Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 27 november 2003, 18:53   #21
jan hyoens
Perm. Vertegenwoordiger VN

jan hyoens's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Seba
Citaat:
Waarom, omdat deze wet enkel en alleen is ingevoerd om het Vlaams Blok te nekken! Dit is niet gelukt en dus heeft men een 2de absurde wet ingevoerd; de discriminatiewet!
Wat heeft het Blok te vrezen, ze zeggen toch zelf dat ze niet racistisch zijn? Wat is dan het probleem?
Of bent u voor racisme en discriminatie?
Goe geprobeert!
jan hyoens is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 november 2003, 18:58   #22
pistoléke
Burgemeester

pistoléke's schermafbeelding

Standaard

die kantoren tegen rascisme vind ik goed,dan kan ik elke keer als er een allochtoon nog es een uitspatting van zijn rascisme heeft nog es naar dat kantoor,goed idee ik heb zo op voorhand de gedachte dat ik de deur daar nogal plat ga lopen amai amai amai
Oud 27 november 2003, 19:08   #23
Lekker Links!
Parlementslid

Lekker Links!'s schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door pistoléke
die kantoren tegen rascisme vind ik goed,dan kan ik elke keer als er een allochtoon nog es een uitspatting van zijn rascisme heeft nog es naar dat kantoor,goed idee ik heb zo op voorhand de gedachte dat ik de deur daar nogal plat ga lopen amai amai amai
ja in antwerpen denk ik dat de racismekantoren op dagen dat er in de scholen proclamaties zijn of mondelinge examens, ze best met een -trek-een-volgnumerken-systeem gaan werken. De racisme opstoot zal plots weer nie te tellen zijn.
Lekker Links! is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 november 2003, 19:34   #24
Peace
Europees Commissaris

Peace's schermafbeelding

Standaard

Hoe meer klachten voor racisme worden ingediend, hoe meer duidelijk wordt dat vlaanderen geen goede thuishaven voor vreemdelingen is.

Wat gaat men met deze klachten doen?

Indien men mensen gaat bestraffen voor racisme zal dit er toe leiden dat deze mensen en vaak hun hele omgeving, juist omdat ze bestraft zijn geworden nog veel racistischer zullen worden.

Racisme kan men niet oplossen door mensen te bestraffen maar wel door de oorzaken van het racisme weg te nemen.

De oorzaak is te zoeken in de ongebreidelde toevloed van vreemdelingen die totaal niet in onze cultuur passen.
Peace is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 november 2003, 19:37   #25
boer_bavo
Europees Commissaris

boer_bavo's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rudy Van Nespen
Het ergste is dat men aan de kern van het probleem vorrbij gaat.

De kern van het probleem is dat het gerecht beslist over het al dan niet rascistisch zijn van een handeling/uitspraak/geschrift.
Niet een zg. rascismekantoor!
Dus moet de toegang tot het gerecht verbeterd worden, met een lagere drempel en meer personeel.

Daarom moet men niet meer mensen op pseudo-legale kantoortjes van het CGKR gaan zetten, maar op de diensten die ECHT tellen, namelijk justitie!
Daar ben ik het mee eens. Laat politie en justitie racisme aanpakken.
Oud 28 november 2003, 23:00   #26
fernand
Europees Commissaris

fernand's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door jeanblanquart
een goed inititiaef op voorwaarde dat er consequent wordt opgetreden tegen elke racist, ongeacht afkomst, geslacht, religie, sexuele voorkeur en nationaliteit.

Kortom, als een moslim klacht neerlegt tegen een Vlaams Blokker wegens racisme, moet de klacht worden behandeld, zonde rrekening te houden met de godsienst van de ene en d epolitieke voorkeur van de andere (hoewel er dan sowieso sprake is van sympathie voor racisme, maar dat is een andere zaak...).

Wanneer ik als half-italiaan klacht neerleg tegen moslims omdat zij mijn ex-partner beledigden en schrik aanjoeg omdat zij 'een Belgische hoer is die zich fatsoenlijk moet kleden en zeker niet moet denken een roltrap te nemen waar zes minderjarige moslimjongens de weg blokkeren', dan moet die klacht soweiso ook behaneld worden (ook door de politie trouwens...).

Gebeurt dat niet, dan is het racismrekantor zelf .. racistisch en dan klaag ik dat kanttor aan op basois van dezelfde wet !

Dit heet consequentie !!!!

Kijk, de multiculturele samenleving is niet te nemen of te laten; ze is een gegeven van zodra de jagers en verzamelaars duizenden jaren geleden begonnen te migreren. Met de moderne communicatiemedia èn transportmiddelen (en de Europese eenmaking) is het multicultureel samenleven alsmaar verhoogd en dat is prima.. Vandaar dat een slogan zoals 'eigen volk' compleet belachelijk is, NIEMAND heeft nog Vlaamse roots (of Waalse, of Italiaanse enzovoorts) want altijd is er wel ergens een Spaanse, Franse, Duitse, Hollandse enzovoortse roots terug te vinden: voor sommigen in een heel recent verleden '1940-1945 of 1914-1918), andere wat verder (rond 1830) en sommigen nog vroeger (14e-19e eeuw)... Dat is één !

Heel iets anders is wanneer bepaalde religies hun fascistische ideologie gebruiken in naam van 'multicultuur' om hun heerschappij trachten te vestigen. Ik heb het inderdaad over de islam aangezien moslims maar al te graag het woord 'racisme 'in de mond nemen, telkens als iemand hen er op wijst dat de westerse samenleving steunt op de Universele Verklaringen van de Rechten van de mens, waarin de discriminatie van vrouwen en van andere volkeren (in dit geval alle niet-islamieten...) NIET door de beugel kan.

Heel wat democratische partijen trappen in die val en verwarren BIJGEVOLG 'multiculturele samenleving' met 'het recht om één godsdienst of ideologie aan alle anderen op te dringen om aldus de democratie te vernietigen'.

Kortom, om dezelfde redenen waarom ik antifascist en antiracist ben, ben ik consequent anti-islam.. Ik wil wel proberen te discussiëren met individuele aanhangers van het Nazisme (Vlaams Blokkers dus !) of kiezers van nazistische partijen (van FNN en Blok dus) of van aanhangers van islamracisme (islamieten) of kiezers ervan (AEL-kiezers dus) maar als zij niet willen inzien dat hun keuze leidt tot de vernietiging van de democratie, is verbod en vervolging van deze personen op basis van hun ideeën en daden wèl te verrechtvaardigen.

vandaar wees consequent, het debat rond multicultureel samenleven is één zaak, het debat rond islamonderwerping een ander.
NO PASERAN !
Mijnheer U bent een rasist. U beschuldigt mij, zonder mij te kennen van een nazi te zijn! Kan ik dat dan ook melden. Of geld dat niet voor een Vlaams Blokker welke eigen volk eerst zegt. En niet eigen Volk met dezelfde roots.
Ik vind Uw uitspraak enorm rasistisch om te stellen dat eigen vol alleen op de roots of afkomst gaat.
Ik ben Vlaming, mijn vrouw Nederlandse dus mijn kinderen zijn geen eigen VOLK?
Kan U het nog dommer stellen.
Leer eerst met het woord eigen volk om te gaan. Kijk wat het Blok ermee bedoeld, en niet wat de anderen denken dat ze ermee bedoelen.
Ga zelf eens op onderzoek, en stop met die stomme voorgekouwde lullige koek.
Vanwegen een beledigde Vlaams Blokker!
fernand is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 november 2003, 23:07   #27
fernand
Europees Commissaris

fernand's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door jan hyoens
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Seba
Citaat:
Waarom, omdat deze wet enkel en alleen is ingevoerd om het Vlaams Blok te nekken! Dit is niet gelukt en dus heeft men een 2de absurde wet ingevoerd; de discriminatiewet!
Wat heeft het Blok te vrezen, ze zeggen toch zelf dat ze niet racistisch zijn? Wat is dan het probleem?
Of bent u voor racisme en discriminatie?
Goe geprobeert!
Het zullen alleen maar klachten zijn van allochtonen welke behandelt worden. Zoals nu reeds het geval is. Allee madameke hebben ze wat gepikt. En kunt U een beschrijving geven?
Ja meneir 't woaren tween bruin ma.........
Aha madam is rasist!
fernand is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 november 2003, 11:11   #28
Hans1
Banneling

Hans1's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door percloride
allemaal goed, maar hoeveel komen er in Wallonie, waarom moeten die allemaal in Vlaanderen komen en niks in Wallonie ?
Deze meldpunten zijn een initiatief van de Federale regering en betaald door de Federale regering, wij gaan de weg op (zijn in feite al heel goed bezig) met een regime op te bouwen naar het model van de vroeger Sovjet staat. Ik stel mij ook de vraag waarom er geen reactie komt van Europa om die ongelijkheden te verbieden, waar zit het Cirque Royale in Laeken, geven zij de goedkeuring om alle beschuldigingen van racisme
op de Vlamingen te schuiven ?
U hebt gelijk te pleiten voor een unitaire aanpak van de problemen. Al die investeringen moeten inderdaad niet alleen naar "Vlaanderen" gaan.
Hans1 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 november 2003, 11:43   #29
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Ik volg volledig de gedachtengang van Jean Blanquart!

Laat die racismekantoren er komen! En laten we ze beschouwen als "racisme"kantoren en niet als "allochtonen-klaagbanken".

Telkens als iemand MIJ of mijnen voor hoer uitscheldt, ze lastigvalt etc. ga ik klacht neerleggen!
Het wordt tijd dat de autochtonen OOK eens van hun laten horen in die racismekwesties.

Als iemand mij volgens het racisme kantoor als "varken" mag benoemen, mag ik in het vervolg ook "makaak" zeggen!
Eénmaal d�*t op papier staat, staan we al een stap verder.

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 november 2003, 14:09   #30
thePiano

thePiano's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rood Valkje
Vlaanderen krijgt racismekantoren

In de provincie Antwerpen zal het Centrum de meldpunten allicht uitbouwen in enkele steden, omdat Mechelen al vertrokken is. Antwerpen heeft voorlopig slechts één meldpunt, twee uren per week opengehouden door het Centrum zelf.
Amaai, slechts 2 uurtjes per week in Antwerpen, je moet het maar weten, onvoorstelbaar!
Oud 29 november 2003, 15:44   #31
jef
Gouverneur

Standaard

En mogen we daar een klacht indienen wanneer uw moeder is overvallen door ingevoerd crapuul, of werkt het enkel richting?
jef is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 november 2003, 15:48   #32
thePiano

thePiano's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door jef
En mogen we daar een klacht indienen wanneer uw moeder is overvallen door ingevoerd crapuul, of werkt het enkel richting?
Het werkt in alle richtingen. Je kan daar bvb ook melden al die Belgen die hun vrouw aftroeven of hun vuile poten niet van hun eigenste kinderen kunnen afhouden.
Oud 29 november 2003, 16:20   #33
percloride
Provinciaal Gedeputeerde

percloride's schermafbeelding

Standaard

neen, de racismewet is NIET van toepassing op de klachten komende van
de autochtone bevolking, of laat ons duidelijk zijn , een Vlaming (of Belg)
die zich gediscrimeert voelt tegenover een Turk, Marokaan, kan GEEN
klacht neer leggen.Wordt onmiddellijk vertikaal geclaseerd !!
En niet komen klagen want jullie hebben allemaal die wet helpen goedkeuren
percloride is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 november 2003, 17:32   #34
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Percloride, dat moet je me dan eens uitleggen.

Als ik klacht ga neerleggen omdat een Marokkaan me "vuile westerse hoer" noemt, en dat wordt geklasseerd, dan mag ik in het vervolg toch "vuile moslimhoer" zeggen?
Kwestie van precedenten te hebben hé!

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 november 2003, 22:09   #35
ancapa
Secretaris-Generaal VN

ancapa's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar ancapa
Standaard

een nummertje trekken... het zijn arabische cijfers ! no proplemeno

wie gaat de klacht akteren in een PV ? de politie... uw vriend

blokbusters

linkse hulporganisaties zijn al overbelast (met invoer en papieren en douane formaliteiten) en hebben te weinig werkingsmiddelen dus ook te weinig en slecht betaald personeel
Stop het geknoei ! Vlaanderen op eigen kracht ! Volk wordt staat. Vlaanderen mijn land. Vlaanderen onafhankelijk. Gedaan met geven en toegeven ! 12 miljard euro Vlaams geld in Vlaamse handen ! Mooie woorden zijn zelden waar, ware woorden zijn zelden mooi. "Niets lijkt zo op fascisten als de huidige antifascisten. Nultolerantie is een begin, rechtbank het einde. "De mening van een moslim heet geloofsovertuiging, die van een Vlaming is racisme.
ancapa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 november 2003, 22:58   #36
Bobke
Secretaris-Generaal VN

Bobke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door thePiano
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door jef
Het werkt in alle richtingen. Je kan daar bvb ook melden al die Belgen die hun vrouw aftroeven of hun vuile poten niet van hun eigenste kinderen kunnen afhouden.
Een idee hoeveel % van de bevolking van de opvangtehuizen uit allochtone vrouwen bestaat.
Dat lijkt mij echt geen probleem van de Belgen alleen.
Bobke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 november 2003, 23:23   #37
ancapa
Secretaris-Generaal VN

ancapa's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar ancapa
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door percloride
neen, de racismewet is NIET van toepassing op de klachten komende van
de autochtone bevolking, of laat ons duidelijk zijn , een Vlaming (of Belg)
die zich gediscrimeert voelt tegenover een Turk, Marokaan, kan GEEN
klacht neer leggen.Wordt onmiddellijk vertikaal geclaseerd !!
En niet komen klagen want jullie hebben allemaal die wet helpen goedkeuren
Calimero : "... en dat is niet eerlijk ! oh nee !

eigen schuld eerst ?
Stop het geknoei ! Vlaanderen op eigen kracht ! Volk wordt staat. Vlaanderen mijn land. Vlaanderen onafhankelijk. Gedaan met geven en toegeven ! 12 miljard euro Vlaams geld in Vlaamse handen ! Mooie woorden zijn zelden waar, ware woorden zijn zelden mooi. "Niets lijkt zo op fascisten als de huidige antifascisten. Nultolerantie is een begin, rechtbank het einde. "De mening van een moslim heet geloofsovertuiging, die van een Vlaming is racisme.
ancapa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 november 2003, 12:28   #38
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN

Supe®Staaf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe
Telkens als iemand MIJ of mijnen voor hoer uitscheldt, ze lastigvalt etc. ga ik klacht neerleggen!
Gebeurt dat dan zo frequent?

Citaat:
Als iemand mij volgens het racisme kantoor als "varken" mag benoemen, mag ik in het vervolg ook "makaak" zeggen!
Zelfde vraag.
Oud 30 november 2003, 13:16   #39
Stratcat
Eur. Commissievoorzitter

Stratcat's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Als ik klacht ga neerleggen omdat een Marokkaan me "vuile westerse hoer" noemt, en dat wordt geklasseerd, dan mag ik in het vervolg toch "vuile moslimhoer" zeggen?
Voel je daar dan behoefte toe?
Het lijkt wel alsof je toestemming wil om dat te zeggen.
Oud 30 november 2003, 13:18   #40
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN

Supe®Staaf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door sato
Citaat:
Voel je daar dan behoefte toe?
Het lijkt wel alsof je toestemming wil om dat te zeggen.
Ik laat beiden een prijsofferte maken.
Pas dan spreek ik me uit over het al dan niet terecht zijn van die scheldwoorden.

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 05:50.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be