![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
|||||||
| Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
| Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
|
Discussietools |
|
|
#21 | |
|
Eur. Commissievoorzitter
|
Citaat:
In de toenmalige context kan ik de houding van het vb begrijpen. (is niet hetz als goedkeuren maar u overdrijft. Enig idee hoeveel ladingen vitriool ze zouden moeten hebben slikken zo vlak na van themssche?) |
|
|
|
|
|
|
#22 | |
|
Banneling
|
Citaat:
Ik vind dat je dit niet mag ervaren als een struikelblok. Op het moment met het spijtige voorval in Antwerpen moest de publieke opinie gesusd worden. En aangezien bepaalde dingen, die volgens mij ook onjuist waren, enorm hard zijn opgeklopt van in het begin in de pers zitten we nu met de gebakken peren. En aangezien we in een leuk politiek klimaat leven momenteel zijn er natuurlijk nog tal van andere voorwaarden bijgekomen. Toch is er één goed punt en dat is dat er geen enkel jacht of lang sportwapen meer vrij te koop is. En dat vanaf nu iedereen die een wapen in huis heeft dit moet aangeven en zich moet bewijzen dat hij kan omgaan met het wapen (het verplicht aantal schietbeurten per jaar). Maar aangezien de politiek elke eurocent kan gebruiken om de putjes op te vullen gaan ze extra veel geld vragen per vergunning. En tegenstemmen op dat moment had politieke zelfmoord geweest moest een partij zich volledig verzetten. En aangezien het VB zich anders wil profileren om een groter kiespubliek aan te spreken en het zo dicht bij de verkiezingen is/was hebben zij het niet aangedurfd om hier tegen te stemmen. En moest het VB hebben tegengestemd...wel dan had je wel geweten hoe dat had gelopen bij een groot aantal van de bevolking. De wet op zich vormt niet echt een probleem, enkel de uitvoering is onmogelijk. Aangezien er een hoop onkunde dit werk moet doen. Als je zelf sportschutter bent dan zou je moeten weten dat op het CWR 20 mensen constant bezig zijn met het CWR up2date te houden. Als je de berichten volgt ivm het CWR dan weet je ook dat in Belgie na 91 of 92 op gebied van registratie het een regelrechte ramp is. Tal van wapens die doorverkocht zijn, doch nooit aangepast en ga zo maar door. En nu moeten wat enkelingen volledig Belgie verwerken op een half jaar (ondertussen al een jaar geworden) en dit met alle negatieve complicaties voor de sportschutter. Aangezien er na een half jaar nog steeds geen sportschutterslicentie bestaat (bedankt Bert 'ik-ween-graag-op-TV', dewelke expres de vergaderingen niet bij wil wonen en noem maar op). En deze zou pas binnen 3 maand ofzo te verwachten zijn. Ja er is een goede wet gekomen en er was een bepaalde verstrenging nodig. Spijtig genoeg grijpt de politiek dit voorval weer aan om een nieuwe melkkoe te creeëren (€65euro per wapen elke 5jaar). En aangezien niets vlot kan verlopen in Belgie, mag dit ook niet vlot verlopen natuurlijk. Dus we laten x aantal wapenbezitters met onzekerheid zitten. Enfin, zo gaat dat hier met alles in Belgie. Dus ga maar naar een andere partij hierop het VB wil afrekenen. Bedenk er wel bij dat heel het idee uit linkse hoek is gekomen. En bedenk er ook bij dat de linksen een hoop putjes op te vullen hebben en de gelegenheid hebben aangegrepen om weer een nieuw inkomstenpostje te hebben. En ga zo maar door...dus ja, ga maar als je hierop wil afrekenen. |
|
|
|
|
|
|
#23 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Ja, pure tactische zet om nie alle zonden van Israel over hun kop te krijgen...
|
|
|
|
|
|
#24 | |||||
|
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Mijn stem is het VB in ieder geval kwijt. Ik dacht dat het een partij was met haar op de tanden, maar het leidt aan dezelfde karakterzwakten van paars. Citaat:
Citaat:
Het VB is een partij zonder ruggengraat en is wat mij betreft even laag gezakt als de VLD. Echt rechtse partijen die iets kunnen verwezenlijken, hebben we hier niet. |
|||||
|
|
|