Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 8 december 2006, 00:31   #21
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Brugge Veilig en Leefbaar Bekijk bericht
Er werd hier al duizendmaal bewezen dat het VB vol criminelen en laf gespuis zit, tot in de hoogste regionen.
En die uit de hoogste regionen werden daar nog altijd niet voor veroordeeld?

Citaat:
Bekijk eens goed de kieslijsten die ze op 8 oktober indienden,
Lucien Decoorne kreeg er geen plaatske meer op, zeker?

Citaat:
die beloven in de toekomst voor nog meer vuurwerk.
Beloven! Beloven! Ik heb er nog geen gezien en 'meer' van niks is tweemaal niks.

Citaat:
Het zal vanzelfsprekend hun schuld niet zijn, maar van die linkse media...
Wat zal niet hun schuld zijn maar van de linkske media?
Oud 8 december 2006, 05:41   #22
D.Nibelung
Lokaal Raadslid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pietje Bekijk bericht
Het VB zoekt dat soort "confrontaties" ook op. Voortdurend claimen ze het alleenrecht op "veiligheid".
Zij, en zij alleen zouden zich om veiligheid bekommeren. Met "hen" aan de macht zou iedereen 's nachts "geblindoekt" zonder gevaar kunnen buitenkomen...........
Wel, nu is ook aangetoond dat er zowel binnen hun eigen rangen als elders vagabonden zitten.
Maar nu piepen "ze" natuurlijk niet.
Moest het een "niet-VB-er" geweest zijn, hadden "ze" al lang "net niet" de doodstraf geëist.
Dag "Pietje". De "confrontaties" die dagelijks op de "media" te zien zijn, zijn toch ook "gesensibiliseerd"? Als die vent een "dwaas" is, is dat zijn "schuld" nietwaar. Ik ken nog veel meer mensen die grandioos op de vlieg naast de pot pissen, dan erin.
D.Nibelung is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 december 2006, 06:46   #23
Kim
Secretaris-Generaal VN

Kim's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Kim Stuur een bericht via Skype™ naar Kim
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kay-gell Bekijk bericht
a) sinds wanneer betekent een VL-sticker ook dat je VB-er bent?
Omdat de sticker in kwestie enkel door het VB werd verspreid.

Moest ik Vlaams-nationalist zijn en geen VB'er zijn, zou ik een gewoon leeuwtje op die bus hangen of een ander soort VL-sticker, alleszins niet dat gedrocht dat het VB heeft verspreid.

Laatst gewijzigd door Kim : 8 december 2006 om 06:48.
Kim is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 december 2006, 08:04   #24
deryz
Staatssecretaris

deryz's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Er werd hier al duizendmaal bewezen dat het VB vol criminelen en laf gespuis zit, tot in de hoogste regionen. Bekijk eens goed de kieslijsten die ze op 8 oktober indienden, die beloven in de toekomst voor nog meer vuurwerk. Het zal vanzelfsprekend hun schuld niet zijn, maar van die linkse media...
geef dan eens een lijst met namen & wat ze gedaan hebben (uitspraken door een rechtbank), er kan evengoed een lijstje worden opgesteld van spa wat zij allemaal misdaan hebben, je zou nog verschieten!
Oud 8 december 2006, 09:22   #25
Brugge Veilig en Leefbaar
Minister-President

Brugge Veilig en Leefbaar's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
En die uit de hoogste regionen werden daar nog altijd niet voor veroordeeld?
Neen, die zorgden er voor -met de hulp van een megakudde dwaze kiezers- parlementair onschendbaar te zijn. Mislukt wel eens een keer zoals bij X4...
Brugge Veilig en Leefbaar is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 december 2006, 09:38   #26
Jéhan
Partijlid

Standaard

Crimineel is allochtoon: hij moet bij naam genoemd worden, wordt aangewend om het criminele karakter van zijn bevolkingsgroep aan te tonen. Zij die het er niet mee eens zijn, worden beschouwd als blinden, links en immens naïef.

Crimineel is VB'er: als zijn partij vernoemd wordt is het een complot van de media en politiek-correct vlaanderen. Als men naar analogie het vergelijk wil maken met de ganse partij, gaat het hier om een losgeslagen individu dat duidelijk hulp nodig heeft.

Indien iemand wijst op het hypocriete karakter hiervan, komt er amper reactie en blijft men dezelfde jank-plaat afspelen. Men blijft de selectieve verontwaardiging verder spelen en gelooft nog meer dat zij het grootste slachtoffer van alles zijn.

Zielig
Jéhan is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 december 2006, 09:39   #27
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kim Bekijk bericht
Moest ik Vlaams-nationalist zijn en geen VB'er zijn, zou ik een gewoon leeuwtje op die bus hangen of een ander soort VL-sticker, alleszins niet dat gedrocht dat het VB heeft verspreid.
Minder kwaad kan dat zeker als je weet hoeveel extra risico op problemen je loopt door het 'verkeerde' leeuwtje te gebruiken.
Oud 8 december 2006, 09:53   #28
Fieseler
Perm. Vertegenwoordiger VN

Fieseler's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door jedi govna Bekijk bericht
Als ge leest in de krant of hoort op't nieuws 'dader van Marokkaanse afkomst' dan is dat al heel gewoontjes en kijkt er geen kat meer naar om.

Als er nu eens een dader in zijn hokje waar hij toe behoort wordt geplaatst, dan is het ineens irrelevant.

Ofwel laat je beide achterwege, ofwel moet je nu ook niet komen klagen...

(En als we toch gaan muggenziften: De Marokkaan heef trouwens niet eens gevraagd om die afkomst te hebben, die VB doodrijder kiest wel zelf voor VB.)

Dat ze een misdadiger die VB'er is bij vookeur duiden naar zijn politieke overtuiging vind ik alleen kunnen als ze dat bij tjeven, sossen en vldeugenaars ook doen...

Gezien het feit dat ook Vlaanderen eenzelfde aantal intellectueel andersvaliden heeft dan welk ander volk dan ook zou een dergelijke eenzijdige berichtgeving bij deze sukkelaars wel eens het idee kunnen doen gaan rijpen dat er bij het VB meer criminelen zouden zitten dan bij andere partijen.
Deze vuile oorlog is nu al twintig jaar bezig en ikzelf komt tot de ontstellende vaststelling dat ondanks de onvermoeibare suggestieve pogingen van de VRT en hun schatplichtige akkolieten van de VTM het slechts een aboluut kleine groep marginalen is die zich zo naief en schaamteloos een oor laat aannaaien.

Daarentegen zijn de meeste grote denkers van zowel het linkse als het rechtse politieke kamp het er roerend over eens dat enerzijds een meerderheid van de vlaamse bevolking wars is van zulk een journalistieke ontwaarding en dat anderzijds deze madiafraude eerder toedraagt aan de nu stilaan legendarische trouw van de kiezers van de geviseerde partij in kwestie.
Oud 8 december 2006, 09:58   #29
Conscience
Staatssecretaris

Standaard

Iemand die doodgereden wordt, verschrikkelijk is dat. De rest interesseert me als mens maar matig. Maar vluchtmisdrijf, als dat het geval is, moet hard worden aangepakt.
Conscience is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 december 2006, 09:58   #30
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
Minder kwaad kan dat zeker als je weet hoeveel extra risico op problemen je loopt door het 'verkeerde' leeuwtje te gebruiken.
Voil�*, weeral het arme slachtoffertje spelen. Er staan heel wat auto's op straat met het nazikenteken (het Blok duwde vlaamse symbolen opzettelijk in de fascistische hoek !), ik zie nergens beschadigingen...
Ons volk is nog betrekkelijk verdraagzaam, ondanks het gestook van het Blok.
Oud 8 december 2006, 10:02   #31
Fieseler
Perm. Vertegenwoordiger VN

Fieseler's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jéhan Bekijk bericht
Crimineel is allochtoon: hij moet bij naam genoemd worden, wordt aangewend om het criminele karakter van zijn bevolkingsgroep aan te tonen. Zij die het er niet mee eens zijn, worden beschouwd als blinden, links en immens naïef.

Crimineel is VB'er: als zijn partij vernoemd wordt is het een complot van de media en politiek-correct vlaanderen. Als men naar analogie het vergelijk wil maken met de ganse partij, gaat het hier om een losgeslagen individu dat duidelijk hulp nodig heeft.

Indien iemand wijst op het hypocriete karakter hiervan, komt er amper reactie en blijft men dezelfde jank-plaat afspelen. Men blijft de selectieve verontwaardiging verder spelen en gelooft nog meer dat zij het grootste slachtoffer van alles zijn.

Zielig
Awel...ik neem de handschoen op....

Laat ons een statistiek maken over de relatie criminaliteit versus afkomst/politieke partij...

Laat het ons eens gemakkelijk nemen.
We gaan gewoon alle gevangenissen van ons koninkrijk na en maken een statistiek van de politieke voorkeur van alle "inmates"....

Waarom denk jij dat je daar geen cijfers van vindt beste vriend?

Cijfers ivm relatie criminaliteit-allochtoon zijn er wel hoor...maar waarom denk je dat de boodschappers (onafhankelijke academici dan nog wel) werden verbannen na in samenwerking met de schatplichtige pers te zijn uitgescholden, belachelijk gemaakt, verguisd om daarna te worden gebroodroofd en verbannen?
Oud 8 december 2006, 10:14   #32
Wimpeus
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Voil�*, weeral het arme slachtoffertje spelen. Er staan heel wat auto's op straat met het nazikenteken (het Blok duwde vlaamse symbolen opzettelijk in de fascistische hoek !), ik zie nergens beschadigingen...
Misschien dat ik met mijn twee uur per dag nog niet genoeg in de file sta maar ik heb van mijn leven nog nooit een wagen met een swastika zien rondrijden.
Als u echter in uw linkse woede wilt aanzetten tot haat door het schuimbekkend veroordelen van alles wat niet met uw eigen mening overeenstemt tot nazisme, hebt u uiteraard overschot van gelijk dat onze samenleving overstroomd wordt door nazikentekens allerhande.

Verdraagzaamheid is een mooi modewoord en een mooi begrip op zich. Spijtig genoeg dat de zichzelf zo graag verdraagzaam noemende mensen, doorgaans geen onderscheid kunnen maken tussen verdraagzaamheid aangaande zaken die het verdienen om te verdragen en verdraagzaamheid voor onverdraagzaamheid.
Wimpeus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 december 2006, 10:18   #33
fernand
Europees Commissaris

fernand's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Vier ventielen afgeknipt en een 5 voudige kras van achter naar voor vind u een verdraagzaam volkske.?
fernand is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 december 2006, 10:22   #34
Metal Tom
Parlementslid

Metal Tom's schermafbeelding

Standaard

Aan alle selectief verontwaardigden: BLEITERS!!!

Onschuldige VB'ertje rijdt per ongeluk een beetje te hard en heeft pech een waarschijnlijk zeer onvoorzichtige voetgangertje te raken vs. goor Marokkaans tuig maakt zich schuldig aan op verdachte wijze rondhangen op het speelplein

Is dat eigenlijk niet lastig zo elke dag gefrustreerd en kwaad opstaan?
Metal Tom is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 december 2006, 10:31   #35
Bierke
Minister-President

Bierke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Metal Tom Bekijk bericht
Aan alle selectief verontwaardigden: BLEITERS!!!

Onschuldige VB'ertje rijdt per ongeluk een beetje te hard en heeft pech een waarschijnlijk zeer onvoorzichtige voetgangertje te raken vs. goor Marokkaans tuig maakt zich schuldig aan op verdachte wijze rondhangen op het speelplein

Is dat eigenlijk niet lastig zo elke dag gefrustreerd en kwaad opstaan?
lol "gefrustreerd"

Ontopic: Weet er iemand dat dit een cameraploeg van VTM zelf was? Ik weet namelijk voor 100% zeker dat ze ook met zelfstandige cameraploegen werken... Dus dan is het de keuze van de cameraman zelf.. en van de regisseur

Laatst gewijzigd door Bierke : 8 december 2006 om 10:31.
Bierke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 december 2006, 10:32   #36
Pietje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bierke Bekijk bericht
lol "gefrustreerd"

Ontopic: Weet er iemand dat dit een cameraploeg van VTM zelf was? Ik weet namelijk voor 100% zeker dat ze ook met zelfstandige cameraploegen werken... Dus dan is het de keuze van de cameraman zelf.. en van de regisseur
En die VB-er is dus een held ?
Pietje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 december 2006, 10:32   #37
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Wimpeus Bekijk bericht
Misschien dat ik met mijn twee uur per dag nog niet genoeg in de file sta maar ik heb van mijn leven nog nooit een wagen met een swastika zien rondrijden.
Als u echter in uw linkse woede wilt aanzetten tot haat door het schuimbekkend veroordelen van alles wat niet met uw eigen mening overeenstemt tot nazisme, hebt u uiteraard overschot van gelijk dat onze samenleving overstroomd wordt door nazikentekens allerhande.

Verdraagzaamheid is een mooi modewoord en een mooi begrip op zich. Spijtig genoeg dat de zichzelf zo graag verdraagzaam noemende mensen, doorgaans geen onderscheid kunnen maken tussen verdraagzaamheid aangaande zaken die het verdienen om te verdragen en verdraagzaamheid voor onverdraagzaamheid.
1- Helemaal niet links, beste vriend ! 2- Ge moet eens goed rondkijken in neonazi-middens én randorganisaties van het Blok. Soms kunt ge uw geestesgenoten goed herkennen aan hun speciale merkkledij (veelal zwart), 'speciale' haartooi, zwarte botinnes, ijzerwinkel in hun bakhuis, tatouages... En kijk eens waar ze vertoeven, in welk gezelschap en waar ze hun steun halen. Gebruiken bijna allemaal de VL-sticker met het leeuwtje en komen er recht voor uit hun gading te vinden in het Blok. In die middens en in die doctrine voelen zij zich geborgen. In die beschutte kring van ikke ikke ikke en 'eigen volk eerst' voelen zij zich "thuis" !
Als "uw partij" de magneet is, wat is daarvan dan de oorzaak ?
Oud 8 december 2006, 10:49   #38
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Waar is de tijd dat een zekere Decoorne zich eveneens geborgen voelde in hetzelfde biotoop.

En het schijnt dat hij het niet eens uit eigen beweging weer verlaten heeft....
Knuppel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 december 2006, 10:59   #39
Bierke
Minister-President

Bierke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pietje Bekijk bericht
En die VB-er is dus een held ?
Hoe kan iemand nu een held zijn wanneer die iemand anders pijn doet?
Oud 8 december 2006, 11:01   #40
Wimpeus
Gouverneur

Standaard

Citaat:

1- Helemaal niet links, beste vriend ! 2- Ge moet eens goed rondkijken in neonazi-middens én randorganisaties van het Blok. Soms kunt ge uw geestesgenoten goed herkennen aan hun speciale merkkledij (veelal zwart), 'speciale' haartooi, zwarte botinnes, ijzerwinkel in hun bakhuis, tatouages... En kijk eens waar ze vertoeven, in welk gezelschap en waar ze hun steun halen. Gebruiken bijna allemaal de VL-sticker met het leeuwtje en komen er recht voor uit hun gading te vinden in het Blok. In die middens en in die doctrine voelen zij zich geborgen. In die beschutte kring van ikke ikke ikke en 'eigen volk eerst' voelen zij zich "thuis" !
Als "uw partij" de magneet is, wat is daarvan dan de oorzaak ?
Danku dat u zo gewillig mijn stelling bevestigt.
Ik ben het immers niet eens met uw mening en u linkt mij al onmiddellijk aan een partij dewelke zogezegd de mijne zou moeten zijn.
Ik ontken dat ik overal op straat nazitekens allerlei zie en plotseling ben ik een geestesgenoot van de neonazis.

Wel, mijn nieuw gevonden beste vriend, ik ben eveneens tegen het overgrote deel van de VB standpunten maar ben eveneens tegen het overgrote deel van de linkse standpunten. Links en rechts zouden beter erkennen dat beide kanten hun voor-en nadelen hebben en aldus de immer gulden zijnde middenweg kiezen.
Spijtig genoeg is polarisatie het enige dat in realiteit overblijft en zowel links als rechts vervallen in dezelfde vuile lage spelletjes om elkaar tot in de eeuwigheid amen te blijven verzuren.
Ik heb het absolute afkeer van de 'Jij bent het niet eens met links dus ben je een fascist/racist - Jij bent het niet eens met rechts dus ben je een communist/naïeve wereldverbeteraar'-mentaliteit dewelke heden ten dage lijkt te heersen.
Wimpeus is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 10:22.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be