Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord

Discussietools
Oud 26 november 2003, 21:37   #21
Stefanie
Minister-President

Standaard

Ah, O.K. In het journaal van de eeuw toonden ze altijd korte stukjes. Ik herinner mij nog dat ze dat toonden.
Stefanie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 november 2003, 21:38   #22
John Wervenbos
Vreemdeling

Standaard

Neem me niet kwalijk, mij stond het allemaal niet meer zo helder voor ogen. Bedankt.
John Wervenbos is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 november 2003, 21:39   #23
Vlaamse Leeuw
Europees Commissaris

Vlaamse Leeuw's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door John Wervenbos
Neem me niet kwalijk, mij stond het allemaal niet meer zo helder voor ogen.
Is niet erg. Ik ben blij dat ik het heb kunnen verduidelijken.

N-VA voor 6.000.000 Vlamingen!!!
Vlaamse Leeuw is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 november 2003, 20:39   #24
El Cid
Gouverneur

El Cid's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vlaamse Leeuw
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door El Cid
Neen, het ging over het verdrag van München uit 1938, dat Sudetenland aan Duitsland gaf, en daarmee Tsjechoslowakije kreupel maakte.

Chamberlain meende dat dit document vrede betekende in Europa, en zwaaide er fier mee bij zijn aankomst in Engeland. Chamberlain, was een "dove", die ten alle prijze oorlog wou vermijden, ook al tastte dat de soevereiniteit van een deel van Tsjechoslowakije aan.

Nog geen 6 maand later werd Chamberlain vernederd, toen Hitler ook de rest van Tsjechië in nam. [size=7]Uiteindelijk [/size]leidde het tot zijn val, en de "hawk" Churchill kwam aan de macht.
Chamberlain bleef PM tot voor de dag van de inval in de lage landen en Frankrijk, dus op 10 mei werd Churchill de nieuwe Prime Minister.
Leer lezen
Oud 27 november 2003, 20:42   #25
El Cid
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vlaamse Leeuw
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door John Wervenbos
De Duitse inval in Tchechoslowakije als geheel luidde dus het einde in van Chamberlain. Goed dat daaraan herinnerd wordt.
Dit klopt toch niet helemaal, want Chamberlain bleef bij de inval van Duitsland in de volgende landen nog altijd PM van Groot-Brittannië:

*Tsjechislowakije werd in 1938 aangevallen
*Polen in september 1939
*Denemarken en Noorwegen in april 1940

Pas met de inval van Duitsland in België, Nederland, Luxemburg en Frankrijk op 10 mei 1940, werd Churchill PM van Groot-Brittannië.
Ach onzin. Chamberlain verloor zijn gezag reeds ten tijde van Tsjechoslowakije, al de rest was uitstel van executie.
Oud 27 november 2003, 20:58   #26
Stefanie
Minister-President

Standaard

Citaat:
Ach onzin. Chamberlain verloor zijn gezag reeds ten tijde van Tsjechoslowakije, al de rest was uitstel van executie.
En wanneer gaan die politiek correcten met hunen multicul hun gezag verliezen en politiek "geëxecuteerd" worden?
Oud 27 november 2003, 21:29   #27
El Cid
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Stefanie
Citaat:
En wanneer gaan die politiek correcten met hunen multicul hun gezag verliezen en politiek "geëxecuteerd" worden?
Er ligt iets u zodanig op de lever dat u er te pas en te onpas mee moet afkomen. Wat heeft dit er nu mee te maken?
Oud 27 november 2003, 21:37   #28
Stefanie
Minister-President

Standaard

Dat heeft er juist alles mee te maken. Ik dacht deze draad ging over de vergelijking tussen diene premier en de politiek correcten van vandaag die de Jodenhaat bij de allochtonen vergoelijken. Ik heb trouwens gelezen dat de Joodse gemeenschap in Amsterdam niet meer zo angstig geweest is sinds de holocaust. In Antwerpen zal 't wel niet veel anders zijn.
Oud 27 november 2003, 21:43   #29
El Cid
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Dat heeft er juist alles mee te maken. Ik dacht deze draad ging over de vergelijking tussen diene premier en de politiek correcten van vandaag die de Jodenhaat bij de allochtonen vergoelijken. Ik heb trouwens gelezen dat de Joodse gemeenschap in Amsterdam niet meer zo angstig geweest is sinds de holocaust. In Antwerpen zal 't wel niet veel anders zijn.
Sinds wanneer is geloven dat Hitler een vreedzame man was politiek correct? Het was naïef, dat wel.
Oud 27 november 2003, 21:48   #30
Stefanie
Minister-President

Standaard

Citaat:
Citaat:
Sinds wanneer is geloven dat Hitler een vreedzame man was politiek correct? Het was naïef, dat wel.
Awel, ja en die politiek correcten zijn ook naïef. Dat is het juist. Ik verwonder mij dat ge niet mee zijt. Uw opmerking hier vat juist de hele topic in deze draad samen. D�*�*r gaat het hier over. Ik ben écht verbaasd. Deze discussie ging niet over politiek correct zijn, maar over de naïviteit van de politiek correcten. Die Joden daar zo in angst laten leven is trouwens NIET politiek correct. Een oogje dichtknijpen als een allochtone vrouw wordt uitgehuwelijkt door haar vader of slaag krijgt van haren man is NIET politiek correct. Een oogje dichtknijpen als vrouwen met een minirok worden uitgescholden door allochtone jongeren is NIET politiek correct. Ik dacht dat ge dat al LANG al doorhad.
Oud 27 november 2003, 22:00   #31
El Cid
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Citaat:
Citaat:
Awel, ja en die politiek correcten zijn ook naïef. Dat is het juist. Ik verwonder mij dat ge niet mee zijt. Uw opmerking hier vat juist de hele topic in deze draad samen. D�*�*r gaat het hier over. Ik ben écht verbaasd. Deze discussie ging niet over politiek correct zijn, maar over de naïviteit van de politiek correcten. Die Joden daar zo in angst laten leven is trouwens NIET politiek correct. Een oogje dichtknijpen als een allochtone vrouw wordt uitgehuwelijkt door haar vader of slaag krijgt van haren man is NIET politiek correct. Een oogje dichtknijpen als vrouwen met een minirok worden uitgescholden door allochtone jongeren is NIET politiek correct. Ik dacht dat ge dat al LANG al doorhad.
Vooruit, als ik u daarmee geholpen heb: graag gedaan. Ik zie nog altijd de link niet. Moet leuk zijn: zo overal verbanden zien.
Oud 27 november 2003, 22:07   #32
Stefanie
Minister-President

Standaard

Ga eens kijken naar de eerste berichten in deze draad. Het onderwerp was Jodenhaat en toen kwam die foto van dienen premier.
Oud 27 november 2003, 22:10   #33
El Cid
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Ga eens kijken naar de eerste berichten in deze draad. Het onderwerp was Jodenhaat en toen kwam die foto van dienen premier.
Wat heeft jodenhaat met München en Tsjechoslowakije, Polen en de wereldvrede te maken?
Oud 27 november 2003, 22:13   #34
Stefanie
Minister-President

Standaard

Citaat:
Citaat:
Wat heeft jodenhaat met München en Tsjechoslowakije, Polen en de wereldvrede te maken?
Jihad, 11 september, die aanslag in Istanbul op een synagoge. Daar zijn toen onschuldige, weerloze burgers omgekomen. Wat 'n vraag!
Oud 27 november 2003, 22:21   #35
El Cid
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Citaat:
Citaat:
Jihad, 11 september, die aanslag in Istanbul op een synagoge. Daar zijn toen onschuldige, weerloze burgers omgekomen. Wat 'n vraag!
Hè????
Oud 27 november 2003, 22:38   #36
Stefanie
Minister-President

Standaard

Oncelinx en haar 8 moslimfundamentalisten in de moslimexecutieve, allochtone jongeren die Sinterklaas aanvallen, in België zijn er trouwens ook al aanslagen tegen synagoges geweest, in Frankrijk nog meer.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 17:07.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be