![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
bv, Camion voor de delhaize, vertrekt in zijn depot, rijd naar Gent, moet dan naar Antwerpen, bestuurder woont in Merelbeke bij Gent, Komt om 16 uur in Antwerpen, kan daar nog rap lossen maar moet zo snel mogelijk lossen in Sint-Niklaas... om 16.30 mag hij niet meer rijden, ... A wanneer mag hij terug rijden B waar gaat hij hem parkeren, ... C hoe laat is hij in Sintniklaas D geraakt hij nog thuis of moet hij volgens de wet op rij en rusttijden enz... overnachten in Waasmunster Tweede bezwaar is dus Parking, waar wil jij duizenden truck stockeren tussen 16 u en 19 uur, bv, ... Da wordt nog lachen, ... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#22 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#23 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
'k zie dan ook niet in waarom hij daarna niet terug kan rijden naar Merelbeke bvb. als ie daar tegen 20 uur aankomt is't dikwijls nog vroeger dan nu dat ie gans de tijd in de file diesel staat te stoken. Opstelplaats is idd nog een probleem
![]() |
![]() |
#24 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Mag ik jullie er even op wijzen dat alle vrachten begeleidende papieren moeten hebben en dat deze juist door mensen worden gemaakt die slechts werken van 9.00 tot 17.00 en dat die zich echt niet gaan afjagen om te zorgen dat een vrachtwagen voor de spits weg is. Met meer dan 30 jaar ervaring op de baan, kan ik jullie verzekeren dat ik meer tijd heb doorgebracht met wachten op papieren en wachten aan magazijnen dan dat ik tijd heb doorgebracht in fille's. En zelfs als je alle vrachtverkeer van de baan haald zal je de fille's behouden. Er zijn immers meer dan 3 miljoen auto's die zich alle dagen tijdens de spits verplaatsen en het is dat aantal dat moet dalen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#25 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Al bij al werken die Italiaanse toestande wel hoor, maar ge moet u wel aanpassen aan hune stijl, ... ![]() ![]() Het is een constant switchen als ge van Italië naar den belziek rijd, of omgekeerd, ... Zwitserland is ook appart, ge moet daar goed opletten op uw snelheid, ze flitsen daar overal, en trouwens ge moet niet proberen om nen tunnel in te vlammen tegen 130 als ge daar maar 80 moogt, da bordje staat daar voor een reden... Ring rond Milaar is trouwens helemaal niet te doen, daar is de ring van Brussel een veldwegske tegen... Alleen 's nachts is da daar relatief kalm. Ik probeer daar dan ook altijd voor 7 uur 's morgens weg te zijn, als ik naar den belziek rij. Dat is om een een uur of 3, 4 's nachts vertrekken en dan volle petrol cross europe... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#26 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Die chaufeur rijd nen helen dag hé, en dat is nog een simpel voorbeeld, al eens gedacht aan mannen die voor distributeurs en koerierdiensten rijden... Of chaufeurs die maandag met een lading vertrekken maar nie weten waar ze woensdag of donderdag zullen zijn, en zo rijden er meer rond dan ge denkt. Ik ken zo ne gast, die vertrekt maandag naar Duitsland, daar bellen ze hem op dat m zijne citern moet gaan spoelen als m leeg is, en dan naar noord italië racen, om iets te gaan laden, dan in italië zelf gaan lossen, weer gaan spoelen en weer gaan laden en dan naar Frankrijk, Belgen of Holland. Als ge die mannen dan nog eens gaat opleggen van bv tussen 7 en 9 en 16 en 19 u niet meer te laten rijden en ze dan ook nie meer laat rijden na 21 uur en nie in 't weekend enz... Dan zitte met een serieus , en duur probleem. want die chaufeur moet die 5 uur dat m stilstaat wel betaald worden hé. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#27 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#28 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#29 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
denk daar dan nog maar eens goe over na... En het hangt allemaal samen met rij en rusttijden dat hangt heel ingewikkeld in mekaar, van de moment dat die chaufeur 8 uur op zijn teller staan heeft ,moet die 8 uur rusten, geloof ik, (verbeter mij maar als t nie klopt, of anders in mekaar zit. ) Bovendien waar gaat gij een fabriek vinden waar er om 2200 nog eenen zit om de poort open te doen, en de clarc te pakken om de camion te laden of te lossen... Bij DHL, FED-EX , UPS en andere koeriers is da iets anders, of bedrijven waar ze order picking enz, doen, dat gebeurd grotendeels 's nachts of heel vroeg 's morgens, Maar uwe garagist gaat niet om 2 uur 's nachts uit zijn bed kruipen, om 5 auto's van de camion te rijden... vergeet da maar... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#30 |
Partijlid
|
![]() En het hangt allemaal samen met rij en rusttijden dat hangt heel ingewikkeld in mekaar, van de moment dat die chaufeur 8 uur op zijn teller staan heeft ,moet die 8 uur rusten, geloof ik, (verbeter mij maar als t nie klopt, of anders in mekaar zit.
4,5 uur rijden, 3/4 uur rust. Bovendien waar gaat gij een fabriek vinden waar er om 2200 nog eenen zit om de poort open te doen, en de clarc te pakken om de camion te laden of te lossen... Dat heb ik reeds in vorige posts geschreven, indien we de vrachtwagens minder geconcentreerd willen laten rijden moet onze levenstijl veranderen en 9 - 5 jobs zullen dan ook in deze sector, (dispatc, receptie,magazijn enz) niet meer kunnen, maar als ge de weerstand van de syndikaten kent tegen bv later openen van winkels, zondagwerk enz zal dit niet eenvoudig zijn. En dan nog vewijzend naar een der vorige posts; volgens de laatste studie die mij bekend is rijden 1/3 van de vrachtwagens LEEG op onze wegen ( door gebrek aan samenwerking onder de vervoerders, het niet beschikken over een Europese database enz) |
![]() |
![]() |
![]() |
#31 | |
Burger
|
![]() Citaat:
Misschien kunnen de files wel meer in de perken gehouden worden door verschillende kleine maatregelen, die hier reeds vermeld zijn: 1) middenberm optrekken. Minder kijkfiles. 2) een echte snelweg politie Nen Arm der Wet die altijd aanwezig is. 3) extra vak aanleggen (gereserveerd voor vrachtwagens) Op- en afritten heraanleggen en hierop afstemmen.
![]() |
![]() |
#32 |
Schepen
|
![]() Een chauffeur moet drie kwartier rust nemen op een dag, en mag max. 4.5 uur zonder rust rijden.
De spits duurt 's morgens zo'n drie uur en 's avonds nog eens zo'n drie uur, tesamen 6 uur en da gaat ge oplossen met de vrachtwagens drie kwartier aan de kant te zetten. En waar gaat ge die allemaal zetten eigenlijk. |
![]() |
![]() |
![]() |
#33 |
Minister-President
|
![]() De prijzen gaan sowieso stijgen omdat er een deel nachtwerk moet van betaald worden, maar dit geeft ook een hele hoop werkgelegenheid.. dus daar win je weer fors op.
Dan vakbonden dat niet leuk vinden kan ik me voorstellen, maar hoe meer winkels verkopen, hoe meer kans je hebt dat jobs behouden blijven, dus kan je gerust stellen dat vakbonden op hun beide oren slapen + dat ze er een hoop leden bijkrijgen. Ik moet vesivius wel meer dan gelijk geven dat er ook een databank tss transporteurs nodig is .. en ook deze wordt perfect door dispatching gebruikt.. dat is namelijk de ruggegraat ![]() Er zal idd voor een aantal jobs een evolutie en een aanpassing van mentaliteit nodig zijn, maar als dit een kans op behoud van je sociale zekerheid en je pensioen geeft, dat dit een weerslag heeft op verminderde armoede waar we steeds meer van voelen heeft, dan weet ik niet wie daar iets tegen kan hebben... of toucheer ik nu ego's? Needles, de middenbermpjes (ook wel new jerseys genoemd) zijn al opgetrokken van 90 naar 120 cm hoor, maar u hebt wel gelijk dat het mss nog hoger mag.. als dit dan geen "tunnel effect" geeft hé ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#34 | |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Citaat:
On topic: Haal de schaduweconomie van de weg en het fileprobleem is zo goed als opgelost.
![]() |
![]() |
#35 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
1) Het verbreden van de huidige wegen 2) Het aanleggen van nieuwe wegen 3) Een inhaalverbod voor vrachtwagens, geldend op alle wegen 4) Een efficient computergestuurd snelheidssysteem dat de snelheid en drukte optimaal benut |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#36 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Vaak kan men de papieren niet maken voor de vrachtwagen geladen is. En ik begrijp dus nog altijd niet wat je dan gaat doen met de vrachtwagens die voor de bouw rijden. Ga je die ook aan de kant zetten en verplichten om s' nachts te rijden. En ga je den mensen die in de transport werken verplichten om nog soepelere uren te werken en nog meer uren van huis te zijn. Vroeger kanden de vrachtwagen gewoon met het auto verkeer mee tegen 120 rijden op de snelwegen, nu moeten ze begrensd zijn op 90. En komen er dus reeds voorstellen om ze de helft van de dag aan de zijkant te zetten. Waar blijkbaar totaal geen rekening word mee gehouden is dat men dan nog minder mensen zal vinden die tegen het hongerloon van een chauffeur zullen willen werken. En ja chauffeur gaan met een groot loon naar huis, dankzij hun vele werkuren. Een kuisvrouw verdiend meer per uur. Maar deze mensen moeten dus 's nachts gaan werken en overdag ergens gaan staan wachten tot iedereen van de baan is. Wel deze die dit voorstellen hebben groot gelijk dat dit de manier is om alle filles op te lossen. Zet het vrachtverkeer stil en alles stopt. Zet ze voor 8 uur per dag stil en laat ze 's naxhts rijden en je vind nog minder mensen die dit werk nog willen doen, dus je zet het vrachtverkeer nog stil. Dus stop met de oplossingen bij het vrachtverkeer te zoeken, want elk uur dat je dit stil legt, is een uur dat je de totale economie van België stillegt. Zonder vrachtverkeer is er geen bevoorrading en dus geen handel, dus geen economie. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#37 |
Partijlid
|
![]() Jantje wat vindt gij dan van landen als Frankrijk, Duitsland, Oostenrijk waar in het week-end het vrachtwagen verkeer stilstaat? Pas op ik ben er geen voorstander van om dit in België ook toe te passen de maandag morgen files zouden er maar groter door worden. Waar ik wel voorstander van ben is dat die sektor 24 uur op 24 uur werkt ook in de week-ends. En kom niet af met familieleven en zo, in de Antwerpse haven, in de Gentse haven werken tienduizende mensen in een 24 uur systeem, ikzelf heb meer dan 35 jaar in zo een systeem gewerkt. Alle schuld op de vrachtwagens afschuiven is ook ridicul maar niemand kan ontkennen dat wanneer zij bij een ongeval betrokken zijn de files vele malen groter zijn. Er zal nooit een oplossing gevonden worden en dat niet alleen in België maar ook in de ons omringende landen, zie maar naar de files in Nederland, zoals ik al vroeger aanhaalde is onze europese infrastruktuur niet aangepast aan het autoverkeer (te veel inwoners, middeleeuwse wegen aanleg enz)
Als ge over de plas gaat kijken, waar het vrachtwagen en personenwagens verkeer veel groter is (openbaar verkeer zo goed als onbestaande) daar zijn er rond de steden ook files in de spitsuren maar veel minder dan hier omdat men daar de wegen bijna onbeperkt kan verbreden, en er niet voor terugschrikt hele wijken weg te doen om een weg te verbreden. |
![]() |
![]() |
![]() |
#38 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
De lage landen zijn één grote stad. Dus dit probleem oplossen is idd niet gemakkelijk. En dat de filles groter zijn en langer blijven als er vrachtwagens bij een ongeval betrokken zijn, zal niemand ontkennen. Maar de tijd de nodig is om de brokken op te ruimen ligt vaak niet aan het type voertuig dat verongelukt is, maar aan de lading en aan de diensten die bij het ongeluk komen voor vaststellingen en opruimwerken. Ik heb ooit bij een ongeval met een tankwagen gestaan waar zware stookolie was uit gelek. Ik stond als tweede voertuig daar met een borstel en hogedrukspuitwagen en had alle producten bij op deze smeurie op te ruimen. Eerst kreeg ik te horen dat ik daar niet mocht aan beginnen voor het parket was geweest, omdat er doden bij waren. En daarna mocht ik die smeurie niet opkuisen, want ik was niet gevorder door de brandweer of wegendienst. Ik heb daar dus met een speciaal voor deze smeurie uitgerust voertuig 8 uur moeten toekijken hoe een bende vrijwillige brandweermannen dat probeerde te doen met de meest primitieve middelen die er waren. Na 8 uur hadden ze 1 rijvak vrij en lieten zij het verkeer langs daar door. De rest beleef afgesloten tot er een speciaal voertuig kwam om dit op te ruimen. Juist ja, ik kon terug rijden en het gaan opkuisen met het voertuig waar ik mee ik daar 8 uur had gestaan. Baan 16 uur afgesloten geweest voor een job die ik op 1 uur tijd heb geklaard. Dus kom mij niet meer vertellen dat de tijd die nodig is om de brokken van een ongeval ligt aan het voertuig en zijn lading. Het ligt voor het grootste deel aan de manier waarop men hier werkt. Bij een ongeluk heeft de eigenaar van de lading nu het recht om zijn lading zoveel mogelijk te recuperen, ook al duurd het meer dan 24 uur om deze in een andere vrachtwagen te laden. En zelfs al is alle matriaal op de plaats van het ongeluk, toch mag niemand de brokken opruimen voor deze gevorderd word en toelating heeft van politie en parket. Ik zal natuurlijk ook niet tegenspreken dat het vrachtvervoer ook op een veel beter manier kan gebeuren. Zo zou men veel meer gebruik kunnen maken van water- en spoorwegen. Maar ook dit is in België zeer triestig geregeld. 40 jaar geleden sprak men over het graven van het duwvaart-kanaal, het begin en het einde zijn gemaakt en op vele plaatsen liggen de plassen reeds, men moet ze enkel nog verbinden. Verder heeft men in Wallonie reeds miljarden Euro's uitgegeven aan het verbeteren van de waterwegen, maar hier is Vlaanderen niet in meegegaan. De duwbakken kunnen niet in volle kapaciteit naar ginder varen. Dus men zal eerst binnen de regeringen een oplossing voor de filles moeten willen, voor deze kunnen opgelost worden. Zolang er daar geen wil is voor het oplossen van het verkeersinfarct, zal het NOOIT opgelost geraken. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#39 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Ik stel voor "geen rijbewijs meer geven aan vrouwen"
![]() ![]() ![]() ![]() En het examen wat meer laten afleggen want velen weten nog altijd niet dat ze rechts moeten rijden op de autosnelweg; dit is een groot probleem (merk ik zelf bij het rijden). |
![]() |
![]() |
![]() |
#40 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Dat soort zaken gebeurt dagelijks tientallen keren... massa's plaats achter een vrachtwagen , maar toch proberen om ervoor te raken en zo een afrit te nemen... en die vrachtwagen maar remmen ...
![]() |