Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 20 november 2003, 09:55   #21
Tegendradigaard
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Inderdaad wansmakelijke show in het parlement.

Het invoeren van het einde van de democratie vind ik inderdaad een wansmakelijke show. Het invoeren van het einde van de vrije meningsuiting vind ik inderdaad een wansmakelijke show.

Zoals ik al gezegd heb : dat ze godverdomme hunen tijd steken in de beloofde 200.000 jobs, in de sociale zekerheid, in de pensioenen, enz, enz enz enz

Wansmakelijk inderdaad. zum kotsen
IK betaal 6.570,00 euro per jaar aan Wallonië en dit al meer dan 20 jaar.... Dat is 131.400 euro in totaal....of in oude franken... 5.300.662 fr. HET IS STILAAN GENOEG GEWEEST! Als ik nog 20 jaar verder werk dan betaal ik nog eens 131.400 euro. In totaal zou dat dan 262.800 euro of 10.616.857 oude franken zijn.

PEOPLE WHO WANT TO BAN HATE SPEECH, JUST HATE SPEECH. VRIJE MENINGSUITING !!!
Tegendradigaard is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 november 2003, 10:22   #22
De Knut
Minister

De Knut's schermafbeelding

Standaard

verhelderende topic. Rode fascist Piano is tégen de parlementaire democratie en haar spelregels. Waarvan akte.
De Knut is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 november 2003, 11:40   #23
Xenon
Parlementsvoorzitter

Xenon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Inderdaad wansmakelijke show in het parlement.

Het invoeren van het einde van de democratie vind ik inderdaad een wansmakelijke show. Het invoeren van het einde van de vrije meningsuiting vind ik inderdaad een wansmakelijke show.
Wanneer de meerderheid wetten maakt om afwijkende meningen te verbieden, kan men inderdaad niet meer van een democratie spreken.

Het is heel simpel: Ofwel gelooft men in de kracht van de democratie, ofwel niet. Indien het tweede op jou van toepassing is, wees dan eerlijk en noem jezelf geen democraat.
Xenon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 november 2003, 21:30   #24
de metser
Banneling

de metser's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door thePiano
De Kamercommissie Binnenlandse Zaken heeft zich woensdag gebogen over een wetsontwerp over de partijfinanciering.

Op tafel ligt een voorstel om de financiering van niet-democratische partijen stop te zetten.

Het Vlaams Blok voelt zich geviseerd en wil zich met alle middelen verzetten tegen het ontwerp. Kamerlid Filip De Man wil uitstel om eerst het arrest van het hof van cassatie over het proces tegen Blok-vzw's te onderzoeken.

Al eerder probeerde het Vlaams Blok dit voorstel te kelderen.

Claude Eerdekens

Op 23 juni 1997 dienen de PS'rs Claude Eerdekens en Charles Janssens een wetsontwerp in om partijen die het EVRM niet effectief naleven, om hun partijdodaties te ontnemen. Het wetsvoorstel moest nog eerst in de Kamer en Senaat worden geamendeerd en de medewerkers van het Vlaams Blok togen aan de slag om een nooit gezien massa amendementen uit hun duim te zuigen. Uiteindelijk verzonnen ze er 4043, waarvan er 1746 op 14 juli 1998 en nog eens 1302 op 17 november 1998 werden ingediend. Om die hele handel op alleen maar één exemplaar te drukken hadden de diensten van de Kamer bijna 700 bladzijden nodig!

Alleen al om het opschrift (de titel van het wetsvoorstel) te veranderen werden er honderd amendementen ingediend volgens hetzelfde stramien:

Wetsvoorstel ter bestrijding van het politieke Vlaamse nationalisme, Wetsvoorstel ter bestrijding van het Vlaams-nationalisme, Wetsvoorstel ter bestrijding van de Vlaamse gedachte, Wetsvoorstel ter bestrijding van de Vlaamse aanwezigheid in Brussel, Wetsvoorstel ter bevordering van een etnische zuivering ten opzichte van de Vlamingen in Brussel, Wetsvoorstel ter bestrijding van een Vlaamse republikeinse partij, Wetsvoorstel ter bestrijding van een antimonarchistische partij, Wetsvoorstel ter bestrijding van een Vlaamse staatsgevaarlijke partij, Wetsvoorstel ter bestrijding van een partij die naar Vlaamse onafhankelijk streeft, Wetsvoorstel ter bestrijding van een partij die tegen het Verdrag van Maastricht gestemd heeft, Wetsvoorstel ter bestrijding van een partij die tegen abortus is, Wetsvoorstel ter bestrijding van een separatistische partij, Wetsvoorstel ter bestrijding van een partij die de waarden van het gezin verdedigt, Wetsvoorstel ter bestrijding van een partij die de financiële transfers van Vlaanderen naar Wallonië aankaart, Wetsvoorstel ter bestrijding van een partij die voor amnestie opkomt,.... enz. enz.

De vertragingsmanoeuvers (lees: obstructie van de parlementaire werking) van het Vlaams Blok resulteerden in een 27 uren durende marathonzitting van 23 op 24 november 1998 waarop de Blok-kamerleden de hele rits amendementen één voor één mogen kwamen toelichten.
Er is een ‘compromis’ gesloten dat het extreem-rechtse Vlaams Blok niet meer vervolgd kan worden voor haar (racistisch) verleden.

Nu zal blijken in hoeverre het extreme Blok geen partij is als een ander.
Kiezen ze voor de centen of voor het programma?
de metser is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 november 2003, 22:36   #25
Bob
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door de metser
Nu zal blijken in hoeverre het extreme Blok geen partij is als een ander.
Kiezen ze voor de centen of voor het programma?
Waar zou de spa voor kiezen denkt ge ?
Bob is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 november 2003, 09:37   #26
Ericmagnus
Vreemdeling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door thePiano
De Kamercommissie Binnenlandse Zaken heeft zich woensdag gebogen over een wetsontwerp over de partijfinanciering.

Op tafel ligt een voorstel om de financiering van niet-democratische partijen stop te zetten.

Het Vlaams Blok voelt zich geviseerd en wil zich met alle middelen verzetten tegen het ontwerp. Kamerlid Filip De Man wil uitstel om eerst het arrest van het hof van cassatie over het proces tegen Blok-vzw's te onderzoeken.

.
Kleine correctie !

"Het Vlaams Blok "voelt" zich geviseerd" .... moet dat niet zijn
"Het Vlaams Blok "wordt" geviseerd ?????

Oh nee, natuurlijk niet ! Domme ik ! Het is ook een onveiligheids"gevoel" nietwaar ?????
Ericmagnus is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 00:29.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be