![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Godsdienst en levensovertuiging In dit forum kan je discussiëren over diverse godsdiensten en levensovertuigingen. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Totnogtoe werden ze alleen van diocees verplaatst zonder waarschuwing aan de plaatselijke congregatie. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#22 |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Dan kent u de nieuwe richtlijnen niet. Ieder Bisdom of Kerkprovincie is verplicht om zo'n procedure in te stellen. Bijvoorbeeld in Nederland heeft de Rooms-Katholieke Kerk een volstrekt heldere procedure voor de aanpak van seksueel misbruik door het Secretariaat Rooms-Katholiek Kerkgenootschap (SRKK). Het SRKK publiceerde een verklaring van Hulp en Recht, waarin duidelijkheid wordt verschaft over het schemergebied tussen seksueel misbruik, verkrachtingen en het doen van aangiften door de kerk. Hulp en Recht is in 1995 door de bisschoppen en religieuze oversten van Nederland opgericht als meldpunt voor seksueel misbruik door kerkelijk personeel. Bij strafbare feiten wordt aangifte gedaan bij de politie, en opent de canonieke rechtbank op haar beurt een tuchtzaak.
pAx Et BoNuM Laatst gewijzigd door Judokus : 7 december 2006 om 17:57. |
![]() |
![]() |
![]() |
#23 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Kan je al gerechtsprocedures signaleren? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#24 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Ik ken alleen de oude katechismus van buiten. En zelfs dat betreur ik ten zeerste. |
|
![]() |
![]() |