Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Over koetjes en kalfjes...
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Over koetjes en kalfjes... Op verzoek van de gebruikers van dit forum: een hoekje waarin je over vanalles en nog wat kan praten... De boog moet namelijk niet altijd gespannen staan hé.

Antwoord

Discussietools
Oud 29 november 2006, 13:20   #21
van Maerlant
Perm. Vertegenwoordiger VN

van Maerlant's schermafbeelding

Standaard

Ja, en de mensen die leefden in 190 hadden zelfs nog geen broek.

Laatst gewijzigd door van Maerlant : 29 november 2006 om 13:25.
van Maerlant is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 november 2006, 13:22   #22
Duvelke

Duvelke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door van Maerlant Bekijk bericht
Ja, en de mensen die leefden in 190 hadden zelfs nog een broek.
nog een broek?

nu hebt ge toch ook een broek?
Oud 29 november 2006, 13:23   #23
Bijter
Lokaal Raadslid

Bijter's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hellfigger Bekijk bericht
eerste fiets had geen versnellingen
Wist je dat dat stilaan terug IN begint te komen ? Allé, in de MTB wereld wordt er nu gesproken over "singlespeed". Maar je kan dat ook uitbreiden met (ik dacht) een Rohloff naaf waarin iets van een 10tal versnellingen zitten....
Bijter is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 november 2006, 13:25   #24
van Maerlant

van Maerlant's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Duvelke Bekijk bericht
nog een broek?

nu hebt ge toch ook een broek?
Pff, ge zift muggen

Maar 't is al verbeterd.
Love yourself. You have to love yourself. If we don't love ourselves, how can we love others? And when we know what we are, then we can find the truth about others, see what they are, the truth about them. And you know what the truth is, the truth about them, about you, about me. Do you? The truth is we are all perfect. Just as we are.

It’s the one place on earth that Heaven has kissed with melody, mirth and meadow and mist.
van Maerlant is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 november 2006, 13:31   #25
Duvelke

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door van Maerlant Bekijk bericht
Pff, ge zift muggen

Maar 't is al verbeterd.
hehe, geef toe dat het een nogal belangrijke letter was dat je vergat e
Oud 29 november 2006, 15:24   #26
Keats
Gouverneur

Keats's schermafbeelding

Standaard

"Life is not about the amount of breaths you take, it's about the moments that take your breath away"
Keats is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 november 2006, 17:30   #27
b@w
Vreemdeling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Keats Bekijk bericht
"Life is not about the amount of breaths you take, it's about the moments that take your breath away"
beetje cliché he

ik zie dat eerder op een keuken-souvenir-tegelke staan

maar ja, coloribus gustibus zeker

– Friedrich Nietzsche
b@w is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 november 2006, 17:32   #28
longhorn
Minister-President

longhorn's schermafbeelding

Standaard

Ik vond het politiek gemoedelijker in de dorpen voor de fusie. Elk dorp had zijn eigen burgemeester die meestal door iedereen gekend was. Nu is dat vaak een onbekende uit het buurdorp...

De mietjes van na '78 zijn ook ontsnapt aan de legerdienst.
longhorn is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 november 2006, 17:42   #29
b@w
Vreemdeling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door longhorn Bekijk bericht

ah, toch ene die mijn gedacht deelt

het is een cliché groot als een huis maar er zouden verdomme meer ECHTE mannen en vrouwen zijn ipv de halfzachte,verwende digitale generatie van tegenwoordig

(allez, hell can break loose now )

– Friedrich Nietzsche
b@w is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 november 2006, 17:59   #30
Derk de Tweede
Secretaris-Generaal VN

Derk de Tweede's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik vond het politiek gemoedelijker in de dorpen voor de fusie. Elk dorp had zijn eigen burgemeester die meestal door iedereen gekend was. Nu is dat vaak een onbekende uit het buurdorp...

"Het lied van het dorp", welke Vlaamse folkgroep zong ook alweer over die beruchte fusie.
Oud 29 november 2006, 18:42   #31
Hertog van Gelre

Hertog van Gelre's schermafbeelding

Standaard

Wij konden de BRT alleen ontvangen als 'de wind goed stond'. Probeer dán maar eens Kapitein Zeppos te volgen...

Oja, en probeer nog maar eens een scandinavische film te bekijken als het gehele beeld is gevuld met franstalige en nederlandstalige onderchriften. Vooral die met lekker veel dialoog.

Laatst gewijzigd door Hertog van Gelre : 29 november 2006 om 18:44.
Hertog van Gelre is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 november 2006, 18:49   #32
Duvelke

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hertog van Gelre Bekijk bericht
Wij konden de BRT alleen ontvangen als 'de wind goed stond'. Probeer dán maar eens Kapitein Zeppos te volgen...

Oja, en probeer nog maar eens een scandinavische film te bekijken als het gehele beeld is gevuld met franstalige en nederlandstalige onderchriften. Vooral die met lekker veel dialoog.
jep, en dat was vele beter e
Oud 29 november 2006, 19:24   #33
Zwartengeel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

1978, was dat niet het 'Jaar van het Dorp'? Ik dacht van wel.
Zwartengeel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 november 2006, 19:28   #34
longhorn
Minister-President

longhorn's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Duvelke Bekijk bericht
jep, en dat was vele beter e
In zeker opzicht ja. Gezien er weinig TV was, buiten DE weekendfilm, geen internet, computerspellekes...moesten wij creatiever zijn als kind of tiener. Ik denk dat we meer buiten speelden en bijgevolg ook meer fysisch bezigwaren ipv op onze luie kont te zitten voor de TV of computer. Als late tiener zaten we waarschijnlijk wel meer op cafe. Hei, en we kweekten toen ook betere voetballers
longhorn is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 november 2006, 19:30   #35
Zwartengeel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Ik ben van 1971, dus ik heb die tijd ook nog meegemaakt. Van kasseien in de hoofdstraat van onze gemeente, van houten banken in tweede klas op de trein en van een zwart/wit-TV waar je enkel 'Brussel Vlaams', 'Brussel Frans' en Nederland 1 en 2 op kon ontvangen. Wij waren in 1975 de eersten in onze wijk die een kleurentelevisie in huis hadden.
Oud 29 november 2006, 19:32   #36
La Chunga
Minister

La Chunga's schermafbeelding

Standaard

In de Mageleinstraat in Gent als jonge snotter handtekeningen verzamelen tegen de walvisjacht.
De eerste die tekende?
Een piepjonge Martine Tanghe...
'k Ben er nog altijd verliefd op!
Oud 29 november 2006, 19:54   #37
Zwartengeel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Ik woon overigens na al die jaren nog steeds in mijn geboortedorp. Er is langs de oostrand dan wel een drukke verkeersweg gekomen, maar voor de rest heeft het zijn oorspronkelijke karakter aardig weten te behouden. Geen verstedelijking, geen verfransing, geen vreemdelingenproblematiek, geen onveiligheidsgevoel. Nog steeds een op en top rustige en landelijke Vlaamse gemeente.
Oud 29 november 2006, 20:01   #38
manta
Secretaris-Generaal VN

manta's schermafbeelding

Standaard

'69

Spelen met nen tol op de speelplaats ... TV kijken als we de draad en de antenne goed kregen.(ook nog zwart-wit gehad)
Maar vooral ... veel goede muziek . op cassetjes opnemen naast de radio ( nu mag je zelfs niet meer "sharen" via het web ) Toen waarschuwde men op de radio nog voor het plaatje begon dat ze het helemaal zouden uitspelen... genen artiest die zaagde
Manta heeft altijd gelijk of 't moet zijn dat hij eens geen gelijk heeft maar dat gebeurt enkel en alleen als-ie ongelijk heeft.
manta is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 november 2006, 20:28   #39
berre
Minister

berre's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar berre
Standaard

ik was liever zo'n 30-40 jaar geleden geboren. ik weet hellaas genoeg maar al te goed dat mijn generatie er één is van een bende watjes. vergeleken met de meesten hier ben ik er voorzeker ook eentje.
maar ik troost me met de gedachte dat ik binnen 30-40 jaar kan zeggen tegen al de mensen die veel later dan mij geboren zijn dat zij een bende watjes zijn en ik zal dan eveneens een hele opsomming kunnen vinden voor dingen die ik toen kon doen en die zij nooit hebben gemogen.
berre is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 november 2006, 20:37   #40
Lincoln

Lincoln's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Lincoln
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door b@w Bekijk bericht
Ben je geboren voor 1978?

Verder lezen

Na 1978 geboren:
OPHOEPELEN,DIT BEGRIJP JE NIET!

Hoe is het in vredesnaam mogelijk dat wij als geborenen in de 50-er/60-er/70-er jaren, nog leven
Volgens de theorieën anno 2004 – 2005 – 2006 zouden we toch al lang dood moeten zijn?

WAAROM?

LEZEN MAAR!

Wij zaten in auto’s zonder veiligheidsstoeltjes, gordel of airbag.

Onze bedden en speelgoed waren geschilderd met verf vol lood en cadmium.

Boven aan een trap was geen hekje; wie te ver ging kukelde naar beneden.

Als je wakker werd in bed hoorde niemand dat, en als er echt iets was moest je hard schreeuwen voordat je ouders het merkten.

Flessen met gevaarlijke stoffen en alle apotheekflessen konden we gewoon met onze handjes en beperkte motoriek openen

Poorten en deuren gingen gewoon dicht en als je met je vingers er tussen zat waren ze weg.

Op de fiets zat je achterop met je kont op de bagagedrager en probeerde je je vast te houden aan de schroefveren van het zadel voor je.

Een helm hadden ze nog niet eens op een bromfiets, laat staan op een fiets.

Water dronken we uit de kraan, niet uit een fles.

Kleur en smaakstoffen moeten ook toen al bestaan hebben, want zo rood, groen of geel als die limonade toen was, zie ik ze nu echt niet meer.

Een kauwgom legde je ‘s avonds op het nachtkastje en stak je ‘s morgens weer in je mond.

Op school hadden ze maar één maat bank en met zo’n heerlijk gevaarlijke klep eraan.

Schoenen waren meestal al ingedragen door broer, zus, neef of zo, en ook je fiets was of te groot of te klein.

Een fiets had geen versnellingen en als een band kapot was leerde je vader je zo snel mogelijk om hem zelf te plakken.

We gingen ‘s morgens weg van huis en we kwamen terug als de straatverlichting aan ging. Niemand wist in de tussentijd waar we waren en we hadden geen GSM mee!

Het bos of een park was een plek om te spelen en geen vieze mannetjesverzamelplek.

Als we naar een vriendje gingen, liep je er gewoon naar toe, je hoefde niet aan te bellen en ook geen afspraak te maken. Er ging ook geen volwassene met je mee.

Wij aten ook al koekjes en kregen brood met veel boter en werden toch niet dik.

We dronken uit dezelfde fles als onze vrienden en niemand werd er ziek van.

Wij hadden geen playstation, nintendo, X-box, 64 televisiezenders, videofilms, dvd, surround sound, eigen televisies, computer of internet. Wij hadden vrienden!

De televisiezender begon pas om 18.00 uur. Dan kwam een uurtje wat leuks voor kinderen en oh wee als je daarna durfde op te staan om op een knopje van een andere zender te duwen (die zaten aan het toestel vast). Pa bepaalde wat en hoe lang je daarna nog keek.

We hebben ons gesneden, botten gebroken, tanden uitgevallen en hier werd niemand voor naar de rechter gesleept. Dat waren gewoon ongelukken en soms kreeg je er ook nog zelf een extra pak slaag voor.

Wij vochten en sloegen elkaar soms groen en blauw, er was geen volwassene die zich er druk over maakte, laat staan dat je een lieveheersbeestje op je jas knoopte.

Pedagogisch verantwoord speelgoed maakten we zelf; met stokken sloegen we naar ballen, we bouwden zeepkisten en merkten onder aan de berg dat we de rem vergeten waren.

We voetbalden op straat, en alleen wie goed was mocht mee doen; wie niet goed genoeg was moest maar blijven kijken en leren omgaan met teleurstellingen.

Op school zaten ook domme kinderen. Zij gingen en kwamen op dezelfde tijd als wij en kregen de zelfde lessen. Zij deden soms een klas nog een jaar en daarover waren ook geen discussies op ouderavonden. De Meester had altijd gelijk.

We smeerden onze boterhammen zelf, met een grote mensen mes, en als je ze vergeten was kon je op school niets kopen! Als je de korst niet at had je een beetje meer honger de rest van de dag.

Wij gingen met de fiets naar school, helemaal zelf, ook in de winter!
Als je moeder aan de huisdeur naar je zwaaide was je een watje!

Als je problemen veroorzaakt had waren je ouders het eens met de politie. Ze kwamen wel om je te halen, maar niet om je er uit te lullen. Onze daden hadden consequenties. Dat was duidelijk en je kon je niet verstoppen.

Wij hadden vrijheid, mislukkingen succes en verantwoordelijkheid. We hebben moeten leren er mee om te gaan.

Onze generatie heeft veel mensen voortgebracht die problemen kunnen oplossen, innovatief bezig zijn en daarbij risico durven nemen en instaan voor de gevolgen.

Hoor jij ook daar bij?

GEFELICITEERD!

WIJ WAREN HELDEN!

Geboren na 1978?

STRONTEIGENWIJS EN TOCH DOORLEZEN HE?

NU WEET JIJ, ZACHT WATTENKIND, OOK WEER EENS WAT HELDEN ZIJN!
Zo moet het gezegd worden se, waai zaain de mannen van den bende...
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:26.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be