![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
|||||||
| Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
| Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
|
Discussietools |
|
|
#21 | ||
|
Gouverneur
Locatie: Speciaal om GC plezier te doen: 2 dagen op de 14 Meuzegem
|
Citaat:
|
||
|
|
|
|
|
#22 | |
|
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
Citaat:
|
|
|
|
#23 | |
|
Minister
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#24 | |||
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Kan best zijn, maar nu wordt er maar af en toe ies eentjen door ne container verpletterd, omdat die dokwerkers weten hoe ze dat moeten doen, ... Als ge da mensen laat doen die de veiligheidsregels niet kennen, niet gewoon zijn van da te doen, de haveninstallaties niet kennen, dan moogde alle dagen stukken mens van den beton gaan schrepen met een plamuurmes. Al ies rondgereden over de haven, ... ? al ies rondgelopen tussen de oliefanten, ? moete ies doen, dan spreek ik nog nie van in scheepsruimen kruipen, tussen al dan niet losliggende lading... |
|||
|
|
|
|
|
#25 | ||
|
|
Citaat:
|
||
|
|
|
|
|
#26 | ||
|
Gouverneur
|
Citaat:
|
||
|
|
|
|
|
#27 | |||
|
|
Citaat:
|
|
|
|
#28 | ||||
|
|
Citaat:
|
|
|
|
#29 | ||||
|
Gouverneur
|
Citaat:
Waarom zou ik niet zeggen dat de SP.a iets goed heeft gedaan, als het inderdaad goed is? |
||||
|
|
|
|
|
#30 | ||||
|
|
Citaat:
|
|
|
|
#31 | |||||
|
|
Citaat:
|
|
|
|
#32 | |||
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
In principe geef ik u gelijk, ik ben voor de vrije markt, maar er zijn situaties, waar er nog andere regels gelden ook, Veiligheid bv, kijk maar naar de spoorwegen in Engeland, daar knallen met de regelmaat van de klok treinen op elkaar, waarom, simpel het moet goeiekoop en het moet snel, ... In de luchtvaart hetzelfde, een dezer knalt er eens zo'n Ryan-air of Easyjet uit de lucht, gewoon door gebrek aan brandstof, of onderhoud, ge zult het zien gebeuren, daarom nie vandaag of morgen, ... maar wete hoe die gasten vliegen, ? ... Brussel - London, is exact zoveel pond fuel, en geen pond meer, want dan moeten we extra meenemen om die pond ook nog omhoog te krijgen, ... het is gewoon wachten op een heel hevige storm, of abnormaliteit, waardoor de brandstof van zo'n kist 5 minuten vroeger uitgeput is als normaal en ge kunt lijken uitgraven, maar er is dan toch vrije concurentie geweest. Op zaken die serieus uit de hand kunnen lopen moeten er immers strikte regels worden toegepast, en soms moet dat wel eens geld kosten, en als dat dan van overheids wege wordt opgelegd, of enventueel gesponsord wordt om die veiligheidsregels te halen dan moet dat inderdaad kunnen. Ik ontplof nie graag op 10 000 voet, gij ook nie vermoed ik, ... En waar ik nog minder van hou zijn containers met zwavelzuur of andere vetzakkerij die lekslaan tegen een kade, omdat een of andere onbekwame pipo niet gedaan heeft wat hij moest doen. |
|||
|
|
|
|
|
#33 | ||
|
|
Citaat:
Ik heb, in tegenstelling tot uzelf, totaal geen angst van de derde wereld. Als een bedrijfje uit de derde wereld goedkoper kan doen wat ik met het mijne doe, dan wens ik hen het allerbeste. Wetende dat ik, net als u, beter ben opgeleid dan 90% van de wereldbevolking en meer startkapitaal heb dan 90% van de wereldbevolking, weet ik dat ik - als ik mezelf al niet inkoop in het efficientere bedrijfje of gewoon hun hele structuur overneem-, een plethora aan opportuniteiten heb om een nieuwe, concurrentiele, activiteit op te starten. Als je met die startsituatie angst hebt van concurrentie uit derde wereldlanden, dan is er iets serieus mis met hoe je je eigen situatie en mogelijkheden inschat.
|
|
|
|
#34 | |||
|
Minister-President
|
Citaat:
U zegt hier duidelijk dat U superieur bent opgeleid en rijker bent en dat U om die redenen de Derde-Wereld landen kan en mag domineren. U bent net 'Zoon Jos' uit mijn topic "En de boer...Hij plantte voort!" Goe bezig, meneer de Politiek-Correcte Andersglobalist! |
|||
|
|
|
|
|
#35 | ||||
|
|
Citaat:
|
|
|
|
#36 | |
|
Banneling
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#37 | |
|
Banneling
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#38 | ||
|
Banneling
|
Citaat:
De economie is er voor de mens en niet omgekeerd. Menselijkheid moet voorrang krijgen op economische wetmatigheden. |
||
|
|
|
|
|
#39 | ||||
|
|
Citaat:
Het is gewoon een feit dat ik een betere opleiding genoten heb en dat ik meer startkapitaal heb dan iemand uit de derde wereld. Dat heeft niets met mijn ras te maken, dan wel met de kansen die ik gekregen heb als kind. Ik buit helemaal niemand uit, ik vertrek in dezelfde omstandigheden, maar heb uiteraard een voordeel omwille van die achtergrond. Ik heb dus totaal geen angst van concurrentie met de derde wereldlanden. Integendeel. In een ideaal scenario kreeg iedereen dat startkapitaal en een opleiding van dat niveau, dan kreeg je tenminste een eerlijke markt. Dan nog zou ik weinig angst hebben van concurrentie omdat ik in mezelf geloof.
|
|
|
|
#40 | |||
|
|
Citaat:
Wat is er onmenselijk aan een open markt waarin de zwakkere een kans krijgt om zich te verbeteren? Of moet die zwakkere voor u Vlaams zijn om een kans te krijgen om te delen in de wereldwelvaart? Leg eens duidelijk uit wat er zo slecht is voor de wereld aan meer kapitalisme. Geef zo eens een concrete voorbeelden van waar het rauwe kapitalisme zoals ik dat voorstel slecht is.
|
|