Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Antwoord

Discussietools
Oud 11 december 2006, 13:26   #21
Edina
Perm. Vertegenwoordiger VN

Edina's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Toon dat eens aan, beste vriend! Of is dat een beetje te moeilijk en laat u het liefst bij onbewezen woordkramerij?
Ze gebruiken ook heel graag "de vrijheid van meningsuiting" om racistisch en discriminerend gedachtegoed aan de man te brengen. Pijnlijk, maar waar! Ze houden wel eens moskeeëntochten. Of gaan betogen voor asielcentra. En zo kunnen we nog wel even doorgaan.

Laatst gewijzigd door Edina : 11 december 2006 om 13:26.
Edina is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 december 2006, 13:28   #22
Edina

Edina's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Bewijs dat maar eens! Kunt u punten uit het VB-programma halen of uitspraken van mandatarissen die dit hebben beweerd?
Het verbod op hoofddoeken? Het verbod op het praten van arabisch op openbare plaatsen? Het zijn maar een paar voorbeeldjes hé. En wou Alexandra Coolen ooit zelfs geen schoolboeken en folders verbieden omdat ze haar normen en waarden overtraden?
Oud 11 december 2006, 13:30   #23
Banneling

Standaard

[quote=Edina;2235852]De opener van de topic schreef letterlijk:

Citaat:
En als je dus ook gelezen wat ik tussen haakjes had geschreven, beste Online, dan had je begrepen dat het daarover ging en in één keer ook waarom ik problemen had met die uitspraak: wat kunnen die "goede vreemdelingen" namelijk meer doen dan het af te keuren?
Ach Edina toch, zo kort van geheugen? De insinuatie dat alle vreemdelingen over dezelfde kam geschoren worden door steeds dezelfden, kwam - zoals te verwachten - uit jouw pen hoor.

Om op je vraag te antwoorden : misschien hun opvoedingsmodel doorgeven aan die andere vreemdelingen. Dat zou onze samenleving al heel wat overlast besparen.

Citaat:
Je hebt er dus "toevallig" ook over gelezen dat ik schreef dat ik het schandalig vond en dat er tegen moest opgetreden worden.
Nee daar heb ik niet over gelezen.

Citaat:
Kan je even quoten waar ik het heb goedgepraat en dan ineens ook welk excuus ik daarvoor zou hebben gebruikt. Ik moet niet hebben van fundamentalisten. Of dat nu moslims zijn of Vlamingen. Duidelijk zo
Edina, ik heb net als jou het recht om bepaalde vergelijkingen te maken. Jij dicht het VB het objective bondgenootschap met moslimfundamentalisten toe. En ik dicht de linksprogressieve dhimmie-extremisten dat objectieve bondgenootschap toe. De gedachte is nog steeds vrij in dit land, tot spijt van wie het benijdt.
Online is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 december 2006, 13:30   #24
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Of gaan betogen voor asielcentra. En zo kunnen we nog wel even doorgaan
.

Oeps! betogen mag ook al niet meer van Edina. Dat is niet de juiste "argumentatie" zeker?
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 december 2006, 13:37   #25
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Jan van den Berghe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Edina Bekijk bericht
Het verbod op hoofddoeken? Het verbod op het praten van arabisch op openbare plaatsen? Het zijn maar een paar voorbeeldjes hé. En wou Alexandra Coolen ooit zelfs geen schoolboeken en folders verbieden omdat ze haar normen en waarden overtraden?
Bij mijn weten is er nooit een standpunt geweest over het verbod op Arabisch. U zuigt de "voorbeelden" uit uw duim.

Coolen wenste geen boeken te verbieden, maar wel haar protest te uiten tegen boeken KATHOLIEKE godsdienst die juist het tegenovergestelde bevatten van wat de RKK leert. Coolen heeft niet geprotesteerd tegen boeken vrijzinnige moraal die schunnige prenten bevatten.

Het verbod op hoofddoeken betrof de plaats ervan in openbare instellingen.

Kortom, u zit er weer eens flink naast!
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 december 2006, 13:38   #26
colargo
Banneling

colargo's schermafbeelding

Standaard

Ik zeg niet dat alle politici onwetend zijn ivm "islam". Maar er zitten er toch tussen die belangrijke beslissingen moeten nemen ivm dit probleem & onze samenleving en absoluut geen ervaring,kennis of inzicht hebben op dat gebied.

Jammer dat zo'n "storende gebeurtenis" niet op film staat, want t'gaat hem niet enkel om het crapuul! Die kunnen we idd missen als kiespijn.
Maar het is hun levensopvatting-cultuur-religie en wat vloeit daar uit: crapuleus gedrag en zich afzetten tegen de westerse manier van leven.

Hun "gedrag" is de uiting van hun "cultuur-religie".
colargo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 december 2006, 13:40   #27
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Jan van den Berghe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ze gebruiken ook heel graag "de vrijheid van meningsuiting" om racistisch en discriminerend gedachtegoed aan de man te brengen. Pijnlijk, maar waar! Ze houden wel eens moskeeëntochten. Of gaan betogen voor asielcentra. En zo kunnen we nog wel even doorgaan.
Wat is er "pijnlijk" aan het uiten van een radicaal-rechtse stem (door u verkeerlijk als "racistisch" en "discriminerend" omschreven)?

Een protest tegen de erkenning van de islam als officiële godsdienst is wel iets heel anders dan het verboden van bepaalde culturele uitingen. Het Vlaams Belang heeft nooit geprotesteerd tegen Marokkaanse of Turkse culturele initiatieven of concerten. Daar is iedereen vrij in.

Betogen tegen asielcentra heeft al evenmin iets met cultuur te maken. Het is een politieke stellingname.

Kortom, ook hier zit er flink naast. U zit duidelijk verlegen om voorbeelden...
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 december 2006, 14:10   #28
Edina

Edina's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe Bekijk bericht
Oeps! betogen mag ook al niet meer van Edina. Dat is niet de juiste "argumentatie" zeker?
Waar las je precies dat het niet mag?
Oud 11 december 2006, 14:20   #29
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
U bedoelde natuurlijk dat men wèl recht heeft op betogen, als het maar voor de door U goedgekeurde standpunten is.

Domme mie die ik ben.

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
Oud 11 december 2006, 15:06   #30
jurgen79
Banneling

jurgen79's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Uh-Huh Bekijk bericht
Nope. Het spijt me dat ik niet wist wat er gaande was aan de ingang van de Roma en er niet stond om die gastjes tegen te houden. Maar denk je nu echt dat het overgrote deel van de moslims in Borgerhout zoiets steunen?? Denk je echt dat die gastjes zo'n grote aansluiting zullen vinden? "Mijn regels" opdringen aan anderen is niet wat ik, als moslim, islam(itisch) noem. En ik denk dat veel andere moslims ook zo denken.
Ik hoop van niet dat het overgrote deel van de moslimgemeenschap dit zou steunen.
Anders zitten we met grote problemen in ons mooie Vlaanderen.
Toch verwacht ik dat er vanuit de moslimgemeenschap een duidelijk afkeuren komt op zulke voorvallen.
Ik verwacht ook dat de staat deze mensen die zulke dingen komen propandageren en opdringen onmiddelijk uit Vlaanderen verwijderd (maar dit laatste is ijdele hoop).
jurgen79 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 december 2006, 18:06   #31
Chrilord
Lokaal Raadslid

Standaard

Mijnheer de minister,U wordt betaald om op alle forums ,iedereen die het niet eens is met de "multiculturele samenleving" ferm de mantel uit te vegen met uw fundamentalistische argumenten.Zelden houden ze steek,maar denk hieraan:de dag dat uw "protegès" aan de macht zullen zijn worden alle forums afgeschaft in naam van de "demokratie en allha", en dan hebt gij ook gedaan met zingen. Gij en "vreemdeling" zijn in extreem linkse middens opgeleid om uw eigen mensen te veraden,maar loontje komt om zijn boontje hé!
Chrilord is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 december 2006, 18:18   #32
Basy Lys
Minister

Basy Lys's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door andev Bekijk bericht
Bleek dat er een heel eind voor de opvoering een aantal lieden, met lange gewaden en baarden...

... de baarden zijn onzichtbaar ...

Laatst gewijzigd door Basy Lys : 11 december 2006 om 18:37.
Basy Lys is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 december 2006, 18:21   #33
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Allez basy lys!

Nu niet moeilijk gaan doen over een djellaba en een lappeke stof hé!

Straks denken ze nog dat je een asociale verzuurde zijt!

Laatst gewijzigd door circe : 11 december 2006 om 18:23.
Oud 11 december 2006, 19:05   #34
Basy Lys
Minister

Standaard

Citaat:
Zoals al meermalen is gebleken zwijgt de meerderheid van de moslims wanneer extremistische elementen de toon bepalen. Bijna nooit komen er afkeurende reacties. De reden is simpel: de elementen die de moslimfundamentalisten bepleiten, vormen nu eenmaal deel van de islam.
Tiens, heb jij dan niet die wereldwijde demonstraties gezien tegen de terroristische acties in Thailand, Irak, Afghanistan, Soedan, Algerije, ...?

Gisteren was er nog een massale betoging in Brussel tegen de systematische verkrachtingen in Darfoer. Daar waren zelfs 150 (honderdvijftig) mensen aanwezig! Waaronder nogal wat Congolezen, en autochtone Belgen.
Oud 11 december 2006, 19:07   #35
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Basy Lys Bekijk bericht
Tiens, heb jij dan niet die wereldwijde demonstraties gezien tegen de terroristische acties in Thailand, Irak, Afghanistan, Soedan, Algerije, ...?

Gisteren was er nog een massale betoging in Brussel tegen de systematische verkrachtingen in Darfoer. Daar waren zelfs 150 (honderdvijftig) mensen aanwezig! Waaronder nogal wat Congolezen, en autochtone Belgen.
Ik heb dat van Darfoer precies gemist op de Pravda. Gingen ze daar geen hele Terzake aan wijden? en een Koppen? en een Morgen Beter? en een Villa Politica? en een 7de dag?

of vergis ik me?

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
Oud 11 december 2006, 19:07   #36
Basy Lys
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Uh-Huh Bekijk bericht
... Maar denk je nu echt dat het overgrote deel van de moslims in Borgerhout zoiets steunen??...
Wie zwijgt stemt toe.
Oud 11 december 2006, 19:27   #37
Banneling

Standaard

Citaat:
Ik heb dat van Darfoer precies gemist op de Pravda. Gingen ze daar geen hele Terzake aan wijden? en een Koppen? en een Morgen Beter? en een Villa Politica? en een 7de dag?

of vergis ik me?
Je vergist je. Er zijn prioritairder zaken, zoals de heksenjacht op een zaakvoerder die niet de gepaste keuze maakte bij de aanwerving van beveiligingspersoneel.
Oud 11 december 2006, 20:39   #38
Banneling

Standaard

Concertgangers mogen Roma niet binnen

ma 11/12/06 - Enkele conservatieve moslims hebben sommige bezoekers de toegang geweigerd tot een Marokkaans muziekconcert in de Roma.

De moslims probeerden de bezoekers ervan te overtuigen dat de muziek onrein was. Ze pakten ook de tickets af van enkele bezoekers.
Later op de avond hebben enkele jongeren nog vernielingen aangebracht aan het cultureel centrum.
De organisator en uitbater van de Roma, Paul Schyvens, gaat een brief schrijven naar de Antwerpse burgemeester Patrick Janssens (SP.A) en premier Guy Verhofstadt (VLD).
De Antwerpse politie is een onderzoek gestart.
VRT-online

Het zou interessant zijn moest dat ene moslimfundamentalistisch forumlid (Samrah heet ze, denk ik) eens uitlegt wat er "onrein" is aan muziek.
Oud 11 december 2006, 20:53   #39
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Online Bekijk bericht
Concertgangers mogen Roma niet binnen

ma 11/12/06 - Enkele conservatieve moslims hebben sommige bezoekers de toegang geweigerd tot een Marokkaans muziekconcert in de Roma.

De moslims probeerden de bezoekers ervan te overtuigen dat de muziek onrein was. Ze pakten ook de tickets af van enkele bezoekers.
Later op de avond hebben enkele jongeren nog vernielingen aangebracht aan het cultureel centrum.
De organisator en uitbater van de Roma, Paul Schyvens, gaat een brief schrijven naar de Antwerpse burgemeester Patrick Janssens (SP.A) en premier Guy Verhofstadt (VLD).
De Antwerpse politie is een onderzoek gestart.
VRT-online

Het zou interessant zijn moest dat ene moslimfundamentalistisch forumlid (Samrah heet ze, denk ik) eens uitlegt wat er "onrein" is aan muziek.
VERDORIE!!! Nu weet ik ineens waarom er op die 0110 concerten amper of geen moslim-allochtonen te zien waren! Dit was ONREIN!!!

Dat den Barman daar zelf niet aan gedacht heeft! De Monoculturalist! En maar ZIJN cultuur willen opdringen aan die mensen! Een échte schande is het.

Oud 11 december 2006, 21:05   #40
Banneling

Standaard

Citaat:
VERDORIE!!! Nu weet ik ineens waarom er op die 0110 concerten amper of geen moslim-allochtonen te zien waren! Dit was ONREIN!!!

Dat den Barman daar zelf niet aan gedacht heeft! De Monoculturalist! En maar ZIJN cultuur willen opdringen aan die mensen! Een échte schande is het.
Ja hoe durft hij zijn cultuur zo opdringen aan een minderheid die overmorgen misschien al een meerderheid is in Antwerpen. Het minste dat hij kon doen was een scheidingsdoek op de concertplaatsen aanbrengen, naar het voorbeeld van de verrijkende profeet, zodat de reinheid van de aanwezige dames gegarandeerd was. En zeggen dat het nu vol hoofddoekloze sletten stond. Da's hetzelfde als een openbare orgie organiseren ! Je kan nagaan Circe dat je al veel lef moet hebben om daar als gelovige naartoe te gaan.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 04:15.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be