![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Bovendien is het VB dacht ik 1 maal lang geleden door de koning uitgenodigd geweest, maar toenmalig voorzitter Karel Dillen stuurde zijn kat ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#22 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#23 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Helemaal niet. Ik sta volledig achter het recht van de Koning als individu om mensen die op een bijzonder boertige wijze zijn vriendelijke eerste uitnodiging afslaan, niet meer in zijn huis uit te nodigen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#24 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Anti-royalisme is in Nederland geen reden om niet uitgenodigd te worden door de koningin. De SP is altijd een republikeinse partij geweest en toch is Jan Marijnissen steeds uitgenodigd. De eerste keer in 1994 nam Jan cadeautjes mee voor de koningin: drie Hema-rookworsten om de eenheidsworst van de drie grote partijen te symboliseren en twee boeken ter kennismaking: zijn eerste boek Samenleven kan je niet alleen (een verzameling columns) en een boek over milieuactivist en fractiegenoot Remi Poppe.
Een fragmentje uit Jans derde boek Effe dimmen! uit 1998 (online te lezen): Citaat:
Zo zie je maar: ondanks de ideologische tegenstellingen blijft Beatrix erg professioneel. Laatst gewijzigd door Dimitri : 26 november 2006 om 13:56. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#25 | |
|
![]() Citaat:
![]() Nee, even zonder grappen: Wilders is uiterst recht(s)lijnig maar zeker niet onrechtvaardig, evenals wijlen Fortuijn wil hij voorkomen dat Nederland verkwanseld wordt door regentaille met uiterst-korte-termijn-visie. Hij wil heus de niet-criminele anticulterelen niet verbannen, echter wel onverwijld een immigratiestop op zulken in de reeds verdrukte overbevolking. Uit alles is te merken dat hij de koran heeft gelezen en begrepen en de ogen niet sluit voor de bewijzen welke "die wereld" zelf dagelijks via het Nieuws aanlevert. In feite is Wilders' instelling jegens andersdenkenden onvergelijkelijk veel genadiger dan die van koran en islam. Nagenoeg dezelfde beschrijving lijkt mij op Marco Pastors van toepassing, met enige verschillen voornamelijk op het stuk van zakelijke aanpak. Marco's vergelijking van de huidige situatie met die kort voorafgaand aan mei 1940, het wegkijken van het overduidelijk gevaar, is mij uit het hart gegrepen. Ik begrijp de beide mannen uitstekend, respecteer ze ten zeerste en ik ben blij dat er tenminste 1 nu een meetellend aantal zetels heeft gewonnen, hoewel ik ze liefst allebei in de regering zou zien komen.
![]() |
![]() |
#26 | |
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#27 |
|
![]() Wilder hamert bijna alleen op integratie en immigratie en heeft daarin op zijn zachtst gezegd een uitgesproken mening. Geen van de andere partijen wil verantwoordelijk zijn voor een beleid zoals hij dat voorstelt, dus toen de vraag gesteld werdt stonden ze niet meteen te springen nee. We zullen zien wat hun rol wordt in de (in)formatie, misschien als er de volgende keer een wat andere verdeling is gaat het wat anders. Je moet niet verwachten dat 1 keer 9 zetels genoeg is om te meteen mee te regeren. Voorlopig is het CDA de grootste, pvda de tweede, SP de grote winnaar en Wilders de vervanger van de LPF, die na het eerste fiasco één zetel minder had dan Wilders nu heeft.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#28 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Kan iemand me even uitleggen wat extreem-rechts is aub?
------------------------------- Het VB zegt van zichzelf dat ze rechts zijn, maar de politiek correcte kerk zegt dat ze extreem rechts zijn. Wilders w�*s voorheen verkozen lid van de VVD maar neemt een uitermate duidelijk anti-islam standpunt in. In Vlaanderen neem het VB ook een veel minder duidelijk (ze zouden eens moeten dùrven) .. anti-islam standpunt in. Conclusie is dus: Wilders is extreem rechts? En wat met de vergelijking tussen islam en facisme: twee handen op één buik? Moet ik uit bovenstaande link dan concluderen dat een anti-fascist in feite een extreem rechts sujet is? |
![]() |
![]() |
![]() |
#29 | |
|
![]() Citaat:
Op rechts had ik veel liever gezien dat Pastors (en Eerdmans) hadden gescoord in plaats van deze poseur. EenNL bood oplossingen. Wilders niet. Tenzij je 'Minder islam in Nederland en, oja, de belastingen moeten omlaag' een oplossing noemt. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#30 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#31 |
Minister
|
![]()
![]() |
#32 |
Minister
|
![]() Hoe kan je Wilders nu met dewinter vergelijken?
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#33 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#34 |
Minister
|
![]() Die kortzichtigheid die zegt dat iedereen die kritiek uit op de islam per direct pro VB is. Het VB is een gevaarlijke extrimistische partij. Een deel van de kopstukken komen uit vergelijkbare millieus als bvb al qaeda strijders. Ook deze VB kopstukken hebben deelgenomen aan trainingskampen voor prive milities e.d. Het is normaal dat zo'n groepering niet door een staatshoofd wordt ontvangen.
![]() |
#35 | |||||
Banneling
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
|||||
![]() |
![]() |
![]() |
#36 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Vele stemmers van Wilders moeten niet onderdoen voor sommige Vb'ers hier. Omdat Wilders zogezegd uit een ander milieu komt is hij ne brave. Breek nou mijn klomp ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#37 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
![]() ![]() Als ik morgen een boek koop van Dewinter, en kaft deze met een omslag van Wilders kunnen ze zich van elkaar distantiëren. Of mss beter, "de pot verwijt de ketel dat hij zwart ziet" Laatst gewijzigd door De Prof : 27 november 2006 om 17:26. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#38 |
Banneling
|
![]() Tot op heden weigert het Vlaams Belang afstand te doen van extreem-rechtse groeperingen als Voorpost bv. Ondanks hun goede standpunten over Orangisme is de ideologie van Voorpost grotendeels gebaseerd op de theorieën van Alain De Benoist(een Franse neonazi en antisemiet die meest de in de jaren '70 ontstane ideeën van Nieuw-rechts heeft uitgewerkt). Ik ben ervan overtuigd dat met het Belang nooit zal worden samengewerkt als ze effectief de banden met deze donkerbruine organisaties niet doorsnijden.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#39 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Iedereen die al eens een debat met Annemans heeft bijgewoond bvb weet dat er dan telkens een troep skinhead-neonazi's met hakenkruis- en Odal-tattoos klaar staat als "ordedienst"/knokploeg.
Be an independent thinker. There is no other kind. Laatst gewijzigd door Dr. Strangelove : 27 november 2006 om 18:01. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#40 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |