recente bezoek van Beatrix aan de West. Zij was daar heel kritisch over de sociale en politieke situatie en schijnt de plaatselijke politici bijzonder hard te hebben ondervraagd over hun prestaties en de vorderingen sinds haar vorige bezoek. Jan had naar eigen zeggen zelfs het een en ander opgestoken van het gesprek.

Zo zie je maar: ondanks de ideologische tegenstellingen blijft Beatrix erg professioneel.

Laatst gewijzigd door Dimitri : 26 november 2006 om 13:56.
Dimitri is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 november 2006, 15:36   #25
willem1940NLD

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rr00ttt Bekijk bericht

Bovendien is het VB dacht ik 1 maal lang geleden door de koning uitgenodigd geweest, maar toenmalig voorzitter Karel Dillen stuurde zijn kat
Ik denk ook niet dat het VB Vlaanderen zou willen opsplitsen, toch?

Nee, even zonder grappen: Wilders is uiterst recht(s)lijnig maar zeker niet onrechtvaardig, evenals wijlen Fortuijn wil hij voorkomen dat Nederland verkwanseld wordt door regentaille met uiterst-korte-termijn-visie. Hij wil heus de niet-criminele anticulterelen niet verbannen, echter wel onverwijld een immigratiestop op zulken in de reeds verdrukte overbevolking. Uit alles is te merken dat hij de koran heeft gelezen en begrepen en de ogen niet sluit voor de bewijzen welke "die wereld" zelf dagelijks via het Nieuws aanlevert.
In feite is Wilders' instelling jegens andersdenkenden onvergelijkelijk veel genadiger dan die van koran en islam.

Nagenoeg dezelfde beschrijving lijkt mij op Marco Pastors van toepassing, met enige verschillen voornamelijk op het stuk van zakelijke aanpak.
Marco's vergelijking van de huidige situatie met die kort voorafgaand aan mei 1940, het wegkijken van het overduidelijk gevaar, is mij uit het hart gegrepen.

Ik begrijp de beide mannen uitstekend, respecteer ze ten zeerste en ik ben blij dat er tenminste 1 nu een meetellend aantal zetels heeft gewonnen, hoewel ik ze liefst allebei in de regering zou zien komen.
Oud 26 november 2006, 15:39   #26
willem1940NLD

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dimitri Bekijk bericht
Anti-royalisme is in Nederland geen reden om niet uitgenodigd te worden door de koningin. De SP is altijd een republikeinse partij geweest en toch is Jan Marijnissen steeds uitgenodigd. De eerste keer in 1994 nam Jan cadeautjes mee voor de koningin: drie Hema-rookworsten om de eenheidsworst van de drie grote partijen te symboliseren en twee boeken ter kennismaking: zijn eerste boek Samenleven kan je niet alleen (een verzameling columns) en een boek over milieuactivist en fractiegenoot Remi Poppe.

Een fragmentje uit Jans derde boek Effe dimmen! uit 1998 (online te lezen):

Misschien dat Beatrix toen al vermoedde dat de SP een blijvertje zou zijn. Ook deze week had Jan Marijnissen een uitgebreid gesprek met de koningin, die door vriend en vijand geroemd wordt om haar betrokkenheid en dossierkennis. Na afloop zei Marijnissen dat er vooral uitgebreid gesproken was over de problematiek van de Antillen, waarschijnlijk naar aanleiding van het recente bezoek van Beatrix aan de West. Zij was daar heel kritisch over de sociale en politieke situatie en schijnt de plaatselijke politici bijzonder hard te hebben ondervraagd over hun prestaties en de vorderingen sinds haar vorige bezoek. Jan had naar eigen zeggen zelfs het een en ander opgestoken van het gesprek.

Zo zie je maar: ondanks de ideologische tegenstellingen blijft Beatrix erg professioneel.
De kans dat Fortuijn zou (moeten) worden uitgenodigd is wel in de kiem gesmoord.
Oud 26 november 2006, 19:31   #27
Bovenbuur

Bovenbuur's schermafbeelding

Standaard

Wilder hamert bijna alleen op integratie en immigratie en heeft daarin op zijn zachtst gezegd een uitgesproken mening. Geen van de andere partijen wil verantwoordelijk zijn voor een beleid zoals hij dat voorstelt, dus toen de vraag gesteld werdt stonden ze niet meteen te springen nee. We zullen zien wat hun rol wordt in de (in)formatie, misschien als er de volgende keer een wat andere verdeling is gaat het wat anders. Je moet niet verwachten dat 1 keer 9 zetels genoeg is om te meteen mee te regeren. Voorlopig is het CDA de grootste, pvda de tweede, SP de grote winnaar en Wilders de vervanger van de LPF, die na het eerste fiasco één zetel minder had dan Wilders nu heeft.
Bovenbuur is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 november 2006, 20:25   #28
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Kan iemand me even uitleggen wat extreem-rechts is aub?

-------------------------------

Het VB zegt van zichzelf dat ze rechts zijn, maar de politiek correcte kerk zegt dat ze extreem rechts zijn.

Wilders w�*s voorheen verkozen lid van de VVD maar neemt een uitermate duidelijk anti-islam standpunt in.
In Vlaanderen neem het VB ook een veel minder duidelijk (ze zouden eens moeten dùrven) .. anti-islam standpunt in.

Conclusie is dus: Wilders is extreem rechts?

En wat met de vergelijking tussen islam en facisme: twee handen op één buik?

Moet ik uit bovenstaande link dan concluderen dat een anti-fascist in feite een extreem rechts sujet is?
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 november 2006, 23:36   #29
Hertog van Gelre

Hertog van Gelre's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door willem1940NLD Bekijk bericht
Ik begrijp de beide mannen uitstekend, respecteer ze ten zeerste en ik ben blij dat er tenminste 1 nu een meetellend aantal zetels heeft gewonnen, hoewel ik ze liefst allebei in de regering zou zien komen.
Ik niet. Wilders deugt niet.
Op rechts had ik veel liever gezien dat Pastors (en Eerdmans) hadden gescoord in plaats van deze poseur. EenNL bood oplossingen. Wilders niet.
Tenzij je 'Minder islam in Nederland en, oja, de belastingen moeten omlaag' een oplossing noemt.
Hertog van Gelre is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 november 2006, 00:54   #30
Sinistra
Banneling

Sinistra's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De Prof Bekijk bericht

De PVV van Wilders is niet 'extreem rechts' neuuuuh...

Teminste er is geen vergelijk mogelijk met het VB...

een 'greepje' uit hun programma dan:

Keiharde aanpak criminaliteit en terrorisme
  • Hogere straffen voor crimineel gedrag en invoering minimumstraffen voor misdrijven en overtredingen
  • Na drie zware geweldsmisdrijven levenslange gevangenisstraf
  • Afschaffen van de korting op de maximumstraf in geval van poging tot misdrijf
  • Wettelijke verplichting OM tot voordeelsontneming daders bij misdrijven
  • Minder taakstraffen
  • Afschaffen verjaring gewelds- en zedenmisdrijven
  • Geen kwijtschelding deel gevangenisstraf bij goed gedrag
  • Introductie heropvoedingskampen
  • Preventief fouilleren in het hele land
  • Herinvoering jeugd- en zedenpolitie
  • Wettelijk verbod op pedofielenpartij
  • Professionelere hulp voor slachtoffers
  • Einde gedoogbeleid: sluiten coffeeshops, krachtige aanpak thuisteelt en drugsoverlast, geen vrije heroïneverstrekking
  • Denaturalisatie en uitzetting recidiverende (Marokkaanse) straatterroristen met dubbele nationaliteit
  • Introductie van administratieve detentie bij terrorisme
  • 10 jaar geen recht op uitkering bij uitkeringsfraude
  • Niet-Nederlanders die een misdrijf plegen worden direct uit Nederland verwijderd
  • Agressie tegen politiefunctionarissen en andere hulpverleners: 1/3 hogere minimumstraf en 1/3 hogere maximumstraf
  • Kraakverbod
  • Reorganisatie politie: terug van 26 naar 4 politieregio's, plus KLPD
IV. Immigratiestop / Integratie
  • Immigratiestop niet-westerse allochtonen (Marokkanen en Turken) voor 5 jaar
  • Invoering quotum asielzoekers van maximaal 5.000 per jaar, opvang in eigen regio
  • Nieuw artikel 1 van de Grondwet: christelijk/joods/humanistische cultuur moet in Nederland dominant blijven
  • Moratorium van 5 jaar op bouw nieuwe moskeeën en islamitische scholen
  • Sluiten radicale moskeeën, uitzetten radicale imams
  • Verbod op buitenlandse financiering of buitenlandse bestuurlijke invloed moskeeën
  • Preekverbod buitenlandse imams, verplichting tot spreken van Nederlandse taal in gebedshuizen
  • Afschaffen stemrecht gemeenteraden voor niet-Nederlanders
  • Teksten vanwege de overheid op (voorlichtings- en informatie-)folders uitsluitend in de Nederlandse taal
  • Afschaffen dubbele nationaliteit
  • Geen medische zorg voor illegalen behoudens spoedeisende hulp
  • Naturalisatie pas na 10 jaar rechtmatig verblijf in Nederland gedurende welke periode men volledig moet hebben gewerkt en geen misdrijf mag hebben gepleegd
  • Eerste tien jaar verblijf vreemdelingen in Nederland: geen recht op uitkering
  • Geen verblijfsvergunning voor immigranten die tien jaar voor aanvraag verblijfsvergunning waar ook ter wereld zijn veroordeeld voor een misdrijf
  • Geen export van uitkeringen buiten de EU
  • Uitvoering motie-Wilders inzake burqaverbod in openbare ruimte
  • Verbod hoofddoekjes in publieke functies
  • Bevorderen vrijwillige remigratie
Helemaal niet 'extreem rechts' zoals het VB...
Programmapunten kunnen dan misschien dicht bij elkaar liggen, Wilders partij is niet verbonden met neofascistische sattelietorganisaties.
Sinistra is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 november 2006, 01:21   #31
Bazilfunk
Minister

Bazilfunk's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hellfigger Bekijk bericht
Speelt geen rol.

Die kortzichtigheid! Geweldig
Oud 27 november 2006, 01:27   #32
Bazilfunk
Minister

Standaard

Hoe kan je Wilders nu met dewinter vergelijken? Wat heeft wilders met de scheiding van belgie te maken? Geert Wilders distantieert zich zelfs volledig van het VB.
Bazilfunk is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 november 2006, 02:34   #33
Vorenus
Banneling

Vorenus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bazilfunk Bekijk bericht

Die kortzichtigheid! Geweldig
Welke kortzichtigheid ?
Vorenus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 november 2006, 03:03   #34
Bazilfunk
Minister

Standaard

Citaat:
Welke kortzichtigheid ?
Die kortzichtigheid die zegt dat iedereen die kritiek uit op de islam per direct pro VB is. Het VB is een gevaarlijke extrimistische partij. Een deel van de kopstukken komen uit vergelijkbare millieus als bvb al qaeda strijders. Ook deze VB kopstukken hebben deelgenomen aan trainingskampen voor prive milities e.d. Het is normaal dat zo'n groepering niet door een staatshoofd wordt ontvangen.
Oud 27 november 2006, 03:13   #35
Vorenus
Banneling

Vorenus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Die kortzichtigheid die zegt dat iedereen die kritiek uit op de islam per direct pro VB is.
Dat is kortzichtigheid maar wel ene dat gecreëerd is door de politieke correcte regime.

Citaat:
Het VB is een gevaarlijke extrimistische partij.
Ik vind van niet. Het Vlaams Belang is een partij dat de democratische spelregels volgt. Radicalisme is niet gelijk aan extremisme. Het enige gevaar van het Vlaams Belang is dat ze het einde van Belgi¨willen maar dit is te danken aan de kortzichtigheid van het Belgische regime.

Citaat:
Een deel van de kopstukken komen uit vergelijkbare millieus als bvb al qaeda strijders.
Wat bedoel je met vergelijkbare milieus.

Citaat:
Ook deze VB kopstukken hebben deelgenomen aan trainingskampen voor prive milities e.d.
Dit was vroeger niet strafbaar.

Citaat:
Het is normaal dat zo'n groepering niet door een staatshoofd wordt ontvangen.
Onzin. De koning is een politieke neutrale persoon en moet daarvoor dan ook personen uitnodigen van elke politieke strekking. Indien hij dit niet doet geeft hij een teken van partijdigheid.
Vorenus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 november 2006, 03:53   #36
Internaut
Banneling

Internaut's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Hoe kan je Wilders nu met dewinter vergelijken? Wat heeft wilders met de scheiding van belgie te maken? Geert Wilders distantieert zich zelfs volledig van het VB.
tjein tjein. Waarom worden beide heren dan door de media 'extreemrechts' genoemd ? Ze denken hetzelfde ivm de islam en de vreemdelingen. Ik heb het dan ook niet over het separatistische gedeelte, dat dat niet leeft in Nederland spreekt voor zich.
Vele stemmers van Wilders moeten niet onderdoen voor sommige Vb'ers hier.
Omdat Wilders zogezegd uit een ander milieu komt is hij ne brave.
Breek nou mijn klomp
Internaut is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 november 2006, 17:24   #37
De Prof
Minister-President

De Prof's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Als ik morgen een boek koop van Dewinter, en kaft deze met een omslag van Wilders kunnen ze zich van elkaar distantiëren.

Of mss beter, "de pot verwijt de ketel dat hij zwart ziet"

Laatst gewijzigd door De Prof : 27 november 2006 om 17:26.
De Prof is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 november 2006, 17:47   #38
Sinistra
Banneling

Sinistra's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Wat bedoel je met vergelijkbare milieus
Tot op heden weigert het Vlaams Belang afstand te doen van extreem-rechtse groeperingen als Voorpost bv. Ondanks hun goede standpunten over Orangisme is de ideologie van Voorpost grotendeels gebaseerd op de theorieën van Alain De Benoist(een Franse neonazi en antisemiet die meest de in de jaren '70 ontstane ideeën van Nieuw-rechts heeft uitgewerkt). Ik ben ervan overtuigd dat met het Belang nooit zal worden samengewerkt als ze effectief de banden met deze donkerbruine organisaties niet doorsnijden.
Sinistra is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 november 2006, 18:00   #39
Dr. Strangelove
Minister

Dr. Strangelove's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door AntiDeutsch Bekijk bericht
Tot op heden weigert het Vlaams Belang afstand te doen van extreem-rechtse groeperingen als Voorpost bv. Ondanks hun goede standpunten over Orangisme is de ideologie van Voorpost grotendeels gebaseerd op de theorieën van Alain De Benoist(een Franse neonazi en antisemiet die meest de in de jaren '70 ontstane ideeën van Nieuw-rechts heeft uitgewerkt). Ik ben ervan overtuigd dat met het Belang nooit zal worden samengewerkt als ze effectief de banden met deze donkerbruine organisaties niet doorsnijden.
Hier ben ik het volledig mee eens, A-D. Maar ik denk dat het VB nooit de banden met de neo-nazi's zal doorsnijden. Alle oude Waffen-SS'ers zijn misschien dood of bijna dood, maar er groeit telkens een nieuwe generatie op bij wie de nazi-sympathieën met de paplepel worden meegeven of die zich aangetroken voelen tot dit verderfelijke gedachtengoed uit gevoelens van "misguided rebellion".
Iedereen die al eens een debat met Annemans heeft bijgewoond bvb weet dat er dan telkens een troep skinhead-neonazi's met hakenkruis- en Odal-tattoos klaar staat als "ordedienst"/knokploeg.

Laatst gewijzigd door Dr. Strangelove : 27 november 2006 om 18:01.
Dr. Strangelove is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 november 2006, 20:38   #40
ERLICH
Minister-President

ERLICH's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dr. Strangelove Bekijk bericht
Hier ben ik het volledig mee eens, A-D. Maar ik denk dat het VB nooit de banden met de neo-nazi's zal doorsnijden. Alle oude Waffen-SS'ers zijn misschien dood of bijna dood, maar er groeit telkens een nieuwe generatie op bij wie de nazi-sympathieën met de paplepel worden meegeven of die zich aangetroken voelen tot dit verderfelijke gedachtengoed uit gevoelens van "misguided rebellion".
Iedereen die al eens een debat met Annemans heeft bijgewoond bvb weet dat er dan telkens een troep skinhead-neonazi's met hakenkruis- en Odal-tattoos klaar staat als "ordedienst"/knokploeg.
Ns een verderfelijk gedachtengoed? U leeft zeker afgezonderd van de rest van de wereld moet eens goed rondkijken dan weet u wat verderfelijk is. Voor misleidende rebellie moet ge bij de linkse progressieve zijn, maar dat moet ik u niet zeggen zeker zult uw stal wel kennen. Wat betreft een hakenkruis (swastika) is en was in veel culturen een geluksbrenger in tegenstelling tot de hamer en de sikkel dit heeft geen geluk gebracht wel ellende en ongeluk. Wat betreft een debat bijgewoond met annemans. Heb dit al eens gedaan maar heb daar van skinheads niets opgemerkt maar dat zal mischien liggen in hoe goed men is in het fantaseren en rondslingeren van leugens. Hetgeen ik al wel heb gemerkt is, dat er ergens een debat is met rechtse personen dat er nogal veel gespuis rondhangt die over het algemeen beschaamd zijn om hun gezichtje te laten zien en nogal gemakkelijk vergezeld zijn van allochtoonse vrienden zeker als het erop aankomt om deze te gebruiken als buffer zodat hun linkse schoonheid (dit wel niet letterlijk nemen aub) in bepaalde gevallen ongeschonden blijft. Dit laatste zou men kunnen beschouwen als een vorm van misbruik van allochtonen dus een vleugje links racisme en voorts linkse lafheid wat denkt u.
ERLICH is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 11:26.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be