Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Bekijk resultaten enquête: Vindt u dat een brandende pop van een Orthodoxe Jood een flagrante schending is van de antisemitisme
Uiteraard. Hier moet hard tegen opgetreden worden. Het CGKR moet de verantwoordelijken voor de rechter dagen. 41 82,00%
Maar nee toch...het is slechts een onschuldig spelletjes vanwat gefrustreerde allochtonen. 9 18,00%
Aantal stemmers: 50. Je mag niet stemmen in deze enquête

Antwoord

Discussietools
Oud 26 november 2003, 21:28   #21
michr.oscoop
Parlementslid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door DaVinci
Joden beschouwen zich superieur tegenover andere volkeren want zij zijn de 'uitverkorenen' (heb dit al genoeg gezien in joodse docu's), dan is het toch logisch dat de joden dit soort haat zelf uitlokken? :
De Joden en de Arabieren exporteren hun oorlog naar onze streken. Ze spelen het allebei vuil.
Een verbrande pop so what? De Joden zijn daar natuurlijk héél gevoelig voor omdat ze het sociaal kapitaal van de holocaust helemaal ten gelde willen maken.
In Londen hebben ze toch ook een pop van Bush naar beneden getrokken? In Irak een van Sadam? In Georgië een van Shevarnadze?
Dat hoort bij de folklore van primitieve politieke emoties.
Persoonlijk zie ik het de Joden en de Mak(pardon)Marokkanen het graag met elkaar aflappen .
michr.oscoop is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 november 2003, 21:38   #22
Pat
Parlementslid

Pat's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik ben nu niet echt voor de AEL maar zijn we nu niet aan het overdrijven door de joden in bescherming te nemen gewoon om het AEL te kunnen 'pakken'.. Joden beschouwen zich superieur tegenover andere volkeren want zij zijn de 'uitverkorenen' (heb dit al genoeg gezien in joodse docu's), dan is het toch logisch dat de joden dit soort haat zelf uitlokken?
Als men in een studentenbetoging een pop van Vanderpoorte verbranden dan zet dit blijkbaar niet aan tot haat, waarom bij een joodse pop wel?
Omdat die pop geen publiek figuur vertegenwoordigt, maar een gans volk. Bent u trouwens de slogans "Hamas hamas, joden aan de gas" vergeten? Of het brengen van de Hitlergroet doorAEL- jongeren in Nederland? Het Joodse volk was reeds meerdere malen in de geschiedenis onderwerp van haatcampagnes. AEL is slechts een zoveelste kathalisator van de Jodenhaat (ook al ontkennen ze dit EXtern). Dit kwaadaardig fenomeen duikt niet enkel op in België, maar ook in Europa en elders in de wereld. Moslims vinden zichzelf niet enkel 'uitverkoren', ze vinden ook dat ze hun 'wijsheden' moeten exporteren over de hele wereld. Ze denken het recht te hebben niet-moslims te onderwerpen.

Joden hebben altijd een defensieve strijd gevoerd. Ze zullen nooit anderen dwingen zich te bekeren tot hun geloof. Het toetreden tot het Joods geloof is zeer veeleisend. Ze zijn misschien Isolationistisch binnen hun Jood zijn, maar daarbuiten zijn ze zeer schappelijk. Laat ze zich 'uitverkoren' voelen binnen hun besloten clubje: Zolang ze maar geen dwang uitoefenen op anderen, is er niets aan de hand.
Oud 26 november 2003, 21:43   #23
Pat
Parlementslid

Pat's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door H. Guderian
Ocharme, een popke wordt in de fik gestoken en daar zijn de ZOG-marionetten al weer om te zagen over antisemitisme.
Liever een denkbeeldige "ZOG-marionet", dan een NAZI. In Brittanië heeft een Nazileider, zich bekeerd tot de Islam omdat radicale Moslims zijn Jodenhaat goed kunnen "vatten". Misschien een idee voor u?
Oud 26 november 2003, 21:46   #24
@lpha
Parlementsvoorzitter

@lpha's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door michr.oscoop
In Londen hebben ze toch ook een pop van Bush naar beneden getrokken? In Irak een van Sadam? In Georgië een van Shevarnadze?
Dat hoort bij de folklore van primitieve politieke emoties.
Bij betogingen tegen een bepaalde politiek of eis tot aftreden een pop verbranden van een publiek figuur is een ludieke actie.
Dat is het niet wanneer door het verbranden van een pop een gans volk geviseerd wordt. In dit geval is het aanzetten tot racisme (en erger).
@lpha is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 november 2003, 21:48   #25
boer_bavo
Europees Commissaris

boer_bavo's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Seba
Citaat:
De Joden zijn de nieuwe nazi's en nog veel erger zelfs.
arme palestijntjes
U bedoelt waarschijnlijk de Palestijnse extremisten, maar hebt uw mistypt:
Palestijnse zelfmoordenaars blazen zich onaangekondigd op door dynamiet en spijkers rond hun lijf te binden waardoor ze 20 onschuldige burgers de dood in sleuren in naam van de Islam, Israelis kondigen hun acties aan en gaan doelgericht op de terroristen af. U mag nazi'zs noemen wie u wil, maar baseer u aub op feiten en nuancering
Géén van beiden is zo erg als een nazi. Komaan, onder Hitler werden 6 miljoen joden vergast.

En in beide kampen zijn extremisten die zorgen dat een vredesproces zéér moeilijk, zo niet onmogelijk is.
Oud 26 november 2003, 21:51   #26
Gorefest
Minister

Gorefest's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Niels
Dat is het nu net.......ik keur het verbranden van poppen die personen of groeperingen moeten voorstellen nooit goed, maar onze maatschappij is supergevoelig geworden voor etnisch getinte zaakjes.
Etnisch bekijk ik dit niet, ik zou eerder zeggen dat de joden hierbij nog méér 'invincibility' gaan verwerven met dit soort zaken.. uiteindelijk komt men toch weer bij de holocaust terecht en mag men weer geen slecht woord zeggen over joden anders heeft men een klacht aan zijn broek wegens anti-semitisme.. en zolang bepaalde organisaties blijven zagen over de holocaust en dergelijke dingen kunnen de joden doen en laten wat ze willen.. een Berlijns muurtje bouwen, een (illegaal) wapenverzamelingske aanleggen, groter als dat van al de andere landen in het midden-oosten samen enzo.. vergeet niet dat Israël ook winnaar was in de categorie 'het land dat het meest de wereldvrede bedreigt'.. en dan maar zeuren men een 'pop' verbrandt??
Oud 26 november 2003, 21:51   #27
Darwin
Banneling

Darwin's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik ben nu niet echt voor de AEL maar zijn we nu niet aan het overdrijven door de joden in bescherming te nemen gewoon om het AEL te kunnen 'pakken'.. Joden beschouwen zich superieur tegenover andere volkeren want zij zijn de 'uitverkorenen' (heb dit al genoeg gezien in joodse docu's), dan is het toch logisch dat de joden dit soort haat zelf uitlokken?
Als men in een studentenbetoging een pop van Vanderpoorte verbranden dan zet dit blijkbaar niet aan tot haat, waarom bij een joodse pop wel?
Stel dat we nu eens een anti-Marokkaanse betoging organiseren op de Turnhoutse Baan en daar een Marokkaanse pop in brand steken. Probeer het u even voor te stellen...

En probeer u dan de 4 volgende weken in Antwerpen voor te stellen... 8)

[size=2]PS : bovenstaande tekst is geen aansporing tot, enkel een poging om zowel het resultaat als de emotionele reacties op het één als op het ander met mekaar te vergelijken [/size]
Darwin is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 november 2003, 22:00   #28
Bluelagune
Provinciaal Gedeputeerde

Standaard

Citaat:
Citaat:
Dat is het nu net.......ik keur het verbranden van poppen die personen of groeperingen moeten voorstellen nooit goed, maar onze maatschappij is supergevoelig geworden voor etnisch getinte zaakjes.
Etnisch bekijk ik dit niet, ik zou eerder zeggen dat de joden hierbij nog méér 'invincibility' gaan verwerven met dit soort zaken.. uiteindelijk komt men toch weer bij de holocaust terecht en mag men weer geen slecht woord zeggen over joden anders heeft men een klacht aan zijn broek wegens anti-semitisme.. en zolang bepaalde organisaties blijven zagen over de holocaust en dergelijke dingen kunnen de joden doen en laten wat ze willen.. een Berlijns muurtje bouwen, een (illegaal) wapenverzamelingske aanleggen, groter als dat van al de andere landen in het midden-oosten samen enzo.. vergeet niet dat Israël ook winnaar was in de categorie 'het land dat het meest de wereldvrede bedreigt'.. en dan maar zeuren men een 'pop' verbrandt??
Ik denk dat u niet goed begrijpt of doorhebt wat de holocaust echt heeft ingehouden. Het is trouwens weeral eens typisch dat vélé van die linkse politiek-correcte wereldverbeteraars uit Limburg afkomstig zijn. Ondanks Ford Genk blijven jullie toch dat links anti-joods en Anti-Amerikaans gelul slikken. Feit is gewoon: de Arabische wereld heeft nooit aanvaardt dat Israël bestond zelfs het "land" bij de bestaande grenzen van 1967. Vélé Arabische naties erkennen Israël na méér dan 50 jaar nog steeds niet als volwaardig democratisch land en wat die belachelijke opiniepeiling betreft. Véél geloof zou ik er toch niet aan hechten, het is geweten dat de Europese media eerder geneigd zijn de linkse pro-Palestijnse kaart te trekken.
Oud 26 november 2003, 22:01   #29
Gorefest
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Darwin
Stel dat we nu eens een anti-Marokkaanse betoging organiseren op de Turnhoutse Baan en daar een Marokkaanse pop in brand steken. Probeer het u even voor te stellen...

En probeer u dan de 4 volgende weken in Antwerpen voor te stellen... 8)
Dan is het weer 'Antwerp is burning' (en niet de houseparty-versie)
Steken ze een joodse pop in brand dan is dit anti-semitisme, steken ze een Marokkaanse pop in brand dan is dit racisme, steken ze een Belgische pop in brand dan is er geen wet hiertegen.. raar
Oud 26 november 2003, 22:05   #30
Woutertje
Banneling

Standaard

[quote="michr.oscoop"]
Citaat:
Persoonlijk zie ik het de Joden en de Mak(pardon)Marokkanen het graag met elkaar aflappen .
Tja van Nazi's zoals u hadden we dan ook niets anders verwacht. Rupelmonde is dat soms een naam van 1 of ander insekt????
Woutertje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 november 2003, 22:07   #31
Woutertje
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Niels!
Antwerpen heeft in ons land de balangrijke pioniersrol gespeeld inzake de muticulturele samenleving. Daar waar de meeste mensen nog relatief overtuigd waren van de eeuwigheid van het "plattelandsmodel" waar iedereen iedereen kent, was Anwerpen al een pull-factor van tolerantie en vreedzame samenleving. Er hebben zich dan ook verschillende gemeenschappen gevestigd: de joodse, allochtonen, autochtonen, enz....

Naar aanleiding van 11 September is iedereen ter wereld die tolerantie en gastvrijheid toch wat in vraag beginnen stellen. Autochtonen gaven allochtonen de schuld, en omgekeerd. Religies en politieke strekkingen bestoken elkaar.

In Antwerpen moeten wij toegeven dat de acties tegen de Joodse gemeenschap sinds "nine eleven" zijn toegenomen. Ondanks het feit dat de verhoudingen tussen het bestuur en die gemeenschap de laatste jaren steeds goed zijn geweest én het feit dat de Joodse gemeenschap niet kan afgerekend worden op zowel de "Palestijnse zaak" als de wereldwijd verspreide terreur, zijn de aanslagen, vergeldingsacties, enz.....de laatste jaren, maanden tegen deze bevolkingsgroep toegenomen.

Als SP.a zijn wij daar zeer duidelijk en ondubbelzinnig over. Het feit dat er aan het eind van een vreedzame betoging poppen die gestalte moeten geven aan een bevolkingsgroep, in brand worden gestoken, KAN niet. Wij keuren deze vorm van betogen volledig af, ze wijzen op racistische en haatdragende voedingsbodems die elke constructief gesprek in de weg staan. Dat hierbij kinderen aanwezig zijn, kan ons vermoeden enkel bevestigen dat bepaalde belangegroepen niets ontzien in hun strijd naar macht en "eigen gelijk". Het getuigt ook van weinig respect voor ge geschiedenis, die al de slagkracht van dit soort handelingen heeft aangetoond.

Natuurlijk haald deze soort van moreel verwerpelijk gedrag minder de media omdat het geweldloos verloopt. Gebroken ruiten, charges, bloed, het heeft een hogere spektakelwaarde en haalt vlugger de media.

U vroeg mijn standpunt, dit is mijn standpunt. SP.a keurt dit soort van "geestelijke" aanslagen volledig af!

niels!

Maar natuurlijk moet er ook

Niels waarom dient de SP.A dan géén klacht in bij het centrum voor Gelijke kansen????
Oud 26 november 2003, 22:07   #32
Gorefest
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bluelagune
Het is trouwens weeral eens typisch dat vélé van die linkse politiek-correcte wereldverbeteraars uit Limburg afkomstig zijn.
Sinds wanneer ben ik nu links en politiek-correct???
Ik moet niks hebben van Joden EN Arabieren.. zo goed?
Oud 26 november 2003, 22:10   #33
Pat
Parlementslid

Pat's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Citaat:
U zegt het zelf 'de joden', dus zelfs niet de Israeli's (inwoners van Israel kunnen trouwen atheistisch, Moslim of atheïst zijn) Het kleine land (1/3 kleiner dan België) is een democratie (daar hebben de Israeli's, zelf voor gezorgd). Een democratie die reeds meerdere malen bedreigd werd door grotere, totalitaire buurlanden. Buurlanden die in het verleden trouwens het initiatief genomen hebben om het land, met z'n allen, aan te vallen.

Stel u voor dat België de enige democratie was binnen europa. En dat alle Europese buurlanden bestonden uit totalitaire regimes die reeds meerdere malen de oorlog verklaarden. Bovendien wordt Belgische staat van binnen uit ondermijnd door terroristische zelfmoordaanslagen tegen haar burgers. De verantwoordelijke terreureenheden opereren vanuit de buurlanden vanwaar ze logistiek steun ontvangen. Is het dan niet normaal dat België zich gaat bewapenen met hoogtechnologisch materiaal, en dat er zeer strenge veiligheidsmaatregelen gelden aan de grenzen?
Oud 26 november 2003, 22:12   #34
Pascal L.
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Ocharme, een popke wordt in de fik gestoken en daar zijn de ZOG-marionetten al weer om te zagen over antisemitisme.
bwahahaha guderian ... dat komt dan van iemand die de nickname kiest van Adolf Hitler's homovriendje ...
Pascal L. is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 november 2003, 22:13   #35
Darwin
Banneling

Darwin's schermafbeelding

Standaard

Het grappige van dit soort topics vind ik dat die illustreren hoe verschillende opinies in verschillende mensen kunnen verenigd zijn. Geen combinatie van overtuigingen kan je zo gek bedenken of ze bestaat wel bij iemand.

Dat was iets waar ik me zowel op de kunstacademie als bij Agalev over verbaasde. Dat mensen die volgens je eerste veronderstelling een zelfde mentaliteit hebben, in werkelijkheid hemelsbreed van opvattingen met elkaar kunnen verschillen.

En zo heb je dus zowel aan de ene kant als aan de andere kant van het "politieke spectrum" overtuigde anti-semieten en overtuigde judeofielen.

Darwin is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 november 2003, 22:14   #36
Woutertje
Banneling

Standaard

Citaat:
Citaat:
Het is trouwens weeral eens typisch dat vélé van die linkse politiek-correcte wereldverbeteraars uit Limburg afkomstig zijn.
Het feit is dat uw stellingen precies overeenkomen dan wat er in Neonazistische blaadjes wordt neergeschreven; ""De Joden en de moslims als grootste vuil op aarde""". Precies of wij christelijke Blanken zijn beter en beschaafder dan voorgenoemden. Aan zulk simplisme doe ik niet mee.
Oud 26 november 2003, 22:18   #37
Woutertje
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Darwin
Het grappige van dit soort topics vind ik dat die illustreren hoe verschillende opinies in verschillende mensen kunnen verenigd zijn. Geen combinatie van overtuigingen kan je zo gek bedenken of ze bestaat wel bij iemand.

Dat was iets waar ik me zowel op de kunstacademie als bij Agalev over verbaasde. Dat mensen die volgens je eerste veronderstelling een zelfde mentaliteit hebben, in werkelijkheid hemelsbreed van opvattingen met elkaar kunnen verschillen.

En zo heb je dus zowel aan de ene kant als aan de andere kant van het "politieke spectrum" overtuigde anti-semieten en overtuigde judeofielen.

Wat ook een feit is Darwin is dat bij vélé Blokkers(Malinwa, Davinci, Guderian, Michr-oscoop, Eichmann) bij discussies over holocaust en Jodenhaat de ware fascistische aard bovenkomt. En dan begrijpt men niet dat er zoiets bestaat als een Cordon Sanitaire. Wel ik wel...laat zulke types aan de macht en we hebben een herhaling van "40-45"!!!!
Oud 26 november 2003, 22:25   #38
Gorefest
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Woutertje
Citaat:
Citaat:
Het feit is dat uw stellingen precies overeenkomen dan wat er in Neonazistische blaadjes wordt neergeschreven; ""De Joden en de moslims als grootste vuil op aarde""". Precies of wij christelijke Blanken zijn beter en beschaafder dan voorgenoemden. Aan zulk simplisme doe ik niet mee.
En dan zijt ge dus ne linkse & politiek correct als ge zo een stellingen hebt .. ge zegt wel van blanken zijn beter en beschaafder, awel de joden voelen en zeggen ook dat ze het superieure volk zijn, maar die kunt ge moeilijk in het neo-nazi hoekske duwen niet, dus daar zwijgt men maar over..
Oud 26 november 2003, 22:25   #39
Pat
Parlementslid

Pat's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
En dan begrijpt men niet dat er zoiets bestaat als een Cordon Sanitaire.
Omdat het cordon sanitair ondemocratisch is. Democratie kan je trouwens niet afdwingen, want dan is het geen democratie meer. Herinner u de woorden van Voltaire.
Oud 26 november 2003, 22:33   #40
H. Guderian
Banneling

H. Guderian's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pascal L.
Citaat:
bwahahaha guderian ... dat komt dan van iemand die de nickname kiest van Adolf Hitler's homovriendje ...
U behoort duidelijk tot het kransje van linkse intellectuelen op dit forum. Met deze reactie is dit nu wel zéér duidelijk.
H. Guderian is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 07:47.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be