Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 6 december 2006, 16:30   #21
baseballpolitieker
Perm. Vertegenwoordiger VN

baseballpolitieker's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar baseballpolitieker
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bad Attila Bekijk bericht
Voor hetzelfde geld zijn die mensen hier als Belg geboren...
Ja dat is waar, maar hoe komt het dat zij hier geboren kunnen zijn geworden?! Door de soepele immigratiewetten in het verleden. En je moet naar de toekomst kijken, als er strengere immigratiewetten zal in de toekomst de kans verkleinen of tenminste stagneren dat die personen in belgie geboren zijn!
baseballpolitieker is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 december 2006, 16:55   #22
andev
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Voor hetzelfde geld zijn die mensen hier als Belg geboren...
Dat is blijkbaar een gegeven waar niet al teveel waarde meer moet aan gehecht worden...
Men kan beter kijken hoe en wanneer die ouders "Belg" zijn geworden en of ze in de voorbije jaren die "gedaantewisseling" verdienen via hun houding, gedrag en inzet voor hun nieuwe maatschappij... Doet me denken aan het gezegde"parels voor de varkens", en dat moet het toch echt niet worden. Belg worden moet "verdiend" worden, niet zomaar weggegeven worden aan om het even wie... Belg worden enkel en alleen omdat je hier een tijdje rondloopt, te gek voor woorden en de resultaten zijn ernaar...
andev is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 december 2006, 17:06   #23
Bad Attila
Secretaris-Generaal VN

Bad Attila's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door andev Bekijk bericht
Dat is blijkbaar een gegeven waar niet al teveel waarde meer moet aan gehecht worden...
Men kan beter kijken hoe en wanneer die ouders "Belg" zijn geworden en of ze in de voorbije jaren die "gedaantewisseling" verdienen via hun houding, gedrag en inzet voor hun nieuwe maatschappij... Doet me denken aan het gezegde"parels voor de varkens", en dat moet het toch echt niet worden. Belg worden moet "verdiend" worden, niet zomaar weggegeven worden aan om het even wie... Belg worden enkel en alleen omdat je hier een tijdje rondloopt, te gek voor woorden en de resultaten zijn ernaar...
Ik sprak dus over de hypothese dat die mensen hier als Belg zijn GEBOREN, zoals jij en zoals ik, zoals Carette of Dutroux, en dus nooit geen andere nationaliteit hebben gehad. Ik heb ook niks moeten doen om Belg te worden en, wie weet, "verdien" ik het niet om Belg te zijn.

Dus noem ik deze zaak een zaak van selectieve verontwaardiging.
Oud 6 december 2006, 18:00   #24
baseballpolitieker
Perm. Vertegenwoordiger VN

baseballpolitieker's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar baseballpolitieker
Standaard

Citaat:
Ik sprak dus over de hypothese dat die mensen hier als Belg zijn GEBOREN, zoals jij en zoals ik, zoals Carette of Dutroux, en dus nooit geen andere nationaliteit hebben gehad. Ik heb ook niks moeten doen om Belg te worden en, wie weet, "verdien" ik het niet om Belg te zijn.

Dus noem ik deze zaak een zaak van selectieve verontwaardiging.
Ja dat besef ik maar al te goed, maar daar kunnen we nu eenmaal niets tegendoen, buiten iedere belg die een "zware" misdaad begaat hem de belgische nationaliteit afnemen maar dat is natuurlijk absurd, en onmogelijk.
Trouwens ik dacht dat het hier ging over buitenlanders, die de belgische nationaliteit hadden verworven, dat zij ons belgenland door hun daden daardoor een slechte naam gaven (voor zover dat nog niet is gebeurt door ons eigen 'bananenland')!!!

Laatst gewijzigd door baseballpolitieker : 6 december 2006 om 18:01.
baseballpolitieker is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 20:25.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be