![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
Bekijk resultaten enquête: Ik ben voorstander voor een multiculturele samenleving | |||
Ik ben voor meer migrantenrechten |
![]() ![]() ![]() |
8 | 17,02% |
Ik ben niet pro- noch contra migranten |
![]() ![]() ![]() |
22 | 46,81% |
Ik zie ze liever niet |
![]() ![]() ![]() |
13 | 27,66% |
Ik haat die vuile bruinjassen! |
![]() ![]() ![]() |
4 | 8,51% |
Aantal stemmers: 47. Je mag niet stemmen in deze enquête |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Niels, als ik mezelf om 5 u in de ochtend bekijk in de spiegel.. dat is pijnlijk....
Racistisch.. ja hoor, als 2de generatie allochtoon.
![]() |
#22 |
Banneling
|
![]() Allez ik zal hier dan maar eens voor het valse geluid zorgen zeker?
Ik ben ronduit tegen migratie. Met migratie versta ik dan wel een soort van systematische invasie van een bepaald gebied waardoor de samenstelling van de bevolking van dat gebied danig veranderd wordt. Als er daarentegen iemand van het ene gebied met een levenspartner van een ander gebied kennismaakt en dan van thuis verandert dan noem ik dat niet migratie, dan noem ik dat gewoon verhuis. Ik ben dus ronduit tegen migratie. En wel hierom: omdat het ontwrichtend werkt voor het gebied waar de invasie plaatsgrijpt. Goed voorbeeld : Amerika. De indianen wisten zich niet te verzetten tegen de "migratie" van Europeanen. Gevolg: van de oorspronkelijke bevolking van Amerika blijft niet veel meer over en ze mogen al blij zijn dat ze in een paar armzalige reservaten hun tradities in ere mogen houden. Voor Europa heeft de migratie bijna niets dan negatieve gevolgen gehad: - meer werkloosheid - lagere lonen - meer overbevolking > minder ruimte om te verdelen > duurder wonen - vervreemding : de autochtonen voelen zich tegenwoordig vreemden in eigen straat Migratie (zoals we dat nu meemaken) maakt het ook onmogelijk om deftige plannen te ontwikkelen en te implementeren voor de inrichting van de maatschappij. Je kan niet proberen om de schaarse goederen eerlijk te verdelen, want er komen steeds meer migranten aan die schaarse goederen, zoals ruimte, peuzelen. De koek die verdeeld wordt wordt dus steeds kleiner. Een zeer beproefd recept om op termijn verarming te kweken, die trouwens al volop aan de gang is (vergelijk met de moslimlanden waar de economische groei de bevolkingsgroei niet kan bijhouden: ze gaan er op achteruit). Voor één vorm van migratie maak ik echter uitzondering. Dat is de re-migratie. Terug naar afzender dus en daar in het eigen thuisland de handen uit de mouwen steken en iets opbouwen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#23 |
Parlementslid
|
![]() Darwin, als je uw betoog leest, kan dat allemaal wel logisch klinken.
Maar vind u het dan "rechtvaardig" dat wij hier zouden leven als God in Frankrijk, terwijl in andere landen mensen NIETS hebben en proberen te vluchten voor oorlog en een betere toekomst willen voor henzelf en hun kinderen...maar dat niet kunnen omdat de poorten van het paradijs gesloten zijn.... Ik bedoel maar.....wij als mens hebben toch niet het recht om een land op te eisen voor ons alleen enkel en alleen omdat we hier geboren zijn. |
![]() |
![]() |
![]() |
#24 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Andere landen die over gelijkaardige klimatologische gesteldheden en bodemgesteldheden beschikken hebben dezelfde kansen als wij. Neem nu Marokko en Spanje of Frankrijk en Algerije. Liggen beide aan de zelfde Zee. Hebben een vergelijkbaar klimaat en voor een groot deel vergelijkbare bodemgesteldheid. Toch kiest men in Marokko en Algerije ervoor om een bevolkingsexplosie te cultiveren, waar in Spanje en Frankrijk de autochtone bevolking daalt. De economische groei in die landen aan de overkant van de Middellandse Zee moet dus over steeds meer mensen verdeeld worden. Bij ons over steeds minder. Wij worden dus rijker en zij armer. Wij worden rijker door de keuzes die wij maken. Zij worden armer door de keuzes die zij maken. Niets belet de mensen aan de overkant van de Middellandse Zee om hier in Europa met fototoestelletjes rond te lopen en van alles wat men ziet wat probeert te leren zoals de Japanners dat zolang gedaan hebben. De Japanners hebben niet gezeurd, ze hebben de handen uit de mouwen gestoken en hun producten veroveren de hele wereld. Waar zijn echter de Arabische TV's, auto's, computers, huishoudtoestellen, astronauten? Waarom kan een land als Taiwan of Zuid-Korea wat alle arabische landen samen nog niet kunnen? Moeten wij hier opdraaien voor hun incompetentie die het gevolg is van hun eigen keuzes? Helemaal niet. Dat ze maar eens leren op eigen benen te staan. En goede raad die kunnen ze krijgen. Gesteld dat ze dat al zouden willen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#25 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#26 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik heb trouwens bedenkingen bij die keuzevrijheid. Volgens mij is in sommige landen de keuze sterk ingeperkt als gevolg van religieuze belemmeringen. Al die Islamlanden moeten nog een lange weg afleggen naar meer secularisatie en minder afhankelijkheid van religieuze wetten en sharia's en al wat hun voogden en machtshebbers ervan maken om iedereen onder de knoet te houden.
![]() |
![]() |
![]() |
#27 | ||
Banneling
|
![]() Citaat:
Als de islam een belemmering is voor vooruitgang in hun eigen land dan moeten ze dat maar eens voor zichzelf durven toegeven en die islam daar maar terplekke gaan bevechten, zoals wij hier de onderwerping van de geesten door het christendom met succes hebben bevochten. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#28 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
onze grond, onze grond, niets te onzen....... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#29 |
Burgemeester
|
![]() Ik ben voor meer migranten-rechten als die echt verdiend worden, dus geen relletjes stoken, geen vechtpartijtjes op fuiven, geen overlast veroorzaken in zwembaden, kortom de mensen die niks misdoen ook met rust laten. Ik wil een echte inburgering, dat jullie nederlands leren en ook echt praten als jullie bij vlamingen staan. En dan kunnen we echt een multi-culturele maatschappij opbouwen. En dan lost racisme zichzelf wel op, en wordt de toegang tot discotheken niet meer ontzegd. Dan biedt men jullie werk aan, als je daarvoor gekwalificeerd bent.
Anderzijds ben ik voor een keiharde aanpak van de zware criminaliteit, zoals vandalisme en overvallen. Als de politie het nodig vindt om dan hardhandig op te treden hebben ze volledig mijn sympathie. En dan maakt het geen zak uit of het een belg, marrokaan of zimbabwanees is. Dus, abdel, welke weg gaan we inslaan? Zijn migranten goed bezig geweest om die rechten te verdienen de laatste week, deze zomer? IK DACHT HET NIET HE...
Als je geld wil ontrekken van de georganiseerde misdaad is de legalisatie van softdrugs de beste oplossing. Op die manier voorkom je dat harddrugs een nieuwe afzetmarkt vindt. Bovendien is het immens hypocriet is dat alcohol, wat duizenden doden op jaarbasis maakt, legaal is en wiet waar nog niemand aan gestorven is, illegaal blijft. www.cannabis-belgie.com |
![]() |
![]() |
![]() |
#30 | ||
Burgemeester
|
![]() Citaat:
Als je geld wil ontrekken van de georganiseerde misdaad is de legalisatie van softdrugs de beste oplossing. Op die manier voorkom je dat harddrugs een nieuwe afzetmarkt vindt. Bovendien is het immens hypocriet is dat alcohol, wat duizenden doden op jaarbasis maakt, legaal is en wiet waar nog niemand aan gestorven is, illegaal blijft. www.cannabis-belgie.com |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#31 | |||
Parlementslid
|
![]() Citaat:
![]() ![]() ![]() ![]() nee, ik geloof u ten volle, en daarom ben ik ervan overtuigd dat de meeste problemen met allochtonen in mijn generatie (ik ben nu 20) opgelost zijn. Bij ons op de univ. zijn de allochtonen en autochtonen gewoon gemengd (logisch!) en daar heb ik nog nooit een verwijten of ruzie gehoord. De meeste problemen ontstaan tussen autochtonen die angst hebben om het verleden los te laten en open te staan voor nieuwe culturen. Gewoon een kwestie van tijd denk ik en die problemen lossen grotenddeels zichzelf op. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#32 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() ![]() Citaat:
![]() |
![]() |
![]() |
#33 | ||||
Burgemeester
|
![]() Citaat:
Kolonisten van catan, magic of risk of zoiets. Problemen krijg je als je vraagt om nederlands te spreken ipv turks of zo. Das een kwestie van beleefdheid, maar soms zien zij dat als een belediging. Of er dan ene drie keer na elkaar een loer draait zien ze dat als racisme, terwijl gij gewoon uw sterkste vijand elimineert. Echt ruzie is er gelukkig nog nie van gekomen. Soms is het echt grappig zelfs: quote: 'mee welk kleur speelt gij nu? Ah mee bruin.' Probeer dan maar nie te lachen. Respect langs beide kanten is vereist. Maar tot nu toe waren ze niet echt toegeeflijk he, alle de jongere generatie dan.
||||
![]() |
![]() |
![]() |
#34 |
Europees Commissaris
|
![]() Migranten moeten niet meer of minder rechten krijgen. Ze moeten dezelfde rechten krijgen als autochtonen.
![]() |
#35 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Ik geef nog een paar mogelijke conclusies: - Kwasi iedereen is rijk, want universiteitsstudenten kom je niet veel tegen. - Iedereen kan goed schrijven en lezen, ... - XTC is overroepen, ik heb dat nog nooit op een studentenfuif gezien. - Zeer weinig mensen stemmen op het Vlaams Blok Geloof me, het studentenmilieu is héél klein en heel beperkt. Besef dat gewoon. Denk zeker niet dat de hele maatschappij hetzelfde is. Iemand die afstudeert als loodgieter heeft een totaal andere kijk op de wereld.
![]() |
![]() |
#36 | ||
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#37 | ||
Banneling
|
![]() Citaat:
Deze opmerking gaan ze graag lezen denk ik. ![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#38 | ||||
Banneling
|
![]() Citaat:
Citaat:
Met jouw zachte methode maak je ze enkel zwakker en bevestig je ze in hun negatief zelfbeeld. Ik denk dat ze meer gebaat zijn met een strenge vaderlijke vermaning zodat ze tot bezinning komen. |
||||
![]() |
![]() |
![]() |
#39 |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Ik heb op het laatste gestemd en dit omdat ze me zo hebben gemaakt.Ik kom uit een gezin dat multicultureel is en heb daar nooit probs mee gehad ik heb ook geen probs met chinezen joden filipijnnen amerikanen negers ,het zijn steeds dezelfde die last en amok maken en die mijn aauto vernielden in mijn huis binnenzaten ,mijn gsm pikte de fietsen uit de garage pikten en als de moskee uit was dan moesten de voordeuren van de vlamingen eraan geloven,antennes van onze auto's werden afgebroken,onze deur werd bekrast of besmeurd ,gewoon omdat ze de straat waarin de moskee zich bevind voor hen alleen willen.En dan straks gaan janken dat we ze in een getto steken.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#40 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Gastarbeiders zijn geen probleem voor veel Belgen en als ze zich aanpassen of integreren nog beter. Maar heel de situatie rond asielzoekers en mensen zonder papieren is totaal onaanvaardbaar. Ik ben wel voor solidariteit en/of ontwikkelingshulp, maar tegen alles gratis of alles zomaar weggeven ![]() ![]() ![]()
Stop het geknoei ! Vlaanderen op eigen kracht ! Volk wordt staat. Vlaanderen mijn land. Vlaanderen onafhankelijk. Gedaan met geven en toegeven ! 12 miljard euro Vlaams geld in Vlaamse handen ! Mooie woorden zijn zelden waar, ware woorden zijn zelden mooi. "Niets lijkt zo op fascisten als de huidige antifascisten. Nultolerantie is een begin, rechtbank het einde. "De mening van een moslim heet geloofsovertuiging, die van een Vlaming is racisme. |
|
![]() |
![]() |