![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#22 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
* Erfopvolging: een ander woord voor discriminatie op basis van afkomst * Solidariteit is een gevoel van samenhorigheid en kan niet opgelegd worden. De N-Z transfers zijn dus per definitie geen solidariteit, want niet vrijwillig * Democratie = demos + kratein (het volk heerst). Een land waar het laatste woord bij politici en niet bij de bevolking ligt, is dus per definitie geen democratie * Er bestaat evenveel bewijs voor het bestaan van god als voor het bestaan van gele ruimtekaboutertjes |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#23 | |||
Gouverneur
|
![]() Citaat:
Daar heb je helemaal gelijk in, maar ik denk dat je zelf ook wel inziet dat dit voorbeeld hier, duidelijk klassificeert als intimiderend en bedreigend...
![]() |
![]() |
#24 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
* Erfopvolging: een ander woord voor discriminatie op basis van afkomst * Solidariteit is een gevoel van samenhorigheid en kan niet opgelegd worden. De N-Z transfers zijn dus per definitie geen solidariteit, want niet vrijwillig * Democratie = demos + kratein (het volk heerst). Een land waar het laatste woord bij politici en niet bij de bevolking ligt, is dus per definitie geen democratie * Er bestaat evenveel bewijs voor het bestaan van god als voor het bestaan van gele ruimtekaboutertjes |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#25 | ||
Gouverneur
|
![]() Citaat:
Ik snap dat deze redenering nog vrij vaag overkomt, maar uiteindelijk is het wel gerechtigd...
![]() |
![]() |
#26 |
Minister-President
|
![]() Mee eens. Ik ben geen voorstander van onbeteugelde vrije meningsuiting. Ik ben het er mee eens dat mensen hun gedacht kunnen zeggen, maar dit is erover.
Geef mij de tekst van 'het makakkenlied', en ik zal u weten zeggen, of ik dat erover vind, of slechts met de grens van het wansmakelijke vind flirten. De titel geeft echter geen goede indruk. |
![]() |
![]() |
![]() |
#27 |
Europees Commissaris
|
![]() De Makakkendans
Iedereen goed opgelet Want dit is je grote kans Luister goed naar wat ik zeg Want hier komt de makakkendans Elke man die kiest nu eerst een fantastisch wapen uit Neem het vast in je hand en doe een stap vooruit Sla een turk op de grond Stamp met je voeten op zen mond Sla zen tanden in de lucht Ga nu zitten want hij vlucht Ga zo door Brussel-stad Tot je ze allemaal hebt gehad Ja dat ging al reuzegoed Maar we zijn nog lang niet klaar We doen gewoon die dans opnieuw maar 2 keer na elkaar Sla uw vuist in het rond Sla makakken op de grond Blaas moskees in de lucht Hun geloof dat is een tucht Stamp ze plat als een gans Zo gaat de makakkendans Steek een stok in zen kont Duw je voet dan op zen mond Sla zen kloten in de lucht Ga nu zitten want hij zucht Ga zo door tot in Bagdad Tot ie er genoeg van heeft gehad Jullie dansen echt heel mooi Ploppertjes geloof me maar Daarom doen we het nog een keer nu 3 keer na elkaar Zwier nu turken in het rond Sla hun bakkes tegen de grond Blaas gebouwen in de lucht Hun hygiene is een klucht Geef ze geen enkele kans Zo gaat de makakkendans Sla een turk op de grond Stamp met je voeten op zen mond Sla zen tanden in de lucht Ga nu zitten want hij vlucht Ga zo door Brussel-stad Tot je ze allemaal hebt gehad |
![]() |
![]() |
![]() |
#28 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En geef ze dan stemrecht. 8) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#29 |
Schepen
|
![]() censuur = het verbieden van iets op basis van een bepaalde wet, voorschrif, politieke ideologie of religie. Goed, dat is natuurlijk moeilijk te aanvaarden. Het omgekeerde, ongebreidelde tolerantie (anrachie in zijn zuiverste vorm) kan echter ook niet door de beugel. Vandaar dat onze samenlevingen een rechtsysteem hebben ontwikkeld (waarvoor hard gestreden is geweest) dat tot nu toe NIET perfect is, maar volgens mij wel het minst erge uit de geschiedenis; 'de wetserrse democratie die gedragen wordt - althans als dusdanig geratificeerd - door de Universele verklaringen van de Rechten van de Mens).
Kenmerkend voor deze samenlevingsvorm is niet de onbeperkte tolerantie, maar een goed evenwicht tussen rechten en plichten, wetten, geboden en individuele mogelijkheden. Kortom; wie tegen censuur is, zou onmiddellijk moetn verhuizen, omdat onze samenleving nu eenmaal AL onze gedragingen in mindere of meerdere mate censureert (we mogen op school niet zomaar alles doen; op het werk evenmin, thuis ook al niet en in het openbaar leven alweer niet..); daarvoor zijn er nu eenmaal gedragsregels en wetten... Een van die wetten verbiedt racisme en discriminatie (ook en vooral in Nederland !). De tekst van dit lied zijn duidelijk racistisch EN niet voor privégebruik bestemd. de reactie van de samenleving kan dan ook slechts negatief zijn: verbieden. Doe je dat niet,d an zorg je voor een preceent dat uiteindelijk de hele samenleving kan schaden. De antiracistische samenleving is misschien een utopie, maar je moet daar m.i; wel naar streven; net zolang totdat de laatste zweem van raciostisch gedrag uit ons genetisch materiaal is verdwenen... Dit is hetgene de mensheid (het uniek menselijk ras!!!) voor heeft op alle andere levende wezens: wij bezitten dankzij onze rationele vermogens over de potentiële mogelijkheden om alle 'genetisch en biologisch geinduceerde negatieve en destructieve gedragingen' langzamerhand uit te bannen (wij slagen er nu al in om ziekten uit te bannen!!!).. Welnu, in dit kader past censuur op racistische teksten zondermeer... Een censuurloze samenleving bestaat niet omdat ze per definitie niet lang zou standhouden !
"Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the former." (Albert Einstein) "I gained nothing at all from Supreme Enlightenment, and for that very reason it is called Supreme Enlightenment." (Boedha) |
![]() |
![]() |
![]() |
#30 |
Lokaal Raadslid
|
![]() Liedjes als "Hamas, Joden aan het gas" doen me denken aan een oud spreekwoord. "Wat niet is kan nog komen" en een "grap": het verschil tussen Islamieten en Joden is dat de Joden hun beurt al gehad hebben.
Voor alle duidelijkheid, ik steun dergelijke praat niet (ook de makakkendans niet zulle) maar zo lok je wel dergelijk commentaar uit. En dan zeggen dat Pim Fortuyn of het Vlaams Blok rascistisch zijn. Die gasten willen gewoon een Holocaust. Ik voel hier nog heel veel over maar kan het gewoon niet op bits/bytes krijgen.
![]() |
#31 |
Minister-President
|
![]() Dat men die boel maar verbied. Sorry, maar beide teksten zijn behalve aanstootgevend, wat afkeurenswaardig, maar niet illegaal is, ook nog bedreigend. Als men nog maar doet denken om iemand de kop in te slaan, zou het wat mij betreft mogen worden gecensureerd.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#32 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
Ik sluit me voor het overige trouwens volledig aan bij JeanBlanquart. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#33 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() Voor de rest: die NAG moet asap ontbonden en verboden worden. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#34 | ||
Lokaal Raadslid
|
![]() Citaat:
Oh ja dat was ik vergeten, het zijn allemaal slachtoffertjes van het Westerse rascisme en uitsluiting. Nu ben ik ook een rascist zeker, jongens toch
![]() |
![]() |
#35 |
Parlementslid
|
![]() Racisme is niet goed.
mvg. sint ignacius
Wanneer je ziet dat in het land de armen worden onderdrukt en het recht en de rechtvaardigheid geschonden, wees dan niet verbaasd. Want een hoge ambtenaar wordt door een hogere beschermd, en zij beiden weer door ambtenaren die nog hoger zijn. ~ Boek Prediker, Hoofdstuk 5, vers 7
Laatst gewijzigd door UFSIA : 17 september 2008 om 01:55. |
![]() |
![]() |
![]() |
#36 |
Banneling
|
![]() Geen probleem mee. Maar dan mag IEDEREEN ook alles zeggen over moslims, Islam en allochtonen. Moeten ze niet komen bleiten om een cartoontje. Moeten ze geen 9/11 en anti-islamiseringbetogingen verbieden. Moeten ze niet op hun achterste poten staan als ik morgen een liedje maak over "Mo de pedo"...
Hey, da's een catchy rijmpje ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#37 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#38 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#39 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
![]() http://www.youtube.com/watch?v=LzESv03nDNE |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#40 |
Parlementsvoorzitter
|
![]() beide zijn schandalig. Punt andere lijn.
- Gelijkheid, Rechtvaardigheid en Vrijheid voor iedereen - Gelijke Rechten en Plichten voor iedereen - Veralgemeen niet, maar nuanceer je mening! - Aanpakken van overlast= repressie (zero-tolerantie) + preventie (o.a begeleiden) - Verklaringen zoeken voor overlast: kijk naar de sociaal-economische situatie (armoede, gezinssituatie, ...) |
![]() |
![]() |