![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Over koetjes en kalfjes... Op verzoek van de gebruikers van dit forum: een hoekje waarin je over vanalles en nog wat kan praten... De boog moet namelijk niet altijd gespannen staan hé. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 |
Banneling
|
![]() Dat zou hier nog een goed onderwerp zijn voor Desiderius en Jan Van Den Berghe , die zouden hier nogal wat pompeus jargon komen plaatsen waarna een komplete zenuwinzinking te krijgen .
Trouwens , ook die pannenkoeken en zonneschijn-regel vind ik van den bok zijn kloten . Van den bok zijn kloten , is dat trouwens een officiele aanvaarde uitdrukking ? |
![]() |
![]() |
![]() |
#22 |
Minister
|
![]() Zwijg me daar van, dan denk ik altijd aan.....
zat zijn!
![]() |
#23 |
Banneling
|
![]() t'kofschip , dat is toch in de Overpoortstraat ?
Zitten die van politics nu al in dezelfde café's ook ja . |
![]() |
![]() |
![]() |
#24 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#25 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Ik ken dat café nog uit m'n studententijd, wie daar nu over de vloer komt zou ik begod niet weten.
![]() |
![]() |
#26 |
Parlementslid
|
![]() LOOL, "725" posts om nog maar een dt regel te proberen uit leggen....
Niet moeilijk dat vele zeggen"de taal, ze kan m'n kl*t*n kussen".... |
![]() |
![]() |
![]() |
#27 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#28 |
Parlementslid
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#29 |
Banneling
|
![]() kijk, we hebben hier een ernstige taalkundige discussie, overdrijvingen helpen ons geen zier vooruit hoor !
|
![]() |
![]() |
![]() |
#30 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
een taal heeft regels, der is NIX logisch in te vinden... simpel... Ge houd er u aan en ge steekt er dan veel tijd in, of ge doet dat niet... Het feit dat er al zovee posts zijn gewoon om een dt uit te leggen bewijst al genoeg dat er nix logisch in zit... +, ge moet u nie dik maken, omdat ge ze niet van "de eerste keer" had... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#31 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#32 |
Minister-President
|
![]() Het is natuurlijk altijd aangenamer een tekst te lezen zonder taalfouten. Een verzorgde geschreven taal straalt meer uit dan een tekst die bol staat van de taalfouten.
En zegt veel over de schrijver ervan... ![]() ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#33 |
Minister
|
![]() Een schrijffout mag gerust, als 't er maar niet te veel worden.
(zoals de kardinaal zei: "masturberen mag, als 't maar niet uit de hand loopt)". |
![]() |
![]() |
![]() |
#34 |
Minister
|
![]() Maar iets anders dat ik me al lang afvraag.
Als ge een citaat tussen ""-aanhalingstekens zet aan het einde van een zin, sluit je dan af met ". of ." (eerst het punt of eerst de haakjes). Normaal zou ik denken eerst de haakjes, maar zelfs in kranten kom ik het dikwijls anders tegen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#35 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#36 |
Minister
|
![]() Dus volgens u is dit mis:
'Geweld gebruiken is een teken van zwakte.' |
![]() |
![]() |
![]() |
#37 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Het 'punt' binnen de citaat-aanhalingstekens slaat hier immers op het afsluiten van de zin die begint met 'Geweld' en eindigt met 'zwakte'. Dan pas wordt het citaat afgesloten.
![]() |
![]() |
#38 |
Minister-President
|
![]() Duidelijker voorbeeld :
En de spreekbeurt eindigde met het citaat 'Geweld gebruiken is een teken van zwakte.'. Indien 'Geweld enz. ...' geen zin zou zijn. Dus geen hoofdletter in begin van de zin, hoeft er ook geen 'punt' aan het einde van die zin. Want strikt genomen wordt het dan niet als een 'zin' aanzien, omdat een zin steeds begint met hoofdletter en eindigt met een punt (of vraagteken, of uitroepteken,...). Het voorbeeld zou er zo uitzien : En de spreekbeurt eindigde met het citaat 'geweld gebruiken is een teken van zwakte'. Laatst gewijzigd door job : 6 december 2006 om 14:16. |
![]() |
![]() |
![]() |
#39 |
Minister
|
![]() Ha, eindelijk een tipje van de sluier opgelicht (toch juist met een t hé).
'k Zal er eens op letten in 't vervolg. |
![]() |
![]() |
![]() |
#40 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Ik deed dat dikwijls zo, omdat het me logisch overkwam, maar ik vond altijd dat het geen zicht was. Amaai, vroeger schreef ik vlot f.o.u.t.e.l.o.o.s, maar tegenwoordig twijfel ik aan alles. En die gekke taalherzieningen hebben er geen goed aangedaan; die laat ik gewoon voor wat ze zijn. |
|
![]() |
![]() |