Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 28 november 2003, 21:57   #21
Rudi Dierick
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Patriot!
... Overigens zonder enig resultaat want ik moet de eerste gewone Belg nog tegenkomen die spontaan over Vlaanderen ipv België begint te spreken
Miezerige tooghanger. Wedden voor enkele 1000-en Euro dat we met een eenvoudige test er meer dan genoeg kunnen vinden die spontaan over Vlaanderen beginnen te praten (net zooals je spontaan ook mensen kan viden die over belgie praten)

Opvallend overigens hoezer de belgicisten een dikke karikatuur moeten maken van Vlaanderen. Hebben ze nu nog steeds niet door dat vele a-politieke mensen een instinctieve afkeer krijgen van pezewevers en pilaarbijters die maar blijven doordrammen op het alleenzaligmakende belgie als model voor alle multi-nationale staten in de wereld?

Maar ja, het is natuurlijk niet gemakkelijk om, als belgicist, te moeten opkomen tegen een Vlaamse beweging die reeds een kleine eeuw geleden de Europese gedachte expliciet naar voren schoof, die dus al héél lang verder kijkt dan zijn eigen tuin.
Rudi Dierick is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 november 2003, 21:59   #22
Rudi Dierick
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door @lpha
Citaat:
Overigens zonder enig resultaat want ik moet de eerste gewone Belg nog tegenkomen die spontaan over Vlaanderen ipv België begint te spreken
Als ik nederlanders een flauwe belgenmop hoor vertellen moet ik smakelijk lachen en denk ik aan de blubbers op dit forum
Het lachen zal u spoedig vergaan.
Dat was dan de prijsbest die de Blubbers indienen voor de Nobelprijs literatuur.
Oud 28 november 2003, 22:03   #23
Rudi Dierick
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hans1
Wat met de Europese Unie? Ook opdoeken?
Weer zo'n mliezerige tooghanger die blijkbaar ect niets beter dan zo'n platte insinuatie in zijn mars heeft.

Het steekt natuurlijk wel, voor alle hele en havle gare belgicisten dat de Vlaamse Beweging al sinds bijan één eeuw de Europese gedachte hoog in de vaandel voert. Pleeg dus géén zo'n doorzichtige leugens; het is slechts laster.

In héél de Vlaamse Beweging is er zo goed als niemand die de EU wil opdoeken. Integendeel, véél meer daadwerkelijke macht en bevoegdheid voor de EU, alle Vlaamsgezinden zien niets liever, en van de weeromstuit minder belgisch (en dus aartskonservatief) beleid.

Daarenboven, schrijf liever onder uw eigen naam. Nu ontstaat nog het vermoeden dat 'Hans' in weze niemand anders is dan de voorzitter van één van die belgicistische militantenordes.

Rudi Dierick, Brussel
Oud 28 november 2003, 22:18   #24
ancapa
Secretaris-Generaal VN

ancapa's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar ancapa
Standaard

Citaat:
behouden tot wat het is 15 landen is genoeg ! Wat we er nu bij krijgen zijn de armsten eerst op zoek naar de dikste subsidies, toelagen, steunfondsen enz enz enz enz de taart wordt altijd maar kleiner

in de Europese instellingen worden de dikste wedden en vergoedingen betaald
Stop het geknoei ! Vlaanderen op eigen kracht ! Volk wordt staat. Vlaanderen mijn land. Vlaanderen onafhankelijk. Gedaan met geven en toegeven ! 12 miljard euro Vlaams geld in Vlaamse handen ! Mooie woorden zijn zelden waar, ware woorden zijn zelden mooi. "Niets lijkt zo op fascisten als de huidige antifascisten. Nultolerantie is een begin, rechtbank het einde. "De mening van een moslim heet geloofsovertuiging, die van een Vlaming is racisme.
ancapa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 november 2003, 22:25   #25
fernand
Europees Commissaris

fernand's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ancapa
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door @lpha
Citaat:
Overigens zonder enig resultaat want ik moet de eerste gewone Belg nog tegenkomen die spontaan over Vlaanderen ipv België begint te spreken

Als ik nederlanders een flauwe belgenmop hoor vertellen moet ik smakelijk lachen en denk ik aan de blubbers op dit forum
mij nog nooit tegen gekomen ? op vakantie tot zelfs in Turkije praten er veel mensen over Vlaanderen
Natuurlihjk wordt er daar veel over Vlaanderen gepraat. De helft moet aan Vlaams huiseigenaars huur betalen!
fernand is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 november 2003, 11:34   #26
Vlaamse Leeuw
Europees Commissaris

Vlaamse Leeuw's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Citaat:
behouden tot wat het is 15 landen is genoeg ! Wat we er nu bij krijgen zijn de armsten eerst op zoek naar de dikste subsidies, toelagen, steunfondsen enz enz enz enz de taart wordt altijd maar kleiner

Ik vind het juist postief dat deze landen - 10 in 2004, en nog een aantal in 2007 - toetreden tot de EU.

Zowel op economisch als op cultureel gebied zullen zij zo betere banden aanhalen met West-Europa.

N-VA voor 6.000.000 Vlamingen!!!
Vlaamse Leeuw is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 november 2003, 23:03   #27
ancapa
Secretaris-Generaal VN

ancapa's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar ancapa
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vlaamse Leeuw
Citaat:
Citaat:

Ik vind het juist postief dat deze landen - 10 in 2004, en nog een aantal in 2007 - toetreden tot de EU.

Zowel op economisch als op cultureel gebied zullen zij zo betere banden aanhalen met West-Europa.
en wie gaat dat allemaal subsidieren en betalen ?????

als ik aancultuur wil doen ga ik wel zelf naar een concert of toneelstuk of tentoonstelling of cinema !! Ik heb daar geen 10 landen voor nodig ! Eén keer per jaar op vakantie naar die landen gaan is genoeg, dat is miserie zien voor een heel jaar...
Stop het geknoei ! Vlaanderen op eigen kracht ! Volk wordt staat. Vlaanderen mijn land. Vlaanderen onafhankelijk. Gedaan met geven en toegeven ! 12 miljard euro Vlaams geld in Vlaamse handen ! Mooie woorden zijn zelden waar, ware woorden zijn zelden mooi. "Niets lijkt zo op fascisten als de huidige antifascisten. Nultolerantie is een begin, rechtbank het einde. "De mening van een moslim heet geloofsovertuiging, die van een Vlaming is racisme.
ancapa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 november 2003, 15:15   #28
Vlaamse Leeuw
Europees Commissaris

Vlaamse Leeuw's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:

als ik aancultuur wil doen ga ik wel zelf naar een concert of toneelstuk of tentoonstelling of cinema !! Ik heb daar geen 10 landen voor nodig ! Eén keer per jaar op vakantie naar die landen gaan is genoeg, dat is miserie zien voor een heel jaar...
De volledige EU gaat hiervoor betalen.

En er is inderdaad nog veel miserie in die landen. Ik ben zelf al in een aantal van die landen geweest. Daarom moeten we hen juist helpen om uit die miserie te geraken.

N-VA voor 6.000.000 Vlamingen!!!
Vlaamse Leeuw is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 november 2003, 15:17   #29
thePiano
Perm. Vertegenwoordiger VN

thePiano's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:

Je hoeft niet op reis te gaan, al die culturen zijn hier al vertegenwoordigd. Dat maakt het bovendien erg goedkoop, zo niet bijna gratis. Maar je moet wel zelf buiten komen en je ogen opentrekken.

Ps: naast de Turkse en Marokkaanse cultuur, zijn er nog 150 anderen, voor het geval je dat nog altijd niet moest weten.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 15:16.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be