Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Antwoord

Discussietools
Oud 1 december 2003, 23:44   #21
Darwin
Banneling

Darwin's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door KAHRAMAN Yücel
Citaat:
Vind je dat nu zelf niet wat belachelijk dat je hier al een creativiteitswedstrijd moet van maken? Over hoe mensen met elkaar moeten omgaan? Dan zijn dieren verstandiger als je het mij vraagt, die weten dat uit zichzelf hoe het moet.
Ja dieren hebben een instictief beschermingsgedrag over hun territoia, die verjagen de anderen weg.
Is dit het les dat je wil spellen???????? De echte Darwin zelf was ook voorstander van superieure rassen. Ondertussen heeft de moderne wetenschap deze verworpen.
Maar neeje, dieren zijn nog niet zo aangetast door de cultuur als de mens. Zij leven nog in het aards paradijs. Neem de domper van de cultuur weg en haal de mens vanonder zijn moslimschelp te voorschijn en laat hem mens zijn in plaats van een onderworpene. Laat hem rechtopstaan, fier en een God gelijk in plaats van hem door het stof te laten kruipen.

Heb respect voor de Natuur en heb respect voor jezelf, dat is het enige wat telt.

Wij hebben hier in Europa honderden jaren moeten vechten voor onze geestelijke bevrijding. We gaan die rijkdom nu niet door een bende dwazen als de islamieten laten afnemen. We hebben honderden jaren ervaring in het bestrijden van geloofswaanzin. En wees er maar gerust van dat we de geloofswaanzin van de islam met dezelfde verbetenheid zullen bevechten als die waarmee we de geloofswaanzin van het Christendom met succes bevochten hebben.

Door mooie praatjes als die van jou laten we ons niet in slaap wiegen. Daar behoeden ons immers verzen voor als
""0, gij die gelooft. [size=5]Neemt de Joden en de Christenen niet tot vrienden[/size]. Zij zijn elkanders vrienden. En wie uwer hen tot vrienden neemt, is inderdaad één van hen. Voorwaar, Allah leidt het overtredende volk niet." (Koran, hoofdstuk V, vers 52)."
Darwin is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 december 2003, 23:57   #22
KAHRAMAN Yücel
Schepen

Stuur een bericht via Instant Messenger naar KAHRAMAN Yücel
Standaard

Door mooie praatjes als die van jou laten we ons niet in slaap wiegen. Daar behoeden ons immers verzen voor als
""0, gij die gelooft. [size=5]Neemt de Joden en de Christenen niet tot vrienden[/size]. Zij zijn elkanders vrienden. En wie uwer hen tot vrienden neemt, is inderdaad één van hen. Voorwaar, Allah leidt het overtredende volk niet." (Koran, hoofdstuk V, vers 52)."[/quote]

En toch riskeer ik het wel Christenen, Joden en alle andere gelovigen en niet gelovingen tot vriend te maken. Ik kan niet zeggen dat er geen hiernamaals bestaat. Ik kan wel zeggen dat de wereld het paradijs kan worden. Heb uw eigen en uw naaste lief en draag zorg voor de aarde.
Enkel en alleen kan een globale vrede de mensheid nog miljoenen jaren vooruitgang bezorgen.

Ook op micro niveau is dit geldig; Vlaanderen dus. Enkel en alleen de handen samen zijn we echt sterk en kunnen we alles doorstaan.

Hierbij nog een repliek dat ik in een ander forum heb geschreven: Neen, Vlaanderen is mij te lief om het 1600 jaar terug te schroeven. Ook mij zul je vinden op de linie die het secularisme verdedigt. Ook ik zal me mijn vrijheden niet laten afpakken.
Maar ik ga dit niet doen door ook haat te verkondigen.
Ik promoot gezond verstand en sociale harmonie waar iedereen vrij is om zijn waarden te beleven en die van de ander respecteert.
Voor mij staat het humanisme hoog aan. Humanisme die mensen vrijheden waarborgt zoals godsdienst beleven of niet beleven. Humanisme die menselijke vrede als oplossing aanrijkt voor het onbewust zelfvernietingszucht van haatzinnige replieken aller plaatse.
Natuurlijk willen gewone burgers geen oorlog, maar uiteindelijk, het zijn de leiders van een land die de macht bezitten, en de mensen naar je toe trekken is heel gemakkelijk, maakt niet uit of het democratie, fascisme, een parlement en zelfs al communisme is. Het enigste wat je moet doen is ze vertellen dat ze aangevallen worden, hun nationalistische gevoelens aanwakkeren en ze een gevaar aangeven. Het werkt overal.
KAHRAMAN Yücel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 december 2003, 00:07   #23
boer_bavo
Europees Commissaris

boer_bavo's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Darwin

Je moet daar blij om zijn. Dat is de "vooruitgang".

Je moet je land niet beschouwen als iets waar je je mee verbonden voelt. Dat is een achterlijke houding. Je moet het land waar je toevallig verblijft louter als een bepaalde hoeveelheid vierkante kilometers grond beschouwen, waar iedereen in een vrijgemaakte markt zonder grenzen het recht heeft om daar mee te doen wat hij wil volgens hetgeen in zijn macht ligt.

Absoluut niet. Als je het land bezit blijft het van u. Meer zelfs, het wordt meer waard als er meer geinteresseerden zijn. Is het land niet van u? Tja, waarom heb je er dan meer recht op dan een buitenlander?
Oud 2 december 2003, 00:09   #24
thePiano
Perm. Vertegenwoordiger VN

thePiano's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Hierbij nog een repliek dat ik in een ander forum heb geschreven: Neen, Vlaanderen is mij te lief om het 1600 jaar terug te schroeven. Ook mij zul je vinden op de linie die het secularisme verdedigt. Ook ik zal me mijn vrijheden niet laten afpakken.
Ik promoot gezond verstand en sociale harmonie waar iedereen vrij is om zijn waarden te beleven en die van de ander respecteert.
Voor mij staat het humanisme hoog aan. Humanisme die mensen vrijheden waarborgt zoals godsdienst beleven of niet beleven. Humanisme die menselijke vrede als oplossing aanrijkt voor het onbewust zelfvernietingszucht van haatzinnige replieken aller plaatse.
Voila, en laat ons nu hopen dat de paranoïa bij mijn bange blanke rijkverwende schaapjes een beetje zal afnemen.
Oud 2 december 2003, 00:17   #25
Peter De Ryck
Banneling

Stuur een bericht via ICQ naar Peter De Ryck Stuur een bericht via Instant Messenger naar Peter De Ryck Stuur een bericht via MSN naar Peter De Ryck
Standaard

De rijkverwende,''bange''en blanke schaapjes niet over dezelfde kam scheren.
Peter De Ryck is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 december 2003, 00:22   #26
Bobke
Secretaris-Generaal VN

Bobke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Citaat:
""0, gij die gelooft. [size=5]Neemt de Joden en de Christenen niet tot vrienden[/size]. Zij zijn elkanders vrienden. En wie uwer hen tot vrienden neemt, is inderdaad één van hen. Voorwaar, Allah leidt het overtredende volk niet." (Koran, hoofdstuk V, vers 52)."
En toch riskeer ik het wel Christenen, Joden en alle andere gelovigen en niet gelovingen tot vriend te maken. Ik kan niet zeggen dat er geen hiernamaals bestaat. Ik kan wel zeggen dat de wereld het paradijs kan worden. Heb uw eigen en uw naaste lief en draag zorg voor de aarde.
Enkel en alleen kan een globale vrede de mensheid nog miljoenen jaren vooruitgang bezorgen.

Ook op micro niveau is dit geldig; Vlaanderen dus. Enkel en alleen de handen samen zijn we echt sterk en kunnen we alles doorstaan.

Helemaal me eens, maar kan dat ook niet zonder subsidies?
Bobke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 december 2003, 00:23   #27
dutch
Provinciaal Statenlid

dutch's schermafbeelding

Standaard

Kahraman Yücel schreef :
Citaat:
En toch riskeer ik het wel Christenen, Joden en alle andere gelovigen en niet gelovigen tot vriend te maken.
Bravo, wijs gesproken! Weg met de onderrichtingen van de koran, ze zijn discriminerend, haatdragend en staan elke integratie in de weg.

Mogen we je dan bij Faithfreedom International als ex-moslim verwelkomen?

Wel een kleine waarschuwing, maar van belang : in islam staat er op afvalligheid de DOODSSTRAF.

Dutch
In islam erft een vrouw slechts de helft van wat haar broer krijgt
dutch is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 december 2003, 00:27   #28
Bobke
Secretaris-Generaal VN

Bobke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door thePiano
Citaat:
Voila, en laat ons nu hopen dat de paranoïa bij mijn bange blanke rijkverwende schaapjes een beetje zal afnemen.
Ik wist niet dat alle blanke mannen rijk en verwent zijn.
Klopt dat wel met het beeld dat u van blokkers wilt ophangen?
Oud 2 december 2003, 00:29   #29
KAHRAMAN Yücel
Schepen

Stuur een bericht via Instant Messenger naar KAHRAMAN Yücel
Standaard

Citaat:
Je bent je foto waard, vriend.
Natuurlijk willen gewone burgers geen oorlog, maar uiteindelijk, het zijn de leiders van een land die de macht bezitten, en de mensen naar je toe trekken is heel gemakkelijk, maakt niet uit of het democratie, fascisme, een parlement en zelfs al communisme is. Het enigste wat je moet doen is ze vertellen dat ze aangevallen worden, hun nationalistische gevoelens aanwakkeren en ze een gevaar aangeven. Het werkt overal.
KAHRAMAN Yücel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 december 2003, 00:30   #30
Peter De Ryck
Banneling

Stuur een bericht via ICQ naar Peter De Ryck Stuur een bericht via Instant Messenger naar Peter De Ryck Stuur een bericht via MSN naar Peter De Ryck
Standaard

Daarom dat een studie heeft uitgewezen,dat de meerderheid van de blokkers een lage opleiding hebben gekregen,en dat zij behoren tot de sociale klasse binnen onze maatschappij
Peter De Ryck is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 december 2003, 00:35   #31
thePiano
Perm. Vertegenwoordiger VN

thePiano's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bobke
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door thePiano
Citaat:
Ik wist niet dat alle blanke mannen rijk en verwent zijn.
Klopt dat wel met het beeld dat u van blokkers wilt ophangen?
Als je bereid bent om onze welvaart te vergelijken met die van vele landen in Zuid-Amerika, Azië, Afrika en het Midden-Oosten, zal je me helaas gelijk moeten geven.

Een beetje meer bescheidenheid aan de dag leggen kan soms helpen.

Ps: ik heb niet 'alle' gezegd, en ook niet dat het -of alleen maar- Blokkers zouden zijn.
Oud 2 december 2003, 00:55   #32
Bobke
Secretaris-Generaal VN

Bobke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Citaat:
Je bent je foto waard, vriend.
Daarom staat hij er ook.
Oud 9 oktober 2005, 12:11   #33
Cynicus
Banneling

Cynicus's schermafbeelding

Standaard

Graag wou ik dit topic nog eens onder de aandacht brengen, daar het helaas nog steeds brandend actueel is.
Cynicus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 oktober 2005, 13:10   #34
dutch
Provinciaal Statenlid

dutch's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Kahraman Yücel schreef :
Citaat:
En toch riskeer ik het wel Christenen, Joden en alle andere gelovigen en niet gelovigen tot vriend te maken.

Antwoord van Dutch :

Bravo, wijs gesproken! Weg met de onderrichtingen van de koran, ze zijn discriminerend, haatdragend en staan elke integratie in de weg.

Wel een kleine waarschuwing, maar van belang : in islam staat er op afvalligheid de DOODSSTRAF.
Hierop kreeg ik nooit enige reactie van Kahraman Yücel ! Wat is er van deze persoon geworden? Leek me nochtans een interessant en integer iemand!

Hallo Kahraman Yücel, waar zit je?[edit]
[size=1]Edit:[/size]
[size=1]After edit by dutch on 09-10-2005 at 14:11
Reason:
--------------------------------

Citaat:
Kahraman Yücel schreef :
Citaat:

Antwoord van Dutch :

Hierop kreeg ik nooit enige reactie van Kahraman Yücel ! Wat is er van deze persoon geworden? Leek me nochtans een interessant en integer iemand!

Hallo Kahraman Yücel, waar zit je?[/size]

[size=1]Before any edits, post was:
--------------------------------

Citaat:
Kahraman Yücel schreef :
Citaat:

Hallo Kahraman Yücel, waar zit je?[/size]
[/edit]
In islam erft een vrouw slechts de helft van wat haar broer krijgt

Laatst gewijzigd door dutch : 9 oktober 2005 om 13:11.
dutch is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 december 2006, 13:05   #35
Cynicus
Banneling

Cynicus's schermafbeelding

Standaard

Nu uit een studie voor de zoveelste keer blijkt dat de meerderheid van de allochtone jongeren zich in hun land van herkomst een huwelijkspartner zoeken en die vervolgens naar hier laten overkomen, wou ik dit topic nog eens opnieuw onder de aandacht brengen.
Cynicus is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 07:10.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be