![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting. |
Bekijk resultaten enquête: Wie gelooft dat CD&V/N-VA niet zal meeregeren zonder staatshervorming? | |||
Ja, ik vertrouw op die belofte |
![]() ![]() ![]() |
12 | 20,00% |
Nee, dit wordt een tweede BHV belofte |
![]() ![]() ![]() |
41 | 68,33% |
geen idee |
![]() ![]() ![]() |
7 | 11,67% |
Aantal stemmers: 60. Je mag niet stemmen in deze enquête |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Er is wel degelijk één zaak die onmiskenbaar anders is. De laatste jaren zijn de berichten dat de Vlaamse politiekers uit de meeste partijen het kotsbeu zijn dat de PS alles blokkeert, schering en inslag. Vb. vroeger waren er echt teveel tsjeven die koningsgezind waren as such, en waren er ook teveel die zich lieten vangen door een koninklijk lintje. Ik denk dat dat nu anders geworden is. Ik zou hier liever een draad opstarten over de hypotheses wat er zal gebeuren na de verkiezingen. Want als er een staatshervorming komt, dan zal het bikkelhard gespeeld moeten worden. Ik heb nu geen tijd om die draad op te starten, als iemand er een aftrap voor wil geven, doe maar, please !!
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#22 |
Gouverneur
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#23 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
![]() En ![]()
![]() |
![]() |
#24 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Als er één komt, zal het weer een staatshervorming zijn die met haken en ogen aaneenhangt. Men zou beter de federale staatsstructuur eens deftig herbekijken en er eindelijk een waardige federale staat van maken.
![]() |
#25 |
Gouverneur
|
![]() Áls er eentje komt, dat dan eindelijk de Vlamingen eens aan het langste koord trekken en niet verraden worden door zogezegde Vlaamsgezinde partijen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#26 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() De Vlamingen of de Vlaams-nationalisten?
![]() |
#27 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Maar dat zou inhouden, het Brussels Gewest afschaffen. Ik denk niet dat het establishment van uw modelstaat daar voor te vinden is...
The right of a people under occupation to resist through all means, including armed struggle, is fundamental and inviolable, and we will not allow our rights to be liquidated under the slogan of "security" or "stability". Volksfront voor de Bevrijding van Palestina
|
![]() |
![]() |
![]() |
#28 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() 'Een' staatshervorming zal er zeker komen. Vlaanderen krijgt eindelijk wat extra bevoegdheidjes, en in ruil geven we een uitbreiding van brussel cadeau. N-VA klopt zichzelf op de borst dat ze Vlaanderen weer wat 'onafhankelijker' hebben gemaakt.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#29 |
Staatssecretaris
|
![]() u vindt het niet erg dat alle vlamingen jaarlijks 11 miljard afdragen aan wallonië?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#30 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik zou dat eigenlijk niet erg vinden, als daarmee de Walen effectief geholpen werden, wat nu helaas niet het geval is.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#31 |
Schepen
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#32 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() Laatst gewijzigd door kelt : 14 december 2006 om 21:07. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#33 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Brussel vergroten = ellende vergroten vrees ik ![]() Laatst gewijzigd door kelt : 14 december 2006 om 21:12. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#34 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Alsof de Francofone heren ook maar een ruk geven om de levensstandaard van het legertje Waalse steuntrekkers. 'Lebensraum' voor de eer en glorie van Bruxelles, daar is het hen om te doen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#35 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() daarmee raak je dan ook een kernprobleem van de Vlaamse beweging aan: zij gooit de Walen en de Franstalige Brusselaars op één hoop, terwijl de Walen even ver van die franstalige brusselaars staan als wij. De vijand is niet wallonië. Zij zijn integendeel de enige bondgenoot die we ooit kunnen hebben.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#36 |
Minister-President
|
![]() De nagel op de kop.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#37 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Te zien aan die tv-uitzending en soortgelijke, hebben wij Vlamingen geen al te beste reputatie bij de franstaligen:
een bende ekstreems rechtse zakken, vendelzwaaiende ouwbollige klaagzangers, aanhangers van kontroles voorbij "het grens" (sic) en taalgrensverdedigers met kogelvrije vesten, ondankbaren, misbruikmakers van onze meertalenkennis, gatlikkers bij de patroons door altijd hard te werken, en wat weet ik nog allemaal ... Ik verwacht dus eigenlijk dat de Franstaligen nog de grootste voorstanders zullen zijn van een splitsing, want welke ernstige mens wil nu in eenzelfde land leven als dat ongedierte dat wij zijn. |
![]() |
![]() |
![]() |
#38 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#39 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Als ik Waal was zou ik zonder twijfel aansluiting bij Frankrijk willen hebben.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#40 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Zijt gij zo dom geboren, of hebt ge daar een kursus voor gevolgd bij den BUB? ps: niet persoonlijk pakken hé, ik zie ook wel het logo dat in de linkerkolom naast jouw posts staat
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) Laatst gewijzigd door De schoofzak : 15 december 2006 om 15:32. |
|
![]() |
![]() |