Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Bekijk resultaten enquête: Zou u het betreuren indien de vreemdelingen vrijwillig, uit eigen beweging zouden terugkeren naar hu
ja 18 16,98%
neen 88 83,02%
Aantal stemmers: 106. Je mag niet stemmen in deze enquête

Antwoord

Discussietools
Oud 27 november 2003, 22:07   #21
@lpha
Parlementsvoorzitter

@lpha's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door yasmien
het zou maar erger zijn als ze zouden vertrekken,denk maar aan de vergrijzing!!!denk maar aan de vele allochtone arbeiders die het vuile werk moete opknappe!!!!denk maar de vele negatieve economische gevolgen
Dat doet me denken aan neo-kolonisme, pure uitbuiterij.
We hebben ze nodig om onze pensioenen te betalen
@lpha is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 november 2003, 22:11   #22
El Cid
Gouverneur

El Cid's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Darwin
Aan de voorlopige uitslag van de poll te zien : 3 zou treuren, 25 niet, is dat van die "verrijking" door de multi-culturele samenleving blijkbaar voor bijna iedereen een fabeltje.
Waarom zou het erg zijn als ze er zijn? Waarom zou het erg zijn als ze vertrekken? Je trekt voorbarige conclusies.
Oud 28 november 2003, 16:11   #23
kweethetwelenkweethetni
Provinciaal Statenlid

kweethetwelenkweethetni's schermafbeelding

Standaard

Het zou gewoon formidabel zijn moesten ze vertrekken,ik wil zelfs nog helpen inpakken dus zo onverdraagzaam ben ik niet.Ik wil er zelfs nog een paar naar de luchthaven brengen al was het maar om zeker te zijn dat ze weg zijn he
En ik zou eens de laatste vertrokken is alle vluchten uit hun land het verbod geven om nog op vlaamse bodem te landen,stel dat ze terugkomen dat kan dus niet.Het is hier geen duivenkot he.Och dromen zijn bedrog dus deze droom zal ook wel niet uitkomen zeker.
kweethetwelenkweethetni is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 november 2003, 16:23   #24
maddox
Secretaris-Generaal VN

maddox's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Citaat:
het zou maar erger zijn als ze zouden vertrekken,denk maar aan de vergrijzing!!!denk maar aan de vele allochtone arbeiders die het vuile werk moete opknappe!!!!
Da's pas utopisch.... een allochtoon van bepaalde strekking die werkt....

Ik ken een aantal allochtonen die werken, en de meesten van die mensen lopen gebukt onder een ondragelijke last van een miskenning, die ze oplopen door het wangedrag van een redelijk grote groep van dezelfde etnische/godsdienstige afkomst.

Daar krijg ik bijna medelijden mee, bijna.

Voor ons pensioen zorgen.. de politici zullen er wel voor zorgen, dat het opgesoupeerd is. I
'k werk liever tot de dag ik doodval dan dat ik 1 vrijwillige dopper een halve eurocent zou geven.

Voor miskende gediscrimineerde "nieuwe Belgen" een vrije vlucht naar een plaats naar eigen keuze.. enkel.. en een politieker of ambtenaar als begeleider.Zijn de werkende mensen ook van die parasieten af.
Oud 28 november 2003, 17:07   #25
bk232214
Gouverneur

Standaard

Ik zou ze helpen en persoonlijk een vliegticket betalen , natuurlijk een richting maar hoe overleven in hun eigen land waar zij moeten werken dat is hun plobleem maar daar had ik niet aangedacht . En zij krijgen als geschenk een ezel bij en een maand eten voop de ezel , je ziet dat wij nog niet zo slecht zijn . Zij die een belgisch paspoord hebben gekregen kunnen het inleveren tegen een bonus.
bk232214 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 november 2003, 17:14   #26
bk232214
Gouverneur

Standaard

kweethetwel moet in houden er komen betere tijden als het V.B . de druk op de ketel houd langzaam maar zeker onze kleinkinderen zullen terug een normaal leven kunnen leiden .
bk232214 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 november 2003, 17:16   #27
crawlerman
Vreemdeling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door yasmien
het zou maar erger zijn als ze zouden vertrekken,denk maar aan de vergrijzing!!!denk maar aan de vele allochtone arbeiders die het vuile werk moete opknappe!!!!denk maar de vele negatieve economische gevolgen,....Maar niet te vergeten!!!het zou hier dan VEEL saaier zijn dan het al is!!!wij Belgen zijn al een koel,afstandelijk volk(bewijst waarom er zo veel migrantenhaters zich onder ons bevinden!)
Maar ja,voor een racist maakt da eigenlijk nie veel uit,eigen volk of nie,een racist moet eerst leren wat het woordje MENSHEID inhoudt!!!iemand die niet open staat voor allochtonen zal nooit kunnen te vetrouwen zijn door het eigen volk want iemand die een ander volk haat gewoon op basis van overtuiging,ras,...daar kan je niet veel goeds van verwachten voor het eigen volk!!!
er zijn er die racist zijn omdat ze van het ras uitgaan, MAAr er zijn ook mensen die uit het eigen ervaringen uitgaan en als ze bv vinden dat ze met een groot deel marokaanse allochtonen zekere problemen hebben, ook willen dat deze harder aangepakt worden. wnn dan politici doen alsof er geen problemen zijn 'tja dan rest er voor hen geen standpunt meer buiten het extreme. er zijn nog andere rassen op deze wereld dan Belgen en MArokanen ( of is een marokaan niet racist tgn de joodse gemeentschap?, is zijn racisme wel geoorloofd omdat hij er zijn godsdienst bij betrekt en sommige Belgische autochtonen gewoon uit hun ervaringen uitgaan) Ik heb niks tgn allochtonen ( bv indiêrs, joden, duitsers, amerikanen, chinezen,... ), maar ik vind wel dat een zeker aantal van de Marokaanse en turkse gemeenschap duidelijk over de schreef begint te gaan , en worden er duidelijke signalen naar gegeven van de politieke kant??? . het kan toch niet dat wnn marokaanse overvallers (bv mechelen mc donalds) op HETERDAAD betrapt worden en daarbij bij ongeluk door de politie wordt neergeschoten , direct de familieleden de plotie racistisch noemen ??? ofwel en waar is hun aandeel in het feit dat de overval gebeurde??? welke partij komt voor de overvallers op ??? juist de AEL , welke partij voor de slachtoffers van de MC donalds en politie agent ( die alleen maar zijn job maakte) Hoe kan het dat ten eerste in het donker ten tweede droeg de overvaller een bivakmuts , de racistische agent de overvaller direct als een allochtoon herkende en doodschoot ?
crawlerman is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 november 2003, 17:39   #28
Darwin
Banneling

Darwin's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door El Cid
Citaat:
Aan de voorlopige uitslag van de poll te zien : 3 zou treuren, 25 niet, is dat van die "verrijking" door de multi-culturele samenleving blijkbaar voor bijna iedereen een fabeltje.
Waarom zou het erg zijn als ze er zijn? Waarom zou het erg zijn als ze vertrekken? Je trekt voorbarige conclusies.
De vraag is "Zou u het betreuren indien de vreemdelingen vrijwillig, uit eigen beweging zouden terugkeren naar hun landen van herkomst ?"

Op dit moment vinden er 6 dat erg. Zij zien dat dus als een verarming als ze zouden vertrekken.

De 34 anderen vinden dat niet erg, zij zien het dus niet als een verarming als ze vertrekken, dus zien ze hun aanwezigheid momenteel ook niet als een "verrijking". Want minder verrijking is meer verarming.

Als de aanwezigheid van migranten op ons grondgebied zoals politiek correct steeds de mensen tracht wijs te maken, een échte verrijking voor onze samenleving zou zijn, dan zouden meer dan de helft van de mensen het spijtig vinden dat aan deze "verrijking" een einde komt. En dat zie ik nu net niet tot uiting komen in de resultaten van deze poll.
Darwin is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 november 2003, 17:42   #29
Darwin
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kweethetwelenkweethetni
Het zou gewoon formidabel zijn moesten ze vertrekken,ik wil zelfs nog helpen inpakken dus zo onverdraagzaam ben ik niet.Ik wil er zelfs nog een paar naar de luchthaven brengen al was het maar om zeker te zijn dat ze weg zijn he
En ik zou eens de laatste vertrokken is alle vluchten uit hun land het verbod geven om nog op vlaamse bodem te landen,stel dat ze terugkomen dat kan dus niet.Het is hier geen duivenkot he.Och dromen zijn bedrog dus deze droom zal ook wel niet uitkomen zeker.
De toekomst is aan de dromers!

Oud 28 november 2003, 21:19   #30
Cynicus
Banneling

Cynicus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door El Cid
Citaat:
De vraag is "Zou u het betreuren indien de vreemdelingen vrijwillig, uit eigen beweging zouden terugkeren naar hun landen van herkomst ?"

Op dit moment vinden er 6 dat erg. Zij zien dat dus als een verarming als ze zouden vertrekken.

De 34 anderen vinden dat niet erg, zij zien het dus niet als een verarming als ze vertrekken, dus zien ze hun aanwezigheid momenteel ook niet als een "verrijking". Want minder verrijking is meer verarming.

Als de aanwezigheid van migranten op ons grondgebied zoals politiek correct steeds de mensen tracht wijs te maken, een échte verrijking voor onze samenleving zou zijn, dan zouden meer dan de helft van de mensen het spijtig vinden dat aan deze "verrijking" een einde komt. En dat zie ik nu net niet tot uiting komen in de resultaten van deze poll.
Uit de uitslag van de poll mogen we besluiten dat het Vlaams Blok nog over een enorm potentieel beschikt. Laat de politiekers nog maar wat verder klungelen op (onder meer) het vlak van het vreemdelingenbeleid, dan haalt het Vlaams Blok binnen enkele verkiezingen de absolute meerderheid. Velen die nu voor het Vlaams Blok stemmen, maar die in pakweg de jaren'80 nog trouw voor CVP, SP of PVV stemden, konden zich toen waarschijnlijk ook niet voorstellen dat ze enkele verkiezingen later overtuigde Vlaams Blok-kiezers zouden worden. Een groot deel van de huidige kiezers van de zich democratisch noemende partijen (doch die tegen de wil in van de bevolking het vreemdelingenstemrecht willen doorduwen) zijn tegen de volgende verkiezingen (of binnen enkele verkiezingen) misschien ook rijp voor een Vlaams Blok-stem. Vele kiezers hebben eerst lang geaarzeld, maar eens ze de electorale stap naar het Vlaams Blok hebben gezet, komen ze daar doorgaans niet meer op terug.
Cynicus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 november 2003, 21:42   #31
Seba
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Vele kiezers hebben eerst lang geaarzeld, maar eens ze de electorale stap naar het Vlaams Blok hebben gezet, komen ze daar doorgaans niet meer op terug.
...tot het moment wanneer het Blok mee moet gaan besturen, dan zal het pas moeilijk worden om de kiezers die het Blok vaarwel zeggen terug te halen
Seba is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 november 2003, 01:37   #32
Darwin
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Seba
Citaat:
Vele kiezers hebben eerst lang geaarzeld, maar eens ze de electorale stap naar het Vlaams Blok hebben gezet, komen ze daar doorgaans niet meer op terug.
...tot het moment wanneer het Blok mee moet gaan besturen, dan zal het pas moeilijk worden om de kiezers die het Blok vaarwel zeggen terug te halen
Ik zou het Blok als het aan de macht komt taxeren op de uitvoering op het terrein van zijn slogan "aanpassen of opkrassen".

Het Vlaams Blok zou dus van mij enkel in een regering mogen stappen waar in het regeerakkoord duidelijk is opgenomen dat een terugkeerbeleid opgang wordt gebracht, dat op termijn tot doel heeft de grote meerderheid van de moslimmigranten aan de slag te zetten in hun thuislanden.

Als het Vlaams Blok niet in staat is om van de eerste keer het succescol opstarten van zo'n terugkeerbeleid tot stand te brengen, dan verliezen ze onmiddellijk mijn stem.

In een aanpassingsbeleid geloof ik immers toch niet. Dat hebben we al 4 decennia mogen meemaken en het resultaat van die 4 decennia aanpassingsbeleid is dat de moslimmassa's in Europa reactionairder en agressiever zijn dan ooit en op de invoering van regelrechte apartheid aansturen.
Oud 29 november 2003, 20:20   #33
Weisse Wolf
Minister

Weisse Wolf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Citaat:
Denk je dat het Blok niet bekwaam is om te besturen? We hebben het hier niet over de LPF he. Bij het BLOK zitten heel wat bekwame mensen hoor.
Weisse Wolf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 november 2003, 22:28   #34
Seba
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Denk je dat het Blok niet bekwaam is om te besturen? We hebben het hier niet over de LPF he. Bij het BLOK zitten heel wat bekwame mensen hoor.
zoals?
Oud 30 november 2003, 13:58   #35
Weisse Wolf
Minister

Standaard

Ik heb het hier niet over individuen maar over de partij in zijn geheel.
Oud 30 november 2003, 14:43   #36
Seba
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Euhm, volgens mij kan je bekwaamheid van een partij enkel definiëren indien er ook daadwerkelijk bekwame mensen zijn. Volgens jou is het VB dus een bekwame partij (bewijs?), maar kan je niet echt onmiddellijk bekwame mensen opnoemen
Oud 30 november 2003, 21:23   #37
Cynicus
Banneling

Standaard

Citaat:
Citaat:
Euhm, volgens mij kan je bekwaamheid van een partij enkel definiëren indien er ook daadwerkelijk bekwame mensen zijn. Volgens jou is het VB dus een bekwame partij (bewijs?), maar kan je niet echt onmiddellijk bekwame mensen opnoemen
Filip Dewinter en Franck Vanhecke zijn zéér bekwame mensen. Indien het Vlaams Blok ooit in een regering komt, moeten ze in elk geval vertrouwelingen van Filip Dewinter afvaardigen. Alexandra Colen daarentegen kan zich beter met haar gezin gaan bezighouden.
Oud 30 november 2003, 22:48   #38
Weisse Wolf
Minister

Standaard

Gerolf Annemans niet vergeten he
Oud 30 november 2003, 23:13   #39
Darwin
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Cynicus
Citaat:
Citaat:
Filip Dewinter en Franck Vanhecke zijn zéér bekwame mensen. Indien het Vlaams Blok ooit in een regering komt, moeten ze in elk geval vertrouwelingen van Filip Dewinter afvaardigen. Alexandra Colen daarentegen kan zich beter met haar gezin gaan bezighouden.
Wat hebben de meeste Blokkers en linksen eigenlijk tegen Alexandra Colen? Het mens is als ik het goed heb doctor in de filosofie en weet zelfs bruggen te leggen naar figuren als Luc Versteylen. Voor velen komt ze misschien wat kwezelachtig en overdreven conservatief over, maar voor mij staat ze toch als iemand die opkomt voor morele principes en waarden. En zulke mensen zijn zeldzaam in onze totaal losgeslagen maatschappij van vandaag.
Oud 1 december 2003, 20:58   #40
Cynicus
Banneling

Standaard

Citaat:

Wat hebben de meeste Blokkers en linksen eigenlijk tegen Alexandra Colen?
Ze is tegen Filip Dewinter, en ze wil het vreemdelingenstandpunt van het Vlaams Blok sterk afzwakken. Zij is eveneens een tatcheriste. Op sexueel vlak heeft zij reactionaire ideeën.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 05:55.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be