Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Godsdienst en levensovertuiging
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Godsdienst en levensovertuiging In dit forum kan je discussiëren over diverse godsdiensten en levensovertuigingen.

Antwoord

Discussietools
Oud 7 december 2006, 17:38   #21
eno2
Banneling

Standaard

Citaat:
Judokus:
Alle priesters die zich bezondigen aan kindermisbruik worden uit hun ambt ontzet
Dat is een pertinente leugen.
Totnogtoe werden ze alleen van diocees verplaatst zonder waarschuwing aan de plaatselijke congregatie.
eno2 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 december 2006, 17:56   #22
Judokus
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door eno2 Bekijk bericht
Dat is een pertinente leugen.
Totnogtoe werden ze alleen van diocees verplaatst zonder waarschuwing aan de plaatselijke congregatie.
Dan kent u de nieuwe richtlijnen niet. Ieder Bisdom of Kerkprovincie is verplicht om zo'n procedure in te stellen. Bijvoorbeeld in Nederland heeft de Rooms-Katholieke Kerk een volstrekt heldere procedure voor de aanpak van seksueel misbruik door het Secretariaat Rooms-Katholiek Kerkgenootschap (SRKK). Het SRKK publiceerde een verklaring van Hulp en Recht, waarin duidelijkheid wordt verschaft over het schemergebied tussen seksueel misbruik, verkrachtingen en het doen van aangiften door de kerk. Hulp en Recht is in 1995 door de bisschoppen en religieuze oversten van Nederland opgericht als meldpunt voor seksueel misbruik door kerkelijk personeel. Bij strafbare feiten wordt aangifte gedaan bij de politie, en opent de canonieke rechtbank op haar beurt een tuchtzaak.

Laatst gewijzigd door Judokus : 7 december 2006 om 17:57.
Judokus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 december 2006, 18:33   #23
eno2
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Judokus Bekijk bericht
Dan kent u de nieuwe richtlijnen niet. Ieder Bisdom of Kerkprovincie is verplicht om zo'n procedure in te stellen. Bijvoorbeeld in Nederland heeft de Rooms-Katholieke Kerk een volstrekt heldere procedure voor de aanpak van seksueel misbruik door het Secretariaat Rooms-Katholiek Kerkgenootschap (SRKK). Het SRKK publiceerde een verklaring van Hulp en Recht, waarin duidelijkheid wordt verschaft over het schemergebied tussen seksueel misbruik, verkrachtingen en het doen van aangiften door de kerk. Hulp en Recht is in 1995 door de bisschoppen en religieuze oversten van Nederland opgericht als meldpunt voor seksueel misbruik door kerkelijk personeel. Bij strafbare feiten wordt aangifte gedaan bij de politie, en opent de canonieke rechtbank op haar beurt een tuchtzaak.
Alléz Nederland neemt weer het voortrekkerstouw.
Kan je al gerechtsprocedures signaleren?
Oud 7 december 2006, 18:34   #24
eno2
Banneling

Standaard

Citaat:
Dan kent u de nieuwe richtlijnen niet.
Sorry.
Ik ken alleen de oude katechismus van buiten.
En zelfs dat betreur ik ten zeerste.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 03:15.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be